abonnement Unibet Coolblue
pi_172885988
Hi,

Wij willen afgelakte binnendeuren kopen van Cando
Ivm met het last minute toevoegen van vloerverwarming boven is de dekvloer dikker geworden en moet er dus iets van een aantal deuren af.

Verkoopster heeft even contact gehad met Cando, en zij raadde het inkorten sterk af.
De reden hiervoor is omdat de lak zeer hard is en kan barsten/scheuren als je dat probeert.
Deze deuren zijn echter niet als maatwerk leverbaar en ze kunnen (willen) hem niet inkorten voor het aflakken.

De lak is inderdaad keihard, (even een nageltest gedaan op een showroomdeur). maar ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om deze in te korten.

Heeft iemand dit al eens gedaan met een afgelakte deur van Cando?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Edwin
pi_172886093
bestel een ander model deur die wel op maat gemaakt kan worden.
  PR/Manusje van alles donderdag 3 augustus 2017 @ 20:16:27 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172886106
De kozijnen zijn al geplaatst dus?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_172886276
Ja, de kozijnen zijn hardhouten ingemetselde kozijnen en zitten er al in.
pi_172890829
Hpl is ook keihard en dat zaag ik ook zonder splinters. Goed tape op de deur plakken, de invalzaag eerst op 2mm diepte achteruit er overheen trekken en dan pas doorzagen. Kan me niet voorstellen dat t niet strak word.
pi_172891046
Maar je hebt de deur nog niet gekocht? Koop dan deuren die je nog wel kan inkorten?
pi_172894937
Gelakte deuren, dat lijkt mij maar raar. Je zal ze toch ook in de breedte goed passend moeten maken en arm moeten schaven aan de sluitkant. Daar gaat je laklaag... Dan kan je net zo goed onbehandelde of gegronde deuren nemen, want aflakken moet je hoe dan ook.
pi_172896100
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 00:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gelakte deuren, dat lijkt mij maar raar. Je zal ze toch ook in de breedte goed passend moeten maken en arm moeten schaven aan de sluitkant. Daar gaat je laklaag... Dan kan je net zo goed onbehandelde of gegronde deuren nemen, want aflakken moet je hoe dan ook.
Niet als de deuren gewoon goed op maat zijn natuurlijk...
pi_172897443
Ik denk dat TS opdekdeuren heeft.
Verhaal van Cando klopt denk ik wel. Wat er gaat gebeuren is dat het zaagblad stukken van de lak gaat slaan. Millimeters, maar het wordt wel lelijk. Je krijgt dan een gekartelde rand.

Pas je wel op dat je binnen de marge blijft? Je kunt een deur maar tot een bepaald maximum inkorten.
pi_172897766
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:08 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ik denk dat TS opdekdeuren heeft.
Ik betwijfel het, die worden meestal in stalen kozijnen gehangen. Maar opdekdeuren kan je inderdaad prima voorgelakt kopen.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:41:50 #11
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_172900453
Als het een stompe deur is, dan zou ik ook nooit voorgelakt kopen. Je moet er altijd van uit gaan dat er nog iets van moet worden afgeschaafd.
pi_172900510
Beter koop je ze onafgelakt of bestel je een afgelakte deur op maat van bijvoorbeeld arne&bodil.
pi_172902968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:29 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, die worden meestal in stalen kozijnen gehangen. Maar opdekdeuren kan je inderdaad prima voorgelakt kopen.
Nee hoor, opdekdeuren hangen ook regelmatig in houten kozijnen. Ligt maar net aan de bouwperiode, wat er op dat moment goedkoper was om te plaatsen.
pi_172902974
Als de deur voorzien is van een harde HPL laag, kun je dit het best zagen met een zaag met een voorritser. Dit is een kleine cirkelzaag die van onderen een kleine zaagsnede maakt in de deur, hierdoor gaat het HPL niet splinteren of breken als de "grote" zaag er door heen gaat. Ik heb bij een meubelmakerij gewerkt die zo'n zaag had staan. Dus lijkt mij dat er wel meer bedrijven met zo'n zaag werken.

Zie onderstaande filmpje

pi_172903746
Bedankt voor de reacties. Even wat opheldering
Het gaat om stompe deuren.
De afgelakte deuren zijn al arm geschaft en ook aan deze zijde afgelakt.
De kozijnen zijn heel netjes gesteld, ik weet niet wat voor tolerantie er op de deuren zit, maar ik ga ervan uit dat de deur in de breedte niet afgeschaafd hoeft te worden.

Het is wel een optie om voor gegronde deuren te kijken, maar nadien aflakken (zelfs door een schilder) is niet zo strak als die deuren. Tenzij je ze laat spuiten natuurlijk.

Met name bedankt voor de zaagtips. ik denk dat het zo wel goedkomt.

Groeten,
Edwin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')