abonnement Unibet Coolblue
pi_173063048
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, maar dat valt niet onder MAD. NK gaat echt niet VS vernietigen. En dat is het hele idee van dat MAD.
Lees anders ook de rest van de post ff.
pi_173063070
Wie van jullie is voor een militaire of diplomatieke oplossing? En zo hoe zouden ze dat moeten aanpakken?
pi_173063411
Dat is een moeilijke. Eigenlijk geloof ik niet meer dat diplomatie zal werken. Er is door vorige presidenten wel vaker geprobeerd op een diplomatieke manier, of met sancties een oplossing te vinden, steeds zonder resultaat als je de huidige toestand als maatstaf neemt. Daarnaast zou een militaire oplossing wel een signaal zijn naar andere staten die niet in de 'Westerse, kapitalistische pas lopen'. Denk aan Venezuela, Fillipijnen, Libie, etc.

Echter, vanuit holistisch oogpunt moet je je afvragen welk recht we hebben om een andere staat de maat te nemen. Ja, wellicht wordt de macht van het westen ver teruggedrongen als er niets gebeurt. Maar is dat niet gewoon een aspect van de dynamiek van een volle aardkloot met z'n duizenden culturen, apenrotsen en machtswellustelingen?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_173063441
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:24 schreef Odaiba het volgende:
Wie van jullie is voor een militaire of diplomatieke oplossing? En zo hoe zouden ze dat moeten aanpakken?
Ik ben van mening dat diplomatie niet gaat werken. Dat werkt al tig jaar niet bij NK.

En militair ingrijpen is lastig. Zeker als je de eerste klap wilt uitdelen. Dan zal de VS op voorhand duidelijke afspraken met zowel China als Rusland moeten maken lijkt me.

Als NK de eerste klap uit deelt dan is het spel gewoon over voor NK en zal China en Rusland zich er niet heel snel mee bemoeien. Zeker niet als die eerste klap door NK uitgedeeld een nucleaire klap gaat zijn op Guam of een van de steden aan de oostkust van de VS. Dan weten ze gewoon dat de VS alle recht heeft om NK in een grote parkeerplaats te veranderen; en dat zullen ze dan ook op zeker doen.

De vraag is wie gaat de eerste klap uitdelen; hoe gaat daar door de ander op gereageerd worden en wiens zijde kiezen China en Rusland.

Die wil je echt niet beide tegen je hebben. Dat kan ook de VS simpelweg niet aan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173063691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:40 schreef Multatilu het volgende:
Dat is een moeilijke. Eigenlijk geloof ik niet meer dat diplomatie zal werken. Er is door vorige presidenten wel vaker geprobeerd op een diplomatieke manier, of met sancties een oplossing te vinden, steeds zonder resultaat als je de huidige toestand als maatstaf neemt. Daarnaast zou een militaire oplossing wel een signaal zijn naar andere staten die niet in de 'Westerse, kapitalistische pas lopen'. Denk aan Venezuela, Fillipijnen, Libie, etc.

Echter, vanuit holistisch oogpunt moet je je afvragen welk recht we hebben om een andere staat de maat te nemen. Ja, wellicht wordt de macht van het westen ver teruggedrongen als er niets gebeurt. Maar is dat niet gewoon een aspect van de dynamiek van een volle aardkloot met z'n duizenden culturen, apenrotsen en machtswellustelingen?
Goede analyse.

Ik denk dat de regio het beste tot ontwikkeling komt als we accepteren dat Noord-Korea een kernmacht wordt. Waarom zou je een kernoorlog met Noord-Korea willen uitlokken nu het bekend is dat zij beschikken over die wapens. Hoe meer wij Noord-Korea willen laten knielen, hoe fanatieker ze worden en hoe meer zij de inwoners kunnen doen geloven dat zij omringt worden door vijanden.

De rol van Europa is hierin echt heel klein. Wij kunnen niks anders dan toekijken hoe de VS en Noord-Korea dit uitvechten en de regionale landen moeten ook veel meer met elkaar praten. China is hierin van heel groot belang.

We moeten accepteren dat de burgers in Noord-Korea onder dit regime gewoon niet te redden zijn en hoe meer sancties we opleggen hoe zwaarder zij het gaan krijgen.

Waar het allemaal op neerkomt is wij willen iets van Noord-Korea en daarom voeren wij druk op ze uit, maar dat gaat natuurlijk niet meer werken. Militair ingrijpen zal dus de laatste optie zijn om Noord-Korea te laten inbinden, maar met een oorlog verlies je echt veel meer en kan die hele regio, die voor ons ook heel belangrijk is verstoren.

China zou meer druk kunnen zetten, en dat doen ze hier en daar ook wel, maar van hun hoeven we niet veel meer te verwachten. Zij houden de situatie liever zoals die is.
pi_173064003
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat diplomatie niet gaat werken. Dat werkt al tig jaar niet bij NK.

En militair ingrijpen is lastig. Zeker als je de eerste klap wilt uitdelen. Dan zal de VS op voorhand duidelijke afspraken met zowel China als Rusland moeten maken lijkt me.

Als NK de eerste klap uit deelt dan is het spel gewoon over voor NK en zal China en Rusland zich er niet heel snel mee bemoeien. Zeker niet als die eerste klap door NK uitgedeeld een nucleaire klap gaat zijn op Guam of een van de steden aan de oostkust van de VS. Dan weten ze gewoon dat de VS alle recht heeft om NK in een grote parkeerplaats te veranderen; en dat zullen ze dan ook op zeker doen.

De vraag is wie gaat de eerste klap uitdelen; hoe gaat daar door de ander op gereageerd worden en wiens zijde kiezen China en Rusland.

Die wil je echt niet beide tegen je hebben. Dat kan ook de VS simpelweg niet aan.
Maar is het wel aan ons om militair in te grijpen als landen niet willen luisteren. Militair ingrijpen zonder een politiek plan achter de hand is gedoemd om te mislukken en dan zitten we daar met een heel groot probleem.

China zal geen Amerikaans troepen aan hun grens accepteren, dus of daar afspraken mee te maken zijn lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Als Noord-Korea inderdaad de eerste klap uitdeelt dan is het simpel, dan moet de internationale wereld hier op reageren, inclusief Rusland en China.

Ik denk niet dat de wereld het zal goedkeuren dat de VS Noord-Korea plat nuked. Die bommen zijn niet bepaald geaccepteerd in de internationale gemeenschap. Dat zal dus een hoop commotie doen ontstaan, maargoed misschien heb ik het mis en hebben we niks geleerd van Hiroshima en Nagazaki.

Wanneer zouden die Koreanen dat plan uit willen voeren dan? Dat is een cruciaal moment, maar ik verwacht niet dat ze dat durven uit te voeren.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:09:25 #257
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173064107
Als de VS een first strike doen en de wereld dat OK zou vinden zou het hypocriet zijn als andere landen dat niet mogen doen, toch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173064193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:09 schreef Ulx het volgende:
Als de VS een first strike doen en de wereld dat OK zou vinden zou het hypocriet zijn als andere landen dat niet mogen doen, toch?
De hele bedoeling van de VN was om dit soort zaken te voorkomen, maar we weten allemaal dat de VS daar schijt aan heeft en geen enkel land in staat is om daar iets aan te willen doen.
pi_173064242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:40 schreef Multatilu het volgende:
Dat is een moeilijke. Eigenlijk geloof ik niet meer dat diplomatie zal werken. Er is door vorige presidenten wel vaker geprobeerd op een diplomatieke manier, of met sancties een oplossing te vinden, steeds zonder resultaat als je de huidige toestand als maatstaf neemt. Daarnaast zou een militaire oplossing wel een signaal zijn naar andere staten die niet in de 'Westerse, kapitalistische pas lopen'. Denk aan Venezuela, Fillipijnen, Libie, etc.

Echter, vanuit holistisch oogpunt moet je je afvragen welk recht we hebben om een andere staat de maat te nemen. Ja, wellicht wordt de macht van het westen ver teruggedrongen als er niets gebeurt. Maar is dat niet gewoon een aspect van de dynamiek van een volle aardkloot met z'n duizenden culturen, apenrotsen en machtswellustelingen?
Je kunt je afvragen of diplomatie niet heeft gewerkt, voorlopig is Noord-Korea al jaren redelijk rustig ondanks hun enorme leger. Het is ook maar wat je wil bereiken natuurlijk.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:15:23 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173064282
Poetin belt Kim op en zegt : Schiet dan , Schiet dan ,Je durf niet he. Schiet dan ..

net kleine jongens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_173064337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of diplomatie niet heeft gewerkt, voorlopig is Noord-Korea al jaren redelijk rustig ondanks hun enorme leger. Het is ook maar wat je wil bereiken natuurlijk.
Precies. Ze hebben helemaal geen belang bij oorlog, maar ze kunnen ook niet zwak overkomen. Een kernmacht worden is hun enige redmiddel om de 21e eeuw door te komen.
pi_173064352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of diplomatie niet heeft gewerkt, voorlopig is Noord-Korea al jaren redelijk rustig ondanks hun enorme leger. Het is ook maar wat je wil bereiken natuurlijk.
Nou ja, al deze jaren heeft Noord Korea aan een nucleair programma gewerkt, iets dat de rest van de wereld eigenlijk niet toestaat. Daar is het hele conflict op gericht. Niet op het wel of niet oorlogvoeren.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_173064529
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:18 schreef Multatilu het volgende:
Nou ja, al deze jaren heeft Noord Korea aan een nucleair programma gewerkt, iets dat de rest van de wereld eigenlijk niet toestaat. Daar is het hele conflict op gericht. Niet op het wel of niet oorlogvoeren.
Ik vond het helemaal niet zo rustig met NK. De escalatie ging maar door en door, sinds NK toch ondanks beloftes bleek door te gaan met het nucleaire programma. De enige reden waarom het nooit totaal geëscaleerd is, komt door de dreiging van China en de hoop dat men niet in hoefde te grijpen. Die hoop lijkt nu vervlogen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:30:30 #264
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173064647
Zelfs een conventionele oorlog is kut voor de regio en de VS. Als de noord-Koreanen met 1 miljoen man en hun 4500 tanks de DMZ oversteken gaat dat voor paniek en enorme chaos zorgen in Seoul. En natuurlijk slaat het zuiden zo'n aanval af. Dan nog een raketten en artilleriebarrage....

No way dat Kim gaat wachten tot de VS een troepenmacht heeft opgebouwd in ZK.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:39:17 #265
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_173064839
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij gelooft niet dat Noord-Korea atoomwapens en raketten heeft?
nee.. ik denk dat ze vredelievend zijn _O-
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:43:08 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173064917
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:37 schreef greatgonzo het volgende:
ik verwacht pas dat

wat jij verwacht dat interesseert geen hond wat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_173065232
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vond het helemaal niet zo rustig met NK. De escalatie ging maar door en door, sinds NK toch ondanks beloftes bleek door te gaan met het nucleaire programma. De enige reden waarom het nooit totaal geëscaleerd is, komt door de dreiging van China en de hoop dat men niet in hoefde te grijpen. Die hoop lijkt nu vervlogen.
De reden waarom het nooit echt escaleert is omdat men geen oorlog wil, maar ook geen gezichtverlies wil leiden. Dus Noord-Korea schiet af en toe een paar mortieren af vlakbij de kleine dorpjes aan de grens en wij slaan terug met sancties.

Wij schroeven de duimschroeven steeds verder aan. Noord-Korea kan alleen maar schreeuwen en zal echt niet iets doen wat zal zorgen dat ze gelijk in een directe oorlog komen. Ze doen echter wel alles om de kernraketten klaar te krijgen, iets wat ze ook makkelijk kunnen doen in eigen land. Wij moeten dan vervolgens weer nadenken hoe hierop te handelen.

Veel verwachten dat Noord-Korea hier een dikke oorlog gaat beginnen, maar ze hebben niks te winnen. Noord-Korea voert een andere oorlog om zelfbehoud, vandaar hun enige hoop, die ballistische kernraketten om als het nodig is ze ook echt te gaan gebruiken. Dan zijn wij wel erg dom om nu nog eens in te gaan grijpen.

HEt kan hoor, maar dan moeten we allemaal op de blaren zitten. De regio en ook wij zullen een hoge prijs betalen, want dit is geen Irak of Afghanistan.
pi_173066497
PacificCommand twitterde op vrijdag 11-08-2017 om 04:31:30 #USAF B-1B Lancer #bombers on Guam stand ready to fulfill USFK’s #FightTonight mission if called upon to do so… https://t.co/BWCox1Zwb9 reageer retweet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_173066516
En nog steeds begrijp ik niet waarom we nog op Defcon 5 zitten. We zijn duidelijk terug op Koude Oorlog niveau, met 2 kernmachten die elkaar met kernwapens aan het bedreigen zijn, dat zou toch op z'n minst Defcon 3 moeten zijn.

  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:03:49 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_173066558
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:02 schreef Infection het volgende:
En nog steeds snap ik niet waarom we nog op Defcon 5 zitten. We zijn duidelijk terug op Koude Oorlog niveau, met 2 kernmachten die elkaar met kernwapens aan het bedreigen zijn, dat zou toch op z'n minst Defcon 3 moeten zijn.
Omdat de strike range en het arsenaal van de Noko's heel beperkt zijn.
pi_173066575
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat de strike range en het arsenaal van de Noko's heel beperkt zijn.
Dat zegt niet zoveel. Een eventuele nuke op Seoul triggered onder andere de VS, China, Rusland, etc. en die hebben ook kernbommen.
pi_173066664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:58 schreef Odaiba het volgende:

[..]

De reden waarom het nooit echt escaleert is omdat men geen oorlog wil, maar ook geen gezichtverlies wil leiden. Dus Noord-Korea schiet af en toe een paar mortieren af vlakbij de kleine dorpjes aan de grens en wij slaan terug met sancties.

Wij schroeven de duimschroeven steeds verder aan. Noord-Korea kan alleen maar schreeuwen en zal echt niet iets doen wat zal zorgen dat ze gelijk in een directe oorlog komen. Ze doen echter wel alles om de kernraketten klaar te krijgen, iets wat ze ook makkelijk kunnen doen in eigen land. Wij moeten dan vervolgens weer nadenken hoe hierop te handelen.

Veel verwachten dat Noord-Korea hier een dikke oorlog gaat beginnen, maar ze hebben niks te winnen. Noord-Korea voert een andere oorlog om zelfbehoud, vandaar hun enige hoop, die ballistische kernraketten om als het nodig is ze ook echt te gaan gebruiken. Dan zijn wij wel erg dom om nu nog eens in te gaan grijpen.

HEt kan hoor, maar dan moeten we allemaal op de blaren zitten. De regio en ook wij zullen een hoge prijs betalen, want dit is geen Irak of Afghanistan.
Dit is wel een goede analyse wmb. Als er een normale president in de VS zou zitten, zou er ook niet veel aan de hand zijn. Ja, NK heeft kernwapens, maar die zullen ze echt niet als eerste gebruiken, want dan zijn ze weg.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:19:39 #273
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173066874
Waarom sluiten ze dat Twitter account van Trump niet af, die man blaast de wereld nog op met zijn gekke gebazel: https://www.google.nl/amp(...)eaanse-agressie.html
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173066882
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:02 schreef Infection het volgende:
En nog steeds begrijp ik niet waarom we nog op Defcon 5 zitten. We zijn duidelijk terug op Koude Oorlog niveau, met 2 kernmachten die elkaar met kernwapens aan het bedreigen zijn, dat zou toch op z'n minst Defcon 3 moeten zijn.

[ afbeelding ]
Staan de troepen op Guam ook op Defcon 5?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:21:36 #275
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173066921
Dat jeb in deze tijd moet zeggen dat de enige redelijke en verstandige mensen zitten in Rusland.... https://www.rtlnieuws.nl/(...)ord-korea-en-amerika
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')