abonnement Unibet Coolblue
pi_173163924
Ik heb een vraagje m.b.t. geldteruggave na een annulering.
Afgelopen maand zou ik op een weekje op vakantie gaan met mijn vader. Ik had een vlucht geboekt via KLM en een hotel via trivago/booking.com. Van tevoren heb ik er totaal niet aan gedacht. omdat ik er van overtuigd was dat er niks tussen zou komen, om een aparte annuleringsverzekering o.i.d. af te sluiten. Heel stom natuurlijk. Wel kon ik het hotel tot 3 dagen van tevoren gratis annuleren/wijzigen. Op de dag van vertrek is door vervelende omstandigheden (gezondheid vader) de reis niet doorgegaan. Nu heb ik diezelfde dag, zonder de verwachting geld terug te krijgen, alles geannuleerd. Bij de annulering van mijn hotel stond al meteen dat het volledige bedrag afgetrokken zou worden, en bij de KLM stond dit eigenlijk ook overal in de algemene voorwaarden en kleine lettertjes.

Nu kreeg ik tot mijn grote verbazing zo goed als het hele bedrag teruggestort van de KLM. Waarvoor mijn enorme waardering. Voor het hotel heb ik wel mijn verzekering gebeld en op de site rondgekeken, maar zoals ik al eerder zei, hielp me dat niet veel verder.

Nou vroeg ik me dus af wat mijn kansen zijn als ik het hotel bel, contact opneem met booking.com voor een (gedeeltelijke) teruggave van het bedrag. Of is de KLM hier gewoon heel schappelijk geweest en moet ik er tevreden mee zijn dat ik dit bedrag überhaupt terug heb gekregen? Het gaat uiteindelijk toch nog om een bedrag van zo'n 1000 weggegooide Euro's.

Ik wilde eerst even hier naar ervaringen/meningen vragen, omdat ik niet zo'n zin heb om een zielig verhaal op te hangen bij dat hotel als het toch geen nut heeft. Er moet natuurlijk wel een kans zijn :P

Alvast bedankt! ^O^
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:03:30 #2
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173163997
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik heb een vraagje m.b.t. geldteruggave na een annulering.
Afgelopen maand zou ik op een weekje op vakantie gaan met mijn vader. Ik had een vlucht geboekt via KLM en een hotel via trivago/booking.com. Van tevoren heb ik er totaal niet aan gedacht. omdat ik er van overtuigd was dat er niks tussen zou komen, om een aparte annuleringsverzekering o.i.d. af te sluiten. Heel stom natuurlijk. Wel kon ik het hotel tot 3 dagen van tevoren gratis annuleren/wijzigen. Op de dag van vertrek is door vervelende omstandigheden (gezondheid vader) de reis niet doorgegaan. Nu heb ik diezelfde dag, zonder de verwachting geld terug te krijgen, alles geannuleerd. Bij de annulering van mijn hotel stond al meteen dat het volledige bedrag afgetrokken zou worden, en bij de KLM stond dit eigenlijk ook overal in de algemene voorwaarden en kleine lettertjes.

Nu kreeg ik tot mijn grote verbazing zo goed als het hele bedrag teruggestort van de KLM. Waarvoor mijn enorme waardering. Voor het hotel heb ik wel mijn verzekering gebeld en op de site rondgekeken, maar zoals ik al eerder zei, hielp me dat niet veel verder.

Nou vroeg ik me dus af wat mijn kansen zijn als ik het hotel bel, contact opneem met booking.com voor een (gedeeltelijke) teruggave van het bedrag. Of is de KLM hier gewoon heel schappelijk geweest en moet ik er tevreden mee zijn dat ik dit bedrag überhaupt terug heb gekregen? Het gaat uiteindelijk toch nog om een bedrag van zo'n 1000 weggegooide Euro's.

Ik wilde eerst even hier naar ervaringen/meningen vragen, omdat ik niet zo'n zin heb om een zielig verhaal op te hangen bij dat hotel als het toch geen nut heeft. Er moet natuurlijk wel een kans zijn :P

Alvast bedankt! ^O^
Misschien wel misschien niet?
  Boks-Chick dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:16:06 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173164279
via booking gaat het sowieso niet lukken, zij zijn alleen maar een doorgeefluik. Zij verwijzen je naar de overnachtingsgelegenheid in kwestie (ja spreek uit ervaring).

In mijn geval was het hotel niet te bewegen, ook al ging het om een sterfgeval. Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald :')). Wellicht is in jouw geval het hotel wel te bewegen, hoewel je wel wat laat bent denk ik, maar niet geschoten is altijd mis :).
lolwut
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:18:53 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173164331
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
via booking gaat het sowieso niet lukken, zij zijn alleen maar een doorgeefluik. Zij verwijzen je naar de overnachtingsgelegenheid in kwestie (ja spreek uit ervaring).

In mijn geval was het hotel niet te bewegen, ook al ging het om een sterfgeval. Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald :')). Wellicht is in jouw geval het hotel wel te bewegen, hoewel je wel wat laat bent denk ik, maar niet geschoten is altijd mis :).
Wat fijn dat je er iets over te melden hebt.
pi_173165143
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:18 schreef borbit het volgende:

[..]

Wat fijn dat je er iets over te melden hebt.
Nee, aan jouw reactie heeft iemand wat :') hypocriet.

Maar ontopic. Ik denk dat je er niks aan kunt doen. Das nou eenmaal het risico van het niet afsluiten van zo'n verzekering. Die kamer kunnen ze waarschijnlijk niet meer ala minute verhuren (iig niet voor dezelfde prijs), dus hun lopen die inkomsten dan ook mis.
  One tough cookie dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:42:19 #6
169210 liesje1979
pi_173166408
Je kan via Booking een formuliertje invullen waarmee zij dan alsnog het hotel benaderen. Hierin kan je de reden aangeven van je annuleren of no show.
Het hotel is dan vrij om er mee te doen wat ze willen.
In mijn geval (overlijden broer) hoefde ik bij het ene hotel niet te betalen, bij het andere wel, al is dat nooit afgeschreven geloof ik.
Het is een beetje het risico wat je neemt door niet de optie met annuleren te kiezen. Maar wie niet waagt, wie niet wint dus allicht kan je het proberen.
En wat tof van KLM zeg!
pi_173166899
Ja, bij KLM ook laatst formuliertje op website ingevuld en een week later netjes de luchthaventax teruggekregen. En via booking.com krijg je nadat je via hun website geannuleerd hebt of niet bent komen opdagen in het hotel een mail met de vraag of zij contact opnemen met het hotel om toch kosteloos te annuleren, zelfs als je een tarief hebt gekozen waarbij annuleren eigenlijk tegen 100% van de prijs zou gaan. Ook dat is bij mij laatste goedgegaan, maar dat zegt niets over of dat een ander of op een andere plek ook lukt uiteraard
pi_173167510
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
via booking gaat het sowieso niet lukken, zij zijn alleen maar een doorgeefluik. Zij verwijzen je naar de overnachtingsgelegenheid in kwestie (ja spreek uit ervaring).

In mijn geval was het hotel niet te bewegen, ook al ging het om een sterfgeval. Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald :')). Wellicht is in jouw geval het hotel wel te bewegen, hoewel je wel wat laat bent denk ik, maar niet geschoten is altijd mis :).
Met alle respect, maar dat kun je het hotel niet verwijten. Je kiest bij booking.com zelf voor de goedkoopste optie, die niet te annuleren valt. Je had ook iets meer kunnen betalen voor wat flexibiliteit. Dat is punt één. Ten tweede heb je kennelijk ook geen annuleringsverzekering afgesloten, zodat je langs die weg je geld terugkrijgt bij een onverwacht sterfgeval.

Dus jij kiest er zelf twee keer bewust voor om dat risico te nemen. En dan is het opeens de schuld van het hotel als jij geen geld terug krijgt? Terwijl het hotel die kamer waarschijnlijk niet meer gevuld krijgt als jij op het laatste moment annuleert.

Nee, het hotel valt niks te verwijten. Als je geld terug had gekregen was dat puur uit coulance geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 20:23:53 ]
pi_173167590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Van tevoren heb ik er totaal niet aan gedacht. omdat ik er van overtuigd was dat er niks tussen zou komen, om een aparte annuleringsverzekering o.i.d. af te sluiten.

Voor het hotel heb ik wel mijn verzekering gebeld en op de site rondgekeken, maar zoals ik al eerder zei, hielp me dat niet veel verder.
Dit snap ik niet. Je had geen annuleringsverzekering afgesloten, dus naar welke verzekeraar heb je dan gebeld? :?
pi_173169226
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Je had geen annuleringsverzekering afgesloten, dus naar welke verzekeraar heb je dan gebeld? :?
Vast naar zijn WA
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173169858
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
(bij booking werd het weggehaald :'))
Wat heb ik toch een hekel aan websites die negatieve ervaringen wegfilteren :r
  Boks-Chick dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:52:23 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173170289
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat kun je het hotel niet verwijten. Je kiest bij booking.com zelf voor de goedkoopste optie, die niet te annuleren valt. Je had ook iets meer kunnen betalen voor wat flexibiliteit. Dat is punt één. Ten tweede heb je kennelijk ook geen annuleringsverzekering afgesloten, zodat je langs die weg je geld terugkrijgt bij een onverwacht sterfgeval.

Dus jij kiest er zelf twee keer bewust voor om dat risico te nemen. En dan is het opeens de schuld van het hotel als jij geen geld terug krijgt? Terwijl het hotel die kamer waarschijnlijk niet meer gevuld krijgt als jij op het laatste moment annuleert.

Nee, het hotel valt niks te verwijten. Als je geld terug had gekregen was dat puur uit coulance geweest.
Volledig met je eens, ik heb het niet goed verwoord. Dat ik het geld niet terug kreeg was niet het issue, het was van mij uit gewoon een verzoek. Het was maar voor 1 overnachting. Het ging mij vooral over de wijze waarop het hotel mij te woord stond, dat was serieus schandalig. Mijn post is ongelukkig verwoord en niet volledig, ik merk dat ik er nog steeds wel pissed over ben :@ :').

Ik bedoelde eigenlijk naar TS te melden dat het gewoon ligt aan het hotel of zij wel of niet mee willen werken. Nee heb je, ja kan je krijgen.
lolwut
pi_173170545
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

Volledig met je eens, ik heb het niet goed verwoord. Dat ik het geld niet terug kreeg was niet het issue, het was van mij uit gewoon een verzoek. Het was maar voor 1 overnachting. Het ging mij vooral over de wijze waarop het hotel mij te woord stond, dat was serieus schandalig. Mijn post is ongelukkig verwoord en niet volledig, ik merk dat ik er nog steeds wel pissed over ben :@ :').

Ik bedoelde eigenlijk naar TS te melden dat het gewoon ligt aan het hotel of zij wel of niet mee willen werken. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ah, ok. Duidelijk. Eens. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 22:02:08 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:10:42 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_173170917
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat heb ik toch een hekel aan websites die negatieve ervaringen wegfilteren :r
Maar het klopt hier wel wat booking.com doet, want, je mag alleen ervaringen achterlaten als je er echt verbleven bent.
Want anders kan je geen eerlijke recensie schrijven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_173174506
Wat je als laatste mogelijkheid nog kan proberen is om ze op te bellen en te vragen of je i.v.m. gezondheid, de overnachtingen te verzetten naar bijvoorbeeld 2 maanden in de toekomst. Mochten ze dit wel doen kun je vervolgens weer proberen te annuleren.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173179980
Thanks voor de reacties ^O^ Ik ga toch maar gewoon heel even bellen voor de zekerheid. En anders of het wellicht verzet kan worden ofzo, inderdaad. Maar heb er niet al te veel vertrouwen in :X :P

quote:
5s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Je had geen annuleringsverzekering afgesloten, dus naar welke verzekeraar heb je dan gebeld? :?
Ja doorlopende reisverzekering.. :P Wist ik veel allemaal.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173189996
Nu nog verzetten lijkt me apart. De geboekte data zijn toch al lang voorbij?
pi_173205900
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat heb ik toch een hekel aan websites die negatieve ervaringen wegfilteren :r
Een negatieve recensie die achtergelaten wordt omdat een hotel de kamer niet kostenloos wil annuleren terwijl de reiziger er zelf voor gekozen heeft de kamer goedkoop te boeken zonder flexibiliteit of zonder annuleringsverzekering? Ik snap heel goed dat een dergelijke jankrecensie verwijderd wordt. Coulance is geen verplichting van het hotel.
pi_173206297
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:39 schreef k_man het volgende:
Nu nog verzetten lijkt me apart. De geboekte data zijn toch al lang voorbij?
Ja bedacht ik me eigenlijk ook voordat ik belde :P

Maar ik krijg niks terug via het hotel zelf in ieder geval. Misschien ook wel, omdat het een beetje laat is nu allemaal. Maarja, lesje voor de volgende keren ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173255903
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
via booking gaat het sowieso niet lukken, zij zijn alleen maar een doorgeefluik. Zij verwijzen je naar de overnachtingsgelegenheid in kwestie (ja spreek uit ervaring).

In mijn geval was het hotel niet te bewegen, ook al ging het om een sterfgeval. Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald :')). Wellicht is in jouw geval het hotel wel te bewegen, hoewel je wel wat laat bent denk ik, maar niet geschoten is altijd mis :).
Een slechte recensie omdat jij geen annuleringsverzekering afsluit?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173255971
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:02 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, bij KLM ook laatst formuliertje op website ingevuld en een week later netjes de luchthaventax teruggekregen. En via booking.com krijg je nadat je via hun website geannuleerd hebt of niet bent komen opdagen in het hotel een mail met de vraag of zij contact opnemen met het hotel om toch kosteloos te annuleren, zelfs als je een tarief hebt gekozen waarbij annuleren eigenlijk tegen 100% van de prijs zou gaan. Ook dat is bij mij laatste goedgegaan, maar dat zegt niets over of dat een ander of op een andere plek ook lukt uiteraard
Dit klopt wel ja, dat doet booking.com

Als hotels daar dan niet aan willen meewerken gaat booking.com dreigen met repercussies. Fucking mongolen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Boks-Chick zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:15:51 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173258107
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een slechte recensie omdat jij geen annuleringsverzekering afsluit?
nee, lees mijn latere post. Om de wijze waarop zij mij te woord stonden naar aanleiding van mijn vraag. Niet om de weigering op zichzelf, want die is simpelweg terecht. Ik kon alleen vragen. :).
lolwut
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:36:08 #23
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173299492
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald :')).
Bedankt voor het verpesten van reviewsite's of secties. Een review over een hotel gaat over het hotel zelf, niet over het boekingsproces. Zeker niet als dat helemaal volgens de gestelde voorwaarden gaat. En hoezo een negatieve beoordeling terwijl een hotel zich aan de voorwaarden houdt? Jij had een annuleringsverzekering af kunnen sluiten.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Boks-Chick maandag 21 augustus 2017 @ 14:09:04 #24
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173300165
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:36 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Bedankt voor het verpesten van reviewsite's of secties. Een review over een hotel gaat over het hotel zelf, niet over het boekingsproces. Zeker niet als dat helemaal volgens de gestelde voorwaarden gaat. En hoezo een negatieve beoordeling terwijl een hotel zich aan de voorwaarden houdt? Jij had een annuleringsverzekering af kunnen sluiten.
het gaat wel over de wijze waarop een hotel mij te woord staat, wat onderdeel is van de klantgerichtheid van een hotel. Als je mijn posts goed hebt gelezen, ging het mij neit om het gegeven dat ze de annulering niet accepteren (dat was gewoon een vraag en financieel ook totaal neit spannend maar vallend onder: niet geschoten is altijd mis, zoals ik TS ook adviseerde) maar wel over de wijze waarop degene aan de telefoon mij te woord stond.
lolwut
pi_173300307
quote:
19s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:09 schreef BrandX het volgende:

[..]

het gaat wel over de wijze waarop een hotel mij te woord staat, wat onderdeel is van de klantgerichtheid van een hotel. Als je mijn posts goed hebt gelezen, ging het mij neit om het gegeven dat ze de annulering niet accepteren (dat was gewoon een vraag en financieel ook totaal neit spannend maar vallend onder: niet geschoten is altijd mis, zoals ik TS ook adviseerde) maar wel over de wijze waarop degene aan de telefoon mij te woord stond.
Het is toch logisch dat ze zo'n review weghalen bij Booking.com, jij verbaasd je daarover..
Dat ze jou aan de telefoon niet netjes te woord stonden zal er wel mee te maken hebben dat jij er maar over door blijft gaan (net zoals hier in het topic, terwijl hun gewoon in hun recht staan).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')