abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2002 @ 14:50:56 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7367077
quote:
Gitarist Lovin' Spoonful aan hartaanval overleden

TORONTO (ANP) - De gitarist van de popgroep Lovin' Spoonful, Zal Yanovski, is vrijdag op 58-jarige leeftijd aan een hartaanval overleden. Dat heeft de Canadese krant Toronto Star zondag op zijn website gemeld.
Nadat hij zich uit de groep had teruggetrokken, begon de in Toronto geboren Yanovski het restaurant Chez Piggy in Kingston aan het Ontario-meer, dat in heel Canada befaamd is om zijn goede eten en aangename sfeer.

De groep Lovin' Spoonful werd in 1965 opgericht rond John Sebastian. De eerste hit van de groep was Do You Believe In Magic. De verkoop van het nummer werd een tijdje alleen door platen van de Beatles overtroffen. Het weekblad Time noemde Lovin' Spoonful toen met The Mammas and the Pappas de belangrijkste popgroep in de Verenigde Staten. Andere bekende nummers van de groep waren Daydream en Summer In The City.

In 1967 verliet Yanovski Lovin' Spoonful. Hij zei dat hij zelf wilde beslissen welke muziek hij speelde en geen compromissen meer met het publiek wilde sluiten. Een conflict met de politie van San Francisco over het roken van marihuana maakte dat besluit gemakkelijker.

Copyright 2002 ANP

En alweer een vergeten muzikant overleden. Ik kan de muziek van de band, toch best wel waarderen eigenlijk. Jammer dat die muzikanten allemaal zo vroeg de pijp uitgaan.

(en oja, het is natuurlijk een schande, dat hier nog geen topic over was, maar dat spreekt vanzelf)

maandag 16 december 2002 @ 14:55:56 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7367184
(maargoed, da's natuurlijk allemaal ver voor jullie (en mijn) tijd )
  maandag 16 december 2002 @ 14:57:25 #3
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_7367219
Iedereen die Die hard 3 heeft gezien moet de loving' spponful toch wel kennen.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  maandag 16 december 2002 @ 15:00:55 #4
13018 Redman
pi_7367281
* Redman heeft nog wel ergens een cd van doors liggen met John Sebastian als gast optreden. FF zoeken.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  maandag 16 december 2002 @ 19:38:01 #5
13018 Redman
pi_7373855
Stormloop condoleance.

* Redman blijft nu dus wel met 250 stukjes cake zitten en 300 liter lauwe koffie.

maandag 16 december 2002 @ 21:04:52 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7375726
Sorry, maar ik lust geen (300 liter lauwe) koffie. Toch bedankt voor het aanbod. Maar mag ik misschien wel een plakje cake dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')