Vinden jullie dat dit kan?
Zo krijg je allemaal verwende ettertjes later
quote:Later? Is volgens mij nu al zo...
Op maandag 16 december 2002 09:16 schreef Draaitafeltje het volgende:
Wat ik me dan toch afvraag is hoe het komt dat kinderen tegenwoordig zo 'soft' worden opgevoed?Zo krijg je allemaal verwende ettertjes later
Ja, trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 16-12-2002 09:19]
quote:Dit is slechts het begin.....
Op maandag 16 december 2002 09:18 schreef Twoflower het volgende:[..]
Later? Is volgens mij nu al zo...
Nu opeens moet het anders... en jeugd is nog nooit zulk tuig geweest als tegenwoordig. Trek je conclusie.
quote:Misschien omdat die ouders van nu vroeger zelf wel eens een corrigerende tik gehad hebben en nu hard roepen niet op hun ouders te willen gaanlijken.......
Op maandag 16 december 2002 09:16 schreef Draaitafeltje het volgende:
Wat ik me dan toch afvraag is hoe het komt dat kinderen tegenwoordig zo 'soft' worden opgevoed?Zo krijg je allemaal verwende ettertjes later
quote:Kijk dat anderen je kinderen geen tik kunnen geven vind ik helemaal ok, maar wat als die ouders hun kinderen al strenger hadden opgevoed?
Op maandag 16 december 2002 09:18 schreef Jordy-B het volgende:
omdat pa en ma geen tijd meer hebben voor de opvoeding? En omdat de oppasmoeders en begeleiders in crèches ze geen tik mogen geven?Ja, trouwens.
Wat je te vaak ziet, is dat mensen alles maar goed vinden van hun kinderen, en dat ze gewoon geen zin hebben om in te grijpen, en als die kinderen dan ineens wél moeten luisteren, weten ze niks beters dan de kinderen een tik te geven.
quote:dat laatste zinsdeel mag je even uitleggen.
Op maandag 16 december 2002 09:20 schreef Draaitafeltje het volgende:[..]
Kijk dat anderen je kinderen geen tik kunnen geven vind ik helemaal ok, maar wat als die ouders hun kinderen al strenger hadden opgevoed?
Af en toe zie je toch tuich met een grote bek... pas nog zag ik een of ander jochie van een jaar of tien z'n moeder uitschelden voor 'tyfushoer' in de supermarkt omdat hij z'n snoep niet kreeg of iets dergelijks... die moeder deed helemaal niets!
Mijn moeder zou me alle hoeken van die supermarkt hebben laten zien... en terecht!
quote:toegeeflijkheid is echt erger voor een kind dan een tik af en toe.
Op maandag 16 december 2002 09:26 schreef deGVR het volgende:
Moet zeer zeker kunnen...Af en toe zie je toch tuich met een grote bek... pas nog zag ik een of ander jochie van een jaar of tien z'n moeder uitschelden voor 'tyfushoer' in de supermarkt omdat hij z'n snoep niet kreeg of iets dergelijks... die moeder deed helemaal niets!
Mijn moeder zou me alle hoeken van die supermarkt hebben laten zien... en terecht!
quote:absoluut!
Op maandag 16 december 2002 09:28 schreef BenKetting het volgende:[..]
toegeeflijkheid is echt erger voor een kind dan een tik af en toe.
Dat is belangrijk bij kinderen, wil je dit bereiken dan is een tikje op zijn tijd wel noodzakelijk
quote:Ok: als ouders hun kinderen streng (respect voor anderen en voor normen en waarden, dus niet alles zijn beloop laten gaan) dan lijkt het met bijna niet nodig dat ze bij vreemden (de oppassers) vervelend gaan doen. A) ze weten dat ze straf krijgen als ze vervelend doen
Op maandag 16 december 2002 09:23 schreef Jordy-B het volgende:[..]
dat laatste zinsdeel mag je even uitleggen.
quote:Ja, vast.
Op maandag 16 december 2002 09:28 schreef BenKetting het volgende:[..]
toegeeflijkheid is echt erger voor een kind dan een tik af en toe.
quote:Je kan ze niet streng opvoeden terwijl ze de hele dag bij de kinderopvang zitten. En vreemde ogen dwingen af. Als de dochters van m'n jongste tante (m'n nichtjes, dus) hier zijn, zijn ze hardstikke lief... maar als hun ouders in de buurt zijn, zijn het echt etters van kinderen.
Op maandag 16 december 2002 09:31 schreef Draaitafeltje het volgende:[..]
Ok: als ouders hun kinderen streng (respect voor anderen en voor normen en waarden, dus niet alles zijn beloop laten gaan) dan lijkt het met bijna niet nodig dat ze bij vreemden (de oppassers) vervelend gaan doen. A) ze weten dat ze straf krijgen als ze vervelend doen
B) ze moeten na een goede opvoeding toch wel weten wat goed/slecht is
De mensen in de crèche zijn echter niet erg vreemd als je daar iedere dag bent.
quote:ja, wat denk jij dan dat er gebeurt met een kind dat nooit tegengas krijgt?
Op maandag 16 december 2002 09:31 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Ja, vast.
quote:Heb vroeger ook wel eens een corrigerende tik gehad, of in de hoek moeten staan oid. Dit is voor mij zeker geen reden, om mijn kinderen later geen corrigerende tikken te geven. Ik vind juist dat mijn ouders mij goed opgevoed hebben, en daarom zal ik een groot deel van hun lijn voortzetten.
Op maandag 16 december 2002 09:19 schreef rene29 het volgende:[..]
Misschien omdat die ouders van nu vroeger zelf wel eens een corrigerende tik gehad hebben en nu hard roepen niet op hun ouders te willen gaanlijken.......
Vind juist al een tijdje, dat kinderen te soft opgevoed worden, dit sterkt alleen mijn mening hierover, al merk ik wel dat er een soort van kentering begint te komen, (sommige) ouders beginnen wel wat strenger en op een lijn te komen.
PS heb zelf nog geen kinderen, weet ook nog niet of mijn partner het met deze lijn eens is, dus misschien dat ik er over een tijdje toch anders overdenk.
Kereltje hier (van niet nader te noemen afkomst) had een overblijfmoeder uitgescholden voor Hoer samen met een landgenoot van ´m, en maar beweren dat ze ´r om lachtte en dat ´t een grapje was, en hoe doet de leraar:´ja, je mag het niet meer doen en het is niet goed hoor´. Op zo´n toon dat ´t meer een compliment is als correctie, en hij kreeg niet eens straf, ik had ´m alle borden in school vol laten schrijven met wat voor een vervelend mannetje hij wel neit was en dat ie respect voro anderen moest hebben.
(Hij was 11 oid btw)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |