Je uiterlijk zegt erg veel, dat negeren zou debiel zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:12 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Sowieso mensen die je op basis van je uiterlijk beoordelen
quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je uiterlijk zegt erg veel, dat negeren zou debiel zijn.
Zelfs als je er gemiddeld uitziet is dat niet goed genoeg, want hoe aantrekkelijker je eruit ziet, des te beter mensen jou waarderen in praktisch elk opzicht.quote:Results showed that participants overwhelmingly believed more attractive subjects have more socially desirable personality traits than either averagely attractive or unattractive subjects. Participants also believed that attractive individuals would lead happier lives in general, have happier marriages, be better parents, and have more career success than the others. Also, results showed that attractive people were believed to be more likely to hold secure, prestigious jobs compared to unattractive individuals.
Is toch ook zo?quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:30 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Results showed that participants overwhelmingly believed more attractive subjects have more socially desirable personality traits than either averagely attractive or unattractive subjects. Participants also believed that attractive individuals would lead happier lives in general, have happier marriages, be better parents, and have more career success than the others. Also, results showed that attractive people were believed to be more likely to hold secure, prestigious jobs compared to unattractive individuals.
Klopt, beter uitziende mensen worden beter behandeld, waardoor ze zich beter sociaal ontwikkelen.quote:
Je uiterlijk zegt niet veel.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je uiterlijk zegt erg veel, dat negeren zou debiel zijn.
Dat toont aan dat er iets mis is in de wereld, maar dat wist ik al. Er is een hele boel mis, en veel van die dingen wil men niet erkennen of snapt men niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:30 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[..]
Zelfs als je er gemiddeld uitziet is dat niet goed genoeg, want hoe aantrekkelijker je eruit ziet, des te beter mensen jou waarderen in praktisch elk opzicht.
Welles nietes doen?quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:41 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Je uiterlijk zegt niet veel.
Als het frontje niet mooi genoeg is kijken hele volksstammen ( m/v ) niet naar de telefoon.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Sowieso is het goed voor het zelfvertrouwen om er goed uit te zien (niet per sé noodzakelijk, goed naar vermogen is ook goed), en je daar zelf ook bewust van te zijn (al moet het niet doorslaan natuurlijk).
En nogmaals: er is idd een verschil in hoe mensen worden beoordeelt dat door uiterlijk wordt bepaalt. Maar het niet alles bepalend.
Nog bepalender is hoe je je van binnen voelt en wat je naar buiten uitstraalt.
Het uiterlijk is als het frontje op je telefoon. Maar het gaat toch echt om de kwaliteit van die telefoon daaronder.
Ik heb het niet over de middelbare gehad, maar misschien is dat gericht aan een ander.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 19:59 schreef Villas__Rubin het volgende:
Overigens best wel wat keren ook gezien met oude schoolgenoten. Waren vroeger heel matig of zelfs beetje nerd. Kom je ze nu tegen, ken je ze niet meer terug en denk ja 'zo zo, die is goed opgedroogd, dat die ooit gepest werd joh!'
En voordat je hier dan weer begint over relevantie van uiterlijk en of uiterlijk dan wel degelijk pestgedrag uitlokt: de middelbare school is een heel onredelijke plek waar mensen, die nog kind zijn, of net een beetje kind-af beginnen te raken, sowieso een nog een heel onredelijke manier van beoordelen hebben, en waar sowieso een heel erg sterke 'ik wil er bij horen-dynamiek' heerst. Daarbij is de empathie doorgaans nog behoorlijk onderontwikkeld. Kinderen zijn vreselijk onwetend.
De middelbareschoolperiode is een periode van maken of breken. En pesten komt ook zeker onder volwassenen wel voor, maar over het algemeen worden mensen naarmate ze ouder worden redelijker, gewetensvoller. Kortom: de wereld der mensen wordt minder eng en gevaarlijk (en makkelijker selecteerbaar). Al kan het trauma uit die tijd nog lang nagalmen in je hoofd en lang je perceptie bepalen. Maar daar is gelukkig ook aan te werken.
Of de lelijke man geeft geen neuk en zorgt dat ie koning van de wereld wordt, je bent niet helemaal in ordequote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Klopt, beter uitziende mensen worden beter behandeld, waardoor ze zich beter sociaal ontwikkelen.
Tegelijkertijd worden lelijke mensen gepest en geïsoleerd, waardoor ze bitter worden en zich niet sociaal ontwikkelen. Vervolgens wordt hen verteld dat ze het aan zichzelf te danken hebben dat ze zo zijn geworden en dat het niks te maken heeft met uiterlijk, zoals in dit topic met mij gebeurd.
Wat is er mis met 'die energetische post' dan? Vreemde benaming trouwens.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Als het frontje niet mooi genoeg is kijken hele volksstammen ( m/v ) niet naar de telefoon.
Dit is in ieder geval al een heel stuk realistischer dan je "energetische" post.
Maar of je het nu wel of niet gelooft, jij valt niet echt onder de echt 'lelijke' mensen. 't is lullig dat je het pispaaltje bent geworden in de klas, en nog lulliger dat men als reden gaf om je te pesten dat je lelijk zou zijn, maar kinderen zijn niet altijd even redelijk onder elkaar.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Klopt, beter uitziende mensen worden beter behandeld, waardoor ze zich beter sociaal ontwikkelen.
Tegelijkertijd worden lelijke mensen gepest en geïsoleerd, waardoor ze bitter worden en zich niet sociaal ontwikkelen. Vervolgens wordt hen verteld dat ze het aan zichzelf te danken hebben dat ze zo zijn geworden en dat het niks te maken heeft met uiterlijk, zoals in dit topic met mij gebeurd.
Dit is zo wat het slechtste advies.quote:
Met je eens... Owja.. Bij de islam word deze leeftijd verlaagd naar 9.. Dacht zeg het maar ffquote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is zo wat het slechtste advies.
Wat een negatieve omgeving is dat zeg!
En echt shocking om te lezen dat ze vinden dat verkrachten maar legaal moet worden en 11 jarige meisjes gewoon geil zijn en dat je geen toestemming nodig hebt![]()
Ik begin een afkeer te krijgen van de wereld waar we naartoe gaan
quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:05 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Met je eens... Owja.. Bij de islam word deze leeftijd verlaagd naar 9.. Dacht zeg het maar ff
Dit een virus in onze westerse beschaving..quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Daarom dat Starlord het weer geweldig vindt...
En maar verkondigen dat de islam de wereld zal verbeteren![]()
Arme meisjes in de toekomst. Je mag hopen dat je geen dochters krijgt..
Die user moet je gewoon niet serieus nemenquote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Daarom dat Starlord het weer geweldig vindt...
En maar verkondigen dat de islam de wereld zal verbeteren![]()
Arme meisjes in de toekomst. Je mag hopen dat je geen dochters krijgt..
Vreemd het in zoveel verschillende situaties voorkwam dan. Op de basisschool, toen opnieuw met heel andere mensen op de middelbare school, op sporttraining, op orkest, op dansles, op gevechtssport, met kinderen in de buurt met wie ik buiten speelde.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:53 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Maar of je het nu wel of niet gelooft, jij valt niet echt onder de echt 'lelijke' mensen. 't is lullig dat je het pispaaltje bent geworden in de klas, en nog lulliger dat men als reden gaf om je te pesten dat je lelijk zou zijn, maar kinderen zijn niet altijd even redelijk onder elkaar.
Ze kunnen misschien onder elkaar besloten hebben dat jij 'lelijk' was, wat vervolgens een eigen leven is gaan leiden. Maar in werkelijkheid is het geen moment waar geweest lijkt me.
Heb je al hulp gezocht hiervoor?
Zo moet je niet denken. Je hebt nog een heel leven voor je om je verder te ontwikkelen, deze gedachte moet je voor je houden. Je hebt nog alle tijd om je verder te ontwikkelen op dit gebied. Ik denk dat je voornamelijk moet focussen op je sociale omgeving en daar zekerheid in op bouwen... Mensen die je accepteren en vertrouwen en vanuit daar aan je zelfvertrouwen moet werken. Acceptatie is een een heel belangrijk onderdeel van zelfvertrouwen. Dus ff die focus op die lui die accepteren... Raak gewend aan die acceptatie en dan komt zelfvertrouwen vanzelf.. Dit is alleen de basis..quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:19 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Vreemd het in zoveel verschillende situaties voorkwam dan. Op de basisschool, toen opnieuw met heel andere mensen op de middelbare school, op sporttraining, op orkest, op dansles, op gevechtssport, met kinderen in de buurt met wie ik buiten speelde.
Ik ben met mijn uiterlijk het leven niet waardig blijkbaar.
En ja, ik heb al een jaar psychologische hulp en al 3 maanden medicatie. Helpt allemaal niks. Ik ga nooit vergeten dat mijn jeugd is weggenomen en verpest. En dat ik voor de rest van mijn leven met een gat van 12-jaar essentiële sociale en emotionele ontwikkeling moet leven die ik nooit in kan halen.
Fixedquote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:19 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik ben met mijn uiterlijk het leven niet waardig blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |