Er is geen andere verkoper te kiezen, in ieder geval niet via mijn account. Tevens ook erg vreemd inderdaad dat ik automatisch dus deze verkoper krijg toegewezen terwijl er duidelijk een goedkopere is. De keuze hiervan is in iedergeval gekoppeld aan mijn browser, want als ik met een ingelogd account via mijn mobiel naar dezelfde pagina ga dan is de vliegenmepper maar 14,99. Conlusie alsnog; een gepersonaliseerde prijs dmv advertentie/tracking cookies.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:46 schreef J_Mormont het volgende:
De verkoper is anders. Probeer het nog eens bij dezelfde verkoper?
Indien je stelling klopt bestel ik er ook never meer iets.
bepaaltquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:44 schreef Unscrewed het volgende:
Klacht: Bol.com probeert trouwe klanten op te lichten met een algoritme die gepersonaliseerde prijzen bepaald.
Het bericht dat ik hiermee probeer te geven, is dat als mensen vaak terugkeren naar jouw website, zou je ze eerder moeten belonen dan proberen op te lichten door koopgedrag te volgen en prijzen duurder te maken. Ik snap verder ook niet echt wat je probleem is, als je niks nuttigs hebt toe te voegen, zeg dan gewoon helemaal niks.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:53 schreef GGMM het volgende:
Mensen die zichzelf 'trouwe klant' noemen.
Rot op joh.
Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:56 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Het bericht dat ik hiermee probeer te geven, is dat als mensen vaak terugkeren naar jouw website, zou je ze eerder moeten belonen dan proberen op te lichten door koopgedrag te volgen en prijzen duurder te maken. Ik snap verder ook niet echt wat je probleem is, als je niks nuttigs hebt toe te voegen, zeg dan gewoon helemaal niks.
Zoals wat dan? URL is exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:56 schreef GGMM het volgende:
Overigens kan het nooit kloppen wat je zegt. De levertijd is ook anders. Komt dat ook door een algoritme?Laten ze "trouwe klanten" bewust langer wachten?
Je zal wel iets over het hoofd zien.
Nee, er is mij een andere, duurderdere 'verkoper' toegewezen. Dit is niet iets wat 'perongelijk' kan gebeuren. Zodra ik mijn cookies clear krijg ik namelijk weer een goedkopere prijs te zien. Verder heb ik nooit aan verkopersvoorkeuren gezeten (als dat uberhaupt bestaat). Tevens zouden zulke voorkeuren accountsgebonden zijn, niet browser gebonden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:56 schreef GGMM het volgende:
Overigens kan het nooit kloppen wat je zegt. De levertijd is ook anders. Komt dat ook door een algoritme?Laten ze "trouwe klanten" bewust langer wachten?
Je zal wel iets over het hoofd zien.
Hoe verklaar je exact de same URL dan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:02 schreef Nadinarama het volgende:
Sorteer op prijs van laag naar hoog.
Graag gedaan!
Zoiets ja. Zal wel met z'n tengels aan een instelling gezeten hebben.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:02 schreef Nadinarama het volgende:
Graag gedaan!
Retard alert.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zoiets ja. Zal wel met z'n tengels aan een instelling gezeten hebben.
En dan de lieve mensen bij bol.com de schuld geven.
De verkoper is anders, ondanks dat de URL hetzelfde is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:02 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Hoe verklaar je exact de same URL dan?
Kun je überhaupt lezen?
Tuurlijk, en Bart2002 is zeker mijn alt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zoiets ja. Zal wel met z'n tengels aan een instelling gezeten hebben.
En dan de lieve mensen bij bol.com de schuld geven.
Grappig. Ik krijg hem voor 14,99 en kom uiteraard nooit bij Bol.nl (want ik woon niet in NL)quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:59 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben blijkbaar ook een trouwe klant want als ik Google op "Vliegenmepper grijs krachtig" krijg ik ook 45,88 euro... En in een incognitovenster inderdaad 14,99. Briljante vondst! Leuk om uit te diepen hoe dat komt.
Goed argument.quote:
Dat zie ik ook wel, maar WAAROM changed die aanbieder op basis van cookies? URL is namelijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:03 schreef GGMM het volgende:
[..]
De verkoper is anders, ondanks dat de URL hetzelfde is.
Let eens op aub.
Ja, dan vind je inderdaad andere producten die goedkoper zijn. Nu is het probleem dat hetzelfde product bij andere mensen andere prijzen heeft. Goeie morgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:02 schreef Nadinarama het volgende:
Graag gedaan!
Het URL stuk, negeer jij gewoon, dus stfu met je argumenten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:03 schreef GGMM het volgende:
[..]
Goed argument.
Jammer dat je enkel met schelden je punt kan maken. Dat getuigt van weinig intelligentie.
Theorie is hetzelfde, het is blijkbaar anders op basis van cookies, o.i.d.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:05 schreef GGMM het volgende:
Overigens is de vliegenmepper bij mij gewoon 14,99.
Terwijl ik er erg vaak bestel.
Daar gaat je theorie.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:02 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Hoe verklaar je exact de same URL dan?
Kun je überhaupt lezen?
Ah, nu verandert de boel opeens.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:06 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Theorie is hetzelfde, het is blijkbaar anders op basis van cookies, o.i.d.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Grappig. Ik krijg hem voor 14,99 en kom uiteraard nooit bij Bol.nl (want ik woon niet in NL)
Via Google vind ik echter exact dezelfde vliegenmepper voor 4,49(hier )
TS is dus bijna voor een factor 10 genaaid
quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:48 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Conlusie alsnog; een gepersonaliseerde prijs dmv advertentie/tracking cookies.![]()
Jij moet ook gewoon leren lezen.quote:
Als je een ingang hebtquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:10 schreef Bart2002 het volgende:
Als ik gewoon zoek op Bol dan krijg ik ook alleen de 45,88. De ander komt niet in beeld. Verdomd interessant dit. Ik denk dat ik hem aan de experts van Tweakers ga voorleggen.
Maar het is toch erg interessant wat het mechanisme hierachter is? Het zal best een cookie zijn. Maar welke beslissing wordt daar gemaakt en waarom? Ik vind het de vondst van de eeuw zowat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:05 schreef GGMM het volgende:
Overigens is de vliegenmepper bij mij gewoon 14,99.
Terwijl ik er erg vaak bestel.
Daar gaat je theorie.
In het geel: ¤3,99 (hier )quote:
Geinig. Als ik dus op bol.com zoek en ik ben NIET ingelogd met mijn account vind ik ook die van 14.99.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:10 schreef Bart2002 het volgende:
Als ik gewoon zoek op Bol dan krijg ik ook alleen de 45,88. De ander komt niet in beeld. Verdomd interessant dit. Ik denk dat ik hem aan de experts van Tweakers ga voorleggen.
Ik heb wel grote prijsverschillen gezien als er meerdere verkopers zijn van het zelfde product, maar ik heb nooit opgelet of Amazon altijd het duurste item laat zien als je er op zoekt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:17 schreef SeLang het volgende:
Wel interessant dit. Zou Amazon dit soort shit ook flikken? Toch eens op letten...
Same.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geinig. Als ik dus op bol.com zoek en ik ben NIET ingelogd met mijn account vind ik ook die van 14.99.
Dus ik vind hem in:
Google shopping resultaten bij bol.com voor 14.99
Niet ingelogd op bol.com geeft hem voor 14.99
Ingelogd op bol.com geeft hem voor 14.99.
Ik zie die van 45,88 dan weer niet. Ik zoek dus op "Vliegenmepper grijs krachtig"
Dit.quote:
Nee, het is gewoon echt. Ik heb ook uitsluitend de 45,88. Behalve incognito dan. Het zijn 2 verschillende aanbieders die blijkbaar strikt gescheiden worden gehouden. Als jij zoekt op de site van Bol zelf dan krijg je alleen de 14,99 in beeld?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:23 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dit.
Wellicht houdt TS ons voor de gek, en heeft hij de bron aangepast, screenshot gemaakt en klacht gemaakt.
Yup, als jij dat echt hebt, probeer eens bij tweakers voor te leggen, want dat is rare shizzlequote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon echt. Ik heb ook uitsluitend de 45,88. Het zijn 2 verschillende aanbieders die blijkbaar strikt gescheiden worden gehouden. Als jij zoekt op de site van Bol zelf dan krijg je alleen de 14,99 in beeld?
Het zijn 2 verschillende advertenties (met dezelfde link):quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:28 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Yup, als jij dat echt hebt, probeer eens bij tweakers voor te leggen, want dat is rare shizzle
Maar toch krijgt iedereen uitsluitend de 1 of de ander te zien. Nooit samen.quote:Bij de ene is de verkoper EBM BV en de ander Dier, tuin en klussen BE.
I know I know, but why.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zijn 2 verschillende advertenties:
[..]
Maar toch krijgt iedereen uitsluitend de 1 of de ander te zien. Nooit samen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |