Wordt dit een topic of is het een opiniepeiling?quote:
pardon!!!quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:17 schreef Andyy het volgende:
Ts geeft 0.0 informatie, welke generatie? Wat voor brandstof?
Toch kan er wel verschil in zitten. Weet bv dat Volvo, bij de geblazen 5-cylinders, voor verschillende vermogens soms een andere cylinderwand gebruikte. Dus je kon bv een 2.5t laten chippen naar het vermogen van een T5, maar dan had je wel een iets dunnere cylinderwand dan een originele T5.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:39 schreef Sometimes het volgende:
Mercedes brengt soms - zoals meerdere fabrikanten doen - dezelfde motor uit met verschillende vermogens, softwarematig geregeld.
Welke generatie?quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:09 schreef hoechst het volgende:
[..]
pardon!!!
Betreft een 2.15 liter Turbo op Diesel met 123Pk.
staat 2 Ton op de teller.
200 en 220 zijn al sinds jaar en dag dezelfde motor met andere software. Het lijkt me logisch dat een motor die iets meer vermogen levert ook ietsje harder zal slijten, maar ik denk dat deze motor in beide gevallen met goed onderhoud zonder problemen minstens 5 tot 6 ton moet kunnen lopen.quote:
Bij de W204 C /W212 E is dat niet helemaal meer zo:quote:Op woensdag 23 augustus 2017 14:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
200 en 220 zijn al sinds jaar en dag dezelfde motor met andere software. Het lijkt me logisch dat een motor die iets meer vermogen levert ook ietsje harder zal slijten, maar ik denk dat deze motor in beide gevallen met goed onderhoud zonder problemen minstens 5 tot 6 ton moet kunnen lopen.
De jouwe heeft er net 2 ton op zitten, dus die kan nog wel eventjes mee, of je hem nou chipt of niet.
Leuke info, maar we hebben het over een 203, en daarbij geldt dat gewoon nog wel. Heb me nog niet verdiept in new generation diesels met bluetec enzo.. Kan ik toch nog niet betalenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:59 schreef yup het volgende:
[..]
Bij de W204 C /W212 E is dat niet helemaal meer zo:
Allemaal OM651:
C/E200 heeft een enkele turbo 136 pk / 360 nm ofzo
C/E220 heeft een dubbele turbo 170 pk / 400 nm (vergis je niet met de vorige OM642 motor, die heeft ook 170 pk en 400 nm maar een heel andere koppelkromme omdat er maar een enkele turbo inzit.)
C/E250 heeft ook een dubbele turbo 204 / pk 500 nm
De 250 is echt een juweel van een motor, 6 cilinder power met verbruik van een 4 cilinder maarrrrrr is wel luidruchtig, luidruchtiger dan een 220 terwijl dat blok al niet superstil is. Ze lopen wel ongelofelijk soepel, bijna geen trillingen in de auto. Een 6 inlijn / V6 is wel stiller en loopt wel veel rustiger.
OM642 = OM646 uiteraard. Foutje van mijn kant.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Leuke info, maar we hebben het over een 203.
En is een OM642 niet een 3.0V6? Anders denk ik dat mijn viercilinder te veel verstuivers heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |