abonnement Unibet Coolblue
pi_173026637
Raar probleem met windows mail sinds de update vandaag.

Ik heb 2 mail accounts, mijn eigen en die van vriendin toegevoegd.
Mijn account deed het wel wat betreft mail willen doorsturen of beantwoorden.

Haar account loopt mail helemaal vast sinds vandaag en crasht uiteindelijk met een eventID 1000 application error.

Nu wil mail helemaal niet meer starten, blauw scherm (nee niet BSD :P) met mail en eindeloos laden, het start dus niet in eerste instantie, nu tijdens het typen is het wel weer gestart maar goed het probleem blijft dat iets willen beantwoorden op haar account steeds misgaat.

Enig idee hoe op te lossen?

Mijn eerste reactie is haar account verwijderen en dan weer toevoegen, maar ik weet niet of er andere oplossingen zijn want voor hetzelfde geldt is er op dit moment gewoon een probleem met meerdere accounts beheren, want dan probeer ik dat voor niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 09-08-2017 20:46:25 ]
pi_173029559
Welk programma?
IT'er in hart en nieren
pi_173029650
Gaat het hier over:
- Windows 10 mail programma
- Outlook
- Windows Live Mail (of een andere variant hiervan)
?
pi_173031290
Het Windows 10 mail programma inderdaad.

Het begon plots of na een Windows update van de afgelopen 2 weken, omdat ik al een tijdje niet meer haar mail gebruikt heb om dingen te beantwoorden, of door een versie bijwerking van de app wat automatisch gaat, of een combinatie.

Het is niet duidelijk wat precies de oorzaak is.

Waarom mijn mail het wel gewoon doet maar haar mail niet.
Zodra ik een mail wil beantwoorden verschijnt "concept" wel in beeld maar wordt het niet uitgevouwen zodat je kan typen etc., het normale gedrag van t programma zeg maar, gebeurt niet.

En crasht dan ook uiteindelijk.
Klik ik bijv. gauw op concept dan zie je die stippeltjes alsof het aan het syncen is wat maar niet lukt, vlak voor 't crasht.
Haar account ontvangt wel gewoon mail en die kun je ook gewoon lezen.
Maar zodra je dus iets meer probeert te doen dan houdt het op.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 10-08-2017 07:36:18 ]
pi_173034139
Het zou aan upgrade licentie problemen kunnen liggen volgens deze site. Herinstallatie is dan inderdaad een mogelijkheid.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173036819
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Het zou aan upgrade licentie problemen kunnen liggen volgens deze site. Herinstallatie is dan inderdaad een mogelijkheid.
Het is niet meteen na het openen.

Mijn eigen mailaccount doet het gewoon, alleen de toegevoegde doet het plots niet meer bij het willen doorsturen, beantwoorden of bijv. nieuwe mail maken etc.
Wel ontvangt het gewoon mail en kun je er op klikken en lezen.

Windows 10 staat er al sinds 2015 op, dus nee dat is het helaas niet.

Denk zelf eigenlijk dat wat die account bijhoudt op de computer corrupt is geraakt.

Ik bekijk meerdere mogelijkheden en zal kijken welke opties het eenvoudigst zijn en als laatste optie mail eraf halen en dan weer erop zetten via powershell maar ja ik hoop dat dat maar goed gaat.

Zou fijner zijn als je gewoon mail kon deinstalleren via de store, daar wordt het ook bijgehouden en gek genoeg kun je het wel installeren via de store mocht je het op de een of andere manier nog niet hebben. (volgens gebruikers die het geprobeerd hebben het te deinstalleren dus via powershell)
pi_173041200
Het is opgelost, voorlopig, door account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
Apart genoeg onthoud windows gewoon alle inloggegevens, terwijl als je account verwijderd het expliciet aangeeft alles te verwijderen rondom dat account maar ja het werkt weer in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')