abonnement Unibet Coolblue
pi_172976382
Als je een bepaald produkt koopt zoals bijvoorbeeld een computerbeeldscherm, dan zit deze omhuld in piepschuim of een soort schuimrubber.

Dit bracht mij op een ideetje.

Ik heb zelf een vintage sampler. Ik heb alleen geen koffer of doos waar ik 'm in kan doen als ik dat ding ergens mee naartoe moet nemen. Ik heb bij mijn ouders wel een kist gevonden waar hij inpast. Ik wil er een deksel voor maken die je met scharnieren en een slot dicht kan doen.

Om te voorkomen dat het apparaat alle kanten opschommelt, wil ik een pasvorm maken. Ik zou dat desnoods met karton kunnen maken. Maar ik wil weten welke mogelijkheden er allemaal zijn. Volgens mij genoeg en ook diverse soorten schuimrubber.

Welke optie zou jij kiezen? En hoe krijg je er mooi een mal uitgesneden?
pi_172976483
piepschuim laat zich makkelijk snijden met een piepschuimsnijder (een soort figuurzaag, maar dan met een gloeiende snaar, die door het schuim smelt als een warm mes door de boter).

Je kan piepschuim platen vinden bij de isolatieafdeling van de lokale bouwmarkt (al is dat niet de goedkoopste bron). Soms heb je bij milieustraten een piepschuimcontainer, maar dan moet je eerst even vragen bij de medewerkers of je daar wat van mee mag nemen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172977043
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:01 schreef Jordy-B het volgende:
piepschuim laat zich makkelijk snijden met een piepschuimsnijder (een soort figuurzaag, maar dan met een gloeiende snaar, die door het schuim smelt als een warm mes door de boter).

Je kan piepschuim platen vinden bij de isolatieafdeling van de lokale bouwmarkt (al is dat niet de goedkoopste bron). Soms heb je bij milieustraten een piepschuimcontainer, maar dan moet je eerst even vragen bij de medewerkers of je daar wat van mee mag nemen.
Thanks!

Maar wat bedoel je met milieustraten?
pi_172977925
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Thanks!

Maar wat bedoel je met milieustraten?
Afvalinzamelstations. Veel gemeentes hebben er een. Het is waar je je grofvuil, (grof) tuinafval, bouwpuin en recyclebare materialen heen brengt om te voorkomen dat je container ineens vol is.

Bij mijn lokale milieustraat staat een container specifiek voor piepschuim, maar je mag in principe alleen afval brengen en niet meenemen. Daarom moet je het even vriendelijk vragen aan de medewerkers.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172978108
Jij moet plukschuim hebben, google er maar eens op.
Is een blok schuim waar je vierkantjes uit kan plukken en zo de inleg kan maken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172986793
Ding in plasticfolie in de kist en de kist volpurren?
Daarna de overtollige pur weer wegsnijden?
pi_172994834
Zoet TS niet gewoon naar zoiets?

http://www.schuimrubberen(...)-best-makkelijk.html

Grijsschuim of grijs polyether schuim is online redelijk makkelijk verkrijgbaar.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ai_KaRaMBa op 08-08-2017 13:40:56 ]
pi_173007327
Bedankt voor de tips allemaal en ook de links!

Ik kwam zelf (n.a.v. die tip met dat plukschuim) met een ander ideetje. Door met planken een mal te maken, zodat de sampler op zijn plek blijft. Je kent die badmatten wel met al die bolletjes? Je kan ze bij de Ikea halen en ook bij de Action. Daarmee zou ik de binnenkant kunnen bekleden. Die badmat fungeert als schokdemper en maakt de afwerking mooi... mits ik het netjes doe.

Maar feedback en andere ideeën altijd welkom!
pi_173008055
Waarom neem je niet een (double door) flightcase met 19" inbouw rails? Daar past die sampler zo in zo te zien.
pi_173009684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:03 schreef FranticDJ het volgende:
Waarom neem je niet een (double door) flightcase met 19" inbouw rails? Daar past die sampler zo in zo te zien.
Ja... waarom niet? Voor het geld hoef ik het niet te laten. Oh... wacht -O-

https://www.bax-shop.nl/d(...)rEAkYByABEgLP2fD_BwE
pi_173009719
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ja... waarom niet? Voor het geld hoef ik het niet te laten. Oh... wacht -O-

https://www.bax-shop.nl/d(...)rEAkYByABEgLP2fD_BwE
Tja, scheelt je wel een hoop gehannes met schuim etc. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')