abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 oktober 2017 @ 17:23:13 #26
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_174738253
Geen leesbril, wel een gewone :). Maar die moet ik afzetten bij kleine lettertjes. Varifocaal gedeelte geprobeerd, maar daar werd ik naar van :P .
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 29 oktober 2017 @ 19:48:37 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174741444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 07:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die torische lenzen zorgen als het goed is voor prima zicht in de verte, maar voor dichtbij doen ze niks. En als je wat ouder wordt, dan kan het oog niet meer corrigeren voor de kortere afstand bij het lezen. Als je goed zicht hebt in de verte, maar je hebt moeite met het lezen van een boek, dan zou je met een betere leesbril een beter resultaat moeten hebben.
Wat ik bedoel is dat mijn ogen torische (dus cilindrische) lenzen nodig hebben. Zonder die correctie is het met een gewone leesbril dus ook niet goed te krijgen. Daarom gebruik ik een leesbril samen met mijn contactlenzen anders is het nog minder scherp. Wellicht is een leesbril met cilindrische lenzen (en dan geen contactlenzen in) ook een optie, maar dat is allemaal niet handig. Ik zie hoe dan ook niet geweldig goed met lenzen + leesbril.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174749834
Je zou wel eens flink wat hogere orde aberraties kunnen hebben. Heb ik zelf ook last van. Mijn eigen ervaring is dat harde contactlenzen dan het beste werken, omdat ze voor een traanfilm zorgen tussen de lens en het oog, die de aberraties compenseren.

Zachte lenzen of een bril doen dat niet. Toen ik overstapte naar een bril, toen kakte het contrast achteruit, vooral in een donkere omgeving. In het donker krijg je een grotere pupil, en dan beginnen die hogere ordes pas mee te spelen.

In de nabije toekomst hoop ik wat meer onderzoek naar die hogere ordes te doen, en of er geen manier is om die te compenseren. Een praktisch probleem waar we nu tegen aan lopen, is dat we van de klant afhankelijk zijn voor feedback. Is 1 beter, of 2? Ja, dat is lekker wetenschappelijk... En die correctie is ook nog eens alleen van toepassing op het meest centrale deel van het gezichtsveld. Maar wat voor een effect heeft dat op periferieel zicht, en op de ontwikkeling van het oog? Vragen, vragen..

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyrebird op 30-10-2017 04:44:03 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')