abonnement Unibet Coolblue
pi_173141345
Bij ons in de buurt wonen sinds kort mensen met een hond die om het minste of geringste blaft,als er iemand langs loopt,tijdens het spelen,bij het zien van iets. In het vakantiepark waar ik nu zit zit er ook zo 1,of het een waakhond is weet ik niet maar hij blaft naar iedereen die langskomt en geloof me,dat is ontelbare keren per dag aangezien dat een weg naar het strand is. Nu ben ik toch al extra gevoelig voor geluiden,dat geef ik toe. Maar ik vraag me af in hoeverre je een hond kan africhten. Is het zo dat als het een waakhond is je moet accepteren dat hij naar iedere voorbijganger blaft of kun je hem aanleren wanneer wel en niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield92 op 14-08-2017 18:47:48 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:23:36 #2
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173141400
Dat een hond bij elk persoon blaft is gewoon uiterst irritant...natuurlijk kan he een hond zo africhten dat hij enkel blaft als er wat op zijn stuk grond is of als hij iets als gevaar zit.

Honden die continu blaffen zijn meestal honden zonder opvoeding.
pi_173141636
Lijkt me zeer irritant idd. Er iets van zeggen is je goed recht, of het helpt is de vraag.

Valt zoiets niet onder geluidsoverlast?
pi_173141829
Ik heb zo'n hondefluitje-app. Als die hond mag irriteren, mag ik het ook.
Soms werkt het.
pi_173141988
Ik vind dat hondeneigenaren moeten zorgen dat hun hond niet voor overlast zorgt door veel te blaffen. Als je een hond niet onder controle kan houden, dan moet je geen hond nemen.
pi_173142253
Een hond heeft na een verhuizing minimaal een jaar tijd nodig aan zijn nieuwe omgeving te wennen, honden zien geen verschil tussen een woning en een vakantiehuis.
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_173142294
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:23 schreef RobjeGeus het volgende:
Dat een hond bij elk persoon blaft is gewoon uiterst irritant...natuurlijk kan he een hond zo africhten dat hij enkel blaft als er wat op zijn stuk grond is of als hij iets als gevaar zit.

Honden die continu blaffen zijn meestal honden zonder opvoeding.
Mijn hond blaft alleen bij vreemden die op 'zijn' terrein komen.
Als je op de stoep voorbij loopt reageert hij niet, als je naar de voordeur loopt en een brief in de bus gooit dan gromt hij.
Als je binnenkomt en hij kent je dan is hij blij, als je een vreemde bent dan kan je beter wachten tot ik 'af' zeg.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:41:17 #8
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173142965
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Mijn hond blaft alleen bij vreemden die op 'zijn' terrein komen.
Als je op de stoep voorbij loopt reageert hij niet, als je naar de voordeur loopt en een brief in de bus gooit dan gromt hij.
Als je binnenkomt en hij kent je dan is hij blij, als je een vreemde bent dan kan je beter wachten tot ik 'af' zeg.
Ja dat is toch precies wat ik zeg..dan heb je je hond goed opgevoed want hij blaft dus alleen als hij iets niet vertrouwd of er gevaar in ziet.
pi_173149879
Probleem is niet de hond maar de eigenaar. Als het geen rastokkies zijn is wellicht een gesprek mogelijk. Bloedirritant die zenuwachtige blaffende honden.
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:48:59 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173149938
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:20 schreef Garfield92 het volgende:
Maar ik vraag me af in hoeverre je een hond kan africhten. Is het zo dat als het een waakhond is je moet accepteren dat hij naar iedere voorbijganger blaft of kun je hem aanleren wanneer wel en niet?
Een goed afgerichte hond blaft alleen op commando.
Een waakhond hoort alleen te blaffen als een vreemde het erf betreedt. Dus niet als iemand langsloopt.
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:55:30 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173150050
Meer iets voor F&F
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_173153089
Wat men vaak niet weet is dat waakhonden zich stierlijk vervelen, iedereen zegt altijd, hij kan leuk door de tuin lopen, ja maar hond heeft wel meer beweging nodig. Wat gaat een hond doen die zich stierlijk verveeld, iets zoeken waar hij succesvol in is, als er iemand langs komt en je blaft loopt het weg, het boeit de hond niet of diegene daar wel of niet moest zijn, hij 'verjaagd' diegene en is dus in zijn ogen succesvol, de waakhonden van mijn eerdere buren verveelden zich zo, die blaften niet, nee die besloten er een sport van te maken om uit te breken, dan liepen ze weer langs de weg.

Ik had ook waakhonden en die van mij blaften echt niet, die keken alleen maar, als iemand dan echt het erf op wilde komen dan blaften ze kort om even te laten weten dat er iemand was, maar reageerden niet op de deurbel, alsof ze begrepen dat ik die zelf ook wel kon horen.
Laatst ook een waakhond te logeren gehad, die blafte thuis ook naar alles, maar na 10 km stevig doorwandelen was die wel rustig, mijn buren hebben hem 1x kort horen blaffen, verder was hij stil, ook als de deurbel ging.

Maar goed wat je er zelf tegen kan doen, weinig, heb wel gehad dat als ik naar onze schuur liep dat de hond van de buren tegen het hek omhoog sprong en enorm hard blafte, daar heb ik zo'n hekel aan, nam paar keer een emmer water mee en als hij dan dat deed dan had die meteen een douche, daarna kon ik er gewoon langslopen, dan zag hij mij en liep hij weg, na verloop van tijd bleef hij zitten en op den duur reageerde hij helemaal niet meer omdat het gewoon was geworden.
pi_173227384
Sorry,maar ik snap dus echt niet waarom mensen hun hond snachts buiten laten,zo'n hond met een luide blaf. Zeker op een vakantiepark waar mensen voor hun rust komen,vind het niet normaal
pi_173275684
-

[ Bericht 66% gewijzigd door Mr.Galaxy. op 20-08-2017 12:26:36 ]
With a Song in my heart and a smile on my face...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')