abonnement Unibet Coolblue
pi_172787216
Bij deze wil ik jullie advies vragen. Ik wil graag een schuur/overkapping maken tussen twee muren. Deel van de muur is een kokowall/geluidswal. Ik wil het heel simpel houden. Afmetingen: 4 meter diep, 3 meter breed, hoogte 2,5 meter. Ik wil alles van hout. Verder een plat dak, met een afschot naar beneden waar ik het regenwater wil opvangen met een dakgoot. Bitumen of epdm dakbedekking. Ik dacht zelf aan een draagbalk aan de ene kant van de muur van 200 mm x 70 mm (4 meter lang). Aan de andere kant van de muur wordt een draagbalk iets lastiger, omdat de muur overgaat naar een kokowall schutting. Ik dacht zelf om alsnog een balkdrager te bevestigen aan die kant, maar dan in losse delen. De balk aan de kokowall schutting wil ik dan bevestigen aan de twee uiteindes ijzeren uiteindes. Weet niet of dat sterk genoeg is en welke materiaal meest geschikt is om de balk te bevestigen. De balk aan de muur wil ik bevestigen met keilbouten. Om de 60 cm wil ik dwarsbalken van 100 mm x 50 mm (van 3 meter). Deze dwarsbalken wil ik met raveeldragers of balkendragers monteren op de draagbalken. Bovenop de dwarsbalken komen osb platen. De overkapping wil ik dan in het geheel afsluiten met een deur(zie foto). Dan wordt het meer een schuur dan een overkapping.

Alle ideeën en suggesties zijn welkom.




















abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')