abonnement Unibet Coolblue
pi_172892961
Voor muziek en geluidsbestanden gebruik ik fooBar. Het ziet er erg Spartaans en minder gelikt uit, maar het start razendsnel op. Je kan gemakkelijk hele mappen in 1x openen en afspelen, ook vanaf de Windows Verkenner. Verder zijn er veel plug-ins ontwikkeld, waardoor je bepaalde formaten als MIDI, MOD en muziekbestanden van de Nintendo, Super Nintendo en Sega Genesis kan afspelen en deze kan converteren naar WAV of MP3. Andere plug-ins geven je de mogelijkheid om CD's te kunnen branden of effecten zoals reverb, delay, distortion, etc toe te voegen. Ook naar MP3 converteren is mogelijk, maar voor mooiere resultaten gebruik ik zelf dit programma: http://www.pazera-software.com/products/lame-front-end/

Voor videobestanden voel ik mij toch aangewezen op VLC Media Player. Ondanks de vele lovende feedback daarop heb ik het altijd een instabiel programma wat traag opstart gevonden. Een beter alternatief weet ik eigenlijk niet. Media Player Classics kan sommige formaten minder goed afspelen. (Een beeld kan schokkend worden weergegeven, terwijl het met VLC Media Player wel goed wordt weergegeven.)
pi_172893161
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Voor muziek en geluidsbestanden gebruik ik fooBar. Het ziet er erg Spartaans en minder gelikt uit, maar het start razendsnel op. Je kan gemakkelijk hele mappen in 1x openen en afspelen, ook vanaf de Windows Verkenner. Verder zijn er veel plug-ins ontwikkeld, waardoor je bepaalde formaten als MIDI, MOD en muziekbestanden van de Nintendo, Super Nintendo en Sega Genesis kan afspelen en deze kan converteren naar WAV of MP3. Andere plug-ins geven je de mogelijkheid om CD's te kunnen branden of effecten zoals reverb, delay, distortion, etc toe te voegen. Ook naar MP3 converteren is mogelijk, maar voor mooiere resultaten gebruik ik zelf dit programma: http://www.pazera-software.com/products/lame-front-end/

Voor videobestanden voel ik mij toch aangewezen op VLC Media Player. Ondanks de vele lovende feedback daarop heb ik het altijd een instabiel programma wat traag opstart gevonden. Een beter alternatief weet ik eigenlijk niet. Media Player Classics kan sommige formaten minder goed afspelen. (Een beeld kan schokkend worden weergegeven, terwijl het met VLC Media Player wel goed wordt weergegeven.)
Agree... helaas.
VLC speelt idd alles af, maar random gewoon unstable as fck.
pi_172893209
kodi en spotify.
:]
pi_172893489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:04 schreef wootahH het volgende:
kodi en spotify.
En... voor files op je lokale PC?
Kodi vind ik te lomp ervoor.
Spotify... fck dat, dat kan gratis :p
pi_172893662
Gebruik eigenlijk altijd nog VLC, goed genoeg w.m.b.

Kan me niet vinden in het ''traag opstarten'' en onstabiliteit. Start eigenlijk zelfs zeer snel op.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 3 augustus 2017 @ 23:27:06 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172893963
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:17 schreef Dagoduck het volgende:
Gebruik eigenlijk altijd nog VLC, goed genoeg w.m.b.

Kan me niet vinden in het ''traag opstarten'' en onstabiliteit. Start eigenlijk zelfs zeer snel op.
Voor navigeren in een hele reeks muziek- en geluidsbestanden is er een verschil tussen snel opstarten en heel snel opstarten
pi_172894016
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:27 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Voor navigeren in een hele reeks muziek- en geluidsbestanden is er een verschil tussen snel opstarten en heel snel opstarten
Oh, ik open VLC, doe Media>Map met bestanden openen>klik map met album aan. Of soms open ik verkenner, ga naar een album, selecteer alles>afspelen met VLC.

Luister toch alleen gehele albums. Als het album is afgelopen klik ik weer een volgende aan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 3 augustus 2017 @ 23:30:46 #9
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_172894053
Winamp en VLC, voornamelijk omdat het gewoon doet wat ik verwacht.
pi_172894206
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Oh, ik open VLC, doe Media>Map met bestanden openen>klik map met album aan. Of soms open ik verkenner, ga naar een album, selecteer alles>afspelen met VLC.

Luister toch alleen gehele albums. Als het album is afgelopen klik ik weer een volgende aan.
Dan snap ik het wel.
pi_172895931
MPC-HC..
en voor het zeldzame geval dat dat niet werkt hebben we VLC als backup

muziek gaat eigenlijk niet via de pc: gewoon een losse, oldskool, MP3 speler
  roze vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:45:47 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172895933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:27 schreef hugecooll het volgende:
mpc hc voor video
Your beauty never ever scared me.
pi_172896043
MPC-HC!
Deze ken ik inmiddels van boven tot onder, van binnen en buiten en ik vind het geweldig.
Sommige updates zijn soms-een-beetje-fout, maar dat wordt in een volgende update weer gerepareerd. Petje af voor de ontwikkelaars! *O*
pi_172896066
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 02:07 schreef gepromoveerT het volgende:
MPC-HC!
Deze ken ik inmiddels van boven tot onder, van binnen en buiten en ik vind het geweldig.
Sommige updates zijn soms-een-beetje-fout, maar dat wordt in een volgende update weer gerepareerd. Petje af voor de ontwikkelaars! *O*
inmiddels wordt er niks meer gerepareerd of geupdate helaas:
https://mpc-hc.org/2017/07/16/1.7.13-released-and-farewell/
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:15:48 #15
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172896077
Vlc voor video en MusicBee voor audio _O_
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:17:08 #16
469793 Puk1234
Know your worth!
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:19:44 #17
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172896101
PotPlayer _O_
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_172896958
Mpc hc
There are only 151 Pokémon.
pi_172896962
Alleen deze wordt nu niet meer ondersteund, dus ben ook wel op zoek naar een andere voor in de toekomst.
There are only 151 Pokémon.
pi_172897168
iTunes & Plex
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_172902936
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:10 schreef Eenskijken het volgende:
Alleen deze wordt nu niet meer ondersteund, dus ben ook wel op zoek naar een andere voor in de toekomst.
Het is helemaal niet gezegd dat MPC-HC niet meer verder wordt ontwikkeld. Het is heel goed mogelijk dat iemand anders de ontwikkeling verder zal zetten. Dat laatste is ook waarschijnlijk omdat MPC-HC erg veel wordt gebruikt en ook omdat het bijvoorbeeld wordt meegeleverd bij verschillende versies van het - eveneens veel gebruikte - K-Lite Codec Pack. Het is overigens prima mogelijk om MPC-HC externe codecs te laten gebruiken, dus als een bepaald bestandstype niet wordt ondersteund kun je zelf omdersteuning voor dat bestandstype toevoegen door een geschikt codec te installeren. In de praktijk heb je niet veel meer nodig dan een recente versie van LAV, omdat dat nagenoeg alle mediaformaten ondersteunt. Het is ook niet voor niets dat recente versies van het K-Lite Codec Pack vrijwel geheel zijn opgebouwd rond LAV, terwijl er vroeger een hele dierentuin aan codecs nodig was om alles te kunnen afspelen.
pi_172903040
Winamp.
MPC-HC.
En zoals al eerder vermeld mocht MPC-HC niet werken dan VLC als back-up, maar ook hier is VLC met tijden irritant traag.
pi_172903128
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:56 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het is helemaal niet gezegd dat MPC-HC niet meer verder wordt ontwikkeld. Het is heel goed mogelijk dat iemand anders de ontwikkeling verder zal zetten. Dat laatste is ook waarschijnlijk omdat MPC-HC erg veel wordt gebruikt en ook omdat het bijvoorbeeld wordt meegeleverd bij verschillende versies van het - eveneens veel gebruikte - K-Lite Codec Pack. Het is overigens prima mogelijk om MPC-HC externe codecs te laten gebruiken, dus als een bepaald bestandstype niet wordt ondersteund kun je zelf omdersteuning voor dat bestandstype toevoegen door een geschikt codec te installeren. In de praktijk heb je niet veel meer nodig dan een recente versie van LAV, omdat dat nagenoeg alle mediaformaten ondersteunt. Het is ook niet voor niets dat recente versies van het K-Lite Codec Pack vrijwel geheel zijn opgebouwd rond LAV, terwijl er vroeger een hele dierentuin aan codecs nodig was om alles te kunnen afspelen.
los van de codecs, vlc heeft ook veel gemakken en functionaliteit, voor zover ik weet is vlc de enige speler die standaard iso's opent en menu's kan lezen zonder eerst alles te hoeven mounten, maar als mpc hc dat nu ook kon..
There are only 151 Pokémon.
pi_172903574
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 14:07 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

los van de codecs, vlc heeft ook veel gemakken en functionaliteit, voor zover ik weet is vlc de enige speler die standaard iso's opent en menu's kan lezen zonder eerst alles te hoeven mounten, maar als mpc hc dat nu ook kon..
In recente versies van Windows kun je een .iso mounten zonder third party tools en dan kun je gewoon het VIDEO_TS.IFO bestand van de DVD openen in MPC-HC, óf de virtuele drive openen in MPC-HC als ware het een fysieke DVD.

[ Bericht 4% gewijzigd door Riparius op 04-08-2017 14:33:49 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:37:05 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172904763
Kodi / XMBC op mijn TV box.
Op mijn PC kijk ik eigenlijk geen video meer (behalve korte webfilmpjes in de browser). Maar om van een download snel even te kijken of hij het doet gebruik ik meestal VLC (een paar seconden)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172906017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 02:13 schreef mschol het volgende:

[..]

inmiddels wordt er niks meer gerepareerd of geupdate helaas:
https://mpc-hc.org/2017/07/16/1.7.13-released-and-farewell/
Pfffffff; het zit mij ook effe niet mee de laatste maand ;(

Ze zeggen: een ongeluk komt altijd in drieën.
Nou, dit was de derde, dus ik kan er weer even tegenaan :P
pi_172906399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 02:13 schreef mschol het volgende:

[..]

inmiddels wordt er niks meer gerepareerd of geupdate helaas:
https://mpc-hc.org/2017/07/16/1.7.13-released-and-farewell/
Het is zwaar overtrokken om te stellen dat er niets meer wordt gerepareerd of bijgewerkt, want de laatste nightly build is van 2 augustus 2017, twee dagen geleden. Na de laatste stable release van 16 juli 2017 zijn er dus nog wel degelijk updates geweest. Kennelijk is de laatste nightly ook gewoon in orde, anders zou deze niet zijn geďncorporeerd in de meest recente release van het K-Lite Codec Pack van gisteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')