abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2002 @ 09:13:26 #1
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7361696
Zelf moet ik zeggen dat kinderen af en toe best wel een tik verdienen, maar niet zo dat je ze natuurlijk helemaal bont en blauw slaat.

Vinden jullie dat dit kan?

We're on an express elevator to hell, going down!
pi_7361699
Ja.
Op ieder potje past een dekseltje, en dat ben ik!
  Milf maandag 16 december 2002 @ 09:15:10 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_7361706
ja
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 16 december 2002 @ 09:16:22 #4
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7361714
Wat ik me dan toch afvraag is hoe het komt dat kinderen tegenwoordig zo 'soft' worden opgevoed?

Zo krijg je allemaal verwende ettertjes later

pi_7361727
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:16 schreef Draaitafeltje het volgende:
Wat ik me dan toch afvraag is hoe het komt dat kinderen tegenwoordig zo 'soft' worden opgevoed?

Later? Is volgens mij nu al zo...
pi_7361735
omdat pa en ma geen tijd meer hebben voor de opvoeding? En omdat de oppasmoeders en begeleiders in crèches ze geen tik mogen geven?

Ja, trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 16-12-2002 09:19]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 16 december 2002 @ 09:19:11 #7
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7361737
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:18 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Later? Is volgens mij nu al zo...

Dit is slechts het begin.....
  maandag 16 december 2002 @ 09:19:55 #8
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_7361744
Duizenden jaren zijn kinderen MET corrigerende tik opgevoed.

Nu opeens moet het anders... en jeugd is nog nooit zulk tuig geweest als tegenwoordig. Trek je conclusie.

maandag 16 december 2002 @ 09:19:58 #9
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_7361745
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:16 schreef Draaitafeltje het volgende:

Misschien omdat die ouders van nu vroeger zelf wel eens een corrigerende tik gehad hebben en nu hard roepen niet op hun ouders te willen gaanlijken.......
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  maandag 16 december 2002 @ 09:20:17 #10
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7361748
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:18 schreef Jordy-B het volgende:
omdat pa en ma geen tijd meer hebben voor de opvoeding? En omdat de oppasmoeders en begeleiders in crèches ze geen tik mogen geven?

Ja, trouwens.

Kijk dat anderen je kinderen geen tik kunnen geven vind ik helemaal ok, maar wat als die ouders hun kinderen al strenger hadden opgevoed?
  maandag 16 december 2002 @ 09:20:35 #11
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_7361751
Pak voro me broek heb mij nooit kwaad gedaan gloof ik, heb ´r genoeg gehad =) oftewel,. gewoon doorrammen pappie en mammie
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_7361778
Op zich ben ik wel voorstander van de corrigerende tik, maar het is maar zelden nodig. Als je je wat intensiever met opvoeding bezighoudt, krijg je vanzelf wat meer te zggen over je kinderen, ze luisteren beter, en dan is een tik bijna nooit meer nodig.

Wat je te vaak ziet, is dat mensen alles maar goed vinden van hun kinderen, en dat ze gewoon geen zin hebben om in te grijpen, en als die kinderen dan ineens wél moeten luisteren, weten ze niks beters dan de kinderen een tik te geven.

De groeten van Ben
pi_7361783
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:20 schreef Draaitafeltje het volgende:

[..]

Kijk dat anderen je kinderen geen tik kunnen geven vind ik helemaal ok, maar wat als die ouders hun kinderen al strenger hadden opgevoed?

dat laatste zinsdeel mag je even uitleggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 16 december 2002 @ 09:23:35 #14
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7361787
Ja, moet absoluut kunnen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 16 december 2002 @ 09:26:56 #15
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_7361826
Moet zeer zeker kunnen...

Af en toe zie je toch tuich met een grote bek... pas nog zag ik een of ander jochie van een jaar of tien z'n moeder uitschelden voor 'tyfushoer' in de supermarkt omdat hij z'n snoep niet kreeg of iets dergelijks... die moeder deed helemaal niets!

Mijn moeder zou me alle hoeken van die supermarkt hebben laten zien... en terecht!

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_7361843
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:26 schreef deGVR het volgende:
Moet zeer zeker kunnen...

Af en toe zie je toch tuich met een grote bek... pas nog zag ik een of ander jochie van een jaar of tien z'n moeder uitschelden voor 'tyfushoer' in de supermarkt omdat hij z'n snoep niet kreeg of iets dergelijks... die moeder deed helemaal niets!

Mijn moeder zou me alle hoeken van die supermarkt hebben laten zien... en terecht!

toegeeflijkheid is echt erger voor een kind dan een tik af en toe.
De groeten van Ben
  maandag 16 december 2002 @ 09:30:01 #17
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_7361862
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:28 schreef BenKetting het volgende:

[..]

absoluut!
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  maandag 16 december 2002 @ 09:30:55 #18
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7361877
ODT Orde Discipline & Tucht

Dat is belangrijk bij kinderen, wil je dit bereiken dan is een tikje op zijn tijd wel noodzakelijk

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  maandag 16 december 2002 @ 09:31:09 #19
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7361881
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:23 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dat laatste zinsdeel mag je even uitleggen.

Ok: als ouders hun kinderen streng (respect voor anderen en voor normen en waarden, dus niet alles zijn beloop laten gaan) dan lijkt het met bijna niet nodig dat ze bij vreemden (de oppassers) vervelend gaan doen. A) ze weten dat ze straf krijgen als ze vervelend doen
B) ze moeten na een goede opvoeding toch wel weten wat goed/slecht is
pi_7361884
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:28 schreef BenKetting het volgende:

[..]

Ja, vast.
pi_7361921
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:31 schreef Draaitafeltje het volgende:

[..]

Ok: als ouders hun kinderen streng (respect voor anderen en voor normen en waarden, dus niet alles zijn beloop laten gaan) dan lijkt het met bijna niet nodig dat ze bij vreemden (de oppassers) vervelend gaan doen. A) ze weten dat ze straf krijgen als ze vervelend doen
B) ze moeten na een goede opvoeding toch wel weten wat goed/slecht is

Je kan ze niet streng opvoeden terwijl ze de hele dag bij de kinderopvang zitten. En vreemde ogen dwingen af. Als de dochters van m'n jongste tante (m'n nichtjes, dus) hier zijn, zijn ze hardstikke lief... maar als hun ouders in de buurt zijn, zijn het echt etters van kinderen.

De mensen in de crèche zijn echter niet erg vreemd als je daar iedere dag bent.

pi_7361956
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, vast.

ja, wat denk jij dan dat er gebeurt met een kind dat nooit tegengas krijgt?
De groeten van Ben
  maandag 16 december 2002 @ 09:39:30 #23
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7361962
Ik denk dat op één hand te tellen is hoeveel tikken ik heb gehad, en ik heb niet het idee dat ik te soft, verwend of verwaand ben opgevoed.
Als mijn kinderen later écht wat zouden doen dat écht niet kan, zal ik het misschien doen, maar zéker niet om af te reageren op een irritant gedrag. Ik heb geen ervaring, maar ik kan me weinig voorstellen wanneer ik een kind zou slaan...
Action is the enemy of thoughts
pi_7361971
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:19 schreef rene29 het volgende:

[..]

Misschien omdat die ouders van nu vroeger zelf wel eens een corrigerende tik gehad hebben en nu hard roepen niet op hun ouders te willen gaanlijken.......

Heb vroeger ook wel eens een corrigerende tik gehad, of in de hoek moeten staan oid. Dit is voor mij zeker geen reden, om mijn kinderen later geen corrigerende tikken te geven. Ik vind juist dat mijn ouders mij goed opgevoed hebben, en daarom zal ik een groot deel van hun lijn voortzetten.

Vind juist al een tijdje, dat kinderen te soft opgevoed worden, dit sterkt alleen mijn mening hierover, al merk ik wel dat er een soort van kentering begint te komen, (sommige) ouders beginnen wel wat strenger en op een lijn te komen.

PS heb zelf nog geen kinderen, weet ook nog niet of mijn partner het met deze lijn eens is, dus misschien dat ik er over een tijdje toch anders overdenk.

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 16 december 2002 @ 09:43:16 #25
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_7362000
tís trouwens ook op de scholen zo hoor, dat ´r te soft aangepakt wordt.

Kereltje hier (van niet nader te noemen afkomst) had een overblijfmoeder uitgescholden voor Hoer samen met een landgenoot van ´m, en maar beweren dat ze ´r om lachtte en dat ´t een grapje was, en hoe doet de leraar:´ja, je mag het niet meer doen en het is niet goed hoor´. Op zo´n toon dat ´t meer een compliment is als correctie, en hij kreeg niet eens straf, ik had ´m alle borden in school vol laten schrijven met wat voor een vervelend mannetje hij wel neit was en dat ie respect voro anderen moest hebben.

(Hij was 11 oid btw)

somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')