abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:11:09 #1
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172874733
Daar is hij dan, het topic waarin je alles kwijt kunt over statistische analyses over voetbal! Statistieken als passmaps, de xG-statistiek en noem alle andere voorbeelden maar op worden steeds populairder. Maar wat zeggen ze eigenlijk? Wat is een goede passmap en wat niet? En zijn dit soort statistieken wel zo zinvol, of geven ze maar een deel van de werkelijkheid weer?

Om een idee te geven van hoe passmapjes tot stand komen is dit een alleraardigst stukje om te lezen: http://www.tussendelinies.nl/passmap-zin-onzin

We stellen hier passmaps als deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
net zo op prijs als deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zijn er meer recente voorbeelden, waarin ik zie dat een statistiekje als deze toch net even wat meer inzicht geeft dan de "gewone" schotenverhouding

Zo. Game on :)
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172874989
Link anders gewoon meteen door naar 11tegen11
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:48:45 #3
446803 Tagliano
pi_172875559
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:23 schreef PizzaGeit het volgende:
Link anders gewoon meteen door naar 11tegen11
Ik hoop juist dat het meer wordt dan alleen plaatjes doorlinken :+
pi_172875699
Dit zal Stijn Guardioala wel leuk vinden.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:59:49 #5
446803 Tagliano
pi_172930443

Toulouse moet nog efkes oefenen
pi_172945547
Ik las laatst dat zo'n groepje een heel nieuw model had ontwikkeld om te duiden wie de beste centrumspitsen waren. Uren, dagen, weken tijd ingestoken. Toen ze het af hadden bleek dat er allerlei middelmaat als beste spits naar voren kwamen en Lewandowski en co. niet in beeld kwamen. Zijn ze net zo lang dingen gaan aanpassen tot dat wel het geval was. Zo rollen dit soort jongens blijkbaar en daarom (en ook omdat er genoeg van dat soort mensen zijn die denken dat voetbal enkel op papier gespeeld kan worden) kan ik veel van de Pieter Zwartjes van deze wereld niet serieus nemen.

Helaas kan ik het artikel niet meer vinden ;(
pi_172955994
Statische analyses? :')
Edensnator over 'n out
pi_172956968
quote:
9s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:03 schreef wimderon het volgende:
Ik las laatst dat zo'n groepje een heel nieuw model had ontwikkeld om te duiden wie de beste centrumspitsen waren. Uren, dagen, weken tijd ingestoken. Toen ze het af hadden bleek dat er allerlei middelmaat als beste spits naar voren kwamen en Lewandowski en co. niet in beeld kwamen. Zijn ze net zo lang dingen gaan aanpassen tot dat wel het geval was. Zo rollen dit soort jongens blijkbaar en daarom (en ook omdat er genoeg van dat soort mensen zijn die denken dat voetbal enkel op papier gespeeld kan worden) kan ik veel van de Pieter Zwartjes van deze wereld niet serieus nemen.

Helaas kan ik het artikel niet meer vinden ;(
Ik lag ook vaak in de analyses langs de zijlijn de Donald Duck te lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')