abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172919142
Rocket League voor PS4 en PC en vanaf 12 augustus 2015 ook Crossplatform.


Welkom bij de officiële topicreeks van Rocket League! Binnen dit topic wordt er over alles gediscussieerd dat te maken heeft met het spel. Ook zal er naar alle waarschijnlijkheid een livestream komen en misschien zelfs een toernooi voor alle FOK!-leden die mee willen doen. Laten we allemaal netjes blijven tegen elkaar en genieten van deze hemelse game. Laat ik eerlijk zijn, sinds dit spel uit is heb ik FIFA 15 geen enkele keer meer in mijn Playstation gestopt :@.



Wat is Rocket League?
Rocket League is een physics-gebaseerd voertuig-voetbalspel, ontworpen en gepubliceerd door Psyonix. Dit spel werd officieel gereleased voor de PlayStation 4 en PC, op 7 juli 2015 om precies te zijn. Rocket League is het vervolg op zijn voorganger Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars. (probeer dat maar eens uit je hoofd te leren!) Rocket League is al gauw een wereldwijd succes geworden, met inmiddels al VIJF MILJOEN mensen die dit spel hebben aangeschaft. Psyonix had dit nooit verwacht en, zoals iedereen waarschijnlijk heeft gemerkt, hadden hun servers dit ook niet verwacht.

Maar wat is er dan zo speciaal aan?
Het mooiste aspect van Rocket League is dat het alles behalve Pay 2 Win is. Het is geheel skill-based en je kunt géén in-game aankoop doen om jouw voertuig beter te maken dan die van anderen. De mogelijkheden zijn eindeloos: je kunt de bal er gewoon intikken, maar je kunt ook een omhaal maken, achterwaarts de bal erin rijden of, voor de ervaren spelers, met een luchtshot de bal in het doel vliegen! Rocket League is zeer verslavend en iedereen die een PS4 of PC heeft moet het zeker gaan proberen. Ook kun je je voertuig aanpassen op basis van jouw voorkeur. Niks is te gek! De graphics zijn overigens ook niet mis.



Hier een aantal tips & tricks filmpjes voor de mensen die net begonnen zijn:



En uiteraard een paar filmpjes om te laten zien hoe goed de beste spelers inmiddels zijn;
ongelofelijk!


Deze kan het ook wel leuk


(sowieso de beste aerial die ik tot nu toe heb gezien)


Wil je ook een keer meespelen, schroom niet en voeg spelers toe die hieronder staan, join een party waar je ons ziet of vraag of iemand zin heeft in een potje in dit topic.

Hier zie je het niveau van de gemiddelde fokker

Bekijk hier de lijst met livestreams van Rocket League:

http://www.twitch.tv/directory/game/Rocket%20League



Hieronder zie je de volgorde van de ranks zo ver die bekend zijn:

o 00-10 : Rookie
o 10-19 : Semi-Pro
o 20-29 : Pro
o 30-39 : Veteran
o 40-49 : Expert
o 50-59 : Master
o 60-69 : Legend
o 70-74 : ?????
o 75 : Rocketeer

70-74 kan mogelijk ook nog onder Legend vallen maar is nog niet bekend.

En last but not least, de lijst met zowel PSN spelers als PC spelers:

Fok! - PSN

Furdinand - Frankhdd
Benjamin15 - Bennjiweerdinge
Rickokun - vandertotheboy
E-Dubble - wanyama22
ForzaMilan- Bonsie91
Jackson - Jacksonclaxon
Maiack28 - koekenbakker28
Silv - Jepjur
Wisheh - wisheh2
Droopie - Johan5324
LT.Surge - LtSurgery
Cikx - Foetelaer
Raviolipunch - MR_Don123
Sickert - sickertNL
RRuben - Tjruben
Friday12 - mitchelderue
Rossdale - RossdaleNL
Vrijf_voor - Walm
Dr.MIkey - Dr-Maikel
Powerloungen - Powerloungen580
Hansvanochten - Kickinalfa
Jimbo - Pyrrolidone - Iroquois-kiwi
Bjanaan - heppe01
Atractor - vdWasted
Kyubey - Klipnap
Miauw_Zedong - Cali030
Drankster - Drankster033
iPancakeMix - iPancakeMix
Jiang153 - Megamarco2
Pronk - PronkMedia
Rob_La_Chouffe - Robbus15
renwan - renwan86
Toekito - TJDoornbos
Sejt - drazdk

Fok! - PC

Moeraskat - Missnyneve
Mano_ - Timmey
HalvinCarris - HalvinCarris
vaagjunior - Vaagjunior
Donderkonijn - Thunderbunny
Friday12
iPancakeMix
Renwan

OP vind je hier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love my mispoken words.
pi_172926661
Okay.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_172972592
Het spelletje blijft leuk op z'n tijd.
pi_172974886
Gaan er weer mensen meedoen met RLCS?

Ik ga met m'n 2 Britse maten meedoen. Ondertussen Diamond 1-2 level en hard aan het oefenen - met full time werk en gezin. :')
I love my mispoken words.
pi_172995423
Heb weinig hoop voor de RLCS, maar als ik nog een 3e persoon tegenkom schrijf ik me wel in.
  maandag 14 augustus 2017 @ 10:07:39 #6
230788 n8n
Pragmatisch
pi_173129905
0/12 Champion

Ja dat gaat m dus niet worden

[ Bericht 2% gewijzigd door n8n op 14-08-2017 10:13:53 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_173138875
Moet eerst Champion zien te worden voordat ik daar wins in kan halen :P

Diamond4life....
pi_173141989
Ik kom niet eens op diamond meer. :')

Man lijkt net alsof 1 lose gelijk staat aan 3 wins oid. Ik daal tering snel :')
Irene is bae <3
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:14:06 #9
230788 n8n
Pragmatisch
pi_173152111
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:35 schreef Jiggler het volgende:
Moet eerst Champion zien te worden voordat ik daar wins in kan halen :P

Diamond4life....
hier hetzelfde, heb alleen net m'n diamond 12/12 gehaald door weer in diamond 1 terecht te komen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_173152959
Komen jullie ook vaak 'semi-pro' en 'veteran' mensen tegen op diamond rank die dan veel beter zijn en maar 20 uur gespeeld hebben? Ik lijk er elke keer weer last van te hebben.
pi_173157398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:25 schreef Jiggler het volgende:
Komen jullie ook vaak 'semi-pro' en 'veteran' mensen tegen op diamond rank die dan veel beter zijn en maar 20 uur gespeeld hebben? Ik lijk er elke keer weer last van te hebben.
Vrijwel nooit maar goede kans dat die van een ander platform komen, ik speelde eerst ook altijd op de PS4 voor ik overstapte naar PC :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_173215092
iemand hier toevallig een TW octane op steam? Ik zoek die namelijk!
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173874751


Wat houd dit in?

5 standaard maps
• Wasteland standaard
• Starbase arc standaard
• Champions field day
• Mannfield snowy
• DFH Stadium day

Wasteland en starbase zullen uit competitive gaan en plaatsmaken voor de standaard maps. In prive matches nog wel te gebruiken.

1 tijdelijke map
• Farmstead

Meer tijdelijke ingame events, wat dit precies is is nog onduidelijk. Wel zijn er met die events decryptors te winnen, basically free keys. Alleen de items die je uit je kisten krijgt met deze decryptors zijn niet te ruilen, net als de decryptors zelf.

1 nieuwe crate met daarbij weer een aantal nieuwe items.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Introductie van player banners, deze krijg je te zien wanneer iemand een goal maakt e.d.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die banners zijn dan ook de season 5 rewards. Wat betekend dat season 6 start. Dit keer met soft reset!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Transparante doel-zijkanten, kun je eindelijk zien wanneer die kut bal aan komt rollen.

Nieuw nieuws dingetje in het main menu.

Director mode (beta) zou het makkelijker moeten maken om te spectaten. Zou automatisch de juiste viewpoint laten zien en zou schoten en saves kunnen voorspellen om het super goed te doen allemaal.

Naast een crate komen er ook meer dan 90 nieuwe gratis items die je na een wedstrijd kan krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en je kunt via LAN spelen! *O*

Wat ik zelf nog het leukst vind is wat er na de update komt, ook dit heeft psyonix namelijk bekend gemaakt:

Ingame toernooien!
Misschien leuk om rond die tijd een FOK! toernooi op te zetten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Externe links:
Autumn update page
Roadmap after update nieuwsbericht

Dus, wat vinden jullie van de update? Ik vind persoonlijk die banners wel een leuke toevoeging om nog iets te kunnen customizen. Die auto zet er ook vet uit, maar waarschijnlijk blijf ik toch octane spelen.

Daarnaast zijn de nieuwe items totaal iets anders dan eerdere items, popcorn explosie, tacoboost. Ik vind het allemaal wel grappig om mee te spelen een keer, maar verwacht niet de tacoboost lang te gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door MilkTea op 19-09-2017 20:28:02 ]
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173909241
In-game toernooien zijn wel vet. Die banners vind ik dan weer een beetje meh, daar hadden ze meer mee mogen doen.
pi_173909807
Alleen de toernooien zijn tof en eventueel die laatste auto. Banners zijn waardeloos.

Met dat eerste plaatje met die centio heb ik geen idee wat er nou precies nieuw aan is.
Irene is bae <3
pi_173910354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:01 schreef Jiang153 het volgende:
Alleen de toernooien zijn tof en eventueel die laatste auto. Banners zijn waardeloos.

Met dat eerste plaatje met die centio heb ik geen idee wat er nou precies nieuw aan is.
Dat is een matte pearlescent paint. Ik vind het ook een beetje triest dat die in een kratje moet zitten.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173916150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:26 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Dat is een matte pearlescent paint. Ik vind het ook een beetje triest dat die in een kratje moet zitten.
En dat plaatje met die gele pulsus wielen?

Enige wat ik tof vind is die nieuwe kar.
Irene is bae <3
pi_173918989
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:32 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

En dat plaatje met die gele pulsus wielen?

Enige wat ik tof vind is die nieuwe kar.
Dit zijn pulsus :P


Lijken wel op elkaar inderdaad.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173930115
Ik speelde bijna tegen Jiang153 (MegaMarco2) gisterenavond. :) Het ging niet door omdat er 1 speler niet verder dan 'reserved' kwam.

Woensdagavond samen met m'n maat iets van 10 wins gehad tegen 2 losses. Hij bijna Champion en ik Diamond 2. Ging erg lekker.
De avond erna (gisteren dus) speel je dan net iets minder en kom je overal net te laat, en verlies je 7x op rij. :( Uiteindelijk nog wel wat gerepareerd en op bijna dezelfde rating afgesloten. Maar wat een verschil soms, en we speelden niet eens slecht - gewoon een combinatie van betere tegenstanders, slechtere 3e maat (we spelen met z'n 2-en 3v3) en pech.

Morgen proberen m'n maat naar Champion te spelen. :)

Als er nog iemand zich geroepen voelt: We kunnen een 3e speler gebruiken, skill level graag rond de Diamond 1 tot 3.
I love my mispoken words.
pi_173930650
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:32 schreef Sejt het volgende:
Ik speelde bijna tegen Jiang153 (MegaMarco2) gisterenavond. :) Het ging niet door omdat er 1 speler niet verder dan 'reserved' kwam.

Woensdagavond samen met m'n maat iets van 10 wins gehad tegen 2 losses. Hij bijna Champion en ik Diamond 2. Ging erg lekker.
De avond erna (gisteren dus) speel je dan net iets minder en kom je overal net te laat, en verlies je 7x op rij. :( Uiteindelijk nog wel wat gerepareerd en op bijna dezelfde rating afgesloten. Maar wat een verschil soms, en we speelden niet eens slecht - gewoon een combinatie van betere tegenstanders, slechtere 3e maat (we spelen met z'n 2-en 3v3) en pech.

Morgen proberen m'n maat naar Champion te spelen. :)

Als er nog iemand zich geroepen voelt: We kunnen een 3e speler gebruiken, skill level graag rond de Diamond 1 tot 3.
ja dat ik heb ik ook wel eens! Soms is het gewoon opeens allemaal kut.

Op zich lijkt het me leuk om met jullie te spelen, helaas gaat dat nu niet i.v.m. stage. Misschien dat we rond februari een keer een spelletje kunnen doen? Ik zit nu begin diamond (1-2) maar blijf wel oefenen hier! :)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173931595
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:32 schreef Sejt het volgende:
Ik speelde bijna tegen Jiang153 (MegaMarco2) gisterenavond. :) Het ging niet door omdat er 1 speler niet verder dan 'reserved' kwam.

Woensdagavond samen met m'n maat iets van 10 wins gehad tegen 2 losses. Hij bijna Champion en ik Diamond 2. Ging erg lekker.
De avond erna (gisteren dus) speel je dan net iets minder en kom je overal net te laat, en verlies je 7x op rij. :( Uiteindelijk nog wel wat gerepareerd en op bijna dezelfde rating afgesloten. Maar wat een verschil soms, en we speelden niet eens slecht - gewoon een combinatie van betere tegenstanders, slechtere 3e maat (we spelen met z'n 2-en 3v3) en pech.

Morgen proberen m'n maat naar Champion te spelen. :)

Als er nog iemand zich geroepen voelt: We kunnen een 3e speler gebruiken, skill level graag rond de Diamond 1 tot 3.
Haha ja zag jou ook. Had nog SS genomen :9

Ik kom gewoon niet voorbij die platina 3 joh :'). Soms dan moet ik gewoon iets van 5-6x winnen voordat ik één keer omhoog ga, maar als ik dan weer twee verlies dan ga ik alweer omlaag. :')

Jammer wou nog die diamond reward halen voordat season eindigt, maar zit er niet meer in denk ik. Gister met maat weer helemaal gedaald naar platina 1 :r

Carry mij ff naar diamond voor reward aub :7

[ Bericht 3% gewijzigd door Jiang153 op 22-09-2017 16:15:00 ]
Irene is bae <3
pi_173932265
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:32 schreef Sejt het volgende:
Ik speelde bijna tegen Jiang153 (MegaMarco2) gisterenavond. :) Het ging niet door omdat er 1 speler niet verder dan 'reserved' kwam.

Woensdagavond samen met m'n maat iets van 10 wins gehad tegen 2 losses. Hij bijna Champion en ik Diamond 2. Ging erg lekker.
De avond erna (gisteren dus) speel je dan net iets minder en kom je overal net te laat, en verlies je 7x op rij. :( Uiteindelijk nog wel wat gerepareerd en op bijna dezelfde rating afgesloten. Maar wat een verschil soms, en we speelden niet eens slecht - gewoon een combinatie van betere tegenstanders, slechtere 3e maat (we spelen met z'n 2-en 3v3) en pech.

Morgen proberen m'n maat naar Champion te spelen. :)

Als er nog iemand zich geroepen voelt: We kunnen een 3e speler gebruiken, skill level graag rond de Diamond 1 tot 3.
Wil best een keer meedoen, zit zelf gemiddeld in Diamond 2. Nog 6 dagen om champion te worden :P
pi_173934054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:56 schreef MilkTea het volgende:

[..]

ja dat ik heb ik ook wel eens! Soms is het gewoon opeens allemaal kut.

Op zich lijkt het me leuk om met jullie te spelen, helaas gaat dat nu niet i.v.m. stage. Misschien dat we rond februari een keer een spelletje kunnen doen? Ik zit nu begin diamond (1-2) maar blijf wel oefenen hier! :)
Voeg me maar toe (psn: drazdk) en dan kijken we tegen die tijd wel. :)

quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:54 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Haha ja zag jou ook. Had nog SS genomen :9

Ik kom gewoon niet voorbij die platina 3 joh :'). Soms dan moet ik gewoon iets van 5-6x winnen voordat ik één keer omhoog ga, maar als ik dan weer twee verlies dan ga ik alweer omlaag. :')

Jammer wou nog die diamond reward halen voordat season eindigt, maar zit er niet meer in denk ik. Gister met maat weer helemaal gedaald naar platina 1 :r

Carry mij ff naar diamond voor reward aub :7
Ik zit ook rond de platina 3 en diamond 1 hoor, met soms uitschieters naar diamond 2. Voor m'n gevoel is de platina regio best goed, maar inconsistent, dus soms win je dik en soms verlies je dik. Daarboven (diamond 2 zeg maar) is het voorspelbaarder, maar ook stabieler en moeilijker om te scoren.

W.m.b. ben je altijd welkom :) ik zit ook altijd in voice chat, al is het wel Engels met m'n maat. Moet je maar zien of je ook voice chat wil doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:39 schreef Jiggler het volgende:

[..]

Wil best een keer meedoen, zit zelf gemiddeld in Diamond 2. Nog 6 dagen om champion te worden :P
Cool :) speel je ps4? Zo ja, wat is je psn? (zie je niet in de lijst in de OP)
I love my mispoken words.
pi_173934190
Ah ik ging er eigenlijk even vanuit dat iedereen PC speelde. Kunnen helaas niet samenspelen dus..
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173934225
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:37 schreef Sejt het volgende:

[..]

Voeg me maar toe (psn: drazdk) en dan kijken we tegen die tijd wel. :)

[..]

Ik zit ook rond de platina 3 en diamond 1 hoor, met soms uitschieters naar diamond 2. Voor m'n gevoel is de platina regio best goed, maar inconsistent, dus soms win je dik en soms verlies je dik. Daarboven (diamond 2 zeg maar) is het voorspelbaarder, maar ook stabieler en moeilijker om te scoren.

W.m.b. ben je altijd welkom :) ik zit ook altijd in voice chat, al is het wel Engels met m'n maat. Moet je maar zien of je ook voice chat wil doen.

[..]

Cool :) speel je ps4? Zo ja, wat is je psn? (zie je niet in de lijst in de OP)
Ja ik en mijn maat spelen veelal 2vs2 omdat we merken dat we bij 3vs3 steeds met van die mensen komen die constant achter elke bal aangaat. :')

Bij zowel 2vs2 als 3vs3 zit ik helaas nu op platina 2, maar als jij en je maat 3vs3 gaan doen dan wil ik best meedoen. Misschien dat ik met geluk nog diamond kan halen als we een winstreak kunnen pakken. :9
Irene is bae <3
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')