abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:38:12 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_172740195
Helaas heb ik een probleem met mijn CV. Mijn CV verliest langzaam druk (ongeveer 0.3 bar per week). Ik heb de onderhoudsmonteur er al twee keer bij gehad, 1x is het expansievat vervangen, en de 2e keer kon hij nergens een probleem vinden. Ik heb ook nergens vochtplekken of een indicatie waardoor ik de druk verlies. Onder mijn keuken loopt wel een leiding van de CV die heel langzaam (niet eens echt druppels, maar de slang is wel vochtig bij een koppelstuk waar 2 slangen aan elkaar zitten) vochtig wordt. De grond eronder is ook een klein beetje vochtig (maar zeker niet "soaked").

Heeft iemand een idee hoeveel water 0.3 bar per week druk verlies ongeveer is? Denk ik aan een emmer? Of een half theekopje? Zou die slang hét probleem kunnen zijn? Omdat het op een onmogelijke plek zit zal ik mijn keuken vrijwel compleet moeten slopen om er goed bij te kunnen, dus voordat ik dat doe weet ik graag of ik kans maak dat dit het probleem is.

En zo niet: iemand tips om het probleem "boven water" (haha) te krijgen?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_172740434
Volgens mij staat het probleem/oplossing al in op :D
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:52:18 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_172740457
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:50 schreef Geerd het volgende:
Volgens mij staat het probleem/oplossing al in op :D
Mijn vraag is dus ook vooral: als de koppeling licht vochtig voelt... Is dat dan hét lek waarschijnlijk of had ik dan echt druppels gezien?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_172740725
Als je dat nou eerst fixed kun je het toch uitsluiten.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:23:17 #5
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_172741071
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:05 schreef Geerd het volgende:
Als je dat nou eerst fixed kun je het toch uitsluiten.
Ja, klopt. Ga ik ook (laten) doen. Het punt is alleen dat het op een ellendige plek zit en ik er misschien mijn halve keuken voor moet slopen. Als het dan in de categorie "kan geen kwaad, is waarschijnlijk niet je primaire probleem" zit, wil ik dat graag vooraf weten.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_172743299
Het is in elk geval LEK op die plek. Dus die plek verlies je druk. Of dat de enige oorzaak van het drukverlies is, is voorlopig alleen maar gissen.

Dus dit lek dichten, kijken of je dan nog druk verliest en zo ja, doorzoeken naar nog zo'n lek.
pi_172751805
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:38 schreef JeOma het volgende:
Helaas heb ik een probleem met mijn CV. Mijn CV verliest langzaam druk (ongeveer 0.3 bar per week). Ik heb de onderhoudsmonteur er al twee keer bij gehad, 1x is het expansievat vervangen, en de 2e keer kon hij nergens een probleem vinden. Ik heb ook nergens vochtplekken of een indicatie waardoor ik de druk verlies. Onder mijn keuken loopt wel een leiding van de CV die heel langzaam (niet eens echt druppels, maar de slang is wel vochtig bij een koppelstuk waar 2 slangen aan elkaar zitten) vochtig wordt. De grond eronder is ook een klein beetje vochtig (maar zeker niet "soaked").

Heeft iemand een idee hoeveel water 0.3 bar per week druk verlies ongeveer is? Denk ik aan een emmer? Of een half theekopje? Zou die slang hét probleem kunnen zijn? Omdat het op een onmogelijke plek zit zal ik mijn keuken vrijwel compleet moeten slopen om er goed bij te kunnen, dus voordat ik dat doe weet ik graag of ik kans maak dat dit het probleem is.

En zo niet: iemand tips om het probleem "boven water" (haha) te krijgen?
Heb jij aan de voetventielen liggen spelen?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 09:23:42 #8
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_172754258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 00:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij aan de voetventielen liggen spelen?
Sorry? Wat? ☺️
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_172758805
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:23 schreef JeOma het volgende:

[..]

Sorry? Wat? ☺️
Als jij niet weet wat het is neem ik aan van niet, voetventielen inregelen?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:15:38 #10
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_172758993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij niet weet wat het is neem ik aan van niet, voetventielen inregelen?
Nee inderdaad. Ben een simpele consument. Ontluchten is al spannend zat voor mij. 😁
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  Moderator zaterdag 29 juli 2017 @ 19:58:49 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172767116
Heb je wel ergens voetventielen ?




Leidingen in een eventuele kruipruimte zijn ook allemaal lek vrij ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')