abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 31 juli 2017 @ 04:00:39 #1
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172799664
De auto van mn vader is total loss omdat er iemand op de rem trapte in plaats van op zn koppeling, dus die gaat eruit. Mja, total loss is een auto van 15 jaar oud al snel. Het ding is nog allrisk verzekerd, dus om die reden zat ik even te kijken wat het ding nog ongeveer waard zou zijn en tevens wat een identieke vervanger zo'n beetje doet. Uiteindeljijk lijkt dat me de beste oplossing, een goedkoop identiek exemplaar kopen zodat ie op zn gemak naar een gloednieuwe auto kan kijken.

Om net even wat meer informatie te krijgen over wat auto's op marktplaats, kijk ik zowel op zomoto.nl als rdw.nl. Zomoto geeft duidelijker de vorige eigenaren weer, waar rdw.nl slechts het aantal eigenaren weergeeft en of dat zakelijk is of particulier. Zomoto vind ik dus wat praktischer.

Anyway, bij een paar auto's die ik zo bekeek, was de auto in het register van zomoto.nl niet terug bekend, terwijl deze bij rdw.nl wel bekend was. En dat is de vraag: weet iemand een reden waarom dat zo is?
pi_172800039
Enig idee wat het rdw is ts?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172800427
Mijn oude barrel, polo sdi op 2003 met inmiddels 400.000 op de teller stond laatst op marktplaats, even bij die site van je gekeken, geschatte dagwaarde 2.000 euro, terwijl ie voor 350euro op marktplaats stond _O-

Zomoto denkt overigens ook dat de auto 166.000 gelopen heet, de RDW geeft aan dat de kilometer stand onlogisch is.

Mij huidige auto, welke ik in 2013 heb gekocht, staat volgens diezelfde zomoto site op mijn naam sinds 2010.

lekker betrouwbare site _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2017 08:14:32 ]
  maandag 31 juli 2017 @ 15:06:54 #4
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172807483
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:14 schreef CarltonBanks het volgende:
Mijn oude barrel, polo sdi op 2003 met inmiddels 400.000 op de teller stond laatst op marktplaats, even bij die site van je gekeken, geschatte dagwaarde 2.000 euro, terwijl ie voor 350euro op marktplaats stond _O-

Zomoto denkt overigens ook dat de auto 166.000 gelopen heet, de RDW geeft aan dat de kilometer stand onlogisch is.

Mij huidige auto, welke ik in 2013 heb gekocht, staat volgens diezelfde zomoto site op mijn naam sinds 2010.

lekker betrouwbare site _O-
Prima site. Ik kijk vooral naar de historie van de auto. Bij hen kun je zien hoelang de vorige eigenaren de auto hebben gehad, of dat een bedrijf was of een particulier, een leasebak is geweest, enz. Of de km.stand klopt zie je dan weer niet. Ze lijken geen lijntje te hebben met de NAP om zo een oordeel te vormen, wat rdw.nl weer wel heeft. Dr zullen vast weleens foutjes instaan, maar dat zal bij rdw.nl ook wel zo zijn. Dat zou een mogeijke verklaring kunnen zjin van mn vraag overigens.

De door jou genoemde 166.000 is een schatting. Zij gebruiken gewoon een x-aantal km'ers per maand als standaard. Die km.stand kun je zelf verhogen of verlagen ook voor de berekening van de waarde. Of die klopt is natuurlijk altijd maar de vraag. Daar zou ik niet vanuit gaan in ieder geval.

Maar waarom zijn sommige auto's niet bekend bij zomoto.nl , maar wel via rdw.nl Je zou zeggen dat zomoto.nl dr gegevens betrekt van het rdw?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 31-07-2017 15:12:21 ]
  maandag 31 juli 2017 @ 15:11:20 #5
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172807572
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 07:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Enig idee wat het rdw is ts?
Ja.

Jij enig idee waarom ik sommige auto's aan de hand van het kenteken wel terug kan vinden op rdw.nl maar niet terug kan vinden in de database van zomoto? En waarom het rdw.nl slechts aangeeft hoeveel eigenaren er zijn geweest en welke verhouding (particulier/zakelijk) terwijl zomoto dat juist weer uitgebreider aangeeft en ook nog eens hoelang die eigenaren de auto hebben gehad vanaf het bouwjaar van de auto?
pi_172807597
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja.

Jij enig idee waarom ik sommige auto's aan de hand van het kenteken wel terug kan vinden op rdw.nl maar niet terug kan vinden in de database van zomoto? En waarom het rdw.nl slechts aangeeft hoeveel eigenaren er zijn geweest en welke verhouding (particulier/zakelijk) terwijl zomoto dat juist weer uitgebreider aangeeft en ook nog eens hoelang die eigenaren de auto hebben gehad vanaf het bouwjaar van de auto?
Omdat het RDW die informatie niet gratis ter beschikking stelt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 31 juli 2017 @ 15:15:53 #7
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172807646
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat het RDW die informatie niet gratis ter beschikking stelt.
Ze zullen wel contracten hebben met elkaar.. want heel af en toe klopt er iets niet.
En aangezien de RDW de aangewezen instantie is, blijft mn vraag over waarom een en ander soms niet klopt en waarom zomoto dus meer gegevens verstrekt dan rdw zelf en waarom sommige auto's niet in de database van zomoto staan, maar wel bij rdw.

Ik zat net te bedenken: zou dat komen omdat een auto geschorst kan zijn of op bedrijfsvoorraad staat?
  maandag 31 juli 2017 @ 23:33:25 #8
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172820177
Zomoto stelt volgens mij niks voor. Een soort verkoop sites zoals er honderden zijn, de informatie die zij hebben is gebaseerd op schattingen en informatie die via rdw ovi (openbare voertuig informatie) is opgevraagd. Zit gewoon een automaatje op. Zou er dus geen waarde aan hechten
  maandag 31 juli 2017 @ 23:51:07 #9
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172820481
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat het RDW die informatie niet gratis ter beschikking stelt.
Als de RDW dat niet gratis ter beschikking stelt, waarom doet zomoto dat dan wel?
  maandag 31 juli 2017 @ 23:54:07 #10
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172820535
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:33 schreef reeybehn het volgende:
Zomoto stelt volgens mij niks voor. Een soort verkoop sites zoals er honderden zijn, de informatie die zij hebben is gebaseerd op schattingen en informatie die via rdw ovi (openbare voertuig informatie) is opgevraagd. Zit gewoon een automaatje op. Zou er dus geen waarde aan hechten
Zou kunnen.. maar dat het nit veel voorstelt ben ik niet met je eens. Zoals ik al aangaf,sommige informatie is uitgebreider op zomoto dan op rdw. Zoals bijv. die historie.

Maar waarom zijn sommige kentekens dus wel bekend bij de een, niet bij de ander? Zou het kunnen zijn dat die auto's geregistreerd staan als geschorst of op bedrijfsvoorraad ofzo?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:16:57 #11
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172820878
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:54 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zou kunnen.. maar dat het nit veel voorstelt ben ik niet met je eens. Zoals ik al aangaf,sommige informatie is uitgebreider op zomoto dan op rdw. Zoals bijv. die historie.

Maar waarom zijn sommige kentekens dus wel bekend bij de een, niet bij de ander? Zou het kunnen zijn dat die auto's geregistreerd staan als geschorst of op bedrijfsvoorraad ofzo?
zie dat ze samenwerken/ onderdeel zijn van autoblog en autojunk. Helemaal niks zal t dus idd niet zijn. Maar t meeste klopt niet wat er staat, de catalogusprijs is niet eens juist terwijl dat op kenteken te zoeken is bij ovi rdw.

Die iets uitgebreidere info over vorige eigenaren is volgens mij betaald in te zien via bepaalde instanties, zij zullen hier dus een overeenkomst mee hebben.

Dat sommige er wel staan en andere niet ondersteund mijn inziens dat t niet al te betrouwbaar is allemaal
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:39:12 #12
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_172983640
Zomoto...

Mijn originele Nederlandse BMW uit 1998 pakt die meteen. Mijn recent geïmporteerde BMW uit 2001 met XX-XXX-X kenteken kent die niet. Zomoto pakt over het algemeen geen import auto's.

De RDW geeft aan dat mijn originele Nederlandse BMW 3 eigenaren heeft gehad, waarvan 1 zakelijk.

Zomoto geeft aan dat die 5 eigenaren heeft gehad, waarvan 2 autobedrijven. Nu is dat allemaal wel interessant, maar je hebt er geen fluit aan. Zomoto is gewoon de zoveelste site waar je kunt betalen voor informatie waar je niks aan hebt, en de schattingen die zij maken over onderhoud en dergelijke zijn ook discutabel.

Gebruik gewoon de site van de RDW, vul een keer de kilometerstand in en kijk wat de website zegt over de kilometerstand.

En Zomoto zal hun informatie dan wel weer van Autotelexpro halen, veel autobedrijven gebruiken dit programma.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:27:48 #13
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172986993


[ Bericht 100% gewijzigd door Kamelenteen op 08-08-2017 00:32:13 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:31:10 #14
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172987032
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:39 schreef Yum-Yum het volgende:
Zomoto...

Mijn originele Nederlandse BMW uit 1998 pakt die meteen. Mijn recent geïmporteerde BMW uit 2001 met XX-XXX-X kenteken kent die niet. Zomoto pakt over het algemeen geen import auto's.

De RDW geeft aan dat mijn originele Nederlandse BMW 3 eigenaren heeft gehad, waarvan 1 zakelijk.

Zomoto geeft aan dat die 5 eigenaren heeft gehad, waarvan 2 autobedrijven. Nu is dat allemaal wel interessant, maar je hebt er geen fluit aan. Zomoto is gewoon de zoveelste site waar je kunt betalen voor informatie waar je niks aan hebt, en de schattingen die zij maken over onderhoud en dergelijke zijn ook discutabel.

Gebruik gewoon de site van de RDW, vul een keer de kilometerstand in en kijk wat de website zegt over de kilometerstand.

En Zomoto zal hun informatie dan wel weer van Autotelexpro halen, veel autobedrijven gebruiken dit programma.
Voorheen was de informatie over het aantal eigenaars gratis. Misschien dat ze dr nu mee bezig zijn dat te veranderen? Geen idee, maar ik zag bij een weer andere site dat die info betaald was.

Wat ik interessant vind/vond, is om te zien hoelang de vorige eigenaar de auto al had. Als ie binnen een aantal weken weer verkocht wordt, weet die verkoper dan geen reet te vertellen van de auto. Degene die m al jaren in bezit heeft, kan wel het nodige over het onderhoud vertellen en wat eraan mankeert.

Beide site hebben dr plus- en minpunten. Ik vond zomoto altijd wel makkelijk. En nou doet ie het dus niet meer :(
pi_173138360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
En nou doet ie het dus niet meer :(
Oh wat gek? Inderdaad zomoto doet het niet meer... Iemand weet waarom?
pi_173140259
Bij mij werkt de sirte gewoon prima. Misschien even down geweest voor onderhoud?
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:48:48 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_173140540
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:37 schreef oldford het volgende:
Bij mij werkt de sirte gewoon prima. Misschien even down geweest voor onderhoud?
Hier nog steeds niet. Ik bedoel het deel 'waardebepaling' waar je het kenteken invoert.
pi_173148193
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:48 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hier nog steeds niet. Ik bedoel het deel 'waardebepaling' waar je het kenteken invoert.
Precies. Dat waardebepaling gedeelte waar je een kenteken kan invoeren. Die werkt inderdaad niet meer met de melding : 'Het door u ingevulde kenteken is bij ons onbekend.'
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')