abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:20:25 #1
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_173035381
Ik hou mijn eigen theorie er op na. Voor elke euro die een game kost, minimaal een uur kwaliteits-gameplay. Zo kan een game die je 'effe meepakt' voor 5 euro toch het geld niet waard zijn.
:')
pi_173035525
Wanneer je er gewoon plezier aan beleeft. Al speel je het slechts in een week uit, het gaat om de ervaring.
pi_173035946
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik hou mijn eigen theorie er op na. Voor elke euro die een game kost, minimaal een uur kwaliteits-gameplay. Zo kan een game die je 'effe meepakt' voor 5 euro toch het geld niet waard zijn.
:')

Heb CSGO aangeschaft voor 11 euro. Zag gisteren dat ik er 210 uur aan heb besteed tot nu toe :').!!!!
U MAD?
pi_173035997
Als je het geld niet waard vind voor een game dan koop je het niet, simpel.
TS jou theorie klopt dus niet.
Een game van 5 euro al is het maar de helft kan zijn geld prima waard zijn voor de mensen die het graag willen spelen.
Dit kunnen dus bijvoorbeeld hele oude spellen zijn die nu bijna gratis zijn maar nog steeds het geld waard zijn om het aan te schaffen.
Bijvoorbeeld rollercoaster tycoon 1,2,kost nu niks maar veel mensen spelen het nog door de nostalgie en/of omdat ze het een leuk spel vinden.
pi_173036036
Sowieso dat GTA V zijn geld wel waard was. :9
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173037268
Wanneer een game leuk is.

/topic
Conscience do cost.
pi_173038176
1 uur kwaliteitsgameplay per euro? Dan ben je wel erg veeleisend, vergelijk het liever met naar de bios gaan qua kosten wat je er uit moet halen. Verder is het per persoon verschillend en komen er meerdere aspecten bij kijken. Er zijn games van 20 euro die ik 10x langer heb gespeeld dan een AAA-game van 60 euro.
pi_173038781
Ik vergelijk het altijd met de kroeg. Als ik voor hetzelfde geld langer plezier ervan heb dan in de kroeg dan is ie zn geld waard :)

En dat is meestal al vlug, want zelfs als het een korte game is van 6 uur en toch 50 euro kost dan is die al voordeliger dan 6 uur in de kroeg hangen :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173038853
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:55 schreef Geralt het volgende:
Ik vergelijk het altijd met de kroeg. Als ik voor hetzelfde geld langer plezier ervan heb dan in de kroeg dan is ie zn geld waard :)

En dat is meestal al vlug, want zelfs als het een korte game is van 6 uur en toch 50 euro kost dan is die al voordeliger dan 6 uur in de kroeg hangen :P
Inderdaad. Een dagje Efteling met alles er op en er aan kost ook al gauw 60 euro. Met die gedachte is een game in de zoveel tijd nooit geldverspilling.
pi_173039008
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:55 schreef Geralt het volgende:
Ik vergelijk het altijd met de kroeg. Als ik voor hetzelfde geld langer plezier ervan heb dan in de kroeg dan is ie zn geld waard :)

En dat is meestal al vlug, want zelfs als het een korte game is van 6 uur en toch 50 euro kost dan is die al voordeliger dan 6 uur in de kroeg hangen :P
Dit, of vergelijken met de bios.
pi_173039559
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik hou mijn eigen theorie er op na. Voor elke euro die een game kost, minimaal een uur kwaliteits-gameplay. Zo kan een game die je 'effe meepakt' voor 5 euro toch het geld niet waard zijn.
Op elke game die je 2e hands inkoopt en na een maandje weer verkoopt, maak je nooit meer dan 5 euro verlies. Met dit in je achterhoofd en jouw theorie is elke game zijn geld waard voor jou.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:30:29 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173039589
het aantal uren dat je eraan besteed gedeeld door het aantal euro dat het heeft gekost. Zodra het onder de euro per uur zakt is het in orde.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173039652
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:30 schreef jogy het volgende:
het aantal uren dat je eraan besteed gedeeld door het aantal euro dat het heeft gekost. Zodra het onder de euro per uur zakt is het in orde.
Op elke game die je 2e hands inkoopt en na een maandje weer verkoopt, maak je nooit meer dan 5 euro verlies. Met dit in je achterhoofd en jouw theorie is elke game zijn geld waard voor jou.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:34:50 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173039691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Op elke game die je 2e hands inkoopt en na een maandje weer verkoopt, maak je nooit meer dan 5 euro verlies. Met dit in je achterhoofd en jouw theorie is elke game zijn geld waard voor jou.
Ja hoor. De meeste games zijn mijn geld wel waard, ik heb er een paar waar ik nog niet eens 2 uur in heb gestoken en dat zijn dan de miskopen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173039850
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja hoor. De meeste games zijn mijn geld wel waard, ik heb er een paar waar ik nog niet eens 2 uur in heb gestoken en dat zijn dan de miskopen.
Ik hgeb eigenlijk hetzelfde. Ik heb nu 3 games gekocht bij release. Die wou ik zo snel mogelijk spelen en heb ik 20 of 30 Euro verlies gemaakt. Al die andere games hebben me nauwelijks iets gekost.

Mijn enige criteria is of ik verwacht een game tof te gaan vinden. Geld speelt geen rol, want het kost toch nauwelijks iets.

Vroeger was dat wel anders toen er nog geen internet was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173040763
Mensen die gaan berekenen hoeveel een uur gamen ongeveer kost. :') Je koopt iets toch gewoon omdat het leuk is of niet, boeiend hoeveel tijd je er uiteindelijk aan kwijt bent. Genoeg platformers die ik binnen 20 uur uit heb gespeeld die ik veel leuker vond dan een rpg waar je 80 uur in kunt steken maar wel de zelfde prijs voor betaalt.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 15:05:22 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173041448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:29 schreef Bananenpap het volgende:
Mensen die gaan berekenen hoeveel een uur gamen ongeveer kost. :') Je koopt iets toch gewoon omdat het leuk is of niet, boeiend hoeveel tijd je er uiteindelijk aan kwijt bent. Genoeg platformers die ik binnen 20 uur uit heb gespeeld die ik veel leuker vond dan een rpg waar je 80 uur in kunt steken maar wel de zelfde prijs voor betaalt.
Is ook wel zo in principe. Al zou ik het wel karig vinden als ik een game koop van pak em beet 50 euro en er na 20 uur klaar mee ben. Als het een geweldige game is dan spelen er ook andere zaken mee natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173041694
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Is ook wel zo in principe. Al zou ik het wel karig vinden als ik een game koop van pak em beet 50 euro en er na 20 uur klaar mee ben. Als het een geweldige game is dan spelen er ook andere zaken mee natuurlijk.
Ik vind het aantal uur daarom ook een beetje een vertekend beeld. Verschilt wellicht per genre. Ik vind een game vooral zijn geld waard wanneer je er gewoon plezier aan beleeft en het idee hebt iets nieuws te spelen.

Games als Assassins Creed waarin je op den duur een lijstje aan het afvinken bent wat je nog moet doen zijn in mijn ogen geld en tijdverspilling.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 15:31:09 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173041947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:17 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik vind het aantal uur daarom ook een beetje een vertekend beeld. Verschilt wellicht per genre. Ik vind een game vooral zijn geld waard wanneer je er gewoon plezier aan beleeft en het idee hebt iets nieuws te spelen.

Games als Assassins Creed waarin je op den duur een lijstje aan het afvinken bent wat je nog moet doen zijn in mijn ogen geld en tijdverspilling.
In mijn geval kan ik geen uren proppen in een spel die mij niet bekoort. Als het mij niet pakt ben ik na een paar uurtjes of minder wel klaar, meestal komt dat door vervelende gameplay mechanics en dan moet het verhaal wel heel geweldig zijn wil ik er toch doorheen komen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:11:26 #20
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_173051625
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:55 schreef Geralt het volgende:
Ik vergelijk het altijd met de kroeg. Als ik voor hetzelfde geld langer plezier ervan heb dan in de kroeg dan is ie zn geld waard :)

En dat is meestal al vlug, want zelfs als het een korte game is van 6 uur en toch 50 euro kost dan is die al voordeliger dan 6 uur in de kroeg hangen :P
Dat zou ik zonde vinden. Voor AAA games wacht ik dan ook netjes tot de prijs daalt, tenzij ik weet dat er 60+ uur in zit, maar dat is zeldzaam
:')
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:12:26 #21
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_173051669
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Op elke game die je 2e hands inkoopt en na een maandje weer verkoopt, maak je nooit meer dan 5 euro verlies. Met dit in je achterhoofd en jouw theorie is elke game zijn geld waard voor jou.
Een kutgame niet, nauwelijks/geen gameplay en verkopen kost moeite.
:')
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:16:30 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173056830
Dat kun je simpel berekenen. Prijs, lengte, gemiddeld reviewcijfer op Metacritic, funfactor, leeftijd van de game, etc.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:06:06 #23
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_173062718
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 07:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat kun je simpel berekenen. Prijs, lengte, gemiddeld reviewcijfer op Metacritic, funfactor, leeftijd van de game, etc.

[ afbeelding ]
De funfactor kun je wel subjectief bepalen. Lastig meetbaar.
:')
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:16:01 #24
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_173062920
Zolang je geen spijt hebt van de aankoop.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_173250828
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:')

Heb CSGO aangeschaft voor 11 euro. Zag gisteren dat ik er 210 uur aan heb besteed tot nu toe :').!!!!
Wel het voordeel van het genre. Games zoals lol of dota zijn zelfs gratis en daarmee haal je ook wel zoveel uur als je er lol in hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')