abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172886762
Iedereen weet dat je op de Autobahn hard mag rijden. Op veel stukken is er geen limiet maar op sommige stukken weer wel. Wat mij opvalt is dat de Duitsers nooit houden aan die snelheidsborden. Ze gaan wel wat langzamer maar wanneer een bord bijvoorbeeld zegt dat de maximumsnelheid 100 km/u is zie je nooit een Duitse auto die die snelheid aanhoudt. Ik zie hier ook geen flitsers of politie. In de bebouwde kom is dat anders. Daar houden de Duitse auto's zelf aan de maxsnelheid. Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
pi_172886858
Hmm. Mijn ervaring is eigenlijk anders. De meeste houden zich wel aan de snelheid.
Weet je zeker dat er niet nog een onderbord bij stond?
  Boks-Chick donderdag 3 augustus 2017 @ 20:43:48 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172886919
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:42 schreef Anne het volgende:
Hmm. Mijn ervaring is eigenlijk anders. De meeste houden zich wel aan de snelheid.
Weet je zeker dat er niet nog een onderbord bij stond?
dat is mijn vermoeden ook. Iets met 'bei nasse' of zoiets :P
lolwut
pi_172887111
Doorsnee Duitsers trappen desnoods vol op de rem om nog voor het bord de snelheid tot onder dek limiet te hebben verlaagd.

Nederlanders hebben meer de gewoonte om pas bij het passeren van het bord gas terug te nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2017 @ 20:57:52 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172887345
Mijn ervaring is gelijk aan de hierboven genoemde ervaringen. Remmen zodra je hem ziet. Niet zo gek ook, want in Duitsland hebben ze de gewoonte om vlak na een bord te controleren. En geen flitsers gezien? Op de A3 staan er diverse.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172889005
Zoals de mensen boven mij al zeggen: als er een snelheidslimiet is dan houden Duitsers zich daar stukken beter aan dan Nederlanders zeker bij wegwerkzaamheden.
Over het algemeen vind ik het in Duitsland ook stukken prettiger rijden..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_172889128
Ik kom er meer tegen die wél te hard blijven rijden als niet. Moet wel zeggen dat het vaak de auto's zijn die aan het doorrijden zijn die bij een beperking gewoon het gas erop houden.. 130 - 150 bij 120 gebeurt best vaak.
Soms kom je bij een groot knooppunt (100 vaak), dan gooi ik ook de cc eraf, en dan komen ze gewoon nog met 150++ langsvliegen _O-

Het gros is wel braaf, maar dat zijn vaak ook de mensen die op de ongelimiteerde stukken 130 rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172889766
Ik rijd heel vaak vanuit Zuid-Limburg naar Münster, maar mij valt het ook heel erg op dat met name bij Baustellen op de Autobahnen stelselmatig te hard wordt gereden. Bij een maximumsnelheid van 60 wordt het meestal 70 of 80, en bij een snelheid van 80 meestal 90 of 100.

Ik heb dus nogal de indruk dat die 'idiote' Nederlander vaak als enige de moeite neem om daadwerkelijk het tempo te gaan rijden wat verplicht is, mijn Duitse vriendin bevestigt dat ook en mijn ervaring is dat ik constant wordt ingehaald.
Overigens heb ik wel de indruk dat 'normale' snelheidsbeperkingen van 120 en 130 over het algemeen wel redelijk tot goed opgevolgd worden.

Ik rijd dus wel altijd min of meer hetzelfde traject via de autowegenspaghetti in het Roergebied. Daarbij komt dat ik altijd 's avonds laat en op zondagen rijd omdat ik geen zin heb in files en veel vrachtverkeer.
pi_172889939
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172890251
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:51 schreef J.B. het volgende:
Ik rijd heel vaak vanuit Zuid-Limburg naar Münster, maar mij valt het ook heel erg op dat met name bij Baustellen op de Autobahnen stelselmatig te hard wordt gereden. Bij een maximumsnelheid van 60 wordt het meestal 70 of 80, en bij een snelheid van 80 meestal 90 of 100.

Ik heb dus nogal de indruk dat die 'idiote' Nederlander vaak als enige de moeite neem om daadwerkelijk het tempo te gaan rijden wat verplicht is, mijn Duitse vriendin bevestigt dat ook en mijn ervaring is dat ik constant wordt ingehaald.
Overigens heb ik wel de indruk dat 'normale' snelheidsbeperkingen van 120 en 130 over het algemeen wel redelijk tot goed opgevolgd worden.

Ik rijd dus wel altijd min of meer hetzelfde traject via de autowegenspaghetti in het Roergebied. Daarbij komt dat ik altijd 's avonds laat en op zondagen rijd omdat ik geen zin heb in files en veel vrachtverkeer.
Dit is mijn ervaring ook.
pi_172890303
quote:
13s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...

Wat ik wel extreem irritant vind in Duitsland is dat die Baustelles zo intens lang duren en dat ik meestal niks zie gebeuren, dat is toch een wereld van verschil met Nederland.
pi_172890415
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
pi_172890534
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Wellicht komt dat ook doordat snelheidsboetes tot 20km/u echt spotgoedkoop zijn in Duitsland, zeker in vergelijking met Nederland.
pi_172897894
Mijn ervaring is juist dat ze altijd vol in de ankers gaan bij een maximum bord. Ze laten de auto niet geleidelijk snelheid minderen.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:47:00 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172898072
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:51:05 #16
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_172901712
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
pi_172901988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Welke wegen bedoel je met de 70/80? In Duitsland mag je op de provinciale wegen zelfs 100km/h. Alleen vrachtwagens mogen op een weg met 1 rijstrook in hun richting maar 70km/h.

Wat betreft dat naar links pleuren merk ik in zowel NL als DE (en andere landen) helaas.
pi_172902022
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.
Bedankt.
pi_172902177
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:39 schreef Atak het volgende:
Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
Zodra ze in Nederland de grens over komen houden ze zich doorgaans keurig aan de maximum snelheid. De boetes zijn hier dan ook een stuk hoger dan in Duitsland. Plus hier weten ze natuurlijk niet waar de flitsers staan en in Duitsland op bekende stukken natuurlijk wel. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172902228
quote:
13s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
Welke debiel verzint het ook om al die werkzaamheden tegelijk uit te voeren en dat al tig jaar aan een stuk. Wanneer is het godverdomme een keertje klaar man :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:41:50 #21
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_172905897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Buiten de bebouwde kom mag je in Duitsland 100km tenzij anders aangegeven....
Keurig rechts rijden heeft natuurlijk ook te maken met een stukje ervaring. Als je dagelijks over de Autobahn rijdt ben je meer gewend aan de onderlinge snelheidsverschillen dan wanneer je er een paar keer per jaar over heen rijdt als Nederlander zijnde.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:59:10 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172909959
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Al een tijdje niet de grens over geweest zeker? Vooral bij dat rechts houden moest ik even lachen. Treintjes op de linkerbaan zijn langer als in NL, en op de rechterrijstrook rijden alleen maar vrachtwagens.. Misschien 1 op de 20 bestuurders gaat helemaal naar rechts.. Alles rijdt links of midden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:59:53 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172914594
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:02 schreef J.B. het volgende:

[..]

60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...

Wat ik wel extreem irritant vind in Duitsland is dat die Baustelles zo intens lang duren en dat ik meestal niks zie gebeuren, dat is toch een wereld van verschil met Nederland.
In de laatste rit in een van de baustelles had ik een vrachtwagen die zijn lijn nogal moeilijk kon houden... Althans, op tijd kon houden. Allemaal laatste minuut werk. Waarbij 1 actie zo close was dat het verkeer achter ons al in de ankers hing. :{ :{
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:09:07 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172914846
Die rijstroken zijn 2.10 netto, dwz dat er nog 2 keer 20 cm van de gele belijning bij komt, en vaak nog 20 - 30 cm tussen lijn en barrier.. ziet er krap uit, maar als bigfoot netjes aan zijn kant van de lijn blijft, kun je daar fluitend tussendoor, vaak ben je te bang.. optisch bedrog omdat je normaliter bijna 4 meter (inclusief belijning) rijstrook hebt, en als daar anderhalve meter vanaf gaat, lijkt het ineens allemaal eng smal.

Het enige wat 'eng' is, is dat die gele belijning en die barriers volgens mij steevast worden neergezet door degene die de avond ervoor het meeste bier had gezopen.. maar als je een beetje afstand houdt tot je voorganger, kun je het prima zien als er rare slingers in zitten en je effe moet wachten met erlangs rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172914968
Let wel op dat indien er niets is aangegeven, de adviessnelheid 130 is. Indien er een ongeval plaats vind en je reed harder dan 130 dan ben je automatisch 50% verantwoordelijk.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:41:17 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172915635
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Die rijstroken zijn 2.10 netto, dwz dat er nog 2 keer 20 cm van de gele belijning bij komt, en vaak nog 20 - 30 cm tussen lijn en barrier.. ziet er krap uit, maar als bigfoot netjes aan zijn kant van de lijn blijft, kun je daar fluitend tussendoor, vaak ben je te bang.. optisch bedrog omdat je normaliter bijna 4 meter (inclusief belijning) rijstrook hebt, en als daar anderhalve meter vanaf gaat, lijkt het ineens allemaal eng smal.
Inderdaad, als bigfoot inderdaad netjes aan zijn kant van de lijn blijft. Als hij opeens een cm of 20/30 over de lijn heen komt, dan wordt het toch wel krapjes in je auto van 1,97/2,10 breed (spiegels open/dicht). Tijdens filerijden in de baustelle overigens de linkerspiegel maar wat omlaag gedraaid...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172917054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:13 schreef jpjedi het volgende:
Let wel op dat indien er niets is aangegeven, de adviessnelheid 130 is. Indien er een ongeval plaats vind en je reed harder dan 130 dan ben je automatisch 50% verantwoordelijk.
Dat is, samen met 'boven de 130 ben je niet verzekerd', een populaire mythe ;) Het is wel zo dat bij ongevallen waar hoge snelheid een (significante) factor is geweest, technisch onderzoek kan plaatsvinden naar de toedracht. Inclusief de vraag of het buitenproportioneel te hard ging (dwz; ook al was er geen beperking, dat de bestuurder zich niet heeft aangepast aan de omstandigheden en onnodige risico's heeft genomen). Blijkt dat zo te zijn, dan kunnen verzekeraars (een deel van) de schuld bij de te hardrijder neerleggen. Hoe en wat zal per situatie verschillen. Dat vindt meestal alleen plaats bij serieuze ongevallen. Kachel je dus met 200 door in dichte mist/sneeuw/regen en veel drukte en ram je 20 auto's dan is dat heel anders dan dezelfde snelheid op een zonnige middag met nauwelijks verkeer en je hebt een flinke tik met vooral blikschade.

Wat je trouwens wel een dure prent kan opleveren, is stilstaan op de vluchtstrook omdat je geen brandstof meer hebt.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 augustus 2017 @ 01:14:01 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172917098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:11 schreef Dingest het volgende:
Wat je trouwens wel een dure prent kan opleveren, is stilstaan op de vluchtstrook omdat je geen brandstof meer hebt.
Tenzij door (acuut) technisch defect.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172917123
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tenzij door (acuut) technisch defect.
Dat leek mij voor zich spreken :P
  FOK!fotograaf zaterdag 5 augustus 2017 @ 01:20:17 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172917180
Tsja, dat lijkt mij ook met een hoop, mja. Tegendeel wordt regelmatig bewezen.

Omtrent het ongeval. Stel nou he, je rijdt een km of 200 per uur en rond een invoegstrook komt er in 1x een Hollandse kort pittig kapsel in d'r I10 met 70 vanaf invoeger naar links "want over 3 km rijdt een vrachtwagen". Daar klap je dus vol in. Wie zou er dan schuld hebben? Neem de A3 tussen grens en Kreuz Oberhausen. Is voor het overgrote deel prima overzichtelijk en voor de meesten hier wel redelijk bekend terrein en de geschetste situatie daar is niet echt ondenkbaar. Er wordt daar 200+ gereden en ik heb er al meermaals een figuur (M/V) voor gehad die op zijn Hollands invoegt en meteen door naar links trapt. Ja, jij rijdt hard, maar moet je met goed fatsoen verwachten dat iemand met 70 naar links komt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172917229
Correct rijdende Duitsers die vol in de ankers gaan bij een snelheidsbeperking worden steeds zeldzamer. 10-20km te hard is gebruikelijk, hooguit de 130 borden worden iets vaker gerespecteerd. Tijdje terug met 80 bij een 60-baustelle en ze vlogen me allemaal voorbij en een trucker in mijn kofferbak, die liep de duwen.

Daarnaast treintjes op de linkerbaan, invoegen met 70 en je klemrijden is net zo normaal daar als bij ons. En in het weekend komt de gemiddelde snelheid in Zuid Duitsland niet boven de 105 uit. Aanhangertje rijden is dan wel prettig, veel ellende blijft je dan bespaard, terwijl je met 100 over de rechterbaan sukkelt.
.
pi_172917421
De invoegstroken (en uitvoegstroken) zijn er ook veel korter dan hier en regelmatig ook nog na scherpe bocht, dus goed vaart maken lukt niet met alle auto's :P Maar Duitsers weten dat en veelal maken ze wel ruimte voor trage invoegers.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, dat lijkt mij ook met een hoop, mja. Tegendeel wordt regelmatig bewezen.

Omtrent het ongeval. Stel nou he, je rijdt een km of 200 per uur en rond een invoegstrook komt er in 1x een Hollandse kort pittig kapsel in d'r I10 met 70 vanaf invoeger naar links "want over 3 km rijdt een vrachtwagen". Daar klap je dus vol in. Wie zou er dan schuld hebben? Neem de A3 tussen grens en Kreuz Oberhausen. Is voor het overgrote deel prima overzichtelijk en voor de meesten hier wel redelijk bekend terrein en de geschetste situatie daar is niet echt ondenkbaar. Er wordt daar 200+ gereden en ik heb er al meermaals een figuur (M/V) voor gehad die op zijn Hollands invoegt en meteen door naar links trapt. Ja, jij rijdt hard, maar moet je met goed fatsoen verwachten dat iemand met 70 naar links komt?
Dan kan de verzekeraar er een onderzoek tegenaan gooien en waarschijnlijk lekker juridisch gaan lopen bakkeleien met die van de tegenpartij :P

Logischerwijs zou ik zelf zeggen dat, als weer/drukte die snelheid toelieten, de tegenpartij schuldig is omdat 'jouw' snelheid redelijkerwijs niet onaangepast was; het is immers bekend dat mensen er loeihard kunnen en mogen rijden, dus ze heeft niet goed gekeken of de situatie niet goed ingeschat bij het uitvoeren van een speciale verrichting (met erg lage snelheid, wat waarschijnlijk onder dezelfde clausule van 'niet aangepaste snelheid' valt) waarbij ze het overige verkeer voor had moeten laten gaan.
Maar ik ben geen verkeersjurist :+
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:40:02 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172919560
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:25 schreef Fer het volgende:
Correct rijdende Duitsers die vol in de ankers gaan bij een snelheidsbeperking worden steeds zeldzamer. 10-20km te hard is gebruikelijk, hooguit de 130 borden worden iets vaker gerespecteerd. Tijdje terug met 80 bij een 60-baustelle en ze vlogen me allemaal voorbij en een trucker in mijn kofferbak, die liep de duwen.

Daarnaast treintjes op de linkerbaan, invoegen met 70 en je klemrijden is net zo normaal daar als bij ons. En in het weekend komt de gemiddelde snelheid in Zuid Duitsland niet boven de 105 uit. Aanhangertje rijden is dan wel prettig, veel ellende blijft je dan bespaard, terwijl je met 100 over de rechterbaan sukkelt.
net als hem ervoor pleuren met 110 om effe in te halen als je aan komt vliegen met 200+ terwijl ze nog 75 (of soms zelfs meer) meter ruimte voor zich hebben. Kun je knipperen, richting aangeven en smidsy's maken of salto's, maar ze hebben gewoon schijt, en als je geluk hebt en je kunt het beremmen en eindigt niet op de achterbank, krijg je nog een middelvingertje ook als je er later weer langs mag van el Mongolio. Tante Truus in d'r i10 die het ook regelmatig flikt kijkt gewoon strak voor zich uit en is verdiept in alleen de 25 meter voor haar autootje.

Ook in Duitsland is het geitenwollensokken-FU virus gewoon ingeburgerd; zo geweldig is het allemaal niet meer, en je moet gewoon goed scherp blijven en vooral niet aannemen dat ze je zien en rekening met je houden als je echt aan het vlammen bent. Ik denk dat zomaar 6 op de 10 automobilisten daar gewoon lak hebben aan hardrijders in hun spiegels.

Wat ook opvalt is dat de doorrijders vaak niet echt boven de 200 zitten. Ook als je met een paar auto's op rij aan het doorboenderen bent haakt het gros af bij 200. Op zich heel begrijpelijk overigens als je bovenstaande in acht neemt, maar dat was ooit anders. Ook in Duitsland is het respecteren van andere weggebruikers aan het afnemen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172919754
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2017 09:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

net als hem ervoor pleuren met 110 om effe in te halen als je aan komt vliegen met 200+ terwijl ze nog 75 (of soms zelfs meer) meter ruimte voor zich hebben. Kun je knipperen, richting aangeven en smidsy's maken of salto's, maar ze hebben gewoon schijt, en als je geluk hebt en je kunt het beremmen en eindigt niet op de achterbank, krijg je nog een middelvingertje ook als je er later weer langs mag van el Mongolio. Tante Truus in d'r i10 die het ook regelmatig flikt kijkt gewoon strak voor zich uit en is verdiept in alleen de 25 meter voor haar autootje.

Ook in Duitsland is het geitenwollensokken-FU virus gewoon ingeburgerd; zo geweldig is het allemaal niet meer, en je moet gewoon goed scherp blijven en vooral niet aannemen dat ze je zien en rekening met je houden als je echt aan het vlammen bent. Ik denk dat zomaar 6 op de 10 automobilisten daar gewoon lak hebben aan hardrijders in hun spiegels.

Wat ook opvalt is dat de doorrijders vaak niet echt boven de 200 zitten. Ook als je met een paar auto's op rij aan het doorboenderen bent haakt het gros af bij 200. Op zich heel begrijpelijk overigens als je bovenstaande in acht neemt, maar dat was ooit anders. Ook in Duitsland is het respecteren van andere weggebruikers aan het afnemen.
Wasda ? :@
pi_172919884
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, jij rijdt hard, maar moet je met goed fatsoen verwachten dat iemand met 70 naar links komt?
In sommige gevallen wel ja, daar zijn rechterlijke uitspraken over.
Ik denk niet in het door jou geschetste extreme voorbeeld als dat ging over een vlakke weg.
Iemand die 70 rijdt op een vlakke weg is langzamer dan een vrachtauto en hoeft niet naar links.

Anders wordt het wanneer de weg redelijk steil omhoog loopt en de vrachtwagen met slechts 30 omhoog kruipt. Dan moet je verwachten dat een personenauto (ook al rijdt die "maar" 70) naar links zal gaan komen en moet je je snelheid matigen.
Bij een ongeluk volgens bovenstaand scenario werd de snelle auto op de linkerbaan (die 180 reed) voor 40% mede schuldig verklaard door de rechter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:06:10 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172919962
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:52 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wasda ? :@
een motorterm, een licht slingerende beweging maken om op te vallen in de spiegels van voorliggers.

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172920122
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2017 10:06 schreef Sounddragon het volgende:
een motorterm, een licht slingerende beweging maken om op te vallen in de spiegels van voorliggers.

Oeh; mooie gelegenheid om een prangende vraag te stellen:

Ik ben geen motorrijder; jij wel, neem ik aan.
Waarom hebben motorrijders -in mijn optiek- de neiging om altijd mídden in mijn dode hoek te rijden ?
pi_172920318
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:11 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is, samen met 'boven de 130 ben je niet verzekerd', een populaire mythe ;) Het is wel zo dat bij ongevallen waar hoge snelheid een (significante) factor is geweest, technisch onderzoek kan plaatsvinden naar de toedracht. Inclusief de vraag of het buitenproportioneel te hard ging (dwz; ook al was er geen beperking, dat de bestuurder zich niet heeft aangepast aan de omstandigheden en onnodige risico's heeft genomen). Blijkt dat zo te zijn, dan kunnen verzekeraars (een deel van) de schuld bij de te hardrijder neerleggen. Hoe en wat zal per situatie verschillen. Dat vindt meestal alleen plaats bij serieuze ongevallen. Kachel je dus met 200 door in dichte mist/sneeuw/regen en veel drukte en ram je 20 auto's dan is dat heel anders dan dezelfde snelheid op een zonnige middag met nauwelijks verkeer en je hebt een flinke tik met vooral blikschade.

Wat je trouwens wel een dure prent kan opleveren, is stilstaan op de vluchtstrook omdat je geen brandstof meer hebt.
Mythe? http://www.verkehrslexikon.de/Texte/Rspr2675.php
pi_172923455
quote:
Ja. Je bent dus niet 'automatisch 50% aansprakelijk' of 'niet verzekerd' als je harder dan 130 op een onbegrensd stuk rijdt.

Dat je verder niet deels aansprakelijk kan worden gesteld, heb ik nooit beweerd en nota bene uitgelegd dat dat alsnog prima kan...
Verzekeraars zullen dat dus onderling uitzoeken afhankelijk van het ongeluk. Of denk je dat nasleep van elk ongeval tot een gerechtelijke (individuele, dus niet eens automatisch algemeen geldende) uitspraak komt?

Grappig hoe veel FOKkers maar besluiten op één woordje of zinnetje in te haken, de rest negeren, een link neerplempen en denken zo klaar te zijn :P Juridisch is het nooit allemaal zwart-wit.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:03:27 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172923543
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:16 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Oeh; mooie gelegenheid om een prangende vraag te stellen:

Ik ben geen motorrijder; jij wel, neem ik aan.
Waarom hebben motorrijders -in mijn optiek- de neiging om altijd mídden in mijn dode hoek te rijden ?
Waar zit bij jou de dode hoek dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172923688
Boven de 200 haal ik niet maar strak 180 rijden is wel een uitdaging. Laatst zo'n Duits klapmongool die de hele tijd tussen de 170-210 zat te variëren en tot 3x toe in mijn dooie hoek bleef hangen en later dan weer terugvalt in snelheid. En ik gewoon op cc.
.
pi_172924192
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2017 13:03 schreef daNpy het volgende:
Waar zit bij jou de dode hoek dan?
Voornamelijk (rechts)achter me.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:29:39 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172924258
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Voornamelijk (rechts)achter me.
Dus jij rijd op de linkerbaan even hard als het verkeer op de rechterbaan?
Of halen ze je rechts in?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:34:39 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172924397
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:01 schreef oldford het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel ja, daar zijn rechterlijke uitspraken over.
Ik denk niet in het door jou geschetste extreme voorbeeld als dat ging over een vlakke weg.
Iemand die 70 rijdt op een vlakke weg is langzamer dan een vrachtauto en hoeft niet naar links.

Anders wordt het wanneer de weg redelijk steil omhoog loopt en de vrachtwagen met slechts 30 omhoog kruipt. Dan moet je verwachten dat een personenauto (ook al rijdt die "maar" 70) naar links zal gaan komen en moet je je snelheid matigen.
Bij een ongeluk volgens bovenstaand scenario werd de snelle auto op de linkerbaan (die 180 reed) voor 40% mede schuldig verklaard door de rechter.
Waarom denk je dat ik bewust de 3 tussen Oberhausen en grens noem? Juist omdat je daar niet gek veel opritten hebt, geen achterlijk steile hellingen, maar wel miep in d'r I10 met 70 vanaf een invoegstrook naar links kan tegenkomen, want over 300 meter rijdt een vrachtwagen en snelheid maken doen we pas op de linkerrijstrook. Op de 8 vanaf Karlsruhe naar Stuttgart wordt zelfs met borden gewaarschuwd voor snelheidsgevaar, zitten er op grote delen snelheidsbeperkingen met flitsers én heb je 3 rijstroken. En 160-180 op de niet beperkte stukken is al een redelijke uitdaging door de vele bochten in dat stuk. En oja, die is altijd druk.

De 81 vanaf Stuttgart zou alweer een betere optie zijn om door te trappen (doen ze daar dan ook). Of de 8 vanaf Salzburg naar München, de 99 rondom München kan je ook redelijk doorhobbelen, net als de 9 vanaf München naar het noorden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172924515
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2017 13:29 schreef daNpy het volgende:
Dus jij rijdt op de linkerbaan even hard als het verkeer op de rechterbaan?
Of halen ze je rechts in?
Linkerbaan, rechterbaan, vrij baan, in de file, als ik zin heb om te jakkeren (Voor zover dat kan met de voertuigen waarin ik rijd :') ), als ik alle tijd van de wereld heb met koffie, een broodje en KLF op oorlogssterkte. Maakt niet zoveel uit; het valt me steevast op dat er steeds weer motorrijders zijn die achter me blijven rijden in het gebied waar ik -al dan niet dmv m'n spiegels- geen zicht op heb.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:44:19 #46
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172924663
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:09 schreef Fer het volgende:
Boven de 200 haal ik niet maar strak 180 rijden is wel een uitdaging. Laatst zo'n Duits klapmongool die de hele tijd tussen de 170-210 zat te variëren en tot 3x toe in mijn dooie hoek bleef hangen en later dan weer terugvalt in snelheid. En ik gewoon op cc.
Ervaring hier leert dat de CC het bij veel auto's niet boven de 170 of 180 doet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172926864
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ja. Je bent dus niet 'automatisch 50% aansprakelijk' of 'niet verzekerd' als je harder dan 130 op een onbegrensd stuk rijdt.

Dat je verder niet deels aansprakelijk kan worden gesteld, heb ik nooit beweerd en nota bene uitgelegd dat dat alsnog prima kan...
Verzekeraars zullen dat dus onderling uitzoeken afhankelijk van het ongeluk. Of denk je dat nasleep van elk ongeval tot een gerechtelijke (individuele, dus niet eens automatisch algemeen geldende) uitspraak komt?

Grappig hoe veel FOKkers maar besluiten op één woordje of zinnetje in te haken, de rest negeren, een link neerplempen en denken zo klaar te zijn :P Juridisch is het nooit allemaal zwart-wit.
Dat niet verzekerd heb je zelf erin gebracht he. Verder boeit het me niet zo maar het staat letterlijk ook zo op wikipedia (ok geen feitelijkheid an sich) en het staat bij mijn duitse werkgever in het leasewagen contract. Neem aan dat die partijen hun huiswerk doen.

Toch altijd weer grappig, die alwetende FoKkers die menen een patent op de waarheid te hebben. :')
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:02:32 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172927307
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:38 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Linkerbaan, rechterbaan, vrij baan, in de file, als ik zin heb om te jakkeren (Voor zover dat kan met de voertuigen waarin ik rijd :') ), als ik alle tijd van de wereld heb met koffie, een broodje en KLF op oorlogssterkte. Maakt niet zoveel uit; het valt me steevast op dat er steeds weer motorrijders zijn die achter me blijven rijden in het gebied waar ik -al dan niet dmv m'n spiegels- geen zicht op heb.
Vreemd. Hoewel wel (te)veel motorrijders idd in het rechterspoor op de rijbaan zitten moeten ze dan nog steeds op zijn minst in de binnenspiegel te zien zijn.
Rijd zelf altijd links achter de auto en zie de bestuurder dan in binnen- en linkerspiegel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172928420
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom denk je dat ik bewust de 3 tussen Oberhausen en grens noem? Juist omdat je daar niet gek veel opritten hebt, geen achterlijk steile hellingen, maar wel miep in d'r I10 met 70 vanaf een invoegstrook naar links kan tegenkomen, want over 300 meter rijdt een vrachtwagen en snelheid maken doen we pas op de linkerrijstrook.
Kijk, nu is de afstand van 3 kilometer opeens 300 meter geworden. Dat is een heel andere situatie.
Het is even lezen dat Duitse stuk met de gerechterlijke uitspraak, maar daar ging het om precies zo'n situatie, waarbij in aanmerking werd genomen dat je als invoeger NIET in 1 keer naar de linkerbaan mag gaan. En toch werd de snelle auto voor 20% mede schuldig verklaard.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:00:39 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172930457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:03 schreef oldford het volgende:

[..]

Kijk, nu is de afstand van 3 kilometer opeens 300 meter geworden. Dat is een heel andere situatie.
Het is even lezen dat Duitse stuk met de gerechterlijke uitspraak, maar daar ging het om precies zo'n situatie, waarbij in aanmerking werd genomen dat je als invoeger NIET in 1 keer naar de linkerbaan mag gaan. En toch werd de snelle auto voor 20% mede schuldig verklaard.
Werd daarin nog specifiek rekening gehouden met situaties als treintje rijden o.i.d.? Want dat is immers iets wat je Nederlanders veel ziet doen, hun auto gewoon in een treintje snelverkeer gooien. Alhoewel, Nederlanders... Oostblokkers kunnen er ook wat van.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172930849
Voor zover ik het stuk gelezen heb, was er geen sprake van een treintje. En de langzame auto was een Duits ingezetene.
Er werd specifiek rekening mee gehouden dat de invoeger twee strafbare fouten maakte: namelijk in 1 keer van de invoegstrook naar de linkerbaan gaan en naar de linkerbaan gaan waarbij het overige verkeer gehinderd of in gevaar wordt gebracht.
Er werd rekening mee gehouden dat de auto op de linkerbaan GEEN ENKEL strafbaar feit had gepleegd. Hij mocht zo hard rijden, hij mocht er vanuit gaan dat de langzame auto niet in 1 keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zou gaan, etc., etc.
En toch moest de auto op de linkerbaan 20% van de schade van de invoeger betalen (inclusief juridische kosten).
pi_172931287
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Voornamelijk (rechts)achter me.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:47:46 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172931371
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:39 schreef Atak het volgende:
Iedereen weet dat je op de Autobahn hard mag rijden. Op veel stukken is er geen limiet maar op sommige stukken weer wel. Wat mij opvalt is dat de Duitsers nooit houden aan die snelheidsborden. Ze gaan wel wat langzamer maar wanneer een bord bijvoorbeeld zegt dat de maximumsnelheid 100 km/u is zie je nooit een Duitse auto die die snelheid aanhoudt. Ik zie hier ook geen flitsers of politie. In de bebouwde kom is dat anders. Daar houden de Duitse auto's zelf aan de maxsnelheid. Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
Onder het bord met de snelheid, hangt er nog een ander bord zoals deze?


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172931410
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:35 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat niet verzekerd heb je zelf erin gebracht he. Verder boeit het me niet zo maar het staat letterlijk ook zo op wikipedia (ok geen feitelijkheid an sich) en het staat bij mijn duitse werkgever in het leasewagen contract. Neem aan dat die partijen hun huiswerk doen.

Toch altijd weer grappig, die alwetende FoKkers die menen een patent op de waarheid te hebben. :')
Het is de waarheid :? Je bent niet automatisch 50% aansprakelijk boven de 130. Dat dit wel zo zijn is dus een mythe (en 'niet verzekerd boven de 130' is gewoon een andere populaire die je nog vaak hoort), en je eigen voorbeeld gaf dat aan.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:50:16 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172931429
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Weer zo een idioot.
Op een " provinciale" weg in Duitsland geld een max snelheid van 100, Tenzij anders aangegeven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:54:28 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172931525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:13 schreef jpjedi het volgende:
Let wel op dat indien er niets is aangegeven, de adviessnelheid 130 is. Indien er een ongeval plaats vind en je reed harder dan 130 dan ben je automatisch 50% verantwoordelijk.
Correct. Minstens een teilschuld heb je dan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:56:38 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172931575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:49 schreef Dingest het volgende:

[..]

Het is de waarheid :? Je bent niet automatisch 50% aansprakelijk boven de 130. Dat dit wel zo zijn is dus een mythe (en 'niet verzekerd boven de 130' is gewoon een andere populaire die je nog vaak hoort), en je eigen voorbeeld gaf dat aan.
http://www.focus.de/auto/(...)fall_id_3442316.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172931773
quote:
Ja. Een rechterlijk veroordeling van 40% deelschuld is niet hetzelfde als 'automatisch 50%'. Het andere voorbeeld eerder eindigde in 20% deelschuld. Dit zijn bovendien alleen zaken die voor een rechter zijn verschenen, het zegt niets over het standaard toewijzen van deelschuld door een verzekering.

Dat je deels verantwoordelijk kan worden gehouden, had ik ook al eerder gezegd.
pi_172931867
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onder het bord met de snelheid, hangt er nog een ander bord zoals deze?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:22:52 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172935441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:21 schreef oldford het volgende:
Voor zover ik het stuk gelezen heb, was er geen sprake van een treintje. En de langzame auto was een Duits ingezetene.
Er werd specifiek rekening mee gehouden dat de invoeger twee strafbare fouten maakte: namelijk in 1 keer van de invoegstrook naar de linkerbaan gaan en naar de linkerbaan gaan waarbij het overige verkeer gehinderd of in gevaar wordt gebracht.
Er werd rekening mee gehouden dat de auto op de linkerbaan GEEN ENKEL strafbaar feit had gepleegd. Hij mocht zo hard rijden, hij mocht er vanuit gaan dat de langzame auto niet in 1 keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zou gaan, etc., etc.
En toch moest de auto op de linkerbaan 20% van de schade van de invoeger betalen (inclusief juridische kosten).
Weet je toevallig ook hoe hard gereden werd? Want ik kan mij voorstellen dat de teilschuld anders uit valt als je 150 rijdt dan wanneer je 250 rijdt. Immers, het verschil 130-150 is dusdanig klein dat je dit met 1x spiegelen eigenlijk niet ziet. Hiervoor moet je echt op het object in je spiegel focussen. En dan nog is het moeilijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172940682
De pakkans maar vooral de boetebedragen zijn ook veel lager dan in de meeste andere Europese landen, niet zo gek dat een Duitser dan wat meer risico neemt. Tot +20km/h buiten de bebouwde kom is slechts 30 euro bijvoorbeeld.
Miata is always the answer
  maandag 7 augustus 2017 @ 16:28:45 #62
172848 chrisr
nom nom nom
pi_172973499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook hoe hard gereden werd? Want ik kan mij voorstellen dat de teilschuld anders uit valt als je 150 rijdt dan wanneer je 250 rijdt. Immers, het verschil 130-150 is dusdanig klein dat je dit met 1x spiegelen eigenlijk niet ziet. Hiervoor moet je echt op het object in je spiegel focussen. En dan nog is het moeilijk.
Op de Autobahn kun je ook niet maar 1x spiegelen, dan heb je namelijk geen idee van de snelheid (tenzij je die 1x een paar seconden kijkt om goed inschatten te kunnen). Sterker nog, het is levensgevaarlijk en oorzaak van veel ongevallen. Het vergt een beetje gewenning dat er autos zijn die veel en veel sneller zijn kunnen.
pi_172975058
Op tijd bedenken dat je moet kijken. Zodra een oprit of vrachtwagen opdoemt ga ik alvast mijn spiegels in de gaten houden, dan weet je al een hoop als je eenmaal naar links moet.
.
pi_172975971
Harder dan 170-180 is mij sowieso te link op de Autobahn, vooral in het weekend stikt het van de mongolen.

Beste is 140 kruissnelheid aanhouden en stressvrij doch relatief snel reizen.
pi_172976055
Ik weet wel dat er in Nederland borden bij afritten of bochten staan dat je bv 70 mag en dan kun je er makkelijk door met 90.
In Duitsland kun je dat beter niet doen want dan lig je gegarandeerd ergens in een vangreel
Do what you love, love what you do!
  maandag 7 augustus 2017 @ 20:35:27 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172979290
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:28 schreef chrisr het volgende:

[..]

Op de Autobahn kun je ook niet maar 1x spiegelen, dan heb je namelijk geen idee van de snelheid (tenzij je die 1x een paar seconden kijkt om goed inschatten te kunnen). Sterker nog, het is levensgevaarlijk en oorzaak van veel ongevallen. Het vergt een beetje gewenning dat er autos zijn die veel en veel sneller zijn kunnen.
mwah, als je als doorgewinterde nederlandse hersendode 'iedereen rijdt 130' automobilistische zombie voor het eerst in Duitsland rijdt kan het even wennen zijn. Maar als je je een beeeeeetje bewust bent van waar je rijdt en wat je aan het doen bent en gewoon spiegelt en doorlopend om je heen kijkt zoals het hoort (pro-aktieve rijstijl heet dat), is er echt niks aan de hand.

In NL rijd je eigenlijk als een kudde schaapies in een steegje achter elkaar aan, en die mentaliteit moet je idd wel even achter laten bij de grens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:52:35 #67
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_172981720
Ik irriteer me op die snelwegen alleen maar aan vrachtwagens die inhaalverboden negeren. Houden de hele snelweg op en als je ze niet snel genoeg voorbij bent als ze net ff een collega willen inhalen kan je een straal licht in je spiegel verwachten.
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')