quote:Voor zover ik heb begrepen wordt er helaas wel minder in gezongen dan in de theater versie...
Op maandag 16 december 2002 02:22 schreef Mike het volgende:
Net op tijd voor de Oscar-deadline opent zowel in Amerika als de UK: Chicago.Deze film van regisseur Rob Marshall heeft in de hoofdrollen Renée Zellweger, Catherine Zeta-Jones en Richard Gere. Chicago vertelt het verhaal van Velma Kelly en Roxie Hart in een gevangenis in Chicago en is een van de hedendaagse topmusicals.
Alledrie de hoofdrolspelers schijnen te schitteren in deze film en er wordt dan ook al over Oscars gesproken.
De reviews zijn tot nu toe veelbelovend...ik ben erg benieuwd naar deze film!
Vanaf 13 februari 2003 in de bioscoop.
quote:Blijft raar om dit over films te horen waar nog amper wat over bekend is in Nederland.
Chicago krijgt meeste nominaties voor Golden Globe
BEVERLY HILLS (IPB) - De Amerikaanse filmmusical Chicago heeft donderdag acht nominaties voor een Golden Globe-award in de wacht gesleept. The Hours, met in de hoofdrol Nicole Kidman, staat met zeven nominaties op de tweede plaats.Chicago werd behalve als beste musical, ook genomineerd voor de rollen van Renee Zellweger en Catherine Zeta-Jones in de categorie beste actrice in een musical of komedie. Richard Gere kreeg in dezelfde categorie een nominatie voor beste acteur.
De overige genomineerden zijn regisseur Rob Marshall, scriptschrijver Bill Condon, John C. Reilly (beste mannelijke bijrol) en Queen Latifah (beste vrouwelijke bijrol).
Moulin Rouge
Hoewel de arthouse-musical Moulin Rouge uit 2001 de weg vrijmaakte voor Chicago, heeft de verfilmde Broadway-musical volgens producent Craig Zadan alles wat Moulin Rouge mist. ,,Het is een terugkeer van de Amerikaanse musical op het witte doek. Het genre is opnieuw uitgevonden met de verschijning van deze film."
Overige films in de lijst van uitverkorenen zijn onder meer About Schmidt, waarvoor Jack Nicholson een nominatie voor beste drama-acteur kreeg, Gangs of New York van Martin Scorsese, het Holocaust-drama The Pianist van Roman Polanski en The Lord of the Rings: The Two Towers.
De Golden Globe-nominaties, die jaarlijks worden uitgereikt door de Hollywood Foreign Press Association, zijn een belangrijke indicator voor de toekenning van de Oscars.
Het is daarmee ook de hoogst genoteerde film uit IMDb Top 250 die ik nog niet heb gezien, dus ik moet hem haast wel gaan kijken
Vergeleken met Moulin Rouge! (hoewel twee totaal verschillende stijlen) minstens even goed.
Genieten dus, maar "als je niet van liedjes houdt" zou ik toch niet gaan. Tip voor dames om heren toch mee te krijgen: veeeeeeeel kousen en jarretels!
[Dit bericht is gewijzigd door Taigurrr op 11-02-2003 13:17]
Maar wanneer is gaat ie echt draaien in NL? Deze donderdag al of over een paar weken pas?
quote:Een aantal? 13 wel liefst. Nu is natuurlijk nog wel de vraag hoeveel 'ie er uiteindelijk gaat krijgen... (Ik ga vrijdag de film maar eens bekijken.)
Op dinsdag 11 februari 2003 15:04 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zie net dat ie een aantal Oscarnominaties heeft gekregen.
Als je niet weet wie Catherena Zeta Jones speelt, dan herken je haar niet overigens. (Ik niet in ieder geval .)
Al met al gewoon een leuke film. Niet bijzonder hoogstaand, maar zeker niet slecht. (Al moet je wel van dit type film houden, maar dat geldt natuurlijk voor alles.)
Moulin Rouge vond ik echt een geweldige film en daar kan deze film geen seconde aan tippen. Niet zo flitsend, niet zulke uitgesproken karakters, geen denderende nummers en de nummers niet geintegreerd in het verhaal als je begrijpt wat ik bedoel. De nummers vonden veelal op een andere set plaats, waardoor je meer het idee van sketches kreeg.
Erg jammer, na alles wat ik had gehoord, zeker vanuit Amerika en die Oscargastjes, hoe ze aan 13 nominaties komen snap ik echt niet.
quote:Chicago is juist een aaneenschakeling van 'acts'. Of dat voor de film ook een juiste opzet is ga ik vanavond pas zien, maar dat jij het constateert maakt voor mij alleen maar dat ik de film nog meer wil zin. Ik kreeg uit de trailer namelijk het idee dat ze heel veel van de originele musical zouden afwijken, en ik hoor nu steeds meer dat dat niet het geval is. Daar ben ik dus alleen maar blij om.
Op vrijdag 14 februari 2003 00:36 schreef maarteniscrazy het volgende:
Het enige positieve aan deze film vond ik dat ik weer ontzettend zin kreeg om Moulin Rougeweer eens te kijken.
Moulin Rouge vond ik echt een geweldige film en daar kan deze film geen seconde aan tippen. Niet zo flitsend, niet zulke uitgesproken karakters, geen denderende nummers en de nummers niet geintegreerd in het verhaal als je begrijpt wat ik bedoel. De nummers vonden veelal op een andere set plaats, waardoor je meer het idee van sketches kreeg.
Kan je alleen maar aanraden deze film te gaan bekijken en wel in de bioscoop! Thuis op tv komt een film als deze domweg niet tot haar recht.
Met name Queen Latifa (?) was ook su-per.
When you're good to Mama, Mama's good to yooooouuuuuuu!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |