abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172873323
Ik heb sinds een aantal maanden een eigen bedrijfje en nu zat ik laatst te denken: ik kan nu een Makro pas aanvragen.

Ik ben daar jaren geleden eens geweest met iemand die een pas had, wat me alleen opviel is dat de prijzen excl btw zijn.
Maar hoe zit dat? wordt dat verrekend? kan je dat terugkrijgen?
pi_172873380
Als je gaat afrekenen betaal je gewoon BTW.

Als je de producten koopt voor zakkelijk gebruik bijvoorbeeld voor je restaurant kan je de btw gewoon terug vragen.
pi_172873389
Je hebt een eigen bedrijf, dan draag je toch btw af... dan weet je dit toch gewoon?

Of bestaat je bedrijf uit een inschrijving bij de KvK en voor 4.95 een pen, stempel en 500 visitekaartjes?
pi_172873423
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:20 schreef Wijnbo het volgende:
Je hebt een eigen bedrijf, dan draag je toch btw af... dan weet je dit toch gewoon?

Of bestaat je bedrijf uit een inschrijving bij de KvK en voor 4.95 een pen, stempel en 500 visitekaartjes?
Ik heb mn bedrijfje officieel bij kvk geregistreerd om geen gezeik met de belastingdienst te krijgen. Ik wil heel af en toe wat adverteren maar doe er verder weinig mee
pi_172873459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:20 schreef Eris het volgende:
Als je gaat afrekenen betaal je gewoon BTW.

Als je de producten koopt voor zakkelijk gebruik bijvoorbeeld voor je restaurant kan je de btw gewoon terug vragen.
Ik heb een massage praktijk, dus als ik zo'n grote bus heerlijk slagroom afreken kan ik daar geen btw voor terugkrijgen :')
pi_172873521
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

Ik heb mn bedrijfje officieel bij kvk geregistreerd om geen gezeik met de belastingdienst te krijgen. Ik wil heel af en toe wat adverteren maar doe er verder weinig mee
Gezeik met de fiscus voorkom je niet met een KvK-registratie.
Het betalen van btw over je slagroom is geloof ik je minste probleem :D
pi_172873526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:24 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb een massage praktijk, dus als ik zo'n grote bus heerlijk slagroom afreken kan ik daar geen btw voor terugkrijgen :')
Voor een keer maakt het niet uit. En anders verreken je het als bedrijfsfeestje/uitje of wat dan ook. Maar als je wekelijks sigaretten, slagroom of andere niet relevante producten gaat aftrekken komt de belastingsdienst wel even een kijkje nemen ja :')
pi_172873555
quote:

[..]

Als jij kan verklaren waarom je dat voor je bedrijf(svoeriing) nodig hebt kan dat prima.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:28:33 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172873583
quote:

[..]

Nou...
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_172873599
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als jij kan verklaren waarom je dat voor je bedrijf(svoeriing) nodig hebt kan dat prima.
Ja ok ALS je het gaat aftrekken moet het relatie hebben met het soort bedrijf. Nou dat vroeg ik me dus af. Heb er niet heel veel verstand van allemaal. Doe eens in het kwartaal aangifte maar het is niet zo dat ik mn day job op kan zeggen ermee en dat hoeft ook niet
pi_172873667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja ok ALS je het gaat aftrekken moet het relatie hebben met het soort bedrijf. Nou dat vroeg ik me dus af. Heb er niet heel veel verstand van allemaal. Doe eens in het kwartaal aangifte maar het is niet zo dat ik mn day job op kan zeggen ermee en dat hoeft ook niet
Nee, je moet het voor je bedrijf gebruiken. Als je dat niet doet is het fraude. De vraag is, of dat in alle gevallen te achterhalen is.
pi_172873675
Bij de aangifte geef je aan welke goederen/diensten je hebt gekocht ten gunste van je bedrijf, laag (6%) of hoog (21%) tarief. Daarnaast geef je aan wat je zelf aan btw hebt ontvangen op verkochte goederen of verrichtte diensten. Het saldo draag je af of ontvang je.
pi_172873743
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:32 schreef jesseax het volgende:
Bij de aangifte geef je aan welke goederen je hebt gekocht ten gunste van je bedrijf, laag (6%) of hoog (21%) tarief. Daarnaast geef je aan wat je zelf aan btw hebt ontvangen op verkochte goederen of verrichtte diensten. Het saldo draag je af of ontvang je.
Ah ok duidelijk. Thanx!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:39:41 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172873889
quote:
Ligt er aan wat voor massage praktijk je hebt. Je hebt er bij waar je een bus slagroom prma kan aftrekken van de BTW.
Tot nooit .......
pi_172873939
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor massage praktijk je hebt. Je hebt er bij waar je een bus slagroom prma kan aftrekken van de BTW.
Hihaho. die kende ik nog niet
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:50:39 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172874170
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hihaho. die kende ik nog niet
De belastinginspeceur zal je ook vragen wat je met slagroom in een massagesalon moet.

Jij vraagt expliciet of je een bus slagroom mag aftrekken. Dan had je maar naar een kilo kaas moeten vragen in plaats van slagroom.
Tot nooit .......
pi_172874495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:50 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De belastinginspeceur zal je ook vragen wat je met slagroom in een massagesalon moet.

Jij vraagt expliciet of je een bus slagroom mag aftrekken. Dan had je maar naar een kilo kaas moeten vragen in plaats van slagroom.
Que?
pi_172876212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb sinds een aantal maanden een eigen bedrijfje en nu zat ik laatst te denken: ik kan nu een Makro pas aanvragen.

Ik ben daar jaren geleden eens geweest met iemand die een pas had, wat me alleen opviel is dat de prijzen excl btw zijn.
Maar hoe zit dat? wordt dat verrekend? kan je dat terugkrijgen?
B2B worden prijzen altijd exclusief BTW gecommuniceerd. De kassa is zo intelligent om bij elk product het juiste BTW-bedrag te berekenen.

Voortaan eerst refreshen na de lunch
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172876228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

B2B zijn prijzen altijd exclusief BTW. De kassa is zo intelligent om bij elk product het juiste BTW-bedrag te berekenen.
Wow its amazing Mike!
pi_172876248
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wow its amazing Mike!
Het is vooral verbazingwekkend dat er kennelijk mensen met een bedrijf zijn die dat niet weten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172876260
Je mag alleen dingen declareren die je voor je zaak gebruikt. Anders is het fraude.
pi_172876877
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Het is vooral verbazingwekkend dat er kennelijk mensen met een bedrijf zijn die dat niet weten.
Nou ben geen CEO van Unilever hoor :')
pi_172877259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou ben geen CEO van Unilever hoor :')
Dat snap ik. Verrekenen van BTW is wel echt absolute basiskennis voor BTW-aangifte (en je geen miljardenomzet voor te hebben om daartoe verplicht te zijn).
pi_172877302
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat snap ik. Verrekenen van BTW is wel echt absolute basiskennis voor BTW-aangifte (en je geen miljardenomzet voor te hebben om daartoe verplicht te zijn).
Ik heb een massage praktijk waarbij ik alle spulletjes al had toen ik me registreerde dus heb nog nooit eerder aankopen aangegeven. Vandaar mn vraag.
pi_172879688
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb een massage praktijk waarbij ik alle spulletjes al had toen ik me registreerde dus heb nog nooit eerder aankopen aangegeven. Vandaar mn vraag.
Oke, dan zal ik je ook helpen aan iets wat mogelijk bruikbaar (en nieuw) voor je is:
quote:
Alle kosten die u uit zakelijk oogpunt voor een onderneming hebt gemaakt, zijn aftrekbaar. Daaronder vallen ook kosten die zijn gemaakt met de duidelijke bedoeling een onderneming tot stand te brengen: kosten dus die u hebt gemaakt voordat de onderneming van start ging. Denk bijvoorbeeld aan een marktverkenning en ingewonnen adviezen.
Bron: https://www.belastingdien(...)kt_in_de_aanloopfase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')