abonnement Unibet Coolblue
pi_172822802
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een kastenwand en heb daar nu een paar deuren van 22mm dik, wit gefineerd MDF in hangen. Nou zijn de zaagsnede niet helemaal netjes gedaan waardoor er af en toe wat afgebladderd is.

Nou dacht ik er aan om over de volle hoogte een mooie aluminium profiel op erop te zetten. Dit komt dan tegelijkertijd de stevigheid van de deur ten goede.

Zoiets dus:

Tot op heden heb ik helaas nog niets gevonden wat over 22mm heen past.
Iemand een goede tip?

Hartelijk dank,
Fokkie

[ Bericht 27% gewijzigd door Fokkiefok op 01-08-2017 07:00:59 ]
pi_172822849
Je foto is niet zichtbaar, maar ik neem aan dat je een U-profiel bedoeld. Je moet dan eentje met binnenmaat 22mm hebben, maar die lijkt niet te bestaan. Bijvoorbeeld 25x25x25x1.5 zou op 22 uitkomen, maar ik kan het tot nu toe nog niet vinden. Bijna elke maat hebben ze, behalve iets wat op jouw binnenmaat uit komt...
Foto is inmiddels zichtbaar.
pi_172822887
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 07:02 schreef Draling het volgende:
Je foto is niet zichtbaar, maar ik neem aan dat je een U-profiel bedoeld. Je moet dan eentje met binnenmaat 22mm hebben, maar die lijkt niet te bestaan. Bijvoorbeeld 25x25x25x1.5 zou op 22 uitkomen, maar ik kan het tot nu toe nog niet vinden. Bijna elke maat hebben ze, behalve iets wat op jouw binnenmaat uit komt...
Foto is inmiddels zichtbaar.
Ja een U-profiel zou kunnen maar is niet zo fraai. Het is mooier als er net even een randje op staat bijvoornbeeld.. (dit kan dan tevens dienen voor wat meer houvast)

(ps. ja was mijn fout dat plaatje het niet deed)
pi_172822891
Als er maar één kant lelijk is zou je misschien een gewoon L-profiel kunnen overwegen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172822898
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 07:16 schreef Ridocar het volgende:
Als er maar één kant lelijk is zou je misschien een gewoon L-profiel kunnen overwegen.
Yep, maar dat is dan weer minder voor de stevigheid, hoewel dat niet echt een vereiste is..
Als er iets van een L profiel is met een opstaand randje dan kan dat inderdaad ook
pi_172823670
Ik denk dat je meer in de richting van een gezette plaat komt. Desgewenst in aluminium of rvs.
Google maar es op plaatwerk of zetwerk.
pi_172823944
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 07:18 schreef Fokkiefok het volgende:
Yep, maar dat is dan weer minder voor de stevigheid, hoewel dat niet echt een vereiste is..
Als er iets van een L profiel is met een opstaand randje dan kan dat inderdaad ook
Denk dat een L-profiel behoorlijk wat stevigheid toevoegt, niet veel minder dan een U.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')