Mijn setup is als volgt.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:42 schreef wootahH het volgende:
heeft het ooit gewerkt? firmware van router up to date? tv al reboot gegeven?
welk kanaal staat je router 1 6 11? werkt vast ip instellen op de tv wel? heb je een simpel ssid naam zonder @#$-?
had je zowel de tv als de router eerder ook al van de stroom gehaald?quote:Op zondag 30 juli 2017 17:26 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Mijn setup is als volgt.
Ik heb een Ziggo modem/router, en daarachter (flinke afstand en flink uit elkaar) 2 TP Link routers.
Beide heb ik als router laten staan. Dat betekent dat er een LAN kabel in de WAN poort van TPLink routers gaat. Ik heb ze ook als bridge geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
TPLink1 staat op auto kanaal en heeft IP 192.168.0.1.
TPLink2 heb ik op kanaal 6 ingesteld en IP 192.168.1.1 gegeven.
Met router TPLink2 wil de tv niet inloggen op locatie 2.
Nu komt het gekke. Vanochtend heb ik TPLink2 meegenomen en op de plek van TPLink1 neergezet, met TPLink1 uitgeschakeld en verder niets veranderd aan de instellingen van TPLink2. Tv ook meegenomen naar locatie1 en dan logt de tv wel in!
Hoe kan dit?
Ja, ik heb het net weer op locatie 2 geprobeerd en nu krijg ik weer de melding dat de tv geen verbinding kan maken met het toegangspunt.quote:Op zondag 30 juli 2017 17:33 schreef wootahH het volgende:
[..]
had je zowel de tv als de router eerder ook al van de stroom gehaald?
vaag ja. weet je zeker dat de kabel goed is naar die tp2, andere cliënts kunnen daar wel verbinden?quote:Op zondag 30 juli 2017 17:36 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Ja, ik heb het net weer op locatie 2 geprobeerd en nu krijg ik weer de melding dat de tv geen verbinding kan maken met het toegangspunt.
Dit klinkt sowieso als vragen om problemen.quote:Op zondag 30 juli 2017 17:26 schreef mrbombastic het volgende:
Beide heb ik als router laten staan. Dat betekent dat er een LAN kabel in de WAN poort van TPLink routers gaat. Ik heb ze ook als bridge geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
TPLink1 staat op auto kanaal en heeft IP 192.168.0.1.
TPLink2 heb ik op kanaal 6 ingesteld en IP 192.168.1.1 gegeven.
Dank voor je reactie, het is wel netter inderdaad om het zo in te stellen.quote:Op zondag 30 juli 2017 17:48 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dit klinkt sowieso als vragen om problemen.
Wat ik zou doen is het volgende:
1) TP links in de prullenbak
2) fatsoenlijke access points kopen, b.v. Ubiquiti Unifi
Als je daar geen zin in hebt kan je het volgende proberen:
1) Reserveer minimaal 2 IPs' voor je TPLinks in je router. Als je b.v. je router zo instelt dat ie IP's uitdeelt tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.254, (met de router zelf op .0.1) dan kan je dus b.v. .0.2 en 0.3. gebruiken voor de TP Links
2) Plug de LAN kabel in een v/d LAN poorten v/d TPLink's
3) Zorg dat op beide TPLink's de DHCP server uitgeschakeld is
Als je 't zo configureert zou het moeten werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |