abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173176717
ik heb een regendouche van ongeveer rond 20 cm, die word een beetje oud en de sillecoontjes waar de waterstralen uitkomen breken af
nu zag ik op inet een regendouche van vierkant 40 cm dus zo'n 5 keer groter als die ik nu heb
eigenlijk ben ik bang dat als ik die grote koop dat het water er maar een beetje uitdruppelt
nu is mijn vraag: zijn de gaatjes waar het water uitkomt kleiner bij die grote zodat je uit die grote ook fijne waterstralen krijgt, of word het een grote druppelaar

ps : mijn ketel geeft zo'n 10 liter 60 graden warm water per minuut
pies on joe toe
pi_173176787
Ligt inderdaad aan de druk die achter de kraan zit.
Mijn ouders hebben ook zo'n regendouche, komt amper water uit ;(
pi_173177184
3 zaken die hierbij een rol spelen:
- welke douchekop ga je kopen. Neem je goedkoop prul of ga je voor kwaliteit. Er bestaan bijv. regendouches die lucht bijmengen waardoor er niet zoveel water nodig is. Daarnaast heeft een merk-douchekop een handleiding waar gewoon in staat hoeveel water hij vereist.
- hoeveel warm water kan je ketel p/m leveren?
- hoeveel koud water p/m kun je aan de ketel en mengkraan leveren?

Laatste kun je testen door de kraan een minuut te laten lopen en daarna te kijken hoeveel water je hebt verzameld. Doe dit op een kraan zo dicht mogelijk bij je hoofdkraan.

Zal je vast uit de droom helpen. 10l ww van je ketel is echt veel te weinig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Knuppel1983 op 16-08-2017 10:10:02 ]
pi_173177939
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:48 schreef Knuppel1983 het volgende:
3 zaken die hierbij een rol spelen:
- welke douchekop ga je kopen. Neem je goedkoop prul of ga je voor kwaliteit. Er bestaan bijv. regendouches die lucht bijmengen waardoor er niet zoveel water nodig is. Daarnaast heeft een merk-douchekop een handleiding waar gewoon in staat hoeveel water hij vereist.
- hoeveel warm water kan je ketel p/m leveren?
- hoeveel koud water p/m kun je aan de ketel en mengkraan leveren?

Laatste kun je testen door de kraan een minuut te laten lopen en daarna te kijken hoeveel water je hebt verzameld. Doe dit op een kraan zo dicht mogelijk bij je hoofdkraan.
Hiervan ben ik wel benieuwd of dat goed werkt, toevallig ervaring mee?

Ik heb een CW3 ketel hangen en moet nog een kraan kopen, dacht aan een douchekraan van Grohe (grohtherm 2000) met zo'n raindance douchekop van Hans Grohe.
  Vis een optie? woensdag 16 augustus 2017 @ 11:02:55 #5
70532 loveli
N
pi_173178868
Ik heb een Grohe niet-regendouche die ook "mist" doet (veel lucht bijmengen), maar ik ben geen fan. Als er weinig water uitkomt, kan het ook zijn dat ergens een waterbesparend rubbertje is geplaatst. Dat zie je vanzelf als je de slang losmaakt.
crap in = crap out
pi_173179474
Tja, met een spaardouche wordt ik met veel minder water net zo nat. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
pi_173179588
Geen ervaring mee. Maar Hansgrohe Rainair doelde ik inderdaad op.
pi_173179690
toch maar een iets kleinere aanschaffen dus :)
pies on joe toe
pi_173239787
heb er een van 30 cm aangeschaft
was leuk want er kwam een doos binnen waar er 6 inzaten :)
btw kop doet et goed
pies on joe toe
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')