abonnement Unibet Coolblue
pi_173175315
Ik ga een MacBook aanschaffen in buitenland Ik overweeg Apple care erbij aan te schaffen ? Kan dat ? Maw biedt dan dezelfde voorwaarden / bescherming als dat ik het in nl aanschaf (als dat uberhaupt kan met een in buitenland aangeschaft model ). Is het Apple care de moeite waard als aanvulling op de standaard garantie ?
pi_173175520
Het is maar net hoe je met je shit ingaat.


De laatste 15 jaar heb ik 0 laptops defect gehad buiten de normale garantie en 1x een scherm van een iPhone stuk welke voor 60 euro gemaakt kon worden.


Ben je netjes op je spullen heb je die shit niet nodig
pi_173175900
Ik ga netjes om met mijn spullen idd.
pi_173176297
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 06:52 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ik ga een MacBook aanschaffen in buitenland Ik overweeg Apple care erbij aan te schaffen ? Kan dat ? Maw biedt dan dezelfde voorwaarden / bescherming als dat ik het in nl aanschaf (als dat uberhaupt kan met een in buitenland aangeschaft model ). Is het Apple care de moeite waard als aanvulling op de standaard garantie ?
als jij dat aanschaft in het buitenland heb je te maken met lokale wet-/regelgeving lijkt mij: om aanspraak te maken op die apple care zal je, lijkt mij, naar het buitenland moeten
pi_173176929
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:01 schreef mschol het volgende:

[..]

als jij dat aanschaft in het buitenland heb je te maken met lokale wet-/regelgeving lijkt mij: om aanspraak te maken op die apple care zal je, lijkt mij, naar het buitenland moeten
Nee bij Apple care heb je juist wereldwijd dekking. Juist voor de standaard garantie moet je omgaan met lokale wetgeving. Dan is het nog zo dat EU anders is dan Internationaal.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 16 augustus 2017 @ 09:41:09 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173177029
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 06:52 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ik ga een MacBook aanschaffen in buitenland Ik overweeg Apple care erbij aan te schaffen ? Kan dat ? Maw biedt dan dezelfde voorwaarden / bescherming als dat ik het in nl aanschaf (als dat uberhaupt kan met een in buitenland aangeschaft model ). Is het Apple care de moeite waard als aanvulling op de standaard garantie ?
Welk buitenland?
Ja, je kan Apple Care aanschaffen
Nee, dat bied betere voorwaarden dan een aankoop in NL zonder Apple Care
Ja, het is de moeite waard.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173185381
Ik zit in Azië momenteel. En prijsverschil is significant en het is een officiële
Applestore (gecontroleerd ). Het scheelt veel. Gek genoeg niet met de iPhone. Apple watch is ook stuk voordeliger
pi_173185609
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:36 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nee bij Apple care heb je juist wereldwijd dekking. Juist voor de standaard garantie moet je omgaan met lokale wetgeving. Dan is het nog zo dat EU anders is dan Internationaal.
Onzin. Standaard garantie geldt ook wereldwijd. Voortaan eerst even je feiten checken voor je wijs gaat doen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 19:25:26 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173191186
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Onzin. Standaard garantie geldt ook wereldwijd. Voortaan eerst even je feiten checken voor je wijs gaat doen.
Als je het binnen de EU koopt heb je wettelijk garantie van 2 jaar, is EU wetgeving, buiten de EU aangeschaft alleen de standaard garantie van 1 jaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173202297
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je het binnen de EU koopt heb je wettelijk garantie van 2 jaar, is EU wetgeving, buiten de EU aangeschaft alleen de standaard garantie van 1 jaar
Hoe verschilt dat van wat ik zei?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:19:13 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173202978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hoe verschilt dat van wat ik zei?
Standaard in de EU is wat anders dan buiten de EU
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173203467
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Standaard in de EU is wat anders dan buiten de EU
Bij Apple niet. Je kunt je tweede jaar garantie uiteindelijk wel claimen als je moeilijk gaat doen, maar de standaard garantie loopt een jaar. Na dat jaar kost het je iets meer moeite om de garantie te krijgen, of je toestel nu uit de EU of daarbuiten komt.

Dat gezegd hebbende, is dat nog altijd beter dan wat Samsung, LG, Sony en andere grote fabrikanten doen. Die weigeren gewoon ronduit garantie op toestellen die niet in de EU zijn aangeschaft.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:42:10 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173203604
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Bij Apple niet. Je kunt je tweede jaar garantie uiteindelijk wel claimen als je moeilijk gaat doen, maar de standaard garantie loopt een jaar. Na dat jaar kost het je iets meer moeite om de garantie te krijgen, of je toestel nu uit de EU of daarbuiten komt.

Dat gezegd hebbende, is dat nog altijd beter dan wat Samsung, LG, Sony en andere grote fabrikanten doen. Die weigeren gewoon ronduit garantie op toestellen die niet in de EU zijn aangeschaft.
Fabrikanten kunnen van alles vinden en roepen, maar in de EU is twee jaar garantie de standaard, dat is de wet. Buiten de EU aangeschaft valt het onder de wetgeving van het land van aanschaf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173203671
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fabrikanten kunnen van alles vinden en roepen, maar in de EU is twee jaar garantie de standaard, dat is de wet. Buiten de EU aangeschaft valt het onder de wetgeving van het land van aanschaf.
Ik zeg niet dat het correct is. Ik zeg dat dat is wat Apple adverteert: 1 jaar standaard garantie, ongeacht waar je product is aangekocht.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:15:11 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173204611
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het correct is. Ik zeg dat dat is wat Apple adverteert: 1 jaar standaard garantie, ongeacht waar je product is aangekocht.
Nee, Chinless zei dat lokale wetgeving van belang is,
Jij antwoord daarom met
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Onzin. Standaard garantie geldt ook wereldwijd. Voortaan eerst even je feiten checken voor je wijs gaat doen.
Wat Standaard is hangt af van de lokale wetgever. In de EU is dat EU wetgeving.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173204696
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Chinless zei dat lokale wetgeving van belang is,
Jij antwoord daarom met

[..]

Wat Standaard is hangt af van de lokale wetgever. In de EU is dat EU wetgeving.
Chinless impliceerde dat toestellen zonder Apple Care geen wereldwijde garantie hebben, en dat Apple Care de enige manier is om wereldwijde garantie te hebben. Dit is fundamenteel onwaar. Als je daar verder een semantische discussie over wilt maken, om dat tweede jaar garantie binnen de EU erbij te betrekken, moet je dat vooral doen. Dat maakt wat ik zei niet minder waar.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:31:45 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173205061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Chinless impliceerde dat toestellen zonder Apple Care geen wereldwijde garantie hebben, en dat Apple Care de enige manier is om wereldwijde garantie te hebben. Dit is fundamenteel onwaar. Als je daar verder een semantische discussie over wilt maken, om dat tweede jaar garantie binnen de EU erbij te betrekken, moet je dat vooral doen. Dat maakt wat ik zei niet minder waar.
Jij haalt apple garantie, apple care en standaard garantie door elkaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173205545
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij haalt apple garantie, apple care en standaard garantie door elkaar.
Nee hoor. Jij wilt dat ik het door elkaar haal, zodat je je gelijk kunt halen. Mijn punt blijft staan. En je kunt je in semantische bochten blijven wringen tot je een ons weegt, maar mijn punt blijft valide: je hebt wereldwijd de standaard garantie vanuit Apple. Los van Apple Care, los van EU-wetgeving.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:17:50 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173206324
Heren, het gaat hier over Apple Care, niet over de wettelijke of fabrieksgarantie.

Graag weer ontopic verder, indien jullie behoefte hebben om te discussiëren over de verschillende soorten garanties kunnen jullie terecht in WGR.
So we just called him Fred
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:21:49 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173206391
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:25 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ik zit in Azië momenteel. En prijsverschil is significant en het is een officiële
Applestore (gecontroleerd ). Het scheelt veel. Gek genoeg niet met de iPhone. Apple watch is ook stuk voordeliger
De dekking is doorgaans wereldwijd, muv de iPhone. Daar gelden andere regels voor.
So we just called him Fred
pi_173210695
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De dekking is doorgaans wereldwijd, muv de iPhone. Daar gelden andere regels voor.
Onjuist. Dekking voor iPhones is ook wereldwijd.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:52:19 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173210960
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Onjuist. Dekking voor iPhones is ook wereldwijd.
Dat ligt er maar net aan in welk land je Apple Care afsluit.
So we just called him Fred
pi_173211166
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan in welk land je Apple Care afsluit.
Het gaat om het aankopen van producten toch? Als TS een iPhone in het buitenland koopt, kan hij daar zonder problemen in Nederland Apple Care bij kopen. Zelfde geldt voor iPads en MacBooks.

Het mooie van Apple Care is dat je het niet direct bij aankoop aan hoeft te schaffen, maar ook later nog kan besluiten dit te nemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Splackavellie02 op 17-08-2017 16:10:45 ]
pi_173211225
Kam gewoon
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:27:31 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173211598
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het gaat om het aankopen van producten toch? Als TS een iPhone in het buitenland koopt, kan hij daar zonder problemen in Nederland Apple Care bij kopen. Zelfde geldt voor iPads en MacBooks.

Het mooie van Apple Care is dat je het niet direct bij aankoop aan hoeft te schaffen, maar ook later nog kan besluiten dit te nemen.
Volgens mij vraagt TS of het aankopen van Apple Care in het buitenland dezelfde dekking geeft als een Apple Care die in Nederland is aangeschaft.
En daar zitten wel degelijk verschillen in. Zie de verschillende Terms and Conditions die Apple voor de verschillende landen heeft opgesteld.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')