abonnement Unibet Coolblue
pi_173188181
Omdat zowel vriendin als ik vanwege werk geen vakantie kunnen opnemen, zit ik te overwegen om aanstaand weekend met haar naar Monschau of dorpjes langs Moezel/Eifel in Duitsland te gaan. We willen dan ergens overnachten, een fiets huren, of wandelen en zo wat van de omgeving kunnen zien.

Als ik op internet zo rondkijk, zijn er veel opties. We zijn echter nog nooit in dat gebied geweest, dus ik begin mij af te vragen welke locaties of activiteiten ons weekend echt de moeite waard kunnen maken. :?.

Om die reden heb ik dit topic geopend, met de vraag iemand goede aanraders heeft die we beslist moeten doen/zien?
pi_173188596
Dagje naar Trier.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 17:46:23 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173188661
Net over de grens in Luxemburg: Müllerthal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 19:57:37 #4
357044 Budapestenaar
pi_173192133
Monschau is leuk voor een dag. Je zou het kunnen combineren met Maastricht en Valkenburg om er een paar dagen van te maken.

Je kunt ook een beetje verder rijden, naar plaatsjes als Cochem en Bernkastel langs de Moezel.
pi_173193560
Dit weekend wordt het kutweer, dan lijkt mij de eifel vreselijk.
pi_173193576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:15 schreef TourOfData het volgende:
Omdat zowel vriendin als ik vanwege werk geen vakantie kunnen opnemen, zit ik te overwegen om aanstaand weekend met haar naar Monschau of dorpjes langs Moezel/Eifel in Duitsland te gaan. We willen dan ergens overnachten, een fiets huren, of wandelen en zo wat van de omgeving kunnen zien.

Als ik op internet zo rondkijk, zijn er veel opties. We zijn echter nog nooit in dat gebied geweest, dus ik begin mij af te vragen welke locaties of activiteiten ons weekend echt de moeite waard kunnen maken. :?.

Om die reden heb ik dit topic geopend, met de vraag iemand goede aanraders heeft die we beslist moeten doen/zien?
Drachenfels is mooi :)
pi_173193737
Monschau vind ik vreselijk, toeristische bende. Trier is wel heel mooi, en je kunt overal prachtig wandelen. Maar dit weekend wordt t kutweer inderdaad, dus de timing is niet geweldig. (Wij zitten nu in de Eifel, zouden tot zondag blijven, maar gaan ivm voorspellingen morgen al naar huis)
pi_173194681
Monschau is wel mooi, maar in het weekend ERG druk. Vanuit Monschau kan je ook mooi wandelen, bijvoorbeeld door het Roerdal. Best mooi.

Ik vind het echter meer iets voor een dagje. Ik zou voor een weekendje bijv. Eerder Richting Cochem gaan. Ook mooi wandelen, maar je kan ook wat langs de moezel gaan toeren en naar burg eltz gaan.

Trier is trouwens ook schitterend. Practige stad. Het al genoemde mullerthal is oo een aanrader, heb je schitterende rotsformaties. Prima te combineren met bijvoorbeeld larochette.

Ik vind wandelen met regenachtig weer door het mullerthal trouwens schitterend. Het bos wordt dan erg sfeervol :)

Kortom genoeg mogelijkheden :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173194831
Monschau is mooi maar inderdaad erg toeristisch. Denk aan oad-bussen :P
Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar heb je bijvoorbeeld aan Zuid-Limburg gedacht? In combinatie met Aachen bijvoorbeeld?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:43:52 #10
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_173194943
Ik realiseer me nu dat dat niet is wat je vroeg. Sorry. :@
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_173313272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:15 schreef TourOfData het volgende:
Omdat zowel vriendin als ik vanwege werk geen vakantie kunnen opnemen, zit ik te overwegen om aanstaand weekend met haar naar Monschau of dorpjes langs Moezel/Eifel in Duitsland te gaan. We willen dan ergens overnachten, een fiets huren, of wandelen en zo wat van de omgeving kunnen zien.

Als ik op internet zo rondkijk, zijn er veel opties. We zijn echter nog nooit in dat gebied geweest, dus ik begin mij af te vragen welke locaties of activiteiten ons weekend echt de moeite waard kunnen maken. :?.

Om die reden heb ik dit topic geopend, met de vraag iemand goede aanraders heeft die we beslist moeten doen/zien?
Nog gegaan?
pi_173314864
Ja, met de slechte weer viel het gelukkig wel mee. :).

We zijn niet naar Eifelpark gegaan, wel naar Monschau en Höfen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')