abonnement Unibet Coolblue
pi_173998690
Een interessante discussie die ook op Facebook gevoerd werd (spel, avontuur etc.) Scout In, ooit bedoeld als trainingsweekend met acts als lokkertjes, zou nu teveel festival zijn en leunen op bier drinken. Terwijl het voor mij juist als festival tekort schoot. Overigens kan dat ook aan Zeewolde liggen, want voor het gevoel van mijn groep ontbreekt het dat terrein ontzettend aan sfeer en karakter.

Al zal het er ook mee te maken hebben dat dit inderdaad landelijk wordt georganiseerd, met scouts uit alle windstreken en van alle pluimage. Als iedereen een beetje water bij de wijn doet, drinkt niemand de wijn die hij lekker vindt.
't Echte en 't ware!
pi_173999277
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 23:29 schreef Japepk het volgende:
Een interessante discussie die ook op Facebook gevoerd werd (spel, avontuur etc.) Scout In, ooit bedoeld als trainingsweekend met acts als lokkertjes, zou nu teveel festival zijn en leunen op bier drinken. Terwijl het voor mij juist als festival tekort schoot. Overigens kan dat ook aan Zeewolde liggen, want voor het gevoel van mijn groep ontbreekt het dat terrein ontzettend aan sfeer en karakter.

Al zal het er ook mee te maken hebben dat dit inderdaad landelijk wordt georganiseerd, met scouts uit alle windstreken en van alle pluimage. Als iedereen een beetje water bij de wijn doet, drinkt niemand de wijn die hij lekker vindt.
Als ik puur voor mezelf spreek vond ik Boxtel echt veel relaxter. Maar ik vind Zeewolde sowieso maar een guur open terrein zonder een greintje sfeer dus dat zal niet echt helpen.

En ik denk dat als ze de scout in echt gaan inzetten op puur de trainingen dat het bezoekersaantal drastisch zal dalen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174002146
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als ik puur voor mezelf spreek vond ik Boxtel echt veel relaxter. Maar ik vind Zeewolde sowieso maar een guur open terrein zonder een greintje sfeer dus dat zal niet echt helpen.
Het is inderdaad nog een beetje sfeerloos daar, maar dat is iets wat altijd pas met de jaren komt.
Voor zo'n scout-in vond ik het een prima terrein, maar om daar nu met een groepje scouts te staan lijkt me dan weer helemaal niets.. Veel te open, kun je bijna net zo goed op een voetbalveld gaan staan :X :P

quote:
En ik denk dat als ze de scout in echt gaan inzetten op puur de trainingen dat het bezoekersaantal drastisch zal dalen.
Waarom zouden ze dat willen :?

Als je de aftermovies bekijkt, presenteren ze het juist als een leuk festival
nee, jij dan!
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:40:33 #54
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_174004853
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En ik denk dat als ze de scout in echt gaan inzetten op puur de trainingen dat het bezoekersaantal drastisch zal dalen.
Kwantiteit boven kwaliteit, tsss :{w
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_174010755
Vanuit onze groep is er niemand naar de scout - in geweest. We gaan nu zelf workshops organiseren, er zijn genoeg mensen bij ons met zoveel vakkennis (pedagogisch, medisch, scoutingtechnieken, veiligheid etc) dat het ons een uitdaging lijkt om trainingen voor de groep/regio aan te gaan bieden.
pi_174025659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:27 schreef douche-eendje het volgende:
Vanuit onze groep is er niemand naar de scout - in geweest. We gaan nu zelf workshops organiseren, er zijn genoeg mensen bij ons met zoveel vakkennis (pedagogisch, medisch, scoutingtechnieken, veiligheid etc) dat het ons een uitdaging lijkt om trainingen voor de groep/regio aan te gaan bieden.
Daar is vast interesse voor ^O^ Wellicht even babbelen met het trainingsteam van jullie regio, die staan ongetwijfeld te springen om dit soort mensen. En dan is er waarschijnlijk ook een budget beschikbaar vanuit de regio ;)
nee, jij dan!
pi_174050529
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog een beetje sfeerloos daar, maar dat is iets wat altijd pas met de jaren komt.
Voor zo'n scout-in vond ik het een prima terrein, maar om daar nu met een groepje scouts te staan lijkt me dan weer helemaal niets.. Veel te open, kun je bijna net zo goed op een voetbalveld gaan staan :X :P

[..]

Waarom zouden ze dat willen :?

Als je de aftermovies bekijkt, presenteren ze het juist als een leuk festival
Zijn er nog mensen die naar Exploraxxion gaan dit weekend? Dat is vergelijkbaar met Scout-In toch?
't Echte en 't ware!
pi_174050898
Dit jaar niet. De vorige keer in Ommen wel als begeleiding, was toen wel erg leuk. Het is natuurlijk veel kleinschaliger en overdag is er ook echt een programma. Het feestje 's avonds is als mooie extra.
Maar moet zeggen dat Zeewolde als locatie hiervoor me minder trekt. In Ommen stond je op de gewone kampeervelden met meerdere groepen. Gaf toch was knusser gevoel dan ik heb bij Zeewolde.
pi_174119809
Ik zag wel dat het weer meer te vergelijken was met Scout-In 2 jaar terug dan nu :P
't Echte en 't ware!
pi_174119913
Haha, onze opkomst was vrijdag een tikje verregend, koken op houtvuur en plensbuien gaan matig samen. Maar toen was ik wel blij niet op kamp te zijn daar :P
pi_174143595
Wij zijn momenteel met onze pivo(stam) een beetje zoekende. Je merkt duidelijk dat we met twee 'generaties' zijn die naar elkaar toe trekken. Wij als oudsten willen ons daarom afscheiden omdat we op een andere, lossere manier willen draaien en daarbij de jongeren niet in de weg willen staan. Het groepsbestuur is echter niet zo happig op meerdere stammen naast elkaar, omdat zij de generatiecultuur (van de bevers naar de welpen etc.) willen handhaven. Overigens was ons bestuur daarbij in de veronderstelling dat je tot 23 bij de pivo's mocht blijven. Wij hebben ze erop gewezen dat de speltakken tot 21 gaan.

Als goed voorbeeld zijn we nu bijvoorbeeld met de voorbereidingen van ons jaarlijkse feest bezig. Dat is echt het kindje van de ouderen. De jongeren worden er wel in betrokken, maar tonen weinig initiatief en raffelen dingen af. We hebben regelmatig een bespreking voor het feest, wat ze weer wel met heel de groep willen 'want het is ons feest'. Met als gevolg dat er 15 man zit te bespreken, waarvan 5 actief en 10 een beetje in hun neus zitten te peuteren. Die hadden in mijn ogen beter een leuk programma kunnen draaien.
't Echte en 't ware!
pi_176428663
De boerenkool was weer lekker dit jaar :+ Een erg leuke aftrap van ons jubileumjaar.

Ik ben nu druk bezig met de uitwerking van de posten van ons WeKa, super tof thema om mee te werken deze keer: wie is de mol.
Daarna mag ik aan de slag met de organisatie van onze groepsdag. Ik vind dit zo leuk om te doen :D

Hebben jullie je zoka-locatie al?
pi_176439332
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:02 schreef douche-eendje het volgende:
De boerenkool was weer lekker dit jaar :+ Een erg leuke aftrap van ons jubileumjaar.

Ik ben nu druk bezig met de uitwerking van de posten van ons WeKa, super tof thema om mee te werken deze keer: wie is de mol.
Daarna mag ik aan de slag met de organisatie van onze groepsdag. Ik vind dit zo leuk om te doen :D

Hebben jullie je zoka-locatie al?
Heb je die software om testen en executies te doen al?

Wij gaan naar Limburg met zomerkamp.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2018 20:32:03 ]
pi_176442007
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Heb je die software om testen en executies te doen al?

Wij gaan naar Limburg met zomerkamp.
Daar is m'n medestaf mee bezig.

Wij gaan naar het scoutcentrum Rotterdam...
pi_176442334
Nog mensen hit dit jaar?

Wij hebben onze 10 editie. En zitten alweer vol *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 22:36:14 #66
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_176442524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog mensen hit dit jaar?
Dit jaar niet. Ik ben ermee gestopt na 5x TeCoHIT.
pi_176442783
Geen HIT. Voor zomerkamp verkennen we de optie Tsjechië voor dit jaar. We gaan vermoedelijk ook meedoen met iScout. Volgens mij is dat best leuk.
pi_176442847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:36 schreef qltel het volgende:

[..]

Dit jaar niet. Ik ben ermee gestopt na 5x TeCoHIT.
Ahw wat jammer. Geen tijd meer voor? Ik doe sowieso dit jaar nog. Is mijn 8 keer. En voor volgend jaar moet ik er nog even diep over nadenken. Ligt er ook aan wat te toekomst brengt enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 januari 2018 @ 07:46:28 #69
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_176446906
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ahw wat jammer. Geen tijd meer voor? Ik doe sowieso dit jaar nog. Is mijn 8 keer. En voor volgend jaar moet ik er nog even diep over nadenken. Ligt er ook aan wat te toekomst brengt enzo.
Nee, is leuk geweest. Ik heb het 5x met veel plezier gedaan en als ik nu nog een paar keer zou gaan gaat de lol er vanaf. Het is ook elk jaar erg veel werk en ook een eind rijden (vanuit Duitsland naar Kapelle in Zeeland) met veel drukte op de weg (vakantievierende Duitsers op weg naar Zeeland). Dus vandaar besloten te stoppen als het nog leuk is.
pi_176447141
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 07:46 schreef qltel het volgende:

[..]

Nee, is leuk geweest. Ik heb het 5x met veel plezier gedaan en als ik nu nog een paar keer zou gaan gaat de lol er vanaf. Het is ook elk jaar erg veel werk en ook een eind rijden (vanuit Duitsland naar Kapelle in Zeeland) met veel drukte op de weg (vakantievierende Duitsers op weg naar Zeeland). Dus vandaar besloten te stoppen als het nog leuk is.
Begrijpelijk wel. Het is ook iedere keer weer een heel gedoe en geregel.

Moet zaterdag onze dag route uit gaan zetten en dan zondag vergadering.. Toch weer een heel weekend wat je dan kwijt bent aan de HIT.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_176447817
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:48 schreef 99.999 het volgende:
Geen HIT. Voor zomerkamp verkennen we de optie Tsjechië voor dit jaar. We gaan vermoedelijk ook meedoen met iScout. Volgens mij is dat best leuk.
iScout is tof :D Wij doen hem altijd samen met een andere groep uit het dorp, voor explo's, stam, staf en Plusscouts.
pi_176448498
Wij gaan dit jaar met de scouts eens wat dichter bij (vanuit Drenthe): vorig jaar zomerkamp België, daarvoor in de buurt van Delft, dit jaar een keer naar Arnhem :)
nee, jij dan!
pi_176980718
Na het daverende succes van het Landelijke RSW-thema " De Toekomstboom" Hebben ze dit jaar ook wel weer iets moois abstracts neergezet _O-

Of ik heb gewoon een gebrek aan inbeeldingsvermogen en snap niks van dat "Planet big bang" :P
pi_176982349
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:35 schreef d4v1d het volgende:
Na het daverende succes van het Landelijke RSW-thema " De Toekomstboom" Hebben ze dit jaar ook wel weer iets moois abstracts neergezet _O-

Of ik heb gewoon een gebrek aan inbeeldingsvermogen en snap niks van dat "Planet big bang" :P
Het RSWteam hier schijnt het fantastisch te vinden dit jaar. Ach, nog een paar weken en dan gaan we aan de slag met de scouts voorbereiden, het doel is toch wel om dit jaar naar de LSW te kunnen :+ bij onze rsw mag alleen nummer 1 naar de LSW*. Vorig jaar haalden onze patrouilles een 2e, 9e en 10e plaats.

*Onze regio heeft 2 rsw's, maar daardoor een scheve verdeling. De Rsw waar wij aan meedoen heeft meer groepen/deelnemers
pi_178679150
En toen werden mijn scouts 1e op de RSW :o
pi_178681821
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 18:59 schreef douche-eendje het volgende:
En toen werden mijn scouts 1e op de RSW :o
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178681962
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
Dankje :D Met pinksteren maar wat scouts naar Baarn brengen, op naar de LSW.

Wel superschattig hoor, patrouille van 5 meiden waarvan er 2 echt net vers van de welpen komen. Een van die 2 is zelfs een jaar eerder naar de scouts gegaan en mag echt net mee op RSW/LSW :o Mijn andere patrouilles deden het ook prima, 3e, 10 en een uhm, 2e vanaf de verkeerde kant :+ :')
pi_178684041
quote:
17s.gif Op zondag 22 april 2018 20:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dankje :D Met pinksteren maar wat scouts naar Baarn brengen, op naar de LSW.

Wel superschattig hoor, patrouille van 5 meiden waarvan er 2 echt net vers van de welpen komen. Een van die 2 is zelfs een jaar eerder naar de scouts gegaan en mag echt net mee op RSW/LSW :o Mijn andere patrouilles deden het ook prima, 3e, 10 en een uhm, 2e vanaf de verkeerde kant :+ :')
Hebben jullie ook dat achterlijke lied 'punt voor punt'? Ben even kwijt welke regio je zit

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2018 23:06:06 ]
pi_178684340
quote:
17s.gif Op zondag 22 april 2018 20:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dankje :D Met pinksteren maar wat scouts naar Baarn brengen, op naar de LSW.

Wel superschattig hoor, patrouille van 5 meiden waarvan er 2 echt net vers van de welpen komen. Een van die 2 is zelfs een jaar eerder naar de scouts gegaan en mag echt net mee op RSW/LSW :o Mijn andere patrouilles deden het ook prima, 3e, 10 en een uhm, 2e vanaf de verkeerde kant :+ :')
Nou dan hebben jullie iig laten zien wat jullie kunnen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178687484
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 23:05 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hebben jullie ook dat achterlijke lied 'punt voor punt'? Ben even kwijt welke regio je zit
Nee dat zijn wij niet. Regio NHM ;)
pi_178687506
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nou dan hebben jullie iig laten zien wat jullie kunnen.
Sowieso, met 24 scouts verdeeld over 4 patrouilles aan de Rsw meedoen is al een leuke uitdaging. :')
pi_179899414
Ik weet niet of het mag hoor. Maar ik zit in het staf team van de InterHITy en wij zoeken heel dringend nieuwe staf. Mocht je het leuk lijken om te kijken wat wij doen kijk even op onze website of Facebook. Enige kennis van route technieken is handig. Maargoed ik ben daar ook binnen gerold zonder ook maar enige kennis.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179900859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik weet niet of het mag hoor. Maar ik zit in het staf team van de InterHITy en wij zoeken heel dringend nieuwe staf. Mocht je het leuk lijken om te kijken wat wij doen kijk even op onze website of Facebook. Enige kennis van route technieken is handig. Maargoed ik ben daar ook binnen gerold zonder ook maar enige kennis.
Leuke foto hoor op jullie site.
  zondag 29 juli 2018 @ 13:16:22 #84
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180811309
*kickje*

ZoKa zit er weer op. Uitslapen en in stilte wakker mogen worden is na een week echt zo fijn O+ :')
pi_182169396
Wat hebben jullie voor kampdoop of 'ontgroening'?
pi_182169411
quote:
17s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:16 schreef douche-eendje het volgende:
*kickje*

ZoKa zit er weer op. Uitslapen en in stilte wakker mogen worden is na een week echt zo fijn O+ :')
Hier werden de kinderen alles behalve in stilte wakker. Ik stond best rustig op :P
pi_182170362
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:18 schreef d4v1d het volgende:
Wat hebben jullie voor kampdoop of 'ontgroening'?
Ja superheftig natuurlijk, echt ze hebben het er nog over.

We beginnen natuurlijk al met de schimmige voorpret. Je neemt je oudere scouts mee naar een andere plek, er blijft wat staf bij de nieuwelingen achter en die krijgen de boodschap om op tijdstip x op plaats y te zijn. Ja, dan weet je het al he, als scout. Kampdoop. Shit. Was ik nou maar niet meegegaan op kamp.

Dus dan beginnen we. Ik roep een kenmerk, een quote of iets anders tofs van een van mijn scouts of medestaf en de bedoeling is dat de nieuwelingen zo snel mogelijk bij het juiste persoon gaan staan. Hilarisch om te zien, superleuk om te doen. Kost je als leiding wel wat tijd, want je moet immers je scouts HEEL goed kennen en volgen door een jaar heen. Last nieuweling-scout standing wint een voordeeltje bij opdracht 2 (mag als eerste een partner aanwijzen).

Bij opdracht 2 mogen alle nieuwelingen 1 oudere scout of staflid uitkiezen. De oudere scouts nemen plaats op een stoel en worden geblinddoekt. De nieuwere scout krijgt een touw, geeft die aan oudere scout en gaat de oudere scout vertellen hoe hij/zij geblinddoekt een platte knoop moet maken.

Bij opdracht 3 mogen ze een andere oudere scout uitkiezen en ook nu blinddoeken we de oudere scout. Nu worden er echter een soort duo's gevormd (2 oudere, 2 nieuwere) en mogen de nieuwere scouts de oudere scouts gaan vertellen hoe ze een Nederlandse vlag geblinddoekt moeten vouwen.

Dan doen we nog een idiote quiz, drinken we wat limo en vanwege het weer eindigen we met een waterballonestaffete. Nieuwe scouts zijn officieel gekampdoopt, krijgen een insigne voor op hun uniform met de tekst 100% scout en daarna alles lekker douchen, opfrissen en hun slaapzakjes in :Z.

En ik schrok nogal van het bericht. Wij zijn die zomer dat dat is gebeurd ook op dat terrein geweest, maar toen ik het artikel las bleek iig dat wij in een andere periode daar waren geweest. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik er iets van had meegekregen. Ik denk dat ik gelijk scouting NL gebeld zou hebben met protocol ongewenst gedrag melding of een melding had gemaakt bij de kampstaf daar.

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 27-09-2018 20:16:04 ]
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:31:25 #88
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182253121
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:18 schreef d4v1d het volgende:
Wat hebben jullie voor kampdoop of 'ontgroening'?
Doen wij niet aan. Slaat ook helemaal nergens op zulke rituelen. Ga je voor het eerst op kamp, wat al enorm spannend is voor de meeste kinderen, wordt je ook nog eens 'ontgroent', wat het hele kamp extra kut voor hun maakt. 8)7 :|W

Als volwassenen dat leuk vinden bij hun nieuwe sneue studie-club, moeten ze dat zelf weten, hun kunnen namelijk ook heel makkelijk gewoon niet doen en weggaan. Als kind kun je geen kant op, op kamp.

Scouting NL, raadt zulke dingen ook al jaren af. En als je het dan toch per sé wilt doen. Breng het dan positief. Dat je ze juist verwelkomt en dan wat lekkers met elkaar gaat eten of zo..
nee, jij dan!
pi_182254502
Wij hadden ook geen ontgroening.

Ik ben nu helaas geen lid meer van scouting. We hebben helaas moeten beslissen om te stoppen met ons HIT onderdeel en daarmee stopte ook mijn nog enige taak bij scouting.

Ik vind het wel erg jammer. Maar een nieuwe groep vind ik een beetje eng :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182255645
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Doen wij niet aan. Slaat ook helemaal nergens op zulke rituelen. Ga je voor het eerst op kamp, wat al enorm spannend is voor de meeste kinderen, wordt je ook nog eens 'ontgroent', wat het hele kamp extra kut voor hun maakt. 8)7 :|W

Als volwassenen dat leuk vinden bij hun nieuwe sneue studie-club, moeten ze dat zelf weten, hun kunnen namelijk ook heel makkelijk gewoon niet doen en weggaan. Als kind kun je geen kant op, op kamp.

Scouting NL, raadt zulke dingen ook al jaren af. En als je het dan toch per sé wilt doen. Breng het dan positief. Dat je ze juist verwelkomt en dan wat lekkers met elkaar gaat eten of zo..
Hier hebben ze het er nog over, hoe leuk die avond was. Geen idioot gedoe, gewoon leuk.

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hadden ook geen ontgroening.

Ik ben nu helaas geen lid meer van scouting. We hebben helaas moeten beslissen om te stoppen met ons HIT onderdeel en daarmee stopte ook mijn nog enige taak bij scouting.

Ik vind het wel erg jammer. Maar een nieuwe groep vind ik een beetje eng :@
Geen tijd/zin om iets bij scouting NL zelf te gaan doen dan? :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 oktober 2018 @ 17:33:56 #91
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_182256981
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nu helaas geen lid meer van scouting. We hebben helaas moeten beslissen om te stoppen met ons HIT onderdeel en daarmee stopte ook mijn nog enige taak bij scouting.

Ik vind het wel erg jammer. Maar een nieuwe groep vind ik een beetje eng :@
We zoeken nog genoeg medewerkers voor de JOTA-JOTI. En wij zijn niet eng.. :+
pi_182259335
quote:
17s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier hebben ze het er nog over, hoe leuk die avond was. Geen idioot gedoe, gewoon leuk.

[..]

Geen tijd/zin om iets bij scouting NL zelf te gaan doen dan? :)
Nee de functies die ik voorbij zie komen zijn niks voor mij :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182259357
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:33 schreef qltel het volgende:

[..]

We zoeken nog genoeg medewerkers voor de JOTA-JOTI. En wij zijn niet eng.. :+
Haha ik heb mezelf dit jaar weer afgemeld voor het rondbrengen van de certificaten. Ik vind de jota zo leuk hè. Maar het valt voor ons echt in een rot periode _O-

Waar zit je dit jaar?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 oktober 2018 @ 19:49:19 #94
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_182259663
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ik heb mezelf dit jaar weer afgemeld voor het rondbrengen van de certificaten. Ik vind de jota zo leuk hè. Maar het valt voor ons echt in een rot periode _O-

Waar zit je dit jaar?
JOTA is leuk!

Wij (met PA6JAM/J) zitten dit jaar in Roermond/Herten. Zal blij zijn als het zover is, dan wordt het weer wat rustiger voor me.
pi_182259797
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:49 schreef qltel het volgende:

[..]

JOTA is leuk!

Wij (met PA6JAM/J) zitten dit jaar in Roermond/Herten. Zal blij zijn als het zover is, dan wordt het weer wat rustiger voor me.
Ieder jaar toch weer een hele organisatie he.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182272901
Wij pakken de jota ook weer steeds fanatieker op. We hebben altijd al wel fanatieke zendamateurs gehad, maar de groepen werden niet echt betrokken. Dat is steeds meer het geval. Ook het stafspel s'avonds wordt weer groots aangepakt.

Ik zit wel met een kwestie; we zijn alweer druk aan het zoeken naar gebouwen voor zoka 2019. Waar ik een leuke omgeving belangrijk vindt staren anderen zich vooral blind op het gebouw en of dat wel aan hun interieureisen voldoet. Met als gevolg dat mijn opties van tafel worden geveegd en we straks wéér kamp in een woonwijk aan het houden zijn. Ik had Amersfoort op het oog, midden in de Utrechtse Heuvelrug. De rest heeft nu een afspraak in Boskoop gemaakt.
't Echte en 't ware!
pi_182273184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:08 schreef Japepk het volgende:
Wij pakken de jota ook weer steeds fanatieker op. We hebben altijd al wel fanatieke zendamateurs gehad, maar de groepen werden niet echt betrokken. Dat is steeds meer het geval. Ook het stafspel s'avonds wordt weer groots aangepakt.

Ik zit wel met een kwestie; we zijn alweer druk aan het zoeken naar gebouwen voor zoka 2019. Waar ik een leuke omgeving belangrijk vindt staren anderen zich vooral blind op het gebouw en of dat wel aan hun interieureisen voldoet. Met als gevolg dat mijn opties van tafel worden geveegd en we straks wéér kamp in een woonwijk aan het houden zijn. Ik had Amersfoort op het oog, midden in de Utrechtse Heuvelrug. De rest heeft nu een afspraak in Boskoop gemaakt.
Je zou is kunnen kijken naar mijn oude scouting groep. Burgemeester Welschen in Eindhoven. Mooie blokhut van nog maar een paar jaar oud wel aan de rand van een woonwijk maar wel met eigen grond en bos, kampvuur kuil en genoeg dingen in de buurt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182273690
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:08 schreef Japepk het volgende:
Wij pakken de jota ook weer steeds fanatieker op. We hebben altijd al wel fanatieke zendamateurs gehad, maar de groepen werden niet echt betrokken. Dat is steeds meer het geval. Ook het stafspel s'avonds wordt weer groots aangepakt.

Ik zit wel met een kwestie; we zijn alweer druk aan het zoeken naar gebouwen voor zoka 2019. Waar ik een leuke omgeving belangrijk vindt staren anderen zich vooral blind op het gebouw en of dat wel aan hun interieureisen voldoet. Met als gevolg dat mijn opties van tafel worden geveegd en we straks wéér kamp in een woonwijk aan het houden zijn. Ik had Amersfoort op het oog, midden in de Utrechtse Heuvelrug. De rest heeft nu een afspraak in Boskoop gemaakt.
Fakkeldraagsters in Soest. Je zit op loopafstand van de Soesterduinen, ook gaaf om dan in het donker daar sterren te gaan kijken.
pi_182275401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:08 schreef Japepk het volgende:
Wij pakken de jota ook weer steeds fanatieker op. We hebben altijd al wel fanatieke zendamateurs gehad, maar de groepen werden niet echt betrokken. Dat is steeds meer het geval. Ook het stafspel s'avonds wordt weer groots aangepakt.

Ik zit wel met een kwestie; we zijn alweer druk aan het zoeken naar gebouwen voor zoka 2019. Waar ik een leuke omgeving belangrijk vindt staren anderen zich vooral blind op het gebouw en of dat wel aan hun interieureisen voldoet. Met als gevolg dat mijn opties van tafel worden geveegd en we straks wéér kamp in een woonwijk aan het houden zijn. Ik had Amersfoort op het oog, midden in de Utrechtse Heuvelrug. De rest heeft nu een afspraak in Boskoop gemaakt.
Ik denk dat je voor de echt fijne terreinen al aan de late kant bent eigenlijk... Die werden bij ons altijd ruim 1,5 ~ 2 jaar van te voren al gereserveerd omdat ze anders vol zaten. Tegenwoordig gaan ze naar labelterreinen en zelfs die moet je een jaar vooraf reserveren als je keuze wilt

Ik heb qua groot terrein met blokhut zelf goede ervaringen met Hulst, Gorssel, Mill en 't Harde. Daar gingen bij ons vaak de welpen in de blokhut (of soms legertenten) en de scouts op het terrein kamperen. Afgelopen jaar zijn ze in Mook geweest, dat is een semi-labelterrein waar je ook een blokhut kunt huren, erg mooie omgeving.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_182855033
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Fakkeldraagsters in Soest. Je zit op loopafstand van de Soesterduinen, ook gaaf om dan in het donker daar sterren te gaan kijken.
Dank voor de tip! Waarschijnlijk gaat deze het worden. Omgeving gaf inderdaad de doorslag. Jammer dat zo'n gebouw maar 1 douche heeft, de rest van de staf valt daar nogal over. Maar ik vind dat een overkomenlijkheid!
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')