abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 oktober 2017 @ 01:06:39 #226
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_174130184
https://m.hln.be/sport/wi(...)-frankrijk~a7dd0272/

Mechanische doping ontdekt bij amateur in Frankrijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:05:03 #227
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174164826
Na Raimondas Rumsas en z'n dopinggebruik en zoon Linas en zijn dood door dopinggebruik blijkt Raimondas Jr nu aan de groeihormonen te zitten :')

friebos twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 13:29:35 And now Raimondas Rumsas Jnr has reportedly tested positive for GHRP-6. This story keeps getting grislier. https://t.co/royJGsDzaJ reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:07:36 #228
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174164867
Wow.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:12:45 #229
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174164987
Wauw, wat een familie. :')

Junior en Linas konden er dan allebei ook nog eens geen reet van...
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:19:37 #230
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_174165160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:05 schreef heywoodu het volgende:
Na Raimondas Rumsas en z'n dopinggebruik en zoon Linas en zijn dood door dopinggebruik blijkt Raimondas Jr nu aan de groeihormonen te zitten :')

friebos twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 13:29:35 And now Raimondas Rumsas Jnr has reportedly tested positive for GHRP-6. This story keeps getting grislier. https://t.co/royJGsDzaJ reageer retweet
Wat doe je je kinderen aan, hond.
pi_174165418
Wat een bizarre psychopaat.
pi_174167166
Triest zeg.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:18:08 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174167455
Spuit gewoon zijn kinderen vol

Walgelijk
pi_174170027
quote:
Robson da Silva _O_
U MAD?
pi_174170458
Rumsas _O- 8)7 |:( :r
pi_174171700
quote:
Dopingzondaar Pirazzi krijgt vier jaar schorsing

De Internationale Wielerunie UCI heeft de Italiaan Stefano Pirazzi (30) voor vier jaar geschorst, zo is dinsdag bekendgemaakt.

Pirazzi werd, net als zijn teamgenoot Nicola Ruffoni, kort voor de start van de Giro betrapt op het gebruik van groeihormoon. Wielerploeg Bardiani-CSF zette de twee vervolgens aan de deur. Pirazzi won het bergklassement van de Giro in 2013 en een jaar later een etappe.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:21:44 #237
6941 APK
Factual, I think.
pi_174171955
quote:
Tennisser Evans voor jaar geschorst wegens cocaïnegebruik

De Britse tennisser Dan Evans is door de ITF, de internationale tennisfederatie, voor een jaar geschorst. De 27-jarige Engelsman werd bijna een half jaar geleden betrapt op het gebruik van cocaïne.

"Ik heb een fout gemaakt en daarvan moet ik de gevolgen dragen", liet Evans weten.

Op 24 april van dit jaar testte Evans positief tijdens het ATP-toernooi van Barcelona. Zijn schorsing geldt vanaf die dag met terugwerkende kracht.

Sydney

De voormalig nummer 41 van de wereld, momenteel de mondiale nummer 108, begon sterk aan het tennisseizoen met een finaleplaats in Sydney, zijn eerste op de ATP Tour.

Daarna haalde de Britse Davis Cup-speler de vierde ronde op de Australian Open, zijn beste resultaat in een grand slam.

Bron.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:23:57 #238
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174172031
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:21 schreef APK het volgende:

[..]

Heeft ie het afgelopen half jaar niets gespeeld dan?

Waarom is het niet gewoon een jaar vanaf vandaag?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:12:40 #239
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_174175816
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:23 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Heeft ie het afgelopen half jaar niets gespeeld dan?

Waarom is het niet gewoon een jaar vanaf vandaag?
gewoon vanaf de positieve test, de info over de test komt gewoon erg laat door.
pi_174188126
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:52 schreef heywoodu het volgende:
O.a. Rusland, China en andere notoire dopinglanden (Bulgarije voor de verandering eens niet) worden eruit getrapt en missen het WK, de Jeugd OS, WK junioren etc.
Gewichthefbond schorst negen toplanden voor een jaar wegens doping
quote:
Deze Vlaming zit mee achter de grootste dopingopkuis ooit in het gewichtheffen. Hij weet beter dan wie ook hoe hard dat nodig is

In het gewichtheffen is de grootste dopingkuis ooit aan de gang: negen toplanden, waaronder Rusland en China, worden geschorst. En als de sport haar zaakjes eind dit jaar niet op orde heeft, wordt ze mogelijk van de Olympische Spelen van 2024 gegooid. De Belgische ex-gewichtheffer Tom Goegebuer, lid van de internationale antidopingcommissie, ligt mee aan de basis van een proper gewichtheffen. “Misschien kwam ik destijds over als een slechte verliezer, maar ik was zeker dat er massaal werd geknoeid.”

Rusland, China, Armenië, Azerbeidzjan, Moldavië, Kazachstan, Turkije, Oekraïne, Wit-Rusland: de negen toplanden uit het gewichtheffen hebben een dopingschorsing aan hun broek. Alsof de atletiek pakweg geen Jamaicanen, Russen, Amerikanen, Chinezen, Kenianen, Ethiopiërs, Britten en andere toplanden meer zou tellen. Dus een sport die zowat onthoofd is.

De grootste dopingschoonmaak ooit in het gewichtheffen is het resultaat van het hertesten van controlestalen van de Olympische Spelen van Peking 2008 en Londen 2012. “Elk land ging in beroep bij het internationale sporttribunaal TAS, maar ze verloren. Nu die rechtszaken afgesloten zijn, kan de schorsing worden uitgesproken”, zegt Tom Goegebuer. “Over de duur van de schorsing moet nog worden gedebatteerd. Landen die drie dopingzondaars hebben, moeten waarschijnlijk anders worden behandeld dan landen met pakweg negen stuks. Al wekt dat ook de indruk: steek zo veel mogelijk gevallen in de doofpot, want hoe meer geschorsten, hoe langer de schorsing. Daar moet nog over worden gediscussieerd.”

Rusland houdt vol

De beste Belgische gewichtheffer, die afscheid nam van de sport na de Spelen van Rio 2016 en intussen voorzitter is van de Belgische gewichtheffersfederatie, zetelt mee in een internationale antidopingcommissie. “Het is alsof er niets gebeurt, maar de internationale federatie heeft de voorbije jaren net véél gedaan. Ze stond bijvoorbeeld op haar strepen om Rusland te weren van de Spelen van Rio 2016. Want in sommige landen heeft atleten individueel schorsen weinig zin. Dan trekken ze gewoon nieuw blik open en prepareren ze een jaar later een nieuwe lading. Alleen door landen volledig te schorsen, kun je een dopingsysteem uitroeien. Dat bijvoorbeeld Rusland nu nog altijd volhoudt dat het weinig fout deed, typeert de mentaliteit. Het gaat ook bijna altijd om Oostbloklanden of om landen waar een Oostbloktrainer aan het werk is.”

En die mentaliteit moet er dringend uit. “Eind dit jaar komt er een rapport over welke maatregelen er nog nodig zijn. Als er geen verandering komt, wordt het gewichtheffen mogelijk van de Olympische Spelen van 2024 geband.”

Al tijdens zijn actieve carrière hekelde Goegebuer meermaals de ingewortelde dopingcultuur in sommige landen. “Ik geef toe dat ik het daar soms moeilijk mee had. Misschien kwam ik door mijn houding over als een slechte verliezer – een makkelijk excuus, zeggen dat de anderen doping pakken. Maar zie je wel dat ik gelijk heb. Ik was er altijd zeker van dat er massaal werd geknoeid.”

“Intussen hebben dopingonderzoekers vooruitgang gemaakt in het opsporen van net die populaire middelen in gewichtheffen. Misschien heb ik daardoor zelfs olympische medailles of WK-medailles misgelopen. Ik weet niet hoeveel tests er precies zijn uitgevoerd en bij wie allemaal. Ik krijg enkel de melding van het aantal positieve gevallen bij het hertesten. Ik denk dat er nog meer dopinggevallen aan het licht zouden komen als er nog meer hertests van vroegere dopingstalen zouden worden uitgevoerd.”
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 4 oktober 2017 @ 15:27:53 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174189439
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:52 schreef heywoodu het volgende:
O.a. Rusland, China en andere notoire dopinglanden (Bulgarije voor de verandering eens niet) worden eruit getrapt en missen het WK, de Jeugd OS, WK junioren etc.
Gewichthefbond schorst negen toplanden voor een jaar wegens doping
De Europese bond heeft het EK van volgend jaar maar even verplaatst. Het stond gepland in maart in Antalya (in het geschorste Turkije dus), maar wordt naar later in het jaar verplaatst zodat de schorsing van de negen landen voorbij is en ze mee kunnen doen. Helemaal fantastisch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:58:29 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174190088
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De Europese bond heeft het EK van volgend jaar maar even verplaatst. Het stond gepland in maart in Antalya (in het geschorste Turkije dus), maar wordt naar later in het jaar verplaatst zodat de schorsing van de negen landen voorbij is en ze mee kunnen doen. Helemaal fantastisch.
Wat sneu weer :')
pi_174191348
quote:
Ook B-staal Samuel Sanchez positief: vier jaar schorsing dreigt

Ook het B-staal van Samuel Sanchez testte positief op het groeihormoon GHRP-2. Dat heeft de Spaanse sportkrant Marca vernomen bij de advocaten van Sanchez. De Internationale Wielerunie UCI heeft het positieve B-staal nog niet bevestigd.

Officieel is de berichtgeving nog niet maar het heeft er alle schijn van dat ook het B-staal van Samuel Sanchez (39) sporen bevat van het groeihormoon GHRP-2. Sanchez testte positief tijdens een controle buiten competitie op 9 augustus, in de aanloop naar de Ronde van Spanje. Op 17 augustus maakte de UCI het nieuws bekend waarop Sanchez door zijn werkgever BMC op non-actief werd geplaatst. De Spanjaard werd in de Vuelta-selectie in allerijl vervangen door Loïc Vliegen.

Met deze positieve test kijkt Sanchez vermoedelijk tegen een schorsing van vier jaar aan. Voor de olympisch kampioen van Beijing 2008 zou dit zonder meer het einde van zijn carrière betekenen. De Spanjaard houdt echter zijn onschuld staande. Hij bleef ook na de eerste berichtgeving verder trainen in de hoop snel de competitie te kunnen hervatten.
Jammer, Samuel!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:59:42 #244
147172 THEFXR
Alpha Bear
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 oktober 2017 @ 11:34:10 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174208273
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_174208431
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De Europese bond heeft het EK van volgend jaar maar even verplaatst. Het stond gepland in maart in Antalya (in het geschorste Turkije dus), maar wordt naar later in het jaar verplaatst zodat de schorsing van de negen landen voorbij is en ze mee kunnen doen. Helemaal fantastisch.
:')
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:00:19 #247
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_174212051
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De Europese bond heeft het EK van volgend jaar maar even verplaatst. Het stond gepland in maart in Antalya (in het geschorste Turkije dus), maar wordt naar later in het jaar verplaatst zodat de schorsing van de negen landen voorbij is en ze mee kunnen doen. Helemaal fantastisch.
;( Waarom ijveren sportbonden niet om doping gewoon legaal te maken, Waarom nog controleren als je je kampioenschappen simpelweg verplaatst tot na de schorsing... belachelijk Zoals die transgender die een half jaar geleden alle vrouwen op een hoopje veegde in Australië. Hoe maken zij deze keuzes? Schrappen van de Olympische kalender dit, jammer want ik vind het op zich een mooie sport, maar niet als het zo een poppenkast is.
pi_174213552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:00 schreef kl1172 het volgende:

[..]

;( Waarom ijveren sportbonden niet om doping gewoon legaal te maken, Waarom nog controleren als je je kampioenschappen simpelweg verplaatst tot na de schorsing... belachelijk Zoals die transgender die een half jaar geleden alle vrouwen op een hoopje veegde in Australië. Hoe maken zij deze keuzes? Schrappen van de Olympische kalender dit, jammer want ik vind het op zich een mooie sport, maar niet als het zo een poppenkast is.
dan kijkt niemand meer, dus sponsoren niet blij, die doping controles zijn gewoon om de schijn op te houden.
pi_174216256
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De Europese bond heeft het EK van volgend jaar maar even verplaatst. Het stond gepland in maart in Antalya (in het geschorste Turkije dus), maar wordt naar later in het jaar verplaatst zodat de schorsing van de negen landen voorbij is en ze mee kunnen doen. Helemaal fantastisch.
zullen we op deze manier de hele sport maar opheffen :r die Europese bond laat in ieder geval blijken totaal ongeloofwaardig te zijn. Als ik het IOC was zou ik dit niet pikken en de sport al in 2020 van het programma halen als er niet keihard opgetreden wordt
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 oktober 2017 @ 18:35:06 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174216293
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

zullen we op deze manier de hele sport maar opheffen :r die Europese bond laat in ieder geval blijken totaal ongeloofwaardig te zijn. Als ik het IOC was zou ik dit niet pikken en de sport al in 2020 van het programma halen als er niet keihard opgetreden wordt
Je moet niet de IWF gaan straffen (die juist wél optreden) voor een naaistreek van de EWF, uiteraard.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')