abonnement Unibet Coolblue
pi_173201328
De Gouden Koets is nog jaren in restauratie. En kost miljoenen euro's.
En dan kunnen we weer naar koloniale beelden kijken, en komt er weer gedoe van.
Ik zeg: knap die kar zodanig op dat ie nog jaren in een museum met klimaatbeheersing te aanschouwen is.
Da's volgens mij veel goedkoper dan dat ie door weer en wind door Den Haag moet rammelen.
In een museum kun je er een mooie uitleg bij geven in alle nuances over kolonialisme, en "met de kennis van nu" bla bla.
En we hebben nú de glazen koets. Ook een prima vervoermiddel.
En dan die standbeelden van Coen, van Heutsz e.d., Michiel de Ruyter.
Zelfde laken een pak.
Zet ze ergens binnen. Dan hoeft niemand zich te ergeren. En je hebt geen gevaar voor rellen e.d.
Zodoende wordt onze geschiedenis niet besmuikt of vernederd, maar ook niet opgehemeld.
Uiteindelijk zijn deze standbeelden onderdeel van onze geschiedenis.
Ze wordt op een educatieve manier bewaard, op een juiste manier geduid.
Ik zag bv in Den Haag bij de Tweede Kamer ook een affiche van de NSB met Mussert erop.
Prima. Ik vond hem grafisch best mooi, met dat zwart en rood, en die mooie getekende kop. Maar je hangt het natuurlijk niet in het openbaar.
Hongarije heeft dit ook gedaan met de beelden uit de Communistische Tijd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173201405
LOL, deze helden hebben onze republiek op de kaart gezet, daar blijf je met je tengels vanaf.
Al die selectie verontwaardigheid van de huidige generatie droeftoeters :').!!!
Weten amper wat de geschiedenis van ons landje is, maar als ze via-via horen dat het racistisch is dan lopen ze één op één achter de meute als lemmings aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cobra4 op 17-08-2017 10:40:28 ]
U MAD?
pi_173201470
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
LOL, deze helden hebben onze republiek op de kaart gezet, daar blijf je met je tengels vanaf.
Al die selectie verontwaardigheid van de huidige generatie droeftoeters :').!!!
Weten amper wat de geschiedenis van ons landje is, maar als ze via-via horen dat het racistisch is dan lopen ze één op één achter de meute als lemmings aan.


Het standbeeld van Michiel de Ruyter (in Vlissingen) wordt thans ondergescheten door de meeuwen. Het borstbeeld van van Heutsz staat meen ik in Coevorden. Hoe lang leven is dit beschoren? Je weet wat van Heutsz heeft aangericht in Atjeh? En Coen?
Ik zie dat je ons land als republiek ziet. Dan heeft die Gouden Koets sobieso geen functie meer.
Ik pleit juist voor behoud van de beelden. Vroeg of laat zullen lieden deze toch besmeuren.
Of wou jij pleiten voor 24 uurs bewaking.

Het besmeuren gebeurt dus al, zie ik...


[ Bericht 8% gewijzigd door Cobra4 op 17-08-2017 10:40:39 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:11:18 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173201530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
LOL, deze helden hebben onze republiek op de kaart gezet, daar blijf je met je tengels vanaf.
Al die selectie verontwaardigheid van de huidige generatie droeftoeters :').!!!
Weten amper wat de geschiedenis van ons landje is, maar als ze via-via horen dat het racistisch is dan lopen ze één op één achter de meute als lemmings aan.


:)

[ Bericht 3% gewijzigd door Cobra4 op 17-08-2017 10:40:50 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173201561
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee :) (op).
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_173201564
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het besmeuren gebeurt dus al, zie ik...
beelden uit 2009..... man man man
U MAD?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:13:41 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173201565
Lekker je eigen verleden uitwissen. _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173201595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lekker je eigen verleden uitwissen. _O_
Je kunt toch naar het museum gaan? Er wordt niks uitgewist. Juist als je die beelden op de pleinen laat staan gaan ze verloren. Hetzij door de tijd, hetzij door de "weg met ons" activisten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173201621
TS het is hier de VS of het voormalig Oostblok niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:23:40 #10
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173201756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je kunt toch naar het museum gaan? Er wordt niks uitgewist. Juist als je die beelden op de pleinen laat staan gaan ze verloren. Hetzij door de tijd, hetzij door de "weg met ons" activisten.
wat maakt het uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Cobra4 op 17-08-2017 10:41:13 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173201765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:17 schreef Megumi het volgende:
TS het is hier de VS of het voormalig Oostblok niet.
Dat staat daar los van. Maar de beelden worden al besmeurd, door activisten, de tijd en de meeuwen. Een opknapbeurt van de Gouden Koets kost miljoenen. Waarom deze beelden en koets niet op tijd bewaren in musea voordat ze onherstelbaar beschadigd zijn.
Bekijk het als bv de geschiedenis van Philips. Wat doe je met een verzameling oude gloeilampen. Ze zijn anno 2017 ongeschikt, maar je gooit ze ook niet kapot.
Philips heeft wellicht een ruimte geserveerd als "museum". Dan kun je de eerste gloeilamp aanschouwen. Met alle kwaliteits-nuances vandien. Met een grote dosis "met de kennis van nu".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173201791
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:23 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat maakt het uit
Dus je hecht geen waarde aan het behoud van het cultureel erfgoed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cobra4 op 17-08-2017 10:41:19 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:25:33 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173201794
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat staat daar los van. Maar de beelden worden al besmeurd, door activisten, de tijd en de meeuwen. Een opknapbeurt van de Gouden Koets kost miljoenen. Waarom deze beelden en koets niet op tijd bewaren in musea voordat ze onherstelbaar beschadigd zijn.
Bekijk het als bv de geschiedenis van Philips. Wat doe je met een verzameling oude gloeilampen. Ze zijn anno 2017 ongeschikt, maar je gooit ze ook niet kapot.
Philips heeft wellicht een ruimte geserveerd als "museum". Dan kun je de eerste gloeilamp aanschouwen. Met alle kwaliteits-nuances vandien. Met een grote dosis "met de kennis van nu".
In elk geval gaat jou idee het niet worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173201822
Dat is gewoon onderdeel van onze geschiedenis hoor. :) En het is juist goed om dit soort openbare kunst te hebben, niet iedereen kan immers naar een museum en het fleurt de omgeving ook wat op.

Wat een trieste beweging. :') Oh iemand heeft misschien "last" van iets, laten we het weghalen en opbergen in een afgesloten gebouw.
pi_173201836
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval gaat jou idee het niet worden.
jouw ipv jou

Maar terzake: waarom niet? Het is toch een prima oplossing. Behoud van Cultuur, op de juiste manier geduid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:28:50 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173201854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

jouw ipv jou

Maar terzake: waarom niet? Het is toch een prima oplossing. Behoud van Cultuur, op de juiste manier geduid.
Is er dan een politieke partij die jou idee in het partij programma gaat opnemen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:31:32 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173201889
Dus in Vlissingen halen we het beeld van Michiel de Ruyter weg, wat moet er in de plaats komen?

Een borstbeeld van Ivo Opstelten? Nederlanders hebben echt geen enkel historisch besef. Ik kwam gister onderstaande tweet tegen.

nynke twitterde op woensdag 16-08-2017 om 08:28:38 Ik bedoel: als de Italianen meer volkslied willen, snap ik dat helemaal. Maar wij? reageer retweet
Waarschijnlijk alleen maar omdat ze die Italianen zo mooi mee vindt zingen tijdens een voetbalwedstrijd. Maar de historie van het Wilhelmus kent ze waarschijnlijk niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:34:49 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173201951
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:31 schreef fathank het volgende:
Dus in Vlissingen halen we het beeld van Michiel de Ruyter weg, wat moet er in de plaats komen?

Een borstbeeld van Ivo Opstelten?
Ataturk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:36:04 #19
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173201981
een standbeeld van Hitler bij Auschwitz moet wel kunnen

oh wacht

[/cynisch]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173202003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Is er dan een politieke partij die jou idee in het partij programma gaat opnemen?
Nog niet, maar als je onlangs hebt gevolgd wat Buma ineens uit zich laat opborrelen mbt ons Wilhelmus, vind ik dit idee nog niet zo onvoorstelbaar.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:38:43 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173202027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nog niet, maar als je onlangs hebt gevolgd wat Buma ineens uit zich laat opborrelen mbt ons Wilhelmus, vind ik dit idee nog niet zo onvoorstelbaar.
En die gaat zeker met dit in gedachte geen beelden weghalen en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173202055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:36 schreef Onnoman het volgende:
een standbeeld van Hitler bij Auschwitz moet wel kunnen

oh wacht

[/cynisch]
Een beeld, schilderij oid van Hitler kan heel goed als het binnen staat in bv een kantoor van de Auschwitzleiding destijds, (als een museumstuk). Maar ik ben zelf in Auschwitz geweest, en volgens mij was die er niet. Maar zoals ik al zei kan een schilderij van Mussert in een expositieruimte van de Tweede Kamer heel goed.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173202073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

En die gaat zeker met dit in gedachte geen beelden weghalen en dergelijke.
Het CDA niet, maar GL wellicht of de SP. Al komen die niet in de regering.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173202116
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ataturk.
Geen standbeeld van een persoon, Legio andere mogelijkheden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:45:49 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173202155
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een beeld van een hardwerkende visser wellicht. Of een vissersvrouw die netten knoopt. Iig model staand voor een groep mensen, en niet één persoon.
Ah een beetje iets in de trant van wat je vroeger is de USSR ook zag beelden van hardwerkende mensen met een vlag en dergelijke er bij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')