Mijn liefde is vooral voor metal (van 80-er jaren hardrock tot death metal), maar ook rock, sixties, nederpop, punk, new wave en soms heel soms een top 40 plaatje.
Hoor ik 1 van de soorten muziek uit de topic titel dan ren ik naar de radio/tv/pc om dit snel weg te klikken.
Noem hier eens een R&B of housenummer die ik zeker moet luisteren, zodat ik mijn mening verander.
House: > David Guetta - Just A Little More Love (Remix) (geen idee welke maar zo heet ie op kazaa )
> Zooi van Dj roog
quote:Je gooit hem/haar wel meteen in het diepe zeg.
Op zondag 15 december 2002 22:06 schreef Chilly_Jillie het volgende:
Montel Jordan - Get It On Tonight
Ik denk trouwens dat de suggesties van Toffe Ellende wel red. goed vallen. Die namen doen het toch altijd wel goed in alternatieve kring.
Trouwens, Underworld mag natuurlijk niet ontbreken.
Dit vind ik iig een paar van de betere trancenummers:
Aria One - Willow (Magikal Remake)
BT Featuring Jan Johnston - Sunblind
DJ Tiësto - Magik Journey (Tiësto Oldschool Trance Remix)
HH - Ice 897 (Berlin Dub Remix)
Moogwai - Viola
Solar Stone - Seven Cities
quote:Probeer eens D'angelo (R&B) laatste CD Voodoo
Op zondag 15 december 2002 21:59 schreef defender het volgende:Noem hier eens een R&B of housenummer die ik zeker moet luisteren, zodat ik mijn mening verander.
R & B -> N.W.A. - Chin Check
Trance/House -> Cygnus X - The Orange Theme
quote:Je spreekt jezelf hier toch wel behoorlijk tegen, lijkt mij. Je hoeft niet alle muziek leuk te vinden, hoor, en je moet al helemaal geen 'experimenten' uit gaan voeren. Je komt gewoon vanzelf wel muziek tegen... vind je die muziek leuk? Dan ga je verder op pad. Maar i'll be damned als ik een of andere symforockvrouwtje wat elektronische dingetjes aan de hand ga doen alleen maar omdat diegene wel 'in' is voor een 'experimentje'. Zoiets zit juist in het zelf op pad gaan en langzaam maar zeker dingen horen die je raken of niet; je moet muziek niet luisteren met de intentie van 'ik wil mijn mening veranderen'. Kijk eerst maar eens rond in dit Muziek-forum, daar staat vanalles, of desnoods graai je wat CD's uit de elektronische hoek van een goede platenzaak en ga je die luisteren. Maar voordat je met dit alles gaat beginnen zou ik, als ik jou was, die bevooroordeelde houding laten vallen ("Ik vind house onwijs kut maar ik ben zooo onwijs openminded dat mensen toch mij maar tips moeten geven") en gewoon afgaan op wat je raakt of niet raakt, zonder meteen je mening te willen veranderen over bepaalde muziek.
Op zondag 15 december 2002 21:59 schreef defender het volgende:
Ik ben dus een absolute anti-R&B en House liefhebber.
Maar.............altijd in voor een experiment.
quote:Opsodemieteren.
Noem hier eens een R&B of housenummer die ik zeker moet luisteren, zodat ik mijn mening verander.
Cosmos - Take me with you
En natuurlijk bekende dingen als Timo Maas en Underworld...
En misschien sommige drum&bass of electro?
In ieder geval niet de nummers waar je alsmaar mee geconfronteerd wordt in de charts, kan me ook niet voorstellen dat je daar spontaan liefhebber door zou worden, op enkele dingen na
quote:Wel goed
Op zondag 15 december 2002 22:12 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Je gooit hem/haar wel meteen in het diepe zeg.
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:26 schreef zodiakk het volgende:Maar i'll be damned als ik een of andere symforockvrouwtje wat elektronische dingetjes aan de hand ga doen alleen maar omdat diegene wel 'in' is voor een 'experimentje'. Zoiets zit juist in het zelf op pad gaan en langzaam maar zeker dingen horen die je raken of niet; je moet muziek niet luisteren met de intentie van 'ik wil mijn mening veranderen'.
Maar voordat je met dit alles gaat beginnen zou ik, als ik jou was, die bevooroordeelde houding laten vallen ("Ik vind house onwijs kut maar ik ben zooo onwijs openminded dat mensen toch mij maar tips moeten geven") en gewoon afgaan op wat je raakt of niet raakt, zonder meteen je mening te willen veranderen over bepaalde muziek.
Opsodemieteren.
quote:De platen die in de charts staan, hebben de elektronische muziek in ieder geval geen erg goede naam gegeven (zowel bij insiders als mensen die van heel andere muziekstijlen houden). Er komt daarentegen zoveel goed spul uit wat je nooit op de radio hoort. Zelfde zal waarschijnlijk ook voor andere stijlen gelden; kleine, onbekende bands maken vaak de beste muziek.
Op zondag 15 december 2002 22:29 schreef Jape het volgende:
In ieder geval niet de nummers waar je alsmaar mee geconfronteerd wordt in de charts, kan me ook niet voorstellen dat je daar spontaan liefhebber door zou worden, op enkele dingen na
quote:Idd... Vooral the prodigy is geweldig! Zeker luisteren!
Op zondag 15 december 2002 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat vind je dan van je geliefde stijlen in combinatie met dansinvloeden... bijv. moby of the prodigy... of bijv. new order...?
quote:Geldt eigenlijk voor alle stijlen, erg jammer, maar je doet er niks aan he.. gelukkig kan je tegenwoordig makkelijk beschikken over nummers die NIET in de charts staan, waardoor je toch zelf uitmaakt waar je naar luistert.. het moet je alleen wel een keer aangereikt worden!
Op zondag 15 december 2002 23:04 schreef MSXUser het volgende:[..]
De platen die in de charts staan, hebben de elektronische muziek in ieder geval geen erg goede naam gegeven (zowel bij insiders als mensen die van heel andere muziekstijlen houden). Er komt daarentegen zoveel goed spul uit wat je nooit op de radio hoort. Zelfde zal waarschijnlijk ook voor andere stijlen gelden; kleine, onbekende bands maken vaak de beste muziek.
quote:Haar dus
Op zondag 15 december 2002 22:12 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Je gooit hem/haar wel meteen in het diepe zeg.
Maar allemaal bedankt alvast. Ik ga van de week alles luisteren, en zal per nummer mijn mening geven
quote:Denk dat je je veels te druk maakt om niks. Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe muzieksoorten of stijlen. En van deze soorten vind ik tot nu toe niks leuk. Als je me niks wilt aanraden prima hoor, maar maak je niet te druk, en gooi niet teveel met het begrip vooroordelen.
Op zondag 15 december 2002 22:26 schreef zodiakk het volgende:[..]
Je spreekt jezelf hier toch wel behoorlijk tegen, lijkt mij. Je hoeft niet alle muziek leuk te vinden, hoor, en je moet al helemaal geen 'experimenten' uit gaan voeren. Je komt gewoon vanzelf wel muziek tegen... vind je die muziek leuk? Dan ga je verder op pad. Maar i'll be damned als ik een of andere symforockvrouwtje wat elektronische dingetjes aan de hand ga doen alleen maar omdat diegene wel 'in' is voor een 'experimentje'. Zoiets zit juist in het zelf op pad gaan en langzaam maar zeker dingen horen die je raken of niet; je moet muziek niet luisteren met de intentie van 'ik wil mijn mening veranderen'. Kijk eerst maar eens rond in dit Muziek-forum, daar staat vanalles, of desnoods graai je wat CD's uit de elektronische hoek van een goede platenzaak en ga je die luisteren. Maar voordat je met dit alles gaat beginnen zou ik, als ik jou was, die bevooroordeelde houding laten vallen ("Ik vind house onwijs kut maar ik ben zooo onwijs openminded dat mensen toch mij maar tips moeten geven") en gewoon afgaan op wat je raakt of niet raakt, zonder meteen je mening te willen veranderen over bepaalde muziek.
[..]Opsodemieteren.
Negeer het topic lekker, en denk bij jezelf, wat een dom wijf Maakt me niks uit, en mijn leven is er niet minder leuk door.
Ik wil niet "mijn mening veranderen" maar ben juist benieuwd of er tussen deze soorten iets zit wat me wel aanspreekt.
Heb in het verleden vaker muziek "ontdekt" omdat iemand me een tip gaf. Je komt nu eenmaal niet alles zomaar tegen.
Ik ga heus niet bewust alles straks afzeiken, ik zal serieus luisteren, en het gewoon zeggen als ik het bagger vind, maar ook als het toch wel aardig of meer is.
Jij zult misschien een hoop van mijn favorieten klotezooi vinden, nou en ? Daardoor vind ik het niet minder leuk, en we kunnen best samen op deze aardbol rond lopen zonder elkaar in de weg te lopen
En nu verder met de tips !
quote:Soms wel aardig, maar het verveelt me snel. Prodigy vind ik soms wel grappig, maar andere keren zet ik het snel af.
Op zondag 15 december 2002 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat vind je dan van je geliefde stijlen in combinatie met dansinvloeden... bijv. moby of the prodigy... of bijv. new order...?
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:16 schreef Jozzy het volgende:
Hee, zondaar. Blijf jij gewoon bij je Hardrock en je Metal.
Ik vind toch al dingen leuk die daar niet bij horen
Boudewijn de Groot en de Heideroosjes !
quote:En dat is nou precies wat ik wil horen, ik ken dus idd alleen de nummers die ze op de radio draaien.
Op zondag 15 december 2002 23:04 schreef MSXUser het volgende:[..]
De platen die in de charts staan, hebben de elektronische muziek in ieder geval geen erg goede naam gegeven (zowel bij insiders als mensen die van heel andere muziekstijlen houden). Er komt daarentegen zoveel goed spul uit wat je nooit op de radio hoort. Zelfde zal waarschijnlijk ook voor andere stijlen gelden; kleine, onbekende bands maken vaak de beste muziek.
quote:Mijn hart is absoluut vol met metal liefde, maar ik hou al van zoveel zaken die er eigenlijk niet bij horen. Tja helaas dan maar. Dan maar een nepperd
Op zondag 15 december 2002 22:24 schreef DJH het volgende:
Typisch dat die rockers altijd zo 'anti' andere soort muziek zijn. Beetje egoistisch vind ik. Maargoed jij doet een stap in de goede richting. Daarom:R & B -> N.W.A. - Chin Check
Trance/House -> Cygnus X - The Orange Theme
Maar ik merk wel dat sommige mensen zich toch aangevallen of iets voelen door dit topic. Typisch
De nummers hebben allemaal wel een beetje een Drum 'n Bass invloed, ben benieuwd wat je daarvan vindt...
quote:gij onwetend schaap
Op maandag 16 december 2002 00:38 schreef defender het volgende:[..]
En dat is nou precies wat ik wil horen, ik ken dus idd alleen de nummers die ze op de radio draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |