abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 12:03:09 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173132476
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je suggereerde het wel.
Ik suggereerde helemaal niks, ik gaf feiten weer. Die zijn niet veranderd, de vergadering van de EU 27 over uitgangspunten van de Brexit onderhandelingen voor de EU duurde 5 minuten, er was totale eensgezindheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173132659
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik suggereerde helemaal niks, ik gaf feiten weer. Die zijn niet veranderd, de vergadering van de EU 27 over uitgangspunten van de Brexit onderhandelingen voor de EU duurde 5 minuten, er was totale eensgezindheid.
En wat betekent die "totale eensgezindheid" volgens jou?
pi_173132725
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En wat betekent die "totale eensgezindheid" volgens jou?
Dat de Britten de EU-landen voorlopig nog niet tegen elkaar uit hebben gespeeld.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 12:16:30 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173132832
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En wat betekent die "totale eensgezindheid" volgens jou?
Zie de policy documenten op de EU website, genoeg leesvoer om je een tijdje bezig te houden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 12:17:43 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173132866
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de Britten de EU-landen voorlopig nog niet tegen elkaar uit hebben gespeeld.
Gaat niet lukken ook aangezien er geen individuele deals te sluiten zijn door EU lidstaten. Het VK kan niets bieden aan, zeg, Spanje, zonder het zelfde te moeten bieden aan Hongarije en vice versa. Bovendien is wat het VK echt nodig heeft de EU agencies en daar kan je alleen met de gehele EU over onderhandelen.

Tenminste, als je weet waar je over wilt en kan onderhandelen, dat zou al een enorme vooruitgang zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173132983
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gaat niet lukken ook aangezien er geen individuele deals te sluiten zijn door EU lidstaten. Het VK kan niets bieden aan, zeg, Spanje, zonder het zelfde te moeten bieden aan Hongarije en vice versa. Bovendien is wat het VK echt nodig heeft de EU agencies en daar kan je alleen met de gehele EU over onderhandelen.

Tenminste, als je weet waar je over wilt en kan onderhandelen, dat zou al een enorme vooruitgang zijn.
Deze onderhandelingen gaan nog lang duren en smerig worden. Daarin gaat ook het VK succesjes boeken.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 12:27:08 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173133060
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Deze onderhandelingen gaan nog lang duren en smerig worden. Daarin gaat ook het VK succesjes boeken.
Tja...ik kan hier weinig mee, dit is een gevalletje #hoedan in mijn optiek, de Britse regering is de afgelopen 3 weken alleen bezig geweest met het roepen van tegenstrijdige zaken, ministers staan recht tegenover elkaar en als ze het niet met elkaar oneens zijn dan zijn ze het oneens met de werkelijkheid, ondertussen gaat de drip-drip van slecht economisch nieuws dagelijks door, een voortzetting van het beeld vanaf de eerste dag van de May regering(en).

Overigens is ieder 'succes' voor het VK per definitie slechter als wat ze vandaag hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173133251
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de Britten de EU-landen voorlopig nog niet tegen elkaar uit hebben gespeeld.
Daar heeft de EU de Britten niet voor nodig. De rest van de EU-landen doen dat uit zichzelf al zoals je de afgelopen decennia heb kunnen zien.
pi_173133282
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja...ik kan hier weinig mee, dit is een gevalletje #hoedan in mijn optiek, de Britse regering is de afgelopen 3 weken alleen bezig geweest met het roepen van tegenstrijdige zaken, ministers staan recht tegenover elkaar en als ze het niet met elkaar oneens zijn dan zijn ze het oneens met de werkelijkheid, ondertussen gaat de drip-drip van slecht economisch nieuws dagelijks door, een voortzetting van het beeld vanaf de eerste dag van de May regering(en).

Overigens is ieder 'succes' voor het VK per definitie slechter als wat ze vandaag hebben.
Hoe dan, dat is eenvoudig. Kijk maar eens hoe onderhandelingsprocessen tussen landen en tussen groepen van landen verlopen. Dat gaat op momenten gewoon ook smerig. Leuk dat er bepaalde formele procedures zijn maar procedures bestaan om van afgeweken te worden, zo werkt dat in de praktijk...
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 12:55:09 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173133691
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe dan, dat is eenvoudig. Kijk maar eens hoe onderhandelingsprocessen tussen landen en tussen groepen van landen verlopen. Dat gaat op momenten gewoon ook smerig. Leuk dat er bepaalde formele procedures zijn maar procedures bestaan om van afgeweken te worden, zo werkt dat in de praktijk...
Ik heb niet het idee dat je nu erg realistisch bezig bent, dan kan mischien bij een gemeente maar hier zitten zo veel partijen in en zijn er zoveel groepen die de hele procedure stil kunnen zetten dat het mij nauwelijks nog realistisch voorkomt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173133993
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe dan, dat is eenvoudig. Kijk maar eens hoe onderhandelingsprocessen tussen landen en tussen groepen van landen verlopen. Dat gaat op momenten gewoon ook smerig. Leuk dat er bepaalde formele procedures zijn maar procedures bestaan om van afgeweken te worden, zo werkt dat in de praktijk...
Artikel 50 roept automatisch een bepaald rechtsgevolg in het leven.

Natuurlijk kan daarvan worden afgeweken, maar dat vereist unanimiteit. Daarom kan het VK ook niet zomaar de EU-landen tegen elkaar uitspelen, want dan ontbreekt die unanimiteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 13:06:02 ]
pi_173134127
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je nu erg realistisch bezig bent, dan kan mischien bij een gemeente maar hier zitten zo veel partijen in en zijn er zoveel groepen die de hele procedure stil kunnen zetten dat het mij nauwelijks nog realistisch voorkomt.
Ik verwijs niet voor niets naar onderhandelingen tussen landen en of groepen van landen. Dan blijken mooie afspraken en procedures in de praktijk meestal totaal anders uit te pakken.
En dat is natuurlijk ook volkomen logisch.
Juist ook omdat er zoveel betrokken partijen zijn.
Wat gemeenten er mee te maken zouden moeten hebben ontgaat me volledig.
pi_173134187
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Artikel 50 roept automatisch een bepaald rechtsgevolg in het leven.

Natuurlijk kan daarvan worden afgeweken, maar dat vereist unanimiteit. Daarom kan het VK ook niet zomaar de EU-landen tegen elkaar uitspelen, want dan ontbreekt die unanimiteit.
En ondertussen is ook een heel circus buiten de directe Art 50 procedure van start gegaan. Dat gaat gewoon vermengen. En daarmee gaan de Britten ook succes(jes) boeken.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 13:12:51 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173134212
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ondertussen is ook een heel circus buiten de directe Art 50 procedure van start gegaan. Dat gaat gewoon vermengen. En daarmee gaan de Britten ook succes(jes) boeken.
Welk circus?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173134461
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welk circus?
Over allerlei afspraken, verdragen en veronderstellingen buiten wat direct binnen de EU is afgesproken. Er zijn allerlei banden en afspraken in allerlei verbanden afgesloten in de loop der eeuwen.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 13:47:36 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173135132
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over allerlei afspraken, verdragen en veronderstellingen buiten wat direct binnen de EU is afgesproken. Er zijn allerlei banden en afspraken in allerlei verbanden afgesloten in de loop der eeuwen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, jij zegt dat er nu een circus gaande is, dan verwacht ik iets meer onderbouwing dan dit, dit is extreem wazig en vaag en heeft niets met het VK te maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173135245
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag, jij zegt dat er nu een circus gaande is, dan verwacht ik iets meer onderbouwing dan dit, dit is extreem wazig en vaag en heeft niets met het VK te maken.
Concreet voorbeeldje is bijvoorbeeld het gedoe om de visserijrechten.
Maar blijf gerust vasthouden aan de geruststellende gedachte dat alles netjes en volgens het boekje gaat verlopen.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 13:55:38 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173135314
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Concreet voorbeeldje is bijvoorbeeld het gedoe om de visserijrechten.
Maar blijf gerust vasthouden aan de geruststellende gedachte dat alles netjes en volgens het boekje gaat verlopen.
Ok, neem de visserij rechten, dezelfde minister die enkele weken terug riep dat alle buitenlandse vissersboten geweerd zouden worden zegt vorige week "Oh, ja, maar jullie mogen wel komen vissen want wij kunnen ons quota zelf niet vangen"

Nou ja...klinkt wel als iets waar de EU bezorgd om gaat zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173135385
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, neem de visserij rechten, dezelfde minister die enkele weken terug riep dat alle buitenlandse vissersboten geweerd zouden worden zegt vorige week "Oh, ja, maar jullie mogen wel komen vissen want wij kunnen ons quota zelf niet vangen"

Nou ja...klinkt wel als iets waar de EU bezorgd om gaat zijn.
Als het straks om de grotere gebieden gaat, dan gaan landen als Nederland, Denemarken, Ierland en Frankrijk zich echter wel roeren. En dat geeft weer reacties. En zo zijn er nog zat onderwerpen.

Maar blijf gerust geloven dat het netjes en volgens het boekje zal gaan verlopen.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 15:34:37 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173137557
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het straks om de grotere gebieden gaat, dan gaan landen als Nederland, Denemarken, Ierland en Frankrijk zich echter wel roeren. En dat geeft weer reacties. En zo zijn er nog zat onderwerpen.

Maar blijf gerust geloven dat het netjes en volgens het boekje zal gaan verlopen.
Je roept constant dat ik iets beweer wat ik helemaal niet beweer.

Ik stel dat het VK geen wisselgeld heeft om deals mee te maken waarmee ze een of twee landen zouden kunnen beinvloeden, da's al. Iedere deal die ze kunnen maken is inherent slechter dan die van EU lid.
En ik maak mij veel minder zorgen over de EU's capaciteit om deals te maken dan over die van het VK waar ze nog steeds niet kunnen bedenken wat ze nu eigenlijk willen.

Lijkt mij toch een eerste vereiste als je zoiets al Art 50 activeerd dat je weet welk einddoel je voor ogen hebt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173153512
'Londen voor tijdelijke douane-unie met EU'

http://nos.nl/l/2188105

Dat gaat betalen worden ^O^
pi_173153748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:01 schreef J.B. het volgende:
'Londen voor tijdelijke douane-unie met EU'

http://nos.nl/l/2188105

Dat gaat betalen worden ^O^
quote:
EU set to block UK's temporary customs union plea to stop Brexit border chaos, warns former commissioner

Whitehall's plan to extend current agreement while also seeking other trade deals 'very problematic', says Karel De Gucht

The EU is likely to block Britain’s plea for a temporary customs union to prevent Brexit border chaos if it also demands the right to seek other trade deals, a former Commissioner has warned.

Karel De Gucht described the plans being put forward today by the Government as “very problematic” and at odds with Brussels’ ideas for a transitional period.

The Belgian, who was European Commissioner for Trade between 2010 and 2014, suggested the EU would accept the status quo on customs for several years only its terms.

They would be Britain abiding by decisions of the European Court of Justice, paying contributions – and not seeking to sign preferential trade deals with third countries.

However, two Cabinet ministers have already insisted that Britain must also be free to negotiate free trade agreements with non-EU countries, from day one after departure in 2019.

“It’s very problematic”, Mr De Gucht told BBC Radio 4 Today’s programme, adding: “Politically it’s very difficult because, to put it simple, we would be keeping Britain warm.”

Meanwhile, Ireland’s EU commissioner, Phil Hogan, has suggested Dublin could block a deal on customs unless it dealt with “the Irish question”.

He told the Financial Times that British ministers “still don't realise the other 27 [member states] have to agree to this transition period of two or three years or whatever they're going to be seeking”.
http://www.independent.co(...)ritain-a7893606.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173155134
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar met zo'n douane-unie is de Brexit-arrogantie van handelsverdragen met de VS en met India enzo alsnog niet mogelijk.
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar die moeten toch eerst uitonderhandeld worden. En dat duurt minimaal vijf jaar. Als overgang kan dat dus wel.
quote:
Tot zoverre je goeie suggestie, 99.999. Het VK wil tóch weer het onmogelijke.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:25:41 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173155300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:19 schreef Igen het volgende:

Tot zoverre je goeie suggestie, 99.999. Het VK wil tóch weer het onmogelijke.
Het zijn allemaal gevalletjes vluchten naar voren, men is het al eenzijdig eens over onderwerpen die nog niet eens op tafel liggen of mischien totaal niet acceptabel zijn maar "vergeet" om eerst maar eens de zaken die wel op tafel leggen af te handelen.

Echt, met dit soort incompetentie eindigen we dadelijk met een harde Brexit uit pure incompetentie en onhandigheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:43:02 #75
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173155740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn allemaal gevalletjes vluchten naar voren, men is het al eenzijdig eens over onderwerpen die nog niet eens op tafel liggen of mischien totaal niet acceptabel zijn maar "vergeet" om eerst maar eens de zaken die wel op tafel leggen af te handelen.

Echt, met dit soort incompetentie eindigen we dadelijk met een harde Brexit uit pure incompetentie en onhandigheid.
Ik ben er ook bang voor. De Britten blijven maar aanklungelen en alles komt ad hoc en onprofessioneel over. Of er moet sprake zijn van een fantastisch masterplan van de Britten die 'ons' het nakijken geeft?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173155785
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn allemaal gevalletjes vluchten naar voren, men is het al eenzijdig eens over onderwerpen die nog niet eens op tafel liggen of mischien totaal niet acceptabel zijn maar "vergeet" om eerst maar eens de zaken die wel op tafel leggen af te handelen.

Echt, met dit soort incompetentie eindigen we dadelijk met een harde Brexit uit pure incompetentie en onhandigheid.
Daar gaat het nog niet eens om. Ze willen iets volstrekt onmogelijks.

Ofwel Engeland zit in de douane-unie. Goederen kunnen dan ongehinderd binnen de unie circuleren, maar het vereist een gemeenschappelijk buitentarief. Stel je immers maar eens voor als Frankrijk een 10%-importheffing vraagt en het VK op eigen houtje het tarief op 0% stelt. Dan importeert elke Fransoos via het VK óók tegen 0%. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ofwel Engeland zit niet in de douane-unie. Dan kunnen ze naar hartelust vrijhandelsafspraken maken, zowel met de EU als met de VS of India. Maar aan de Brits-Ierse grens moet dan wél eventjes door de douane gecontroleerd worden of een product uit het VK komt (dan is het tarief bijv. 0%) of bijv. vanuit India op doorreis is (en dan wordt evt. wél een invoerheffing gerekend).
pi_173156924
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar gaat het nog niet eens om. Ze willen iets volstrekt onmogelijks.

Ofwel Engeland zit in de douane-unie. Goederen kunnen dan ongehinderd binnen de unie circuleren, maar het vereist een gemeenschappelijk buitentarief. Stel je immers maar eens voor als Frankrijk een 10%-importheffing vraagt en het VK op eigen houtje het tarief op 0% stelt. Dan importeert elke Fransoos via het VK óók tegen 0%. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ofwel Engeland zit niet in de douane-unie. Dan kunnen ze naar hartelust vrijhandelsafspraken maken, zowel met de EU als met de VS of India. Maar aan de Brits-Ierse grens moet dan wél eventjes door de douane gecontroleerd worden of een product uit het VK komt (dan is het tarief bijv. 0%) of bijv. vanuit India op doorreis is (en dan wordt evt. wél een invoerheffing gerekend).
Zolang de ze in de EU zitten kunnen ze geen handelsverdragen met externe partijen onderhandelen. Dat zou wel kunnen in die douaneunie, als die verdragen dan maar ingaan als die unie verlaten wordt. Ik neem tenminste aan dat ze op dat eiland op die manier redeneren.
pi_173160628
Chaos in het Verenigd Koninkrijk - Ivan Ollevier

http://deredactie.be/permalink/1.3047692

UK will 'mirror' much of EU customs system for Brexit, plans reveal

https://www.theguardian.c(...)lans-reveal-liam-fox

Verhofstadt heeft het idee van een douaneunie al als een fantasie beschreven.

Het VK wil dus ook een douanepartnerschap gaan invoeren waardoor ze probleemloos kunnen uitvoeren en doorvoeren naar de EU, dat betekent dus wel dat de bureaucratie op de schouders komt te liggen van het bedrijfsleven in plaats van de Britse douane. Dat lijkt op een hoop problemen opzoeken om uiteindelijk hetzelfde doel te bereiken als dat er nu is, maar dan onder aanzienlijk slechtere voorwaarden :P
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:33:22 #79
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173160723
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:29 schreef J.B. het volgende:
Chaos in het Verenigd Koninkrijk - Ivan Ollevier

http://deredactie.be/permalink/1.3047692
Een Belgische visie op het VK/Brexit: dus niet echt geïnteresseerd om andere culturen echt te begrijpen itt Nederland.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173174978
de britten denken dat een brexit volgens hun regels kan verlopen en dat ze de eu maar even vertellen hoe ze het gaan aanpakken en take it or leave it. i don't think so.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 02:46:20 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_173175016
I don't think so either.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 05:26:14 #82
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173175147
Britten en arrogantie, het is altijd een goed huwelijk geweest.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173175646
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over allerlei afspraken, verdragen en veronderstellingen buiten wat direct binnen de EU is afgesproken. Er zijn allerlei banden en afspraken in allerlei verbanden afgesloten in de loop der eeuwen.
Ik denk dat je wel een punt hebt. Ze kunnen achter de schermen stoken en sommige landen een worst voor houden. Dat zullen ze ook wel doen. Ze weten ook wel wie te paaien zijn en dat de EU alles behalve eensgezind is.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:42:11 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173175963
Als dat GBP zo door blijft gaan met zakken wordt het interessant daar weer eens heen te gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 10:29:00 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173178148
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel een punt hebt. Ze kunnen achter de schermen stoken en sommige landen een worst voor houden. Dat zullen ze ook wel doen. Ze weten ook wel wie te paaien zijn en dat de EU alles behalve eensgezind is.
Mooi verhaal maar welke worst gaat dat dan zijn?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 10:30:02 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173178180
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Als dat GBP zo door blijft gaan met zakken wordt het interessant daar weer eens heen te gaan.
Godzijdank hebben we vorige week onze laatste tegoeden daar naar Nederland gehaald, de voorspelling is nu dat het pond volgend jaar onder de Euro gaat duiken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:31:23 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173178210
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi verhaal maar welke worst gaat dat dan zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173178222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Godzijdank hebben we vorige week onze laatste tegoeden daar naar Nederland gehaald, de voorspelling is nu dat het pond volgend jaar onder de Euro gaat duiken.
SeLang gaat binnenkort verklaren dat dit niks bijzonders is.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:34:00 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173178262
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

SeLang gaat binnenkort verklaren dat dit niks bijzonders is.
Ik zou zelfs durven beweren dat zoiets gunstig is voor GB.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 10:37:05 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173178332
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou zelfs durven beweren dat zoiets gunstig is voor GB.
Ja, want ze hebben zelf zoveel grondstoffen, natuurlijk. Oh...wacht...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:38:22 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173178362
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, want ze hebben zelf zoveel grondstoffen, natuurlijk. Oh...wacht...
Ja, ze hebben veel olie. Maar zo belangrijk zijn grondstoffen niet meer. Het is vooral dat export en diensten dan heel goedkoop vanuit GB kunnen worden aangeboden, wat hun concurrentiepositie sterk verbetert en de werkgelegenheid zal verbeteren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 10:44:12 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173178486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, ze hebben veel olie. Maar zo belangrijk zijn grondstoffen niet meer. Het is vooral dat export en diensten dan heel goedkoop vanuit GB kunnen worden aangeboden, wat hun concurrentiepositie sterk verbetert en de werkgelegenheid zal verbeteren.
De opbrengsten van de Schotse olievelden nemen rap af. Export vanuit de UK heeft vrijwel altijd de import van materialen nodig van buiten de UK waar meer betaald voor moet worden en dan word het ook lastig om dat terug te verdienen zeker als er nog eens invoerrechten op komen.

Services worden veelal binnen de EU verkocht, services vallen niet onder de WTO regels of normale FTA's. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, een lichte daling van het pond wat op 1.40 stond was wenselijk, deze dalig is dat niet voor het VK.

Maar het word wel lekker goedkoop om daar op vakantie te gaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:45:45 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173178526
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De opbrengsten van de Schotse olievelden nemen rap af. Export vanuit de UK heeft vrijwel altijd de import van materialen nodig van buiten de UK waar meer betaald voor moet worden en dan word het ook lastig om dat terug te verdienen zeker als er nog eens invoerrechten op komen.

Services worden veelal binnen de EU verkocht, services vallen niet onder de WTO regels of normale FTA's. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, een lichte daling van het pond wat op 1.40 stond was wenselijk, deze dalig is dat niet voor het VK.

Maar het word wel lekker goedkoop om daar op vakantie te gaan.
UK heeft nog maar heel weinig industrie waarvoor veel grondstoffen nodig zijn. UK is een kennis/diensteneconomie geworden.

Ik snap die haat ri UK niet alleen maar omdat ze hun eigen weg willen gaan. Ik vind de Engelsen cool en ik hoop dat het ze goed gaat. Veel mensen zitten hier gniffelend te wachten totdat de UK ten onder gaat lijkt het wel. Rare personen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 10:50:53 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173178625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

UK heeft nog maar heel weinig industrie waarvoor veel grondstoffen nodig zijn. UK is een kennis/diensteneconomie geworden.

Ik snap die haat ri UK niet alleen maar omdat ze hun eigen weg willen gaan. Ik vind de Engelsen cool en ik hoop dat het ze goed gaat. Veel mensen zitten hier gniffelend te wachten totdat de UK ten onder gaat lijkt het wel. Rare personen.
Haat? Mijn vrouw is brits, droplul, het is voor ons een hele trieste zaak omdat wij zien wat er gaat gebeuren met de levens van vrienden en familie. De enige rare personen hier zijn degenen die pretenderen dat niet alles slechter gaat worden voor de overgrote meerderheid van de britten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173178762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou zelfs durven beweren dat zoiets gunstig is voor GB.
Allicht, jij praat immers ook al tijden alles goed wat ze daar prutsen :P
pi_173178940
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

UK heeft nog maar heel weinig industrie waarvoor veel grondstoffen nodig zijn. UK is een kennis/diensteneconomie geworden.

Ik snap die haat ri UK niet alleen maar omdat ze hun eigen weg willen gaan. Ik vind de Engelsen cool en ik hoop dat het ze goed gaat. Veel mensen zitten hier gniffelend te wachten totdat de UK ten onder gaat lijkt het wel. Rare personen.
Het is geen haat naar de UK.
Ik vind het vreselijk voor alle mensen daar die even 10 jaar terug in de tijd geworpen worden. Waarbij heel de EU economisch groeit, en de Britten jaren achter blijven.
Waarbij het volk in onzekerheid leeft. En de politiek geen duidelijke lijnen uit kan zetten. Het lijkt mij een grote ellende daar.

Ik gniffel niet. En er is hier niemand die denkt dat de UK ten onder gaat.

Wel is dit iets wat de Britten zelf over zich afgeroepen hebben. En ze zullen dus zelf op de blaren moeten zitten. Ik wens ze veel succes.
Want dit is een voorbeeld waar het volgen van populistische leiders toe kan leiden.

Of een volk nou "cool" of niet gevonden wordt, zou er niet toe moeten doen.
Make my day!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:10:56 #97
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173179043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

UK heeft nog maar heel weinig industrie waarvoor veel grondstoffen nodig zijn. UK is een kennis/diensteneconomie geworden.

Ik snap die haat ri UK niet alleen maar omdat ze hun eigen weg willen gaan. Ik vind de Engelsen cool en ik hoop dat het ze goed gaat. Veel mensen zitten hier gniffelend te wachten totdat de UK ten onder gaat lijkt het wel. Rare personen.
Klets niet zo dom. Ik hoop helemaal niet dat het UK ten onder zal gaan. Maar als politici de belangrijkste beslissing in 200 jaar hebben genomen voor hun land zonder voor ogen te hebben wat het doel is en hoe ze dat willen bereiken dan mag ik daar op zijn minst vraagtekens bij stellen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173180227
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi verhaal maar welke worst gaat dat dan zijn?
Dat kan per land verschillen natuurlijk. De EU kan niks als meer dan 7 landen een akkoord blokkeren. Juncker heeft hier ook al voor gewaarschuwd dat de Britten vermoedelijk dit spelletje gaan spelen.

Bij alle grote issues, zoals bijvoorbeeld Griekenland, invasie van migranten, etc is Europa verdeeld en kiezen velen uiteindelijk toch voor hun eigen hachje. Elk land heeft zo z'n eigen belangen en dat geldt ook oor de relatie met de UK.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 12:46:33 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173181267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan per land verschillen natuurlijk. De EU kan niks als meer dan 7 landen een akkoord blokkeren. Juncker heeft hier ook al voor gewaarschuwd dat de Britten vermoedelijk dit spelletje gaan spelen.

Bij alle grote issues, zoals bijvoorbeeld Griekenland, invasie van migranten, etc is Europa verdeeld en kiezen velen uiteindelijk toch voor hun eigen hachje. Elk land heeft zo z'n eigen belangen en dat geldt ook oor de relatie met de UK.
Nogmaals. Mischien moet ik het in hoofdletters vragen, WAT KAN HET VK DIE LANDEN BIEDEN DAN?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173181681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan per land verschillen natuurlijk. De EU kan niks als meer dan 7 landen een akkoord blokkeren. Juncker heeft hier ook al voor gewaarschuwd dat de Britten vermoedelijk dit spelletje gaan spelen.

Bij alle grote issues, zoals bijvoorbeeld Griekenland, invasie van migranten, etc is Europa verdeeld en kiezen velen uiteindelijk toch voor hun eigen hachje. Elk land heeft zo z'n eigen belangen en dat geldt ook oor de relatie met de UK.
Meer dan 7 landen? Voor een akkoord met het VK is zeer waarschijnlijk gewoon unanimiteit nodig... Als dat er niet komt valt het VK gewoon zonder akkoord uit de EU. Dat lijkt me vooral voor het VK erg vervelend, en in mindere mate voor de EU.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')