Misschien wel misschien niet?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 17:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik heb een vraagje m.b.t. geldteruggave na een annulering.
Afgelopen maand zou ik op een weekje op vakantie gaan met mijn vader. Ik had een vlucht geboekt via KLM en een hotel via trivago/booking.com. Van tevoren heb ik er totaal niet aan gedacht. omdat ik er van overtuigd was dat er niks tussen zou komen, om een aparte annuleringsverzekering o.i.d. af te sluiten. Heel stom natuurlijk. Wel kon ik het hotel tot 3 dagen van tevoren gratis annuleren/wijzigen. Op de dag van vertrek is door vervelende omstandigheden (gezondheid vader) de reis niet doorgegaan. Nu heb ik diezelfde dag, zonder de verwachting geld terug te krijgen, alles geannuleerd. Bij de annulering van mijn hotel stond al meteen dat het volledige bedrag afgetrokken zou worden, en bij de KLM stond dit eigenlijk ook overal in de algemene voorwaarden en kleine lettertjes.
Nu kreeg ik tot mijn grote verbazing zo goed als het hele bedrag teruggestort van de KLM. Waarvoor mijn enorme waardering. Voor het hotel heb ik wel mijn verzekering gebeld en op de site rondgekeken, maar zoals ik al eerder zei, hielp me dat niet veel verder.
Nou vroeg ik me dus af wat mijn kansen zijn als ik het hotel bel, contact opneem met booking.com voor een (gedeeltelijke) teruggave van het bedrag. Of is de KLM hier gewoon heel schappelijk geweest en moet ik er tevreden mee zijn dat ik dit bedrag überhaupt terug heb gekregen? Het gaat uiteindelijk toch nog om een bedrag van zo'n 1000 weggegooide Euro's.
Ik wilde eerst even hier naar ervaringen/meningen vragen, omdat ik niet zo'n zin heb om een zielig verhaal op te hangen bij dat hotel als het toch geen nut heeft. Er moet natuurlijk wel een kans zijn
Alvast bedankt!
Wat fijn dat je er iets over te melden hebt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
via booking gaat het sowieso niet lukken, zij zijn alleen maar een doorgeefluik. Zij verwijzen je naar de overnachtingsgelegenheid in kwestie (ja spreek uit ervaring).
In mijn geval was het hotel niet te bewegen, ook al ging het om een sterfgeval. Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald ). Wellicht is in jouw geval het hotel wel te bewegen, hoewel je wel wat laat bent denk ik, maar niet geschoten is altijd mis .
Nee, aan jouw reactie heeft iemand wat hypocriet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:18 schreef borbit het volgende:
[..]
Wat fijn dat je er iets over te melden hebt.
Met alle respect, maar dat kun je het hotel niet verwijten. Je kiest bij booking.com zelf voor de goedkoopste optie, die niet te annuleren valt. Je had ook iets meer kunnen betalen voor wat flexibiliteit. Dat is punt één. Ten tweede heb je kennelijk ook geen annuleringsverzekering afgesloten, zodat je langs die weg je geld terugkrijgt bij een onverwacht sterfgeval.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
via booking gaat het sowieso niet lukken, zij zijn alleen maar een doorgeefluik. Zij verwijzen je naar de overnachtingsgelegenheid in kwestie (ja spreek uit ervaring).
In mijn geval was het hotel niet te bewegen, ook al ging het om een sterfgeval. Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald ). Wellicht is in jouw geval het hotel wel te bewegen, hoewel je wel wat laat bent denk ik, maar niet geschoten is altijd mis .
Dit snap ik niet. Je had geen annuleringsverzekering afgesloten, dus naar welke verzekeraar heb je dan gebeld?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 17:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Van tevoren heb ik er totaal niet aan gedacht. omdat ik er van overtuigd was dat er niks tussen zou komen, om een aparte annuleringsverzekering o.i.d. af te sluiten.
Voor het hotel heb ik wel mijn verzekering gebeld en op de site rondgekeken, maar zoals ik al eerder zei, hielp me dat niet veel verder.
Vast naar zijn WAquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Je had geen annuleringsverzekering afgesloten, dus naar welke verzekeraar heb je dan gebeld?
Volledig met je eens, ik heb het niet goed verwoord. Dat ik het geld niet terug kreeg was niet het issue, het was van mij uit gewoon een verzoek. Het was maar voor 1 overnachting. Het ging mij vooral over de wijze waarop het hotel mij te woord stond, dat was serieus schandalig. Mijn post is ongelukkig verwoord en niet volledig, ik merk dat ik er nog steeds wel pissed over ben .quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat kun je het hotel niet verwijten. Je kiest bij booking.com zelf voor de goedkoopste optie, die niet te annuleren valt. Je had ook iets meer kunnen betalen voor wat flexibiliteit. Dat is punt één. Ten tweede heb je kennelijk ook geen annuleringsverzekering afgesloten, zodat je langs die weg je geld terugkrijgt bij een onverwacht sterfgeval.
Dus jij kiest er zelf twee keer bewust voor om dat risico te nemen. En dan is het opeens de schuld van het hotel als jij geen geld terug krijgt? Terwijl het hotel die kamer waarschijnlijk niet meer gevuld krijgt als jij op het laatste moment annuleert.
Nee, het hotel valt niks te verwijten. Als je geld terug had gekregen was dat puur uit coulance geweest.
Ah, ok. Duidelijk. Eens.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 21:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Volledig met je eens, ik heb het niet goed verwoord. Dat ik het geld niet terug kreeg was niet het issue, het was van mij uit gewoon een verzoek. Het was maar voor 1 overnachting. Het ging mij vooral over de wijze waarop het hotel mij te woord stond, dat was serieus schandalig. Mijn post is ongelukkig verwoord en niet volledig, ik merk dat ik er nog steeds wel pissed over ben .
Ik bedoelde eigenlijk naar TS te melden dat het gewoon ligt aan het hotel of zij wel of niet mee willen werken. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Maar het klopt hier wel wat booking.com doet, want, je mag alleen ervaringen achterlaten als je er echt verbleven bent.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 21:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een hekel aan websites die negatieve ervaringen wegfilteren
Ja doorlopende reisverzekering.. Wist ik veel allemaal.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Je had geen annuleringsverzekering afgesloten, dus naar welke verzekeraar heb je dan gebeld?
Een negatieve recensie die achtergelaten wordt omdat een hotel de kamer niet kostenloos wil annuleren terwijl de reiziger er zelf voor gekozen heeft de kamer goedkoop te boeken zonder flexibiliteit of zonder annuleringsverzekering? Ik snap heel goed dat een dergelijke jankrecensie verwijderd wordt. Coulance is geen verplichting van het hotel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 21:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een hekel aan websites die negatieve ervaringen wegfilteren
Ja bedacht ik me eigenlijk ook voordat ik beldequote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:39 schreef k_man het volgende:
Nu nog verzetten lijkt me apart. De geboekte data zijn toch al lang voorbij?
Een slechte recensie omdat jij geen annuleringsverzekering afsluit?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
via booking gaat het sowieso niet lukken, zij zijn alleen maar een doorgeefluik. Zij verwijzen je naar de overnachtingsgelegenheid in kwestie (ja spreek uit ervaring).
In mijn geval was het hotel niet te bewegen, ook al ging het om een sterfgeval. Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald ). Wellicht is in jouw geval het hotel wel te bewegen, hoewel je wel wat laat bent denk ik, maar niet geschoten is altijd mis .
Dit klopt wel ja, dat doet booking.comquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:02 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, bij KLM ook laatst formuliertje op website ingevuld en een week later netjes de luchthaventax teruggekregen. En via booking.com krijg je nadat je via hun website geannuleerd hebt of niet bent komen opdagen in het hotel een mail met de vraag of zij contact opnemen met het hotel om toch kosteloos te annuleren, zelfs als je een tarief hebt gekozen waarbij annuleren eigenlijk tegen 100% van de prijs zou gaan. Ook dat is bij mij laatste goedgegaan, maar dat zegt niets over of dat een ander of op een andere plek ook lukt uiteraard
nee, lees mijn latere post. Om de wijze waarop zij mij te woord stonden naar aanleiding van mijn vraag. Niet om de weigering op zichzelf, want die is simpelweg terecht. Ik kon alleen vragen. .quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een slechte recensie omdat jij geen annuleringsverzekering afsluit?
Bedankt voor het verpesten van reviewsite's of secties. Een review over een hotel gaat over het hotel zelf, niet over het boekingsproces. Zeker niet als dat helemaal volgens de gestelde voorwaarden gaat. En hoezo een negatieve beoordeling terwijl een hotel zich aan de voorwaarden houdt? Jij had een annuleringsverzekering af kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef BrandX het volgende:
Daar zien ze mij in ieder geval nooit weer incl. negatieve beoordeling op tripadvisor (bij booking werd het weggehaald ).
het gaat wel over de wijze waarop een hotel mij te woord staat, wat onderdeel is van de klantgerichtheid van een hotel. Als je mijn posts goed hebt gelezen, ging het mij neit om het gegeven dat ze de annulering niet accepteren (dat was gewoon een vraag en financieel ook totaal neit spannend maar vallend onder: niet geschoten is altijd mis, zoals ik TS ook adviseerde) maar wel over de wijze waarop degene aan de telefoon mij te woord stond.quote:Op maandag 21 augustus 2017 13:36 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Bedankt voor het verpesten van reviewsite's of secties. Een review over een hotel gaat over het hotel zelf, niet over het boekingsproces. Zeker niet als dat helemaal volgens de gestelde voorwaarden gaat. En hoezo een negatieve beoordeling terwijl een hotel zich aan de voorwaarden houdt? Jij had een annuleringsverzekering af kunnen sluiten.
Het is toch logisch dat ze zo'n review weghalen bij Booking.com, jij verbaasd je daarover..quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
het gaat wel over de wijze waarop een hotel mij te woord staat, wat onderdeel is van de klantgerichtheid van een hotel. Als je mijn posts goed hebt gelezen, ging het mij neit om het gegeven dat ze de annulering niet accepteren (dat was gewoon een vraag en financieel ook totaal neit spannend maar vallend onder: niet geschoten is altijd mis, zoals ik TS ook adviseerde) maar wel over de wijze waarop degene aan de telefoon mij te woord stond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |