abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 december 2002 @ 21:59:17 #1
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_7355261
Ik ben dus een absolute anti-R&B en House liefhebber.
Maar.............altijd in voor een experiment.

Mijn liefde is vooral voor metal (van 80-er jaren hardrock tot death metal), maar ook rock, sixties, nederpop, punk, new wave en soms heel soms een top 40 plaatje.
Hoor ik 1 van de soorten muziek uit de topic titel dan ren ik naar de radio/tv/pc om dit snel weg te klikken.

Noem hier eens een R&B of housenummer die ik zeker moet luisteren, zodat ik mijn mening verander.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_7355320
wat vind je dan van je geliefde stijlen in combinatie met dansinvloeden... bijv. moby of the prodigy... of bijv. new order...?
pi_7355439
R&B: > Warren G - Looking At You
> Montel Jordan - Get It On Tonight

House: > David Guetta - Just A Little More Love (Remix) (geen idee welke maar zo heet ie op kazaa )
> Zooi van Dj roog

Ook ik heb wel eens een slotje gehad...
  zondag 15 december 2002 @ 22:12:49 #4
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_7355628
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:06 schreef Chilly_Jillie het volgende:
Montel Jordan - Get It On Tonight
Je gooit hem/haar wel meteen in het diepe zeg.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  zondag 15 december 2002 @ 22:16:57 #5
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_7355758
Hee, zondaar. Blijf jij gewoon bij je Hardrock en je Metal.
Shocking is an art.
pi_7355786
Jose Nunez - Air Race...daar zit een vrij sterke jaren 80 invloed in dus misschien kan je dat wel bekoren.

Ik denk trouwens dat de suggesties van Toffe Ellende wel red. goed vallen. Die namen doen het toch altijd wel goed in alternatieve kring.

Trouwens, Underworld mag natuurlijk niet ontbreken.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7355861
Ik weet niet wat je precies met House bedoelt, omdat dat nogal een ruim begrip is.

Dit vind ik iig een paar van de betere trancenummers:

Aria One - Willow (Magikal Remake)
BT Featuring Jan Johnston - Sunblind
DJ Tiësto - Magik Journey (Tiësto Oldschool Trance Remix)
HH - Ice 897 (Berlin Dub Remix)
Moogwai - Viola
Solar Stone - Seven Cities

pi_7355951
quote:
Op zondag 15 december 2002 21:59 schreef defender het volgende:

Noem hier eens een R&B of housenummer die ik zeker moet luisteren, zodat ik mijn mening verander.

Probeer eens D'angelo (R&B) laatste CD Voodoo
*access denied*
pi_7355986
Typisch dat die rockers altijd zo 'anti' andere soort muziek zijn. Beetje egoistisch vind ik. Maargoed jij doet een stap in de goede richting. Daarom:

R & B -> N.W.A. - Chin Check

Trance/House -> Cygnus X - The Orange Theme

pi_7356052
quote:
Op zondag 15 december 2002 21:59 schreef defender het volgende:
Ik ben dus een absolute anti-R&B en House liefhebber.
Maar.............altijd in voor een experiment.
Je spreekt jezelf hier toch wel behoorlijk tegen, lijkt mij. Je hoeft niet alle muziek leuk te vinden, hoor, en je moet al helemaal geen 'experimenten' uit gaan voeren. Je komt gewoon vanzelf wel muziek tegen... vind je die muziek leuk? Dan ga je verder op pad. Maar i'll be damned als ik een of andere symforockvrouwtje wat elektronische dingetjes aan de hand ga doen alleen maar omdat diegene wel 'in' is voor een 'experimentje'. Zoiets zit juist in het zelf op pad gaan en langzaam maar zeker dingen horen die je raken of niet; je moet muziek niet luisteren met de intentie van 'ik wil mijn mening veranderen'. Kijk eerst maar eens rond in dit Muziek-forum, daar staat vanalles, of desnoods graai je wat CD's uit de elektronische hoek van een goede platenzaak en ga je die luisteren. Maar voordat je met dit alles gaat beginnen zou ik, als ik jou was, die bevooroordeelde houding laten vallen ("Ik vind house onwijs kut maar ik ben zooo onwijs openminded dat mensen toch mij maar tips moeten geven") en gewoon afgaan op wat je raakt of niet raakt, zonder meteen je mening te willen veranderen over bepaalde muziek.
quote:
Opsodemieteren.
pi_7356146
Housedingen als:

Cosmos - Take me with you

En natuurlijk bekende dingen als Timo Maas en Underworld...
En misschien sommige drum&bass of electro?

In ieder geval niet de nummers waar je alsmaar mee geconfronteerd wordt in de charts, kan me ook niet voorstellen dat je daar spontaan liefhebber door zou worden, op enkele dingen na

pi_7356179
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:26 schreef zodiakk het volgende:

...verhaal...

pief paf poef
pi_7356965
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:12 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Wel goed
Ook ik heb wel eens een slotje gehad...
pi_7357050
quote:

Maar i'll be damned als ik een of andere symforockvrouwtje wat elektronische dingetjes aan de hand ga doen alleen maar omdat diegene wel 'in' is voor een 'experimentje'. Zoiets zit juist in het zelf op pad gaan en langzaam maar zeker dingen horen die je raken of niet; je moet muziek niet luisteren met de intentie van 'ik wil mijn mening veranderen'.

Maar voordat je met dit alles gaat beginnen zou ik, als ik jou was, die bevooroordeelde houding laten vallen ("Ik vind house onwijs kut maar ik ben zooo onwijs openminded dat mensen toch mij maar tips moeten geven") en gewoon afgaan op wat je raakt of niet raakt, zonder meteen je mening te willen veranderen over bepaalde muziek.

Opsodemieteren.

zondag 15 december 2002 @ 23:04:22 #15
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7357264
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:29 schreef Jape het volgende:
In ieder geval niet de nummers waar je alsmaar mee geconfronteerd wordt in de charts, kan me ook niet voorstellen dat je daar spontaan liefhebber door zou worden, op enkele dingen na
De platen die in de charts staan, hebben de elektronische muziek in ieder geval geen erg goede naam gegeven (zowel bij insiders als mensen die van heel andere muziekstijlen houden). Er komt daarentegen zoveel goed spul uit wat je nooit op de radio hoort. Zelfde zal waarschijnlijk ook voor andere stijlen gelden; kleine, onbekende bands maken vaak de beste muziek.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7357473
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat vind je dan van je geliefde stijlen in combinatie met dansinvloeden... bijv. moby of the prodigy... of bijv. new order...?
Idd... Vooral the prodigy is geweldig! Zeker luisteren!
pi_7357547
quote:
Op zondag 15 december 2002 23:04 schreef MSXUser het volgende:

[..]

De platen die in de charts staan, hebben de elektronische muziek in ieder geval geen erg goede naam gegeven (zowel bij insiders als mensen die van heel andere muziekstijlen houden). Er komt daarentegen zoveel goed spul uit wat je nooit op de radio hoort. Zelfde zal waarschijnlijk ook voor andere stijlen gelden; kleine, onbekende bands maken vaak de beste muziek.

Geldt eigenlijk voor alle stijlen, erg jammer, maar je doet er niks aan he.. gelukkig kan je tegenwoordig makkelijk beschikken over nummers die NIET in de charts staan, waardoor je toch zelf uitmaakt waar je naar luistert.. het moet je alleen wel een keer aangereikt worden!
  maandag 16 december 2002 @ 00:29:55 #18
5096 defender
pi_7359578
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:12 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Haar dus

Maar allemaal bedankt alvast. Ik ga van de week alles luisteren, en zal per nummer mijn mening geven

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  maandag 16 december 2002 @ 00:35:17 #19
5096 defender
pi_7359660
quote:

[..]

Je spreekt jezelf hier toch wel behoorlijk tegen, lijkt mij. Je hoeft niet alle muziek leuk te vinden, hoor, en je moet al helemaal geen 'experimenten' uit gaan voeren. Je komt gewoon vanzelf wel muziek tegen... vind je die muziek leuk? Dan ga je verder op pad. Maar i'll be damned als ik een of andere symforockvrouwtje wat elektronische dingetjes aan de hand ga doen alleen maar omdat diegene wel 'in' is voor een 'experimentje'. Zoiets zit juist in het zelf op pad gaan en langzaam maar zeker dingen horen die je raken of niet; je moet muziek niet luisteren met de intentie van 'ik wil mijn mening veranderen'. Kijk eerst maar eens rond in dit Muziek-forum, daar staat vanalles, of desnoods graai je wat CD's uit de elektronische hoek van een goede platenzaak en ga je die luisteren. Maar voordat je met dit alles gaat beginnen zou ik, als ik jou was, die bevooroordeelde houding laten vallen ("Ik vind house onwijs kut maar ik ben zooo onwijs openminded dat mensen toch mij maar tips moeten geven") en gewoon afgaan op wat je raakt of niet raakt, zonder meteen je mening te willen veranderen over bepaalde muziek.
[..]

Opsodemieteren.

Denk dat je je veels te druk maakt om niks. Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe muzieksoorten of stijlen. En van deze soorten vind ik tot nu toe niks leuk. Als je me niks wilt aanraden prima hoor, maar maak je niet te druk, en gooi niet teveel met het begrip vooroordelen.

Negeer het topic lekker, en denk bij jezelf, wat een dom wijf Maakt me niks uit, en mijn leven is er niet minder leuk door.
Ik wil niet "mijn mening veranderen" maar ben juist benieuwd of er tussen deze soorten iets zit wat me wel aanspreekt.
Heb in het verleden vaker muziek "ontdekt" omdat iemand me een tip gaf. Je komt nu eenmaal niet alles zomaar tegen.

Ik ga heus niet bewust alles straks afzeiken, ik zal serieus luisteren, en het gewoon zeggen als ik het bagger vind, maar ook als het toch wel aardig of meer is.

Jij zult misschien een hoop van mijn favorieten klotezooi vinden, nou en ? Daardoor vind ik het niet minder leuk, en we kunnen best samen op deze aardbol rond lopen zonder elkaar in de weg te lopen

En nu verder met de tips !

maandag 16 december 2002 @ 00:36:38 #20
5096 defender
pi_7359674
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Soms wel aardig, maar het verveelt me snel. Prodigy vind ik soms wel grappig, maar andere keren zet ik het snel af.
Als ik ergens op stap ben dans ik er wel eens op, en bler ik alles mee. Maar thuis zal ik het zelden draaien.
  maandag 16 december 2002 @ 00:37:25 #21
5096 defender
pi_7359681
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:16 schreef Jozzy het volgende:
Hee, zondaar. Blijf jij gewoon bij je Hardrock en je Metal.

Ik vind toch al dingen leuk die daar niet bij horen

Boudewijn de Groot en de Heideroosjes !

maandag 16 december 2002 @ 00:38:14 #22
5096 defender
pi_7359692
quote:
Op zondag 15 december 2002 23:04 schreef MSXUser het volgende:

[..]

En dat is nou precies wat ik wil horen, ik ken dus idd alleen de nummers die ze op de radio draaien.
  maandag 16 december 2002 @ 00:40:08 #23
5096 defender
pi_7359717
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:24 schreef DJH het volgende:
Typisch dat die rockers altijd zo 'anti' andere soort muziek zijn. Beetje egoistisch vind ik. Maargoed jij doet een stap in de goede richting. Daarom:

R & B -> N.W.A. - Chin Check

Trance/House -> Cygnus X - The Orange Theme

Mijn hart is absoluut vol met metal liefde, maar ik hou al van zoveel zaken die er eigenlijk niet bij horen. Tja helaas dan maar. Dan maar een nepperd

Maar ik merk wel dat sommige mensen zich toch aangevallen of iets voelen door dit topic. Typisch

maandag 16 december 2002 @ 13:33:31 #24
10583 Fokkie
Officieel konijnentrainer
pi_7365743
- Orbital - The Box
- Chemical Brothers - Loops of Fury
- Future Sound of London - Papua New Guinea
- DJ Rap - Bad Girl

De nummers hebben allemaal wel een beetje een Drum 'n Bass invloed, ben benieuwd wat je daarvan vindt...

"Van voor naar achter, van links naar TON"
pi_7367273
quote:
Op maandag 16 december 2002 00:38 schreef defender het volgende:

[..]

En dat is nou precies wat ik wil horen, ik ken dus idd alleen de nummers die ze op de radio draaien.

gij onwetend schaap
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')