abonnement Unibet Coolblue
pi_174616396
Weer even een update van mijn kant sinds ik vanaf september begonnen ben. Tot nu toe gaat het goed en loop ik nog op schema :) . De twee professors zijn nog erg tevreden en zitten nu al te denken aan een internationaal congres maar denk niet dat dat wat gaat worden i.v.m. deadline van het congres. Deze week hopelijk de enquête verspreiden en dan is het wachten. Van afspraken met bedrijven word ik wel altijd super moe aangezien ik normaal best bescheiden ben :') Ondertussen ook in parallel de voortgangen en keuzes in een verslag aan het verwerken zodat dat niet straks een grote berg wordt.
pi_174616923
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:33 schreef Seastem het volgende:
Weer even een update van mijn kant sinds ik vanaf september begonnen ben. Tot nu toe gaat het goed en loop ik nog op schema :) . De twee professors zijn nog erg tevreden en zitten nu al te denken aan een internationaal congres maar denk niet dat dat wat gaat worden i.v.m. deadline van het congres. Deze week hopelijk de enquête verspreiden en dan is het wachten. Van afspraken met bedrijven word ik wel altijd super moe aangezien ik normaal best bescheiden ben :') Ondertussen ook in parallel de voortgangen en keuzes in een verslag aan het verwerken zodat dat niet straks een grote berg wordt.
Klinkt goed!

Morgen nog maar eens mijn begeleider porren want nog altijd geen reactie.
pi_174617039
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Klinkt goed!

Morgen nog maar eens mijn begeleider porren want nog altijd geen reactie.
Vervelend als ie niet reageert! Hopelijk werkt het porren morgen een beetje.
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:00:49 #104
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_174617082
Ook maar ff van me laten horen, al is 't maar om het van me af te schrijven: masterscriptie is gaande, een leuk onderwerp in het onderwijsveld. Veel te veel hooi op m'n vork genomen met vijf onderzoeksmethodes tegelijkertijd, waarvan ik er drie nog moet uitvoeren. In de tussentijd een mooie uitdagende baan aangeboden gekregen, waar erg veel tijd in zal gaan zitten, beginnende deze week. Heel erg benieuwd hoe/of ik de balans kan gaan vinden tussen scriptie en baan...
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_174617142
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:58 schreef Seastem het volgende:

[..]

Vervelend als ie niet reageert! Hopelijk werkt het porren morgen een beetje.
Ja dankje, ik hoop het ook want er is net tentamen geweest van een vak wat hij geeft dus hij zal wel druk zijn met nakijken.
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:00 schreef Anosmos het volgende:
Ook maar ff van me laten horen, al is 't maar om het van me af te schrijven: masterscriptie is gaande, een leuk onderwerp in het onderwijsveld. Veel te veel hooi op m'n vork genomen met vijf onderzoeksmethodes tegelijkertijd, waarvan ik er drie nog moet uitvoeren. In de tussentijd een mooie uitdagende baan aangeboden gekregen, waar erg veel tijd in zal gaan zitten, beginnende deze week. Heel erg benieuwd hoe/of ik de balans kan gaan vinden tussen scriptie en baan...
Succes! Lijkt me zwaar, enig idee op welke termijn je je scriptie wilt afronden? Hoe lang ben je bezig?
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:11:28 #106
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_174617300
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dankje, ik hoop het ook want er is net tentamen geweest van een vak wat hij geeft dus hij zal wel druk zijn met nakijken.

[..]

Succes! Lijkt me zwaar, enig idee op welke termijn je je scriptie wilt afronden? Hoe lang ben je bezig?
Ben bezig vanaf juni ongeveer, met wat tussenpozen van nietsdoen. Da's ook meteen het probleem, ik ben van nature vrij lui. Ik hoop het afgerond te hebben voor kerst, maar ik twijfel nu al of ik dat ga redden. In die zin is dit berichtje misschien ook wel een psychologische stok achter de deur.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_174617346
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:11 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Ben bezig vanaf juni ongeveer, met wat tussenpozen van nietsdoen. Da's ook meteen het probleem, ik ben van nature vrij lui. Ik hoop het afgerond te hebben voor kerst, maar ik twijfel nu al of ik dat ga redden. In die zin is dit berichtje misschien ook wel een psychologische stok achter de deur.
Wow dan ben je wel snel hoor. Ik ben sinds februari bezig naast 3 dagen werken dus dat is iets langzamer, maar 3-4 maanden redt bij ons bijna niemand. Mijn streven is eind 2017 de boel in te kunnen leveren.
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:17:02 #108
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_174617425
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wow dan ben je wel snel hoor. Ik ben sinds februari bezig naast 3 dagen werken dus dat is iets langzamer, maar 3-4 maanden redt bij ons bijna niemand. Mijn streven is eind 2017 de boel in te kunnen leveren.
Bwah, punt is bij mij dat ik er de afgelopen maanden flink wat tijd vrij had die ik erin had kunnen steken, maar heb dat nagelaten. Sterker nog, heb door dat overschot aan tijd 'ja' gezegd tegen flink wat vrijwilligerswerk en hobby's, waar ik nu weer van moet terugkrabbelen...

Succes met jouw scripte, hopelijk kunnen we allebei opgelucht 2018 in!
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_174617463
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:17 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Bwah, punt is bij mij dat ik er de afgelopen maanden flink wat tijd vrij had die ik erin had kunnen steken, maar heb dat nagelaten. Sterker nog, heb door dat overschot aan tijd 'ja' gezegd tegen flink wat vrijwilligerswerk en hobby's, waar ik nu weer van moet terugkrabbelen...

Succes met jouw scripte, hopelijk kunnen we allebei opgelucht 2018 in!
Ja dat ken ik wel ergens. Je wilt toch ook wat tijd overhouden voor leuke dingen.
Thanks en jij ook succes. Laatste loodjes!
pi_174617923
Succes alletwee, het zou super zijn als jullie voor de kerst klaar zijn! Kan je lekker van de laatste dagen van het jaar genieten en met goede moed het nieuwe jaar in. Voor mij zal afstuderen op z'n vroegst in maart 2018 zijn ivm de 40EC die ervoor staan. Hopelijk is het straks niet uitgestorven hier :c

[ Bericht 1% gewijzigd door Seastem op 24-10-2017 13:28:14 (Telefoon...) ]
pi_174622345
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:42 schreef Seastem het volgende:
Succes alletwee, het zou super zijn als jullie voor de kerst klaar zijn! Kan lekker van de laatste dagen van het jaar genieten en met goede moed het nieuwe jaar in. Voor mij zal afstuderen op z'n vroegst in maart 2018 zijn ivm de 40EC die ervoor staan. Hopelijk is het straks niks uitgestorven hier :c
Mijn officiële afstudeerdatum zal naar verwachting ook ergens rond die datum liggen. Eerst nog scriptie inleveren, laten nakijken, eindgesprek en dan ben je pas eind van de maand na je aanvraag officieel klaar. Dus zal wel ongeveer gelijk zijn.
pi_174628564
Goed nieuws: opzet laatste hoofdstuk is goedgekeurd.
Op naar de meestertitel!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:19:36 #113
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174634887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:31 schreef DoubleDip het volgende:
Goed nieuws: opzet laatste hoofdstuk is goedgekeurd.
Op naar de meestertitel!
W00t w00t! *O*
pi_174635954
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:19 schreef Mishu het volgende:

[..]

W00t w00t! *O*
Thanks. Komt wel goed nu denk ik. Kan iig zeggen dat ik weet waar ik het over heb :P
pi_174689097
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:11 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Ben bezig vanaf juni ongeveer, met wat tussenpozen van nietsdoen. Da's ook meteen het probleem, ik ben van nature vrij lui. Ik hoop het afgerond te hebben voor kerst, maar ik twijfel nu al of ik dat ga redden. In die zin is dit berichtje misschien ook wel een psychologische stok achter de deur.
Same here! Ik doe een meta studie naar workaholisme. Lig op zich nog niet achter op schema, maar ik ga het volgende maand wel heel druk krijgen. Soms heb ik echt geen zin, maar dan denk ik aan hoe fijn het voelt om straks klaar te zijn en dan doe ik even een tandje hoger.
pi_174759861
Even een vraagje: hoevaak laat je een hoofdstuk oh het verslag checken door je begeleider? Tijdens mijn hbo afstudeeropdracht werd het verslag alleen op het einde 1 keer gescand voor feedback. Heb het idee dat het met een master scriptie vaak per hoofdstuk wordt gedaan? De literatuurstudie is op dit moment af maar zit een beetje te dubben wat nou de gang van zaken is :')
pi_174762295
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:16 schreef Seastem het volgende:
Even een vraagje: hoevaak laat je een hoofdstuk oh het verslag checken door je begeleider? Tijdens mijn hbo afstudeeropdracht werd het verslag alleen op het einde 1 keer gescand voor feedback. Heb het idee dat het met een master scriptie vaak per hoofdstuk wordt gedaan? De literatuurstudie is op dit moment af maar zit een beetje te dubben wat nou de gang van zaken is :')
Bij ons is het normaal 1x een concept op te sturen voor feedback. Dat pas je aan en daarna zou het een eindversie moeten zijn. Als je de hele scriptie als concept hebt ingeleverd kan je nog wel iets sleutelen maar daarna moet het goed zijn.
pi_174762470
Denk dat ik woensdag bij de afspraak met mijn begeleider het ook ga vragen + wat mede afstudeerders. Het zijn natuurlijk wel 7 maanden, zou vervelend zijn als je dan nog last minute vanalles moet gaan aanpassen. In ieder geval bedankt voor het vertellen hoe het bij jou gaat! :)
  maandag 30 oktober 2017 @ 19:16:22 #119
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174763094
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bij ons is het normaal 1x een concept op te sturen voor feedback. Dat pas je aan en daarna zou het een eindversie moeten zijn. Als je de hele scriptie als concept hebt ingeleverd kan je nog wel iets sleutelen maar daarna moet het goed zijn.
Wat een ellende is dat afstuderen toch.
pi_174763314
Heb zelf momenteel nog goede moed ^O^ .
pi_174764917
Bij mij was het elk hoofdstuk 1x laten zien voor feedback. Het was aan de student om te bepalen of je dit allemaal aan het eind doet of gewoon tussendoor steeds wat opstuurt. Ik heb toen opgestuurd op de momenten dat je later een probleem gaat krijgen als het voorgaande hoofdstuk niet in orde is. Ik stuurde het dus op als ik bijv het hoofdstuk over de onderzoeksopzet af had, zodat ik niet 'verkeerd' aan het verzamelen van data kon beginnen.
Play hard, go pro.
pi_174792771
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat een ellende is dat afstuderen toch.
Het is te doen, maar ik wil er nu toch wel eens vanaf en de werkvloer op.
pi_174793989
Ik kom me hier ook melden. Dit semester aan mijn masterscriptie begonnen. Deadline is half januari. Tot nu toe gaat het prima, maar is vooral nog beetje theorie achtergronden enzo. Ben bang dat ik dadelijk bij het kwantitatieve gedeelte echt tegen problemen aan ga lopen..
pi_174794130
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:16 schreef Seastem het volgende:
Even een vraagje: hoevaak laat je een hoofdstuk oh het verslag checken door je begeleider? Tijdens mijn hbo afstudeeropdracht werd het verslag alleen op het einde 1 keer gescand voor feedback. Heb het idee dat het met een master scriptie vaak per hoofdstuk wordt gedaan? De literatuurstudie is op dit moment af maar zit een beetje te dubben wat nou de gang van zaken is :')
Bij ons mag je ieder hoofdstuk 1x opsturen voor feedback.
pi_174797851
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:21 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Bij ons mag je ieder hoofdstuk 1x opsturen voor feedback.
Zoiets lijk mij idd normaal. Heb straks een afspraak met mijn begeleider dus dan zal ik het zien :). Succes met afstuderen Peanuts! Ben zelf ook in september begonnen, nu data aan het verzamelen maar dat is inderdaad misschien nog wel het lastigste aangezien je hier niet 100% de controle over hebt. Je kan bedrijven stimuleren om mee te doen maar uiteindelijk moet het toch vanuit hun komen.
pi_174806051
Hoe doen jullie het qua tijdsplanning ? Ik neem me meestal voor om iedere doordeweekse dag van 9-17 uur eraan te werken, maar in de praktijk wordt dat altijd minder..
pi_174806589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:47 schreef Pinuts het volgende:
Hoe doen jullie het qua tijdsplanning ? Ik neem me meestal voor om iedere doordeweekse dag van 9-17 uur eraan te werken, maar in de praktijk wordt dat altijd minder..
Tot nu toe lukt het mij wel om elke dag tussen 9-17 uur eraan te werken. Heb ook een kamer op de universiteit waar je samen met 2 of 3 andere afstudeerders zit. De meeste afstudeerders die ik ken hebben inderdaad moeite om elke dag eraan te zitten. Wat zou kunnen helpen voor de motivatie is het maken van wekelijkse doelen en een algemene planning maken zodat je elke week geprikkelt wordt om eraan te werken. Een tip is ook om je verslag bij te houden vanaf het begin en het als een "levend" document te zien.
pi_174806756
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:47 schreef Pinuts het volgende:
Hoe doen jullie het qua tijdsplanning ? Ik neem me meestal voor om iedere doordeweekse dag van 9-17 uur eraan te werken, maar in de praktijk wordt dat altijd minder..
Ik probeer dat ook, maar in de praktijk lukt mij dat een dag of 4-5 per week. Het is ook wel belangrijk om af en toe de boel weg te leggen en een dag vrij te nemen. Met een frisse blik kijk je er toch heel anders naar. Het voorkomt dat je jezelf ergens op blindstaart.

Mij helpt het om voor die tijd in de bieb te gaan zitten en dan echt om 9.00 uur te beginnen. Als ik thuis zit heb ik meer afleiding, krijg dan ook meestal veel minder gedaan. In de bieb kan ik me goed concentreren en loop ik alleen af en toe weg voor lunch- of koffiepauze (kwartiertje/half uurtje, eigenlijk net als op het werk).
pi_174811436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik probeer dat ook, maar in de praktijk lukt mij dat een dag of 4-5 per week. Het is ook wel belangrijk om af en toe de boel weg te leggen en een dag vrij te nemen. Met een frisse blik kijk je er toch heel anders naar. Het voorkomt dat je jezelf ergens op blindstaart.

Mij helpt het om voor die tijd in de bieb te gaan zitten en dan echt om 9.00 uur te beginnen. Als ik thuis zit heb ik meer afleiding, krijg dan ook meestal veel minder gedaan. In de bieb kan ik me goed concentreren en loop ik alleen af en toe weg voor lunch- of koffiepauze (kwartiertje/half uurtje, eigenlijk net als op het werk).
Om deze rede ben ik erg blij dat ze hier speciale afstudeerkamers hebben per vakgroep zodat je ook nog wat interactie hebt met anderen maar toch een eigen plekje hebt :Y . Je doet het dan toch een beetje voor je gevoel met z'n allen. (+ koffiepas c_/ )
pi_174815265
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:51 schreef Seastem het volgende:

[..]

Om deze rede ben ik erg blij dat ze hier speciale afstudeerkamers hebben per vakgroep zodat je ook nog wat interactie hebt met anderen maar toch een eigen plekje hebt :Y . Je doet het dan toch een beetje voor je gevoel met z'n allen. (+ koffiepas c_/ )
Dat is handig ja. Ik studeer alleen of met een vriendin, maar zodra ik in de bieb zit ben ik meestal wel productief, of ik nou alleen ben of niet. Tenzij ik een uur lunchpauze ga houden met een vriendin natuurlijk.
pi_174815339
Bij mij gaat 't opzicht tot een uur of 3 ook best prima. Daarna verlies ik mijn concentratie en ga ik meestal zo rond half 4 - 4 uur naar huis...
pi_174818552
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:53 schreef Pinuts het volgende:
Bij mij gaat 't opzicht tot een uur of 3 ook best prima. Daarna verlies ik mijn concentratie en ga ik meestal zo rond half 4 - 4 uur naar huis...
Hoe laat ben je dan begonnen?

Als ik alleen ben begin ik meestal om 9 uur, als de bieb open gaat. En dan door tot 17 uur ongeveer, tenzij ik nog dringend iets moet doen maar dat valt meestal mee.
pi_174819676
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 08:20 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe laat ben je dan begonnen?

Als ik alleen ben begin ik meestal om 9 uur, als de bieb open gaat. En dan door tot 17 uur ongeveer, tenzij ik nog dringend iets moet doen maar dat valt meestal mee.
9 a 10 uur... Dus niet echt lang ofzo. Maar op een gegeven moment lijkt mijn concentratie gewoon op
pi_174820084
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:44 schreef Pinuts het volgende:

[..]

9 a 10 uur... Dus niet echt lang ofzo. Maar op een gegeven moment lijkt mijn concentratie gewoon op
Neem je wel genoeg pauze? Als je aan 1 stuk door werkt snap ik het wel.
Je kan het beste voetbaltijden aanhouden, dus drie kwartier werken en een kwartiertje pauze.
pi_174833705
Tijdens de lunchpauze gaan wij altijd in de kantine zitten want anders zit je de hele dag op dezelfde plek.

Ben erg blij met mijn begeleiders tot nu toe, het voelt echt alsof we samen een team zijn i.p.v. ik de student en hun de professors/onderzoekers. Alle drie gemotiveerd over het onderwerp en lekker informeel :D Heb vorig jaar erg lopen twijfelen over welke opdracht ik zou gaan doen. Ben blij dat ik voor deze heb gekozen!
pi_174853042
Ik hoef alleen nog maar een paar kleine dingen aan te passen en het door te lezen, maar denk telkens van ooh dat kan over een kwartiertje ook wel :') Is het dalijk weer midden in de nacht en heb ik nog niks gedaan :')
Play hard, go pro.
pi_174899475
Denk dat ik weet wat de conclusie van mijn scriptie gaat zijn. Of beter: ik weet het want alles zegt het zelfde, precies wat ik dacht :P Alleen nog even alles opschrijven, mijn eigen mening er overheen gooien, de boel structureren en nog langs een paar mensen sturen voordat ie de deur uit gaat. #gaanmetdiebanaan
pi_174936680
Oke, mijn begeleider neemt dus een 'sabbatical leave' van een half jaar om zijn eigen proefschrift af te schrijven. :o Begrijpelijk, alleen ik hoop dus dat ie nog wel tijd heeft om mijn scriptie na te kijken en eventuele vragen te beantwoorden. Het zal niet veel meer zijn, maar toch...
pi_174937193
Zou even contact opnemen met de coordinator van de scripties want dit is natuurlijk niet handig
Play hard, go pro.
pi_174940241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:29 schreef DoubleDip het volgende:
Oke, mijn begeleider neemt dus een 'sabbatical leave' van een half jaar om zijn eigen proefschrift af te schrijven. :o Begrijpelijk, alleen ik hoop dus dat ie nog wel tijd heeft om mijn scriptie na te kijken en eventuele vragen te beantwoorden. Het zal niet veel meer zijn, maar toch...
Neem aan dat je dan toch wel een andere toegewezen krijgt ofzo? Anders beetje rare gang van zaken.
pi_174941449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 10:04 schreef Aethereal het volgende:
Zou even contact opnemen met de coordinator van de scripties want dit is natuurlijk niet handig
Ga ik doen ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:58 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Neem aan dat je dan toch wel een andere toegewezen krijgt ofzo? Anders beetje rare gang van zaken.
Ehm geen idee, ik wist van niks maar las net een bericht op social media dat hij pauze ging nemen.
  woensdag 8 november 2017 @ 19:38:18 #142
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174947128
Lekker handig weer dit soort dingen -O-
pi_174952241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:38 schreef Mishu het volgende:
Lekker handig weer dit soort dingen -O-
Heb gemaild naar de coordinator. Gelukkig zijn er geen gevolgen voor mij als scriptant en kan ik gewoon doorgaan met hem als begeleider.
pi_174969801
Mijn begeleider is ook het grootste gedeelte in het buitenland omdat ie is verhuisd. Eens in de 2 a 3 weken is ie in Nederland. Tot nu toe gaat dat prima en skypen we met elkaar als we een meeting hebben. Heb dan nog wel een andere onderzoeker die wel altijd op de universiteit zit maar hij is officieel niet mijn begeleider (ook al is het misschien nog wel actiever betrokken).

Wat misschien helpt is het voorstellen om op een vast tijdstip af te spreken met elkaar. Zo creëer je voor elkaar wat structuur en rust.
pi_175047660
Gaat wel oke hier maar moet nu wel gaan opschieten. Intussen nieuwe literatuur gevonden en nieuwe analyse gemaakt. Schiet op zich aardig op, over een weekje kan ik mijn laatste hoofdstuk denk wel richting een studiegenoot ofzo sturen ter controle.
pi_175096711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:49 schreef Seastem het volgende:
Mijn begeleider is ook het grootste gedeelte in het buitenland omdat ie is verhuisd. Eens in de 2 a 3 weken is ie in Nederland. Tot nu toe gaat dat prima en skypen we met elkaar als we een meeting hebben. Heb dan nog wel een andere onderzoeker die wel altijd op de universiteit zit maar hij is officieel niet mijn begeleider (ook al is het misschien nog wel actiever betrokken).

Wat misschien helpt is het voorstellen om op een vast tijdstip af te spreken met elkaar. Zo creëer je voor elkaar wat structuur en rust.
Lokquote. Hoe gaat het?
pi_175105604
Tot nu toe gaat het volgens planning. Het verzamelen van data was wel monnikenwerk maar heb nu genoeg om trends te zien en kansen te identificeren voor verbetering. Deze ga ik in de komende maanden onder de loep ga leggen d.m.v. interviews en een meer doelgerichte literatuurstudie zodat ik de kansen voor verbetering kan omzetten naar een implementatie/verbeterings-strategie. In parallel een conference paper aan te opzetten voor de tussentijdse resultaten met als doel dat deze door de "keuring" komt. Mijn academisch Engels is blijkbaar nog niet zo heel goed ( :') ) en dit is ook de eerste keer dat ik een conference paper typ. Gelukkig zijn de begeleiders zo aardig om mij feedback en tips hierover te geven.
pi_175136409
Pff... kom erachter dat mijn onderzoek toch wel lastig gaat worden. Moet eigenlijk data van twee databases koppelen. Heb op dit moment 5500 bedrijven. Kan er zo'n 40 in 1 uur doen, dus 1600 per week. Dus zal even een makkelijkere manier moeten gaan bedenken als ik in januari klaar wil zijn, aangezien dat wat ik nu aan het doen ben pas stap 1 van het koppelen is...
pi_175194599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:15 schreef Pinuts het volgende:
Pff... kom erachter dat mijn onderzoek toch wel lastig gaat worden. Moet eigenlijk data van twee databases koppelen. Heb op dit moment 5500 bedrijven. Kan er zo'n 40 in 1 uur doen, dus 1600 per week. Dus zal even een makkelijkere manier moeten gaan bedenken als ik in januari klaar wil zijn, aangezien dat wat ik nu aan het doen ben pas stap 1 van het koppelen is...
Kan dat niet automatisch?
pi_175196319
Gewoon met een Vlookup de tickers matchen. In veel databases vind je ook een matchingbestandje.
Play hard, go pro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')