Geloof het of niet. Ik voel me echt niet ongelukkig bijvoorbeeld als ik alleen maar aan het chatten ben op tinder en niet afspreek met anderen. Maar goed, dat getinder houdt ook binnenkort een keer op. Vandaag ben ik meer bezig met fok, dat is trouwens óók een dingetje.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:05 schreef Mojo.jojo het volgende:
Leegtes (door verdriet) invullen is niet hetzelfde als geluk TS. Geluk is de ervaring van een volheid.
Misschien is het een poging waard om weer terug te gaan naar de basis door eerst je onafhankelijke zelf weer te vinden, en daarna te kijken of een dergelijke vriendschap een goede AANvulling kan zijn zonder dat het risico groot is iemand als INvulling van een leegte te gebruiken?
Dat laatste is niet bevorderlijk voor je hechting op de lange termijn. Verblind door je behoefte van het moment ga je onbewust een grens over die gewoon niet goed voor je is. Want als je jezelf al niet kan vertrouwen om mensen niet te gebruiken -laat de rationalisering van win/win voor allebei op dat moment of andere beredenering en die dat gedrag goedkeuren maar achterwege- dan zul je een ander ook nooit genoeg kunnen vertrouwen om te hechten!
Gewoon tolereren dat je even kut voelt. Wachten tot emoties wat zijn gaan liggen. Als het buiten stormt ga je ook niet buiten spelen meestal. Zo is het met je emoties ook.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met wat er NU gebeurt, om heel eerlijk te zijn. Ik heb geen flauw benul wat er NU gebeurt. Ik weet alleen dat ik met een kopje thee aan tafel zit en tot in den treure probeer te rechtvaardigen waarom ik inzet op de vriendschap.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die 'onveilige hechting' (zó die al waar is, want wie zegt dat?) is totáál niet relevant. Oók niet of je ex 'onveilig gehecht' is. Het gaat er om wat er NU gebeurt. En hou dát concreet.
Je pluist maar uit als een dolle, het is nooit genoeg en je haalt je van alles in je hoofd wat niet zo reëel is. En het houdt niet op. Het houdt gewoon niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop