abonnement Unibet Coolblue
pi_173160420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.

@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.

Als het zo is dat je een koppakking kapot hebt, is mijn advies thermostaat eruit, kopbouten een slag vaster draaien (bij rekbouten geloof ik een no go) en kijken maar hoelang hij het volhoudt.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173160949
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 15-08-2017 23:05:51 ]
pi_173161421
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.

@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
Meer van, het oliepijl kan alleen stijgen als er inderdaad koelwater ofzo bijkomt. Komt de smering niet bepaald ten goede.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_173165481
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:19 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.

Als het zo is dat je een koppakking kapot hebt, is mijn advies thermostaat eruit, kopbouten een slag vaster draaien (bij rekbouten geloof ik een no go) en kijken maar hoelang hij het volhoudt.
Onder druk ligt het kookpunt idd hoger, dat weet ik.
Maar als het niet onder druk staat is de kans dat de vloeistof ergens heen geperst wordt ook veel kleiner.
Dat jij die methode niet kent wil niet zeggen dat het niet werkt.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:03:57 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173172480
Effe opgeruimd, en nu weer een beetje normaal doen aub.

Als het je niet zint wat er gepost wordt, is er altijd de optie om lekker weg te klikken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173176720
Zou wel na iedere rit de koelvloeitsof controleren en bijvullen. Daarnaast rijden met de verwarming aan :p.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173287353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 04:17 schreef balmoralmartijn het volgende:
Ben reuze benieuwd hoeveel je ervoor betaald hebt ts.
100 knaken om 5 week te rijden. Ook alweer verkocht trouwens voor 150
pi_173287416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:25 schreef MichelWuyts het volgende:
Zou wel na iedere rit de koelvloeitsof controleren en bijvullen. Daarnaast rijden met de verwarming aan :p.
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:33:03 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173290900
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer.. ;)
pi_173294961
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Met rijwand en verwarming aan raakt de motor zijn warmte enigszins kwijt. Ik heb echt nog 2 maanden door gereden op deze manier. Je moet wel tegen hitte kunnen :P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173296697
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer.. ;)
Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.
Bij stilstaan loopt hij op tot 130 en gaat hij roken.
Nu gereden met de kachel aan komt de motor niet boven de 50
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:17:31 #37
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173296781
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:12 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.
Bij stilstaan loopt hij op tot 130 en gaat hij roken.
Nu gereden met de kachel aan komt de motor niet boven de 50
Bij gewoon rijden is het allemaal niet zo spannend.. het is vooral file, stad en stilstaan waar je voor op moet letten..
Als ie gaat roken onder de kap dan is het niet best, en zou ik minimaal een 6 kg brandblusser meesleuren (die 1kg dingen hebben geen zin, dan kun je er net zo goed een keertje op spugen en overheen pissen)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')