abonnement Unibet Coolblue
pi_172861579
Iemand enig idee wat het is en hoe ik het er makkelijk vanaf kan halen?
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 20:55:20 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172863542
Doet me denken aan rubberachtige tegels die we vroeger (jaren 60) thuis hadden in de gang. Die kon je verwijderen door met een strijkijzer de "teer" zacht te maken.
pi_172863969
Kun je daar niet zo n apparaat voor huren, met een soort plamuurmes voorop, een tapijtafsteker of zo iets? :? (Weet even niet hoe ze zo iets noemen)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172864291
Platte bats (schop) en even flink scherp slijpen, tussendoor even herhalen. En dan gewoon je lekker even uitleven.

Jeroentje.
pi_172867859
Let wel even op eventueel asbest. Dat komt voor in dit soort spul, beter even checken.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 23:40:17 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172868042
Lakfrees (geloof niet dat dat gaat werken met tegels als ondergrond) of een tapijtstripper..
Of een Fein multitool ding geval (geen idee hoe zo'n geval heet)


Iets groter:

pi_172869370
Zijn volgens mij colovinyltegels die je hebt liggen.
Als dat zo is dan is het bijna zeker asbesthoudend.

zoek er maar eens op.

quote:
uiterlijk en herkenning
Kunststof vloertegels zijn vaak te herkennen aan een gemarmerde of gevlamde decoratie. Colorite vloertegels werden in 17 kleuren uitgebracht, colovinyltegels in 10 verschillende kleuren. Aan de onderzijde van de asbesthoudende vloertegels is de asbesthoudende lijmlaag aanwezig die herkenbaar is aan de zwarte kleur. Vaak zijn de kunststof vloertegels reeds verwijderd en resteert enkel nog de asbesthoudende zwarte lijmlaag op de vloer.

Verwijdering van kunststof vloertegels
Ondanks het lage percentage asbestvezels valt de verwijdering van colovinyltegels niet onder de uitzonderingen van het Asbestverwijderingsbesluit. Dit betekent dat de verwijdering altijd zal moeten plaatsvinden door een gecertificeerd asbestverwijderingsbedrijf. Dit heeft voornamelijk te maken met de aanwezigheid van de asbesthoudende bitumineuze lijmlaag die het onmogelijk maakt de vloertegels te verwijderen zonder het veroorzaken van breukvlakken en mogelijke asbestemissie.
pi_172869910
Zo ziet het er wel uit ja -O-
Laat die handjes wapperen!
pi_172869913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Hamer en een platte bijtel ? :@
Of een beitel :)
Ik zou het risico niet nemen en een asbestmannetje laten komen.
pi_172870043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:43 schreef FFnog het volgende:
Zijn volgens mij colovinyltegels die je hebt liggen.
Als dat zo is dan is het bijna zeker asbesthoudend.

zoek er maar eens op.

[..]

Colovinyltegels zijn redelijk hard, maar wel ongeveer 3mm dik.
Zijn verder redelijk goed te breken, dit ziet er meer gescheurd uit.

Neemt niet weg dat dit icm de lijmlaag als asbestverdacht aangemerkt mag worden. Mocht dit zo zijn zal het om een laag percentage zijn.
pi_172871259
Je kan altijd ter analyse, een stuk naar een lab. opsturen om asbest aan te tonen/uit te sluiten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172881240
Bedankt voor jullie reacties! Zal een stukje opsturen.....😒 Zal er is met een brander/strijkijzer overheen gaan.

Meer tips zijn altijd welkom!
pi_172881363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:52 schreef jpajs het volgende:
Platte bats (schop) en even flink scherp slijpen, tussendoor even herhalen. En dan gewoon je lekker even uitleven.

[ afbeelding ]
Lukt beter met een schoffel die je even scherp slijpt
pi_172882633
Schoffel heeft te weinig massa. Dat kost te veel energie.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')