Mits je de goede kabels hebt en je moederbord het ondersteunt lijkt het mij niet z'n probleemquote:Op zondag 20 augustus 2017 10:48 schreef Sigaartje het volgende:
Vraag ik me af.
Kan ik gewoon elke harddisk kopen en sleutelen in mijn computer zonder problemen?
2,5'' hdd (liefst ssd natuurlijk) kopen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:44 schreef Sigaartje het volgende:
Bedankt!
Het gaat hier om een Dell laptop van zes jaar oud. De harddisk moest ingeleverd worden (was van het werk).
Oh sorry..quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:00 schreef Dubbeldrank het volgende:
Eerst een vraag stellen en na een zooi antwoorden pas zeggen dat het om een laptop gaat!
Maar zoals gezegd moet een SSD wel passen, pas alleen wel op dat je geen M.2 SSD koopt maar eentje met een SATA aansluiting.
Dat is een prima SSD, snel en betrouwbaar.quote:Op zondag 20 augustus 2017 18:55 schreef Sigaartje het volgende:
Is de Samsung 850 EVO 256gb een beetje een goeie?
Is een SSD
Ik installeer er Windows 7 op en Office professional. Ben geen gamer.
Prima ding.quote:Op zondag 20 augustus 2017 18:55 schreef Sigaartje het volgende:
Is een SSD
Op m'n werk had ik een gwone HD voor m'n laptop; vanwege de bedrijfsinstellingen deed die er 4 minuten over om op te startenquote:Op zondag 20 augustus 2017 18:55 schreef Sigaartje het volgende:
Is een SSD
Windows 7 is een beetje zonde nu het sterk verouderd is. Waarom geen Windows 10?quote:Op zondag 20 augustus 2017 18:55 schreef Sigaartje het volgende:
Is een SSD
Vind ik nog best wel veel, opstarttijd met een SSD zou de helft moeten zijn. Tenzij je een zware virusscanner hebt, en veel opstartprogramma's hebt, zoals Adobe creative Suite etc.quote:Op maandag 21 augustus 2017 00:01 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Op m'n werk had ik een gwone HD voor m'n laptop; vanwege de bedrijfsinstellingen deed die er 4 minuten over om op te startenElke morgen weer sjacherijnig!
Heb zelf zo'n evo, maar dan mSata gekocht. Start nu in 28 sec. op. Elke morgen een
Windows 7 en een SSD horen niet helemaal samen. Aan de andere kant, ik kan begrijpen dat je liever Windows 7 gebruikt dan Windows 10.quote:Op zondag 20 augustus 2017 18:55 schreef Sigaartje het volgende:
Is een SSD
Voor zover ik weet biedt Windows 7 wel degelijk TRIM ondersteuning, zie hier. Nagaan of het ook echt werkt is evenwel niet zo eenvoudig.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Waar je om moet denken is dat Windows 7 te oud is om de SSD te "optimaliseren" (technisch: geen TRIM ondersteuning).
Oja, dat ben ik vergeten; indien AHCI aanstaat in het BIOS wordt TRIM out-of-the-box ondersteund. Windows 7 ondersteunt de PCI Express SSD's niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Voor zover ik weet biedt Windows 7 wel degelijk TRIM ondersteuning, zie hier. Nagaan of het ook echt werkt is evenwel niet zo eenvoudig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |