dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.
@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
Meer van, het oliepijl kan alleen stijgen als er inderdaad koelwater ofzo bijkomt. Komt de smering niet bepaald ten goede.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.
@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
Onder druk ligt het kookpunt idd hoger, dat weet ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.
Als het zo is dat je een koppakking kapot hebt, is mijn advies thermostaat eruit, kopbouten een slag vaster draaien (bij rekbouten geloof ik een no go) en kijken maar hoelang hij het volhoudt.
100 knaken om 5 week te rijden. Ook alweer verkocht trouwens voor 150quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 04:17 schreef balmoralmartijn het volgende:
Ben reuze benieuwd hoeveel je ervoor betaald hebt ts.
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verderquote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:25 schreef MichelWuyts het volgende:
Zou wel na iedere rit de koelvloeitsof controleren en bijvullen. Daarnaast rijden met de verwarming aan :p.
Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer..quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Met rijwand en verwarming aan raakt de motor zijn warmte enigszins kwijt. Ik heb echt nog 2 maanden door gereden op deze manier. Je moet wel tegen hitte kunnenquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.quote:Op zondag 20 augustus 2017 22:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer..
Bij gewoon rijden is het allemaal niet zo spannend.. het is vooral file, stad en stilstaan waar je voor op moet letten..quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:12 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.
Bij stilstaan loopt hij op tot 130 en gaat hij roken.
Nu gereden met de kachel aan komt de motor niet boven de 50
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |