auto valt stil, lampjes doen het niet, radio blijft stil..... ik zou maar een nieuwe auto kopen, daar is heeel veel kapotquote:Op zondag 13 augustus 2017 11:02 schreef Camillutje het volgende:
Ik ben ook maar een leek en moet altijd maar geloven wat een monteur zegt...
Bedankt.
Klopt, bij hoge bedragen en twijfel altijd voor een second opinion gaan.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:22 schreef Sounddragon het volgende:
Het kan van alles zijn. Bij een kapotte distrubutieriem (of ketting) gebeurt er niets met je stroom, dan gaat de motor inwendig stuk. Heeeeel dure reparaties zijn dat, en soms is het dan inderdaad wijzer om er een andere motor in te hangen.
Als tijdens het rijden domweg alle stroom uitvalt (lampjes, metertjes alles floep! uit) is er duidelijk iets elektrisch aan de hand, en ANWB mensen zijn geen helderzienden, maar wel heel goed technisch onderlegde mensen die er op geen enkele manier wijzer van worden als ze je een lulverhaal op de mouw spelden.
Ik zou de auto inderdaad naar de dealer laten brengen, en je goed laten informeren over wat er aan de hand is.
Zou een autoleven mee moeten gaan...quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:23 schreef lipje het volgende:
Een ketting is van metaal en bestaat uit veel kleine deeltjes die aan elkaar gemaakt zijn. Deze is zeer sterk en duurzaam en gaat een autoleven mee.
We zijn net anderhalf uur verderquote:
Ik ben van mening dat als je een topic maakt(en dan je eerste) dat je er dan even bij blijft, anders is het wederom hit and run.quote:
Maar zoals gezegd als het alleen de dynamo is dan moet hij gewoon lopen met een volle accu (dynamo ¤100 motorblok ¤2000+?) niemand die dat even kan testen?quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:01 schreef Camillutje het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Het is zondag en ben vandaag wat meer met mijn kind bezig, dus niet super snel. Maar, hij heeft nu 130000 km gelopen. De auto is nu gewoon thuis, alles zit er gewoon in zoals het hoort, ik ga er niet vanuit dat hij de hele motor eruit heeft gehaald en nagekeken. Hij viel tijdens het rijden uit, ik reed max. 50 en dan draait ie rond de 2000/2500 toeren, niet op de snelweg dus.
Ik ben in Nijmegen bij garage Lisboa geweest. Op aanraden van mijn vriend en zwager. En hij wordt deze week dus opgehaald door de garage waar ik hem heb gekocht (rvl mobility in beek en donk). Ik heb dus nog nergens akkoord gegeven voor reparatie, maar de garage die hem komt halen, waar ik hem dus een paar maanden geleden heb gekocht, zeiden dat we er samen uit zouden komen. Maar zij vertrouwen het dus niet...
Een diesel die maar 18.000 per jaar heeft gelopen, dat vertrouw ik ook niet helemaalquote:Op zondag 13 augustus 2017 13:01 schreef Camillutje het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Het is zondag en ben vandaag wat meer met mijn kind bezig, dus niet super snel. Maar, hij heeft nu 130000 km gelopen. De auto is nu gewoon thuis, alles zit er gewoon in zoals het hoort, ik ga er niet vanuit dat hij de hele motor eruit heeft gehaald en nagekeken. Hij viel tijdens het rijden uit, ik reed max. 50 en dan draait ie rond de 2000/2500 toeren, niet op de snelweg dus.
Ik ben in Nijmegen bij garage Lisboa geweest. Op aanraden van mijn vriend en zwager. En hij wordt deze week dus opgehaald door de garage waar ik hem heb gekocht (rvl mobility in beek en donk). Ik heb dus nog nergens akkoord gegeven voor reparatie, maar de garage die hem komt halen, waar ik hem dus een paar maanden geleden heb gekocht, zeiden dat we er samen uit zouden komen. Maar zij vertrouwen het dus niet...
Ik zie het verband tussen een distributieketting en een accu/dynamo niet dus voorlopig ga ik voor het goedkoopste van die tweequote:Op zondag 13 augustus 2017 13:29 schreef Camillutje het volgende:
Als ik hem nu op contact zet dan gaan de wijzertjes raar doen, alleen de tijd op het dashboard gaat aan. De ramen zijn nu bijna dicht:/ want dat ging ook niet meer. En toen was de stroom weer op... volgens mij zit er wel een nap bij.
Ik zou het niet doen. Er is al het een en ander stuk, je hebt duidelijk geen verstand van zaken, afblijven a.u.b.quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:26 schreef Camillutje het volgende:
Had sowieso bedacht om morgen een accu te kopen en die erin te zetten om te kijken wat er dan gebeurd.
Waarschijnlijk kan je de ketting zien, maar zul je daarvoor wel een aantal onderdelen los moeten halen. Een garage is daar vaak handiger in en weet met welke onderdelen ze dit eenvoudig kunnen checken, al dan niet zonder de ketting fysiek te kunnen zien.quote:Maar kan je de distributieketting zien?? Zonder dat je de motor eruit haalt? Dat heeft ie namelijk niet gedaan en het ziet er ook niet uit alsof er iets open is geweest... behalve de motorkap dan..
Rare mening heb je.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je een topic maakt(en dan je eerste) dat je er dan even bij blijft, anders is het wederom hit and run.
Die Punto's waren destijds vrijgesteld van MRB, dus ook voor de particulier aantrekkelijk om te kopen bij beperkt aantal jaarlijkse kilometers.quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een diesel die maar 18.000 per jaar heeft gelopen, dat vertrouw ik ook niet helemaal
Maar goed, er zijn mensen die sowieso een diesel kopen omdat ze het fijner vinden rijden, ik sluit het dus niet uit. Maar het zou bij mij toch wat alarmbellen doen afgaan. Sluitende NAP?
Maar goed, als je er nu de sleutel insteekt en je zet hem op contact, is er dan iets wat er aangaat? Doorstarten zou ik niet aanraden (mocht het echt wat met die ketting zijn), puur even kijken of er stroom is.
Als hij dan niets doet, probeer het met een paar startkabels of een andere accu, doet hij dan wel wat op contact?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |