De armen zitten er nu ook niet op.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 12:17 schreef Resistor het volgende:
Nog een keer losmaken en nu een halve slag verder vastzetten?
Draadjes omdraaien?quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 12:21 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
De armen zitten er nu ook niet op.
Alleen dat mechanisme draait de verkeerde kant op.
Is één geheel kan je naar mijn weten niet draaien.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 12:25 schreef Aalscholver het volgende:
As van het bevestigingspunt 180 graden draaien oid?
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/235/duur_kosten_zijn/quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 14:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Maar dat kost duurder dan de waarde van zijn wagen.
Ruitenwissers zijn wisselstroom. Daarom kunnen ze twee kanten op wissen.quote:
Niet meer nodig ga dit mechanisme gewoon terugsturen.quote:
eh?quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ruitenwissers zijn wisselstroom. Daarom kunnen ze twee kanten op wissen.
is allemaal af te stellen, maar dat vereist wel een beetje inzicht. Als je dat niet hebt wordt het een zooitje, maar daar ben je inmiddels wel achterquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 16:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Niet meer nodig ga dit mechanisme gewoon terugsturen.
Heb een net 1 dag gemonteerd en naast dit probleem ging de wissermotor ook al vanaf het begin luide geluiden maken, dus gaat gewoon weer terug. Zojuist meteen een andere besteld, want nu kan ik gewoon niet rijden met dit ruk weer in Nederland.
Maar ff zonder grap die wisserarmen maakte ik alleen los omdat de arm aan de bestuurderszijde steeds te ver doorgaat en dus die andere raakte. Is de arm gewoon stuk (zodat ik meteen een andere kan gaan zoeken) of lag dat gewoon aan het mechanisme?
Ja het paste ook 1 op 1, maar werkte alleen niet zo geheel geluidloos als de oude. Was alleen zo stom om geen foto te maken van de stand van de wissers....quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 19:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is allemaal af te stellen, maar dat vereist wel een beetje inzicht. Als je dat niet hebt wordt het een zooitje, maar daar ben je inmiddels wel achter
Heb je vooraf wel even gekeken hoe het allemaal zat, en of je nieuwe mechanisme hetzelfde was als het oude?
Tis pas 2017 natuurlijk, dus een fotootje maken voor je die rommel lostrekt zóu een idee kunnen zijn voor de volgende keer.
Ik denk dat je de zooi er gewoon verkeerd om ingebouwd hebt ofzo.
Wel die moer aandraaien zodat die er goed op zit toch of bedoel je echt gewoon letterlijk erop drukken en dan proberen? Bij dat laatste dan draait die volgens mij echt niet mee als je het niet aandraait?quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Armen er niet op zetten, ding in interval of iig even laten draaien en stoppen op het punt waar hij wil stoppen. Armen erop in rustpositie, wissers omhoog zetten zodat ze niets raken en dan proberen.. Draaien ze goed, zet je er eentje op de ruit en check je of de slag goed is. Daarna zet je die omhoog en laat je de andere op de ruit en doe je hetzelfde.. daarna kun je ze allebei doen; moet goed gaan..
Raken ze elkaar, moet je op één van beiden een tandje op de as gaan verzetten. Soms kun je ook de stangetjes in lengte verstellen, maar dat lijkt bij dat ding in je fimpje niet het geval, of je moet de gaatjes direct aan de assen links en rechts proberen. Let ook op of je wisserarmen en - bladen identiek zijn.
Probeer ook niet te vaak om de wissers 'droog' te laten wissen, dus effe ruitensproeier gebruiken met testen..
En een beetje vettigheid op de bewegende verbindingen kan geen kwaad en laat alles soepeler en dus geluidsarmer draaien. Géén WD, maar vet, iets wat voorlopig vet blijft, dus kogellagervet of iets in die richting.
Ik zou de moer er handvast op zetten puur om te voorkomen dat de arm er af schiet als er krachten op komen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 01:31 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Wel die moer aandraaien zodat die er goed op zit toch of bedoel je echt gewoon letterlijk erop drukken en dan proberen? Bij dat laatste dan draait die volgens mij echt niet mee als je het niet aandraait?
Nah Polen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:03 schreef FransDeens het volgende:
Om te beginnen moet je kijken naar waar het mechanisme op de motor geschroefd zit. Als je het daar 180° verkeerd monteert wissen de wissers de verkeerde kant op. Als dat goed zit laat je het een keer draaien en zet je de wissers uit. Dan monteer je de wissers zo dat ze horizontaal staan.
Heb je soms een mechanisme in Engeland besteld?
Men gaat nog steeds fout.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Armen er niet op zetten, ding in interval of iig even laten draaien en stoppen op het punt waar hij wil stoppen. Armen erop in rustpositie, wissers omhoog zetten zodat ze niets raken en dan proberen.. Draaien ze goed, zet je er eentje op de ruit en check je of de slag goed is. Daarna zet je die omhoog en laat je de andere op de ruit en doe je hetzelfde.. daarna kun je ze allebei doen; moet goed gaan..
Raken ze elkaar, moet je op één van beiden een tandje op de as gaan verzetten. Soms kun je ook de stangetjes in lengte verstellen, maar dat lijkt bij dat ding in je fimpje niet het geval, of je moet de gaatjes direct aan de assen links en rechts proberen. Let ook op of je wisserarmen en - bladen identiek zijn.
Probeer ook niet te vaak om de wissers 'droog' te laten wissen, dus effe ruitensproeier gebruiken met testen..
En een beetje vettigheid op de bewegende verbindingen kan geen kwaad en laat alles soepeler en dus geluidsarmer draaien. Géén WD, maar vet, iets wat voorlopig vet blijft, dus kogellagervet of iets in die richting.
Lamaar heb al opgelost.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:57 schreef vronie het volgende:
aan het mechaniek ligt het niet ,dat werkt perfect ..
laat de wissers er maar door een automonteur opzetten ,die weet tenminste hoe t werkt .
quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 16:03 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Lamaar heb al opgelost.
Fucking stom had ze omgedraait.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |