abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172744030
Hi,

Onze dakdekker heeft de daktrim gemonteerd, echter dekt deze het hout erachter niet af.
Ik heb hem bijgevoegde foto gemaild met de opmerking dat dit volgens mij niet de bedoeling is.
Ik heb nog geen reactie, maar ik spreek hem maandag.

Dit is zo toch niet goed afgewerkt lijkt me, Visueel niet mooi, en het hout erachter is niet volledig beschermd.

De aannemer die de ruwbouw gezet heeft (exclusief dakbedekking) heeft aangegeven dat het mogelijk is om een verticaal stripje zink tussen de muur en de kraal te schuiven/lijmen en zo het hout af te dekken. Dit lijkt me ook geen gezicht.
Het liefste heb ik dat hij deze verwijderd en een nieuwe monteert.

Staat hij in zijn recht om te zeggen dat dit zo hoort en dat ik dit maar moet accepteren?

Alvast bedankt voor jullie antwoord
Edwin
pi_172744965
Heb je specifiek gevraagd om een kraaltrim?
Dit is prutswerk, en je mag eisen dat hij een bredere tril monteert. Gaat ie niet leuk vinden maar dat is zijn probleem. Als het water over je dak loopt, krult het zo de aanbouw in.

Zo hoort het. Maar persoonlijk zie ik bij een stenen aanbouw liever een normale trim.

[ Bericht 36% gewijzigd door Knuppel1983 op 28-07-2017 20:27:31 ]
pi_172745631
Hier heb ik niet specifiek om gevraagd, dit is ook niet ter sprake gekomen.
Aan de voorzijde zit een boeiboord, misschien dat dat gedreven heeft waarom hij voor een kraal gekozen heeft.
De hele bouw is niet voor mij, het was mij niet eens duidelijk wat voor keuzes er allemaal zijn.

In ons geval is het overigens een gezette zinken kraal, maar ook deze is op verschillende hoogtes te maken neem ik aan.
pi_172748205
Klopt. En je dakdekker heeft waarschijnlijk de voorzijde gemeten.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:55:19 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172749297
een kraaltrim zonder boeiboord vind ik wel vreemd trouwens. Sowieso raar dat ie uit zichzelf voor een zinkkraal kiest. een aluminium daktrimprofiel is significant makkelijker en goedkoper. Bij ons huis moet ik elke keer vragen om een zinkkraal, anders flikkeren ze er gewoon zo een alu railtje tegen aan.
pi_172753645
ik zou hier denk dat niet het zink te kort is maar er een boeideel mist. blijft staan dat een dakdekker dit niet zo moet maken.

wie heeft deze dakdekker gekozen jij of de aannemer? in het laatste geval is hier verantwoordelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')