abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:39:58 #151
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172723351
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:20 schreef StevieW0nder het volgende:
Als jij een vriend/vriendin had waar je heel gelukkig mee bent, zou jij dan je vaste baan + familie achterlaten?

Niet hele topic gelezen, maar ja. Als ik echt van iemand houdt dan zou ik dat er wel voor over hebben. Mijn werk kan ik overal uitvoeren en als ik daarmee mijn partner gelukkig maak? Prima.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172723781
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:41 schreef StevieW0nder het volgende:
heb dat wel 7-8 jaar gedaan, om 50 landen te verkennen maar toen had ik geen relatie en maakte de toekomst niks uit.

Toch wel apart, jaren lang reizen en het er lekker van nemen (helemaal niet erg).

Maar nu heb je een relatie met iemand uit het buitenland en dan precies nu ga je financiële doelstellingen zetten, twijfelen over je carrière en wil je graag iets opbouwen voor je toekomst (terwijl je juist nu echt een reden hebt om naar het buitenland te gaan)...

Als je 50+ landen hebt bezocht zal je vast ook wel veel buitenlanders hebben ontmoet die online werk doen of zelfs iets opgebouwd hebben in het buitenand. Dus het is heel goed mogelijk. Maar het lijkt erop dat jij haar heel graag naar België ziet komen terwijl ze dat zelf niet helemaal zeker weet.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 27 juli 2017 @ 22:27:41 #153
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_172724956
Hangt denk ik veel af van welk land. En of ik daar werkgelegenheid en een toekomst zou kunnen opbouwen.

Na zelf 4 jaar lang een lange afstands relatie gehad te hebben, heb ik vorig jaar alles bij elkaar gepakt en ben naar Engeland verhuisd. Qua taal was het voor ons beiden het makkelijkst. En vriendlief had sowiesow al een vaste baan.

Was wel omschakelen naar een andere cultuur/omgeving en nu de hele dag een andere taal te spreken/schrijven/zelfs denken. Ook compleet ander werk gevonden (waar ik in Nederland nauwelijks werk kon vinden binnen mijn werkveld qua studie achtergrond), hier binnen 1 sollicitatie een goede baan in een werkveld waar ik niet eens ervaring in had.

Nu 1,5 jaar verder en samen een huis gekocht.

En nog absoluut geen spijt van gehad.

Nu is Engeland natuurlijk niet heel ver weg van Nederland. :P
pi_172725536
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:26 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Mijn vriendin wil wel samenwonen. Ze projecteerde de Braziliaanse visie over ongehuwd samenwonen ("dat doen enkel ongemanierde mensen van lage klasse") even op Europa. Maar nu ze weet dat het hier normaal is vindt ze het prima. Al mijn vrienden doen het als voorbereiding op het huwelijk en dat begrijpt shit.Ik gaf een voorbeeld waarbij koppels uit elkaar gaan als het samenwonen niet goed gaat. Als ze eerst trouwen zitten ze later in de shit

In BR neuken we in ieder geval. Dat willen we allebei maar haar moeder mag het niet weten.

Is ook het enige aspect van samenwonen waar ze nog over struikelt. Ik mag wel bij haar op bezoek gaan maar moet bij mijn ouders logeren. Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren
Ja ei, in Europa kan dat wel, maar bij haar thuis in Brazilië NIET. Daar zit nog steeds die moeder tussen en daar gaat jouw vriendin echt NIET mee breken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_172725565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:52 schreef ITrade het volgende:

[..]

Toch wel apart, jaren lang reizen en het er lekker van nemen (helemaal niet erg).

Maar nu heb je een relatie met iemand uit het buitenland en dan precies nu ga je financiële doelstellingen zetten, twijfelen over je carrière en wil je graag iets opbouwen voor je toekomst (terwijl je juist nu echt een reden hebt om naar het buitenland te gaan)...

Als je 50+ landen hebt bezocht zal je vast ook wel veel buitenlanders hebben ontmoet die online werk doen of zelfs iets opgebouwd hebben in het buitenand. Dus het is heel goed mogelijk. Maar het lijkt erop dat jij haar heel graag naar België ziet komen terwijl ze dat zelf niet helemaal zeker weet.
Het is ook leeftijdsgebonden. Ik verbleef in jeugdherbergen maar ben er al zo lang mee bezig dat niks me nog verrast. Nu en dan zie je zelfs een verbod op toegang voor dertig plussers.

Er is niet echt iets zoals "het buitenland". Elk land heeft eigen wetgevingen, eigen vraag naar bepaalde skills. Al zijn er wel dingen die terug komen.
In veel Westerse landen (Canada, AU, NZ, USA) is het gewoon een kwestie van je Europees diploma gelijkstellen en een procedure doorlopen voor je aan de slag kan. Soms examen afleggen, zeker in de gezondheidszorg.
Maar in derde wereldlanden moeten veel geschoolde mensen een andere manier zoeken.
Ik denk dat Brazilië een gevalletje apart is in Latijns Amerika. Door de crisis in Venezuela zie ik daar veel Venezolanen ongeregistreerd werken voor een bed en wat voedsel. Geregistreerd werken is moeilijk als buitenlander.

Meeste koppels die ik kende hadden een jeugdherberg waarbij de buitenlander in de zaak kwam werken, ook niet geregistreerd. Dat deden ze omdat er niet veel andere mogelijkheden waren. Een baan die ze op den duur beu werden maar het was voor de liefde. Tot de liefde vervaagde, en ze zichzelf zodanig uit het oog verloren dat ze terug naar NL gingen. Sommigen getrouwd en met kinderen.

Brazilianen zijn echt in oorlog met de regering. De laatste 2 presidenten (Lula en Dilma Roussef) die ik me herinner zijn wegens corruptie afgezet en de derde (Michel Temer) is al even erg. Ook betrapt in een schandaal en minder dan 9% van de bevolking steunt hem nog.

Mensen verliezen hun sociale rechten, mogen steeds later met pensioen. De meeste kinderen blijven voor goed bij hun ouders wonen omdat er geen geld is voor een eigen huis. In die vriendengroep van mijn vriendin (stuk of 10 mensen) moet de helft wachten op de wekelijkse loonstorting om naar de film te kunnen gaan.
Mensen komen massaal op straat en ik vraag me af hoe ver ze nog verwijderd zijn van een situatie zoals in Venezuela.

Het is ook de algemene regel in Latijns Amerika dat je na 22u echt niet meer alleen over straat mag lopen.
Dat zijn dingen waar ik niet aan kan wennen. Ik dacht dat het wel meeviel en heb het eens 1km geprobeerd in de grote stad. Ben door 3 potentieel gevaarlijke daklozen benaderd.

Misschien is dit negatief, mopperen en ja maaren.
Er zijn ook hele mooie dingen aan het land.
Maar ik voel nu dat ik een leeftijd heb bereikt waarop ik stilaan wil settelen en niet meer de eeuwige nomade wil zijn.
pi_172725670
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:42 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Het is ook leeftijdsgebonden. Ik verbleef in jeugdherbergen maar ben er al zo lang mee bezig dat niks me nog verrast. Nu en dan zie je zelfs een verbod op toegang voor dertig plussers.

Er is niet echt iets zoals "het buitenland". Elk land heeft eigen wetgevingen, eigen vraag naar bepaalde skills. Al zijn er wel dingen die terug komen.
In veel Westerse landen (Canada, AU, NZ, USA) is het gewoon een kwestie van je Europees diploma gelijkstellen en een procedure doorlopen voor je aan de slag kan. Soms examen afleggen, zeker in de gezondheidszorg.
Maar in derde wereldlanden moeten veel geschoolde mensen een andere manier zoeken.
Ik denk dat Brazilië een gevalletje apart is in Latijns Amerika. Door de crisis in Venezuela zie ik daar veel Venezolanen ongeregistreerd werken voor een bed en wat voedsel. Geregistreerd werken is moeilijk als buitenlander.

Meeste koppels die ik kende hadden een jeugdherberg waarbij de buitenlander in de zaak kwam werken, ook niet geregistreerd. Dat deden ze omdat er niet veel andere mogelijkheden waren. Een baan die ze op den duur beu werden maar het was voor de liefde. Tot de liefde vervaagde, en ze zichzelf zodanig uit het oog verloren dat ze terug naar NL gingen. Sommigen getrouwd en met kinderen.

Brazilianen zijn echt in oorlog met de regering. De laatste 2 presidenten (Lula en Dilma Roussef) die ik me herinner zijn wegens corruptie afgezet en de derde (Michel Temer) is al even erg. Ook betrapt in een schandaal en minder dan 9% van de bevolking steunt hem nog.

Mensen verliezen hun sociale rechten, mogen steeds later met pensioen. De meeste kinderen blijven voor goed bij hun ouders wonen omdat er geen geld is voor een eigen huis. In die vriendengroep van mijn vriendin (stuk of 10 mensen) moet de helft wachten op de wekelijkse loonstorting om naar de film te kunnen gaan.
Mensen komen massaal op straat en ik vraag me af hoe ver ze nog verwijderd zijn van een situatie zoals in Venezuela.

Het is ook de algemene regel in Latijns Amerika dat je na 22u echt niet meer alleen over straat mag lopen.
Dat zijn dingen waar ik niet aan kan wennen. Ik dacht dat het wel meeviel en heb het eens 1km geprobeerd in de grote stad. Ben door 3 potentieel gevaarlijke daklozen benaderd.

Misschien is dit negatief, mopperen en ja maaren.
Er zijn ook hele mooie dingen aan het land.
Maar ik voel nu dat ik een leeftijd heb bereikt waarop ik stilaan wil settelen en niet meer de eeuwige nomade wil zijn.
Maw je ziet jezelf op de lange termijn dus helemaal niet gelukkig worden in Brazilië..
pi_172725751
quote:
9s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja ei, in Europa kan dat wel, maar bij haar thuis in Brazilië NIET. Daar zit nog steeds die moeder tussen en daar gaat jouw vriendin echt NIET mee breken.
Dat ze breken is echt het allerlaatste wat ik wil. Ik stuur zelf ook dagelijks berichten met mijn schoonmoeder.
En als we in Europa een toekomst maken vind ik het prima dat haar moeder meerdere maanden op bezoek komt.
Een toekomst (echt later) in Brazilië sluit ik niet 100% uit. Maar dan wil ik wel voldoende geld hebben om er een eigen huis te kopen en niet onder het dak van schoonmoeder te wonen. Een van de hoofdredenen waarom ik de komende jaren in EU geld wil rapen
pi_172725810
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maw je ziet jezelf op de lange termijn dus helemaal niet gelukkig worden in Brazilië..
Vanwege de filosofie "zonder geld geen geluk".
Als ik een pensionado was met een Europees maandelijks inkomen was het een heel andere zaak.
Nu vind ik het leuk voor toerisme maar niet om te wonen, werken en een gezin te stichten
pi_172725944
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Vanwege de filosofie "zonder geld geen geluk".
Als ik een pensionado was met een Europees maandelijks inkomen was het een heel andere zaak.
Nu vind ik het leuk voor toerisme maar niet om te wonen, werken en een gezin te stichten
Woonde jij nu in Belgie?
Kan jij je voorstellen dat een welvarende vrouw het ook eng vind om in Europa te wonen.

Zij zal ook wel denken als je een dagje in Brussel of Antwerpen loopt wat is dit voor gekkigheid.

Brazilie is echt zo slecht nog niet (als je geld hebt) vergeleken met een normaal bestaan in Belgie.
Hell To The Liars
pi_172726210
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Brazilie is echt zo slecht nog niet (als je geld hebt) vergeleken met een normaal bestaan in Belgie.
Wat je daar tussen haakjes plaatst is wel iets heel essentieels.

Mijn vriendin woont in een stad met een twintigtal zones. 6 zijn veilig, voor de rijkere bevolking.
In al die andere is het leven totaal anders. In 1 jaar tijd zijn de mobiele telefoons van haar en haar moeder 2 keer gestolen in die zones. 1 keer de handtas, en een vriendin werd overvallen in een taxi. Het kan overal.

Stuur me een PM als je er een keer op vakantie wil gaan. Ik ken een aantal mooie veilige plekken waar je onmiddellijk verliefd op zal worden zoals Ilha Bela.

Maar.. It's all about the money. All bout the dum dum dududumdum
pi_172726361
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Wat je daar tussen haakjes plaatst is wel iets heel essentieels.

Mijn vriendin woont in een stad met een twintigtal zones. 6 zijn veilig, voor de rijkere bevolking.
In al die andere is het leven totaal anders. In 1 jaar tijd zijn de mobiele telefoons van haar en haar moeder 2 keer gestolen in die regios.

Stuur me een PM als je er een keer op vakantie wil gaan. Ik ken een aantal regios waar je onmiddellijk verliefd op zal worden zoals Ilha Bela.

Maar.. It's all about the money. All bout the dum dum dududumdum
Maar jouw vriendin had toch geld, meer als de gemiddelde persoon..

Mijn oude werkgever is Braziliaan en woont daar ook..
Dus zodoende weet ik een beetje ervan af.
Oud collega had een jong blaadje uit Fortaleza..

Maar als ik naar Brazilie wil zou ik naar Santa Catarina moeten begreep ik :P
Hell To The Liars
pi_172726597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb er zelf twee jaar gewoond (Colombia zelfs)
Dat weet ik, J. :)

quote:
en had absoluut niet in de indruk dat men er gelukkiger was dan in Europa. Overigens zijn die lijstjes nogal vaag want andere - en vaak gedetailleerdere - lijstjes noemen landen als Noorwegen en Nieuw Zeeland als gelukkigste landen.
Vraag de mensen in Colombia vs de mensen in Noorwegen en Nieuw-Zeeland. Ondanks de rijkdom van de laatsten zijn de eersten ondanks veel minder veel happier.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172726624
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Vanwege de filosofie "zonder geld geen geluk".
Als ik een pensionado was met een Europees maandelijks inkomen was het een heel andere zaak.
Nu vind ik het leuk voor toerisme maar niet om te wonen, werken en een gezin te stichten
Maar de situatie is zoals hij is en de situatie is dat je geen pensionado bent met een Europees maandelijks inkomen..
pi_172727415
TO, hoe zou het voor jullie zijn om in Portugal te wonen? Daar is de cultuur en de taal veel meer zoals je vriendin gewend is, en misschien zou het voor jou een stuk makkelijker te zijn om op afstand te werken vanuit Portugal? En waarschijnlijk wordt haar diploma makkelijker in Portugal erkend dan hier.
Zou dat een compromis kunnen zijn?
pi_172727563
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:42 schreef dodoria het volgende:
TO, hoe zou het voor jullie zijn om in Portugal te wonen? Daar is de cultuur en de taal veel meer zoals je vriendin gewend is, en misschien zou het voor jou een stuk makkelijker te zijn om op afstand te werken vanuit Portugal? En waarschijnlijk wordt haar diploma makkelijker in Portugal erkend dan hier.
Zou dat een compromis kunnen zijn?
Zowel qua taal als cultuur staat Portugal zo mogelijk nog verder af van Brazilië dan Spanje van Spaanstalig Latijns-Amerika.

Iets minder "racisme", dat wel.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172728150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:42 schreef dodoria het volgende:
TO, hoe zou het voor jullie zijn om in Portugal te wonen? Daar is de cultuur en de taal veel meer zoals je vriendin gewend is, en misschien zou het voor jou een stuk makkelijker te zijn om op afstand te werken vanuit Portugal? En waarschijnlijk wordt haar diploma makkelijker in Portugal erkend dan hier.
Zou dat een compromis kunnen zijn?
Geen idee eigenlijk. Ik weet niet hoe het op dit moment gesteld is met de economische crisis daar.
Spanje zit met 50% jeugdwerkloosheid, maar van Portugal weet ik het niet.
Ik denk wel dat ze cultureel dicht bij de Brazilianen zitten. Er was altijd een goed contact met Portugezen op onze reizen.
Zelfs als haar diploma er niet telt zal ze wel wat anders kunnen via de taal.
En ik zou met mijn diploma aan de slag kunnen omdat het binnen de EU ligt
pi_172728279
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maw je ziet jezelf op de lange termijn dus helemaal niet gelukkig worden in Brazilië..
Dit. En de dame in kwestie wordt niet gelukkig in België.

Het gaat dus helemaal niet om schoonmoeder, de situatie in Brazilië of geld maar gewoon om het feit dat jullie beide niet willen wijken.

Zei wil haar cultuur en familie en jij wil zekerheid en iets met je diploma.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_172728327
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:48 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zowel qua taal als cultuur staat Portugal zo mogelijk nog verder af van Brazilië dan Spanje van Spaanstalig Latijns-Amerika.

Iets minder "racisme", dat wel.
Taal is op een paar kleine details na heel gelijkaardig.
Zoals Vlaams versus Nederlands, totaal geen issue.
Voor hen ten minste. Ik heb persoonlijk wel moeite met Portugees uit Portugal als ze snel praten.
Net zoals ik de eerste weken ook geen fuck verstond van Spaans van Argentijnen.

En cultureel verschillend dat ligt eraan wat je onder cultuur verstaat.
Portugal heeft economisch ook moeilijkheden maar dat stelt niks voor in vergelijking met Brazilië.
Ik heb wel de indruk dat Portugezen en Brazilianen gemiddeld even warm en sociaal zijn, in tegenstelling tot Noord Europa waar mensen doorgaans elkaar niet meer helpen
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:40:23 #169
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172728339
quote:
12s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat weet ik, J. :)

[..]

Vraag de mensen in Colombia vs de mensen in Noorwegen en Nieuw-Zeeland. Ondanks de rijkdom van de laatsten zijn de eersten ondanks veel minder veel happier.
Ah, ben jij het!

Het hangt er allemaal net van af aan wie je het vraagt, en wanneer. Vraag het eens tijdens rush hour in de Transmilenio en dan krijg je hele andere antwoorden ;)

Erger wordt het natuurlijk wanneer mensen echt te maken krijgen met dingen als gezondheidszorg. In Colombia heb je dan een veel groter probleem dan in het rijke westen. Niet als je een mooie verzekering hebt natuurlijk, maar estrato 3 en lager moeten het met povere zorg doen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172728385
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:40 schreef Strani het volgende:

[..]

Ah, ben jij het!

Het hangt er allemaal net van af aan wie je het vraagt, en wanneer. Vraag het eens tijdens rush hour in de Transmilenio en dan krijg je hele andere antwoorden ;)

Erger wordt het natuurlijk wanneer mensen echt te maken krijgen met dingen als gezondheidszorg. In Colombia heb je dan een veel groter probleem dan in het rijke westen. Niet als je een mooie verzekering hebt natuurlijk, maar estrato 3 en lager moeten het met povere zorg doen.
Ja, je bent ook wel een rund als je in estrato 3 of lager verzeild raakt.

Qua zorg is Colombia unbeatable. Goed, goedkoop en zeer veel aandacht. Kom daar maar es om met Nederlandse "zorg" waar je een Colombiaans minumumsalaris per maand voor neertelt... :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:43:51 #171
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172728388
Ik zou het alleen doen als ze genoeg centen heeft :')
pi_172728532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:35 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dit. En de dame in kwestie wordt niet gelukkig in België.

Het gaat dus helemaal niet om schoonmoeder, de situatie in Brazilië of geld maar gewoon om het feit dat jullie beide niet willen wijken.

Zij wil haar cultuur en familie en jij wil zekerheid en iets met je diploma.
Zij is wel gesteld op een luilekkerleventje, dat nu in stand gehouden wordt doordat moeder samen de rekeningen betaalt. Alles organiseert en alle huishoudelijke taken op zich neemt. Je hebt in NL ook van die jongeren die thuis bij pappie en mammie blijven en nooit zelfstandig worden. Maar ooit moet het toch gebeuren.

Moeder is wel 70+ en als ze er een keer niet meer is begint the real life waarin ze plots ZELF verantwoordelijkheden moet nemen. Dan weet ik niet hoeveel ze nog van haar cultuur houdt.
Als ze een keer haar baan verliest door dat steeds te laat komen en moeder is er niet meer, heeft ze dikke problemen. Worden de rekeningen ineens dubbel en moet ze alles in huis ineens zelf doen. Ik vind het gevaarlijk om zo afhankelijk te zijn van 1 persoon. En ik merk ook dat moeder haar afhankelijk wil houden en de huishoudelijke taken zoals koken en strijken totaal niet wil aanleren.

Haar familie is in feite 1 persoon want de rest zien ze zelden.
Ik wil haar moeder ook niet helemaal weg hebben als we het elders samen proberen.
Mag van mij gerust enkele maanden per jaar bezoeken. Maar dat volledig afhankelijk van haar blijven kan niet iets zijn waar we naar moeten streven
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:59:37 #173
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172728555
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ja, je bent ook wel een rund als je in estrato 3 of lager verzeild raakt.

Qua zorg is Colombia unbeatable. Goed, goedkoop en zeer veel aandacht. Kom daar maar es om met Nederlandse "zorg" waar je een Colombiaans minumumsalaris per maand voor neertelt... :')
Het feit dat jij zegt dat je een rund bent als je in estrato 3 terechtkomt, zegt genoeg over jouw kennis over hoe het overgrote deel van Colombia leeft. Wellicht leef je in een oliebubbel maar estrato 3 is gewoon middenklasse, waartoe ook mijn schoonfamilie behoort.

Artikel uit 2010; er zal niet veel veranderd zijn. Zegt dat 84 procent van mensen in Bogota in estratos 1, 2 of 3 leeft.

http://www.radiosantafe.c(...)os-estratos-1-2-y-3/

Ik ben niet zo'n voorvechter voor de armere klasse maar wat jij doet is het andere extreem: Jij baseert je kennis over het land op de paar procent die het echt goed hebben.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172728597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Het feit dat jij zegt dat je een rund bent als je in estrato 3 terechtkomt, zegt genoeg over jouw kennis over hoe het overgrote deel van Colombia leeft. Wellicht leef je in een oliebubbel maar estrato 3 is gewoon middenklasse, waartoe ook mijn schoonfamilie behoort.

Artikel uit 2010; er zal niet veel veranderd zijn. Zegt dat 84 procent van mensen in Bogota in estratos 1, 2 of 3 leeft.

http://www.radiosantafe.c(...)os-estratos-1-2-y-3/

Ik ben niet zo'n voorvechter voor de armere klasse maar wat jij doet is het andere extreem: Jij baseert je kennis over het land op de paar procent die het echt goed hebben.
Welnee, ik woon estrato 4, net als mijn schoonfamilie, beweeg me onder estrato 3 en besef dondersgoed dat de voormalige estrato 6 een dikke bubble was... jaren geleden al.

Heb je al 5+ jaar niet gemeet man. :D
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 01:32:20 #175
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172728829
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 01:05 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Welnee, ik woon estrato 4, net als mijn schoonfamilie, beweeg me onder estrato 3 en besef dondersgoed dat de voormalige estrato 6 een dikke bubble was... jaren geleden al.

Heb je al 5+ jaar niet gemeet man. :D
Nee, ik ben ook alweer een paar jaar niet in Colombia geweest :) Wanneer we gaan doen we dat voornamelijk voor de schoonouders en die zijn net hier geweest dus voorlopig hoeven we niet.

Sorry voor het off-topic gepraat TS, hoewel dit soort onderwerpen dagelijkse praktijk kunnen worden in jouw toekomst.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172743642
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:56 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Zij is wel gesteld op een luilekkerleventje, dat nu in stand gehouden wordt doordat moeder samen de rekeningen betaalt. Alles organiseert en alle huishoudelijke taken op zich neemt. Je hebt in NL ook van die jongeren die thuis bij pappie en mammie blijven en nooit zelfstandig worden. Maar ooit moet het toch gebeuren.
Ze voelt de behoefte om volwassen te worden totaal niet. Dat gaat echt niet veranderen als jullie samen gaan wonen.. Ik zal je vertellen wat er dan namelijk gaat gebeuren. Jij gaat haar, als een soort vader, iedere keer wijzen op de dingen die ze moet doen. Daar gaat ze boos om worden omdat ze niet wil dat jij haar verteld wat ze moet doen. En zij gaat die dingen die ze moet doen, niet doen, omdat ze weet dat jij ze wel gaat doen, omdat jij er last van hebt als ze niet gedaan zijn. Jij wordt steeds meer gefrustreerd omdat ze niet doet wat ze moet doen en zij wordt steeds meer gefrustreerd omdat je haar overal steeds op aanspreekt.


quote:
Moeder is wel 70+ en als ze er een keer niet meer is begint the real life waarin ze plots ZELF verantwoordelijkheden moet nemen. Dan weet ik niet hoeveel ze nog van haar cultuur houdt.
Als ze een keer haar baan verliest door dat steeds te laat komen en moeder is er niet meer, heeft ze dikke problemen. Worden de rekeningen ineens dubbel en moet ze alles in huis ineens zelf doen.
Ze is geen 12 meer, dus dit kan ze zelf prima bedenken. Dat ze daar niet over nadenkt, geeft wel aan hoe onvolwassen ze is. En dat ga je er echt niet zomaar uit krijgen.

quote:
Ik vind het gevaarlijk om zo afhankelijk te zijn van 1 persoon. En ik merk ook dat moeder haar afhankelijk wil houden en de huishoudelijke taken zoals koken en strijken totaal niet wil aanleren.
Nu is haar moeder die persoon.. Als jullie gaan samenwonen, wordt jij die persoon..

Heeft je vriendin haar moeder gevraagd of ze haar die dingen wil leren?
pi_172746203
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:17 schreef madam-april het volgende:

[..]
Ze voelt de behoefte om volwassen te worden totaal niet. Dat gaat echt niet veranderen als jullie samen gaan wonen.. Ik zal je vertellen wat er dan namelijk gaat gebeuren. Jij gaat haar, als een soort vader, iedere keer wijzen op de dingen die ze moet doen. Daar gaat ze boos om worden omdat ze niet wil dat jij haar verteld wat ze moet doen. En zij gaat die dingen die ze moet doen, niet doen, omdat ze weet dat jij ze wel gaat doen, omdat jij er last van hebt als ze niet gedaan zijn. Jij wordt steeds meer gefrustreerd omdat ze niet doet wat ze moet doen en zij wordt steeds meer gefrustreerd omdat je haar overal steeds op aanspreekt.
Ik volg je hier grotendeels in. Ik zie namelijk die zelfde dynamiek als ik haar zeg dat ze echt eens op tijd op het werk moet komen. Dat ze de baas hoort te verwittigen als ze zomaar onder de uren weg gaat. Ze komt er voorlopig mee weg maar collega's verliezen hun baan wegens te laat komen en zij krijgt problemen met hen omdat ze een voorkeursbehandeling krijgt.

We hebben heel veel bonje gehad over te laat komen, niet over het werk maar ook als ik met haar op date ging. Niet 10 minuten maar een uur te laat.
Moeder zegt altijd van "We moeten haar dat echt leren" maar zodra ik mijn stem verhef of even het huis uit moet omdat ik gefrustreerd ben, ben IK de boosdoener ook voor schoonmoeder. Je mag onder geen enkele voorwaarde boos worden.

En dus verandert er uiteindelijk helemaal niks.
"Don't try to control me. Don't tell me what to do"

Verder kan het best dat ik wat verantwoordelijkheden van haar overneem. Maar ik kan niet voor haar op tijd op het werk komen of een inspanning doen om Engels te verbeteren. Studeren voor een examen. Sommige dingen moeten echt van haar komen. En daar sputtert de motor. Ik hoopte dat dat zou verbeteren maar na de reis in Europa zie ik de bui echt hangen. Er was een enorm verzet tegen alle culturele verschillen.

quote:
Ze is geen 12 meer, dus dit kan ze zelf prima bedenken. Dat ze daar niet over nadenkt, geeft wel aan hoe onvolwassen ze is. En dat ga je er echt niet zomaar uit krijgen.
Hier vrees ik ook voor. Ze is heel blij met hoe het nu gaat en haar moeder eigenlijk ook.
Volgens mij willen ze beiden graag dat ik eeuwig met haar + haar schoonmoeder op dat appartement ga wonen, zodat zij zich nergens aan hoeven aan te passen.

quote:
Nu is haar moeder die persoon.. Als jullie gaan samenwonen, wordt jij die persoon..

Heeft je vriendin haar moeder gevraagd of ze haar die dingen wil leren?
Wel aanstalten gemaakt om te koken maar moeder verbiedt dat.
Als we op reis zijn neemt ze wel initiatief om te koken en dingen op te ruimen. De afwas doet ze altijd.
Ze is erg gesteld op hygiëne en netheid.
pi_172746280
Legt het met een Braziliaanse aan en klaagt dat ze een uurtje te laat is. _O-

Die username is zeker en vast niet voor niks; ben je blind?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172746589
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Legt het met een Braziliaanse aan en klaagt dat ze een uurtje te laat is. _O-

Die username is zeker en vast niet voor niks; ben je blind?
Er is een verschil tussen een keer een uur te laat komen, en ELKE DAG een uur te laat zijn op het werk.

We missen vaak gereserveerde reisbussen, komen de allerlaatste seconde aan om een vlucht te halen op de luchthaven. En dan nog omdat ik haar opjaag.
Voor haar vlucht naar EU (¤750 voor haar en ¤750 voor haar vriendin) had het tien minuten gescheeld of ze was te laat. Ging over de eerste kennismaking met mijn familie. Haar beste vriendin had afgesproken om om 17u stipt te vertrekken en om 18u15 kwam ze aan. Die vriendin belde me toen helemaal in paniek op en overwoog alleen te vertrekken.

Dus je ziet het, weer eens... verkeerd.
Maar ik heb bij jou meer de indruk dat je naar iets op zoek bent om me mee af te zeiken.
Niet dat ik dat erg vind
pi_172747614
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:59 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik volg je hier grotendeels in. Ik zie namelijk die zelfde dynamiek als ik haar zeg dat ze echt eens op tijd op het werk moet komen. Dat ze de baas hoort te verwittigen als ze zomaar onder de uren weg gaat. Ze komt er voorlopig mee weg maar collega's verliezen hun baan wegens te laat komen en zij krijgt problemen met hen omdat ze een voorkeursbehandeling krijgt.

We hebben heel veel bonje gehad over te laat komen, niet over het werk maar ook als ik met haar op date ging. Niet 10 minuten maar een uur te laat.
Moeder zegt altijd van "We moeten haar dat echt leren" maar zodra ik mijn stem verhef of even het huis uit moet omdat ik gefrustreerd ben, ben IK de boosdoener ook voor schoonmoeder. Je mag onder geen enkele voorwaarde boos worden.

En dus verandert er uiteindelijk helemaal niks.
"Don't try to control me. Don't tell me what to do"

Dat bedoel ik.. En dat gaat alleen maar erger worden/vaker voorkomen als jullie samen gaan wonen..

quote:
Verder kan het best dat ik wat verantwoordelijkheden van haar overneem. Maar ik kan niet voor haar op tijd op het werk komen of een inspanning doen om Engels te verbeteren. Studeren voor een examen. Sommige dingen moeten echt van haar komen. En daar sputtert de motor. Ik hoopte dat dat zou verbeteren maar na de reis in Europa zie ik de bui echt hangen. Er was een enorm verzet tegen alle culturele verschillen.

Nee je kunt niet op tijd komen voor haar, maar als zij haar baan verliest dan ga jij er wel voor zorgen dat de rekeningen alsnog betaald worden omdat jij anders ook in de problemen komt.. En zolang jullie in Brazilië wonen hoeft zij haar Engels niet te verbeteren..


quote:
Hier vrees ik ook voor. Ze is heel blij met hoe het nu gaat en haar moeder eigenlijk ook.
Volgens mij willen ze beiden graag dat ik eeuwig met haar + haar schoonmoeder op dat appartement ga wonen, zodat zij zich nergens aan hoeven aan te passen.
Er zijn nu al zoveel 'red flags'.. Ik weet dat je van haar houdt en ze zal ook vast echt van jou houden.. maar jullie passen, op hele essentiële vlakken, totaal niet bij elkaar..


quote:
Wel aanstalten gemaakt om te koken maar moeder verbiedt dat.
Als we op reis zijn neemt ze wel initiatief om te koken en dingen op te ruimen. De afwas doet ze altijd.
Ze is erg gesteld op hygiëne en netheid.
Hmm ok..

Op reis is natuurlijk wel anders dan wanneer je elke dag een huishouden moeten runnen..
pi_172748822
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.. En dat gaat alleen maar erger worden/vaker voorkomen als jullie samen gaan wonen..

[..]

Nee je kunt niet op tijd komen voor haar, maar als zij haar baan verliest dan ga jij er wel voor zorgen dat de rekeningen alsnog betaald worden omdat jij anders ook in de problemen komt.. En zolang jullie in Brazilië wonen hoeft zij haar Engels niet te verbeteren..

[..]

Er zijn nu al zoveel 'red flags'.. Ik weet dat je van haar houdt en ze zal ook vast echt van jou houden.. maar jullie passen, op hele essentiële vlakken, totaal niet bij elkaar..

[..]

Hmm ok..

Op reis is natuurlijk wel anders dan wanneer je elke dag een huishouden moeten runnen..
Ik had een goeie kennis uit NL waar we een beetje het zelfde zagen.
Ze werd heel verliefd op hem (zo'n player met keiharde buikspieren die in een mannenblad zou kunnen staan)
Ze ging in het hostel werken waar hij eigenaar van was. Vond de baan klote maar deed het voor de liefde.
Hij kon zich namelijk niet aanpassen aan NL.

Na 2 jaar trouwden ze maar 1 jaar daarna ontstonden er ruzies.
Ze werd ongewenst zwanger en is met de kinderen naar NL gegaan omdat ze daar een toekomst hebben, en omdat ze zichzelf in BR totaal uit het oog verloor.
Die vent is in Brazilië gebleven en neemt zijn verantwoordelijkheid als vader niet. Had ook al kinderen uit een vorig huwelijk en daar nam hij zijn verantwoordelijkheid ook niet. Dan weet je eigenlijk op voorhand met wat voor iemand je te maken hebt.

Je hebt gelijk als je zegt dat ik van haar houd, en zij houdt ook van mij. Zou me nooit bedriegen en zorgt voor me.
Maar ze is niet bereid om zich aan te passen en ondanks het houden van vrees ik dat de relatie moeilijk gaat werken. Ik hoop er wel op dat het ooit zal verbeteren en wil haar die kans geven voor ik het afschrijf.

Als ze na een poging tot studie terug naar haar moeder loopt laat ik haar gaan en wens ik haar het allerbeste.
Ik zou haar zelfs nog financieel steunen als ze ooit in de problemen komt (moeder sterft) zelfs als we niet meer samen zijn.
pi_172750681
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:38 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik had een goeie kennis uit NL waar we een beetje het zelfde zagen.
Ze werd heel verliefd op hem (zo'n player met keiharde buikspieren die in een mannenblad zou kunnen staan)
Ze ging in het hostel werken waar hij eigenaar van was. Vond de baan klote maar deed het voor de liefde.
Hij kon zich namelijk niet aanpassen aan NL.

Na 2 jaar trouwden ze maar 1 jaar daarna ontstonden er ruzies.
Ze werd ongewenst zwanger en is met de kinderen naar NL gegaan omdat ze daar een toekomst hebben, en omdat ze zichzelf in BR totaal uit het oog verloor.
Die vent is in Brazilië gebleven en neemt zijn verantwoordelijkheid als vader niet. Had ook al kinderen uit een vorig huwelijk en daar nam hij zijn verantwoordelijkheid ook niet. Dan weet je eigenlijk op voorhand met wat voor iemand je te maken hebt.

Je hebt gelijk als je zegt dat ik van haar houd, en zij houdt ook van mij. Zou me nooit bedriegen en zorgt voor me.
Maar ze is niet bereid om zich aan te passen en ondanks het houden van vrees ik dat de relatie moeilijk gaat werken. Ik hoop er wel op dat het ooit zal verbeteren en wil haar die kans geven voor ik het afschrijf.

Als ze na een poging tot studie terug naar haar moeder loopt laat ik haar gaan en wens ik haar het allerbeste.
Ik zou haar zelfs nog financieel steunen als ze ooit in de problemen komt (moeder sterft) zelfs als we niet meer samen zijn.
Ik snap heel goed dat je haar/het niet wilt opgeven.. maar je moet wel echt een grens voor jezelf stellen en je daar aan houden.. 'ooit' is een veel te ruim begrip..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 23:59:28 #183
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_172750795
Pff respect dat je met zo'n iemand kan leven...ik zou knettergek worden.

Denk dat het tijd is om voor jezelf op te komen en als er geen verbetering komt kan je haar beter laten gaan
pi_172752516
quote:
Zou me nooit bedriegen
Gast, echt, we hebben het nog steeds over een Braziliaanse die jou (eerste relatie van je leven) al jaren aan het lijntje houdt?

Je weet hoe er in Brazilië rondgeslet wordt? Maar jouw Carola is vast anders... :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172753832
Ja de ellende van een LAT relatie. Een van de twee zal zo ongeveer alles op moeten geven (familie, vrienden, huis, evt baan) om bij de ander te zijn. Dan moet je wel heeeel erg gek op elkaar zijn en een heel solide basis hebben.
Nu is de keus al gemaakt zie ik. Zij gaat hier in ieder geval niet naar toe. Dus dan is de vraag: is jouw relatie stevig genoeg om de gok te wagen? En waarom val je precies op haar? Wat zijn de dingen die haar uniek maken voor jou?
En natuurlijk andersom: Waarom wil ze jou? En wat heeft zij er voor over om dit te laten slagen?
Vergeet niet: Voor latina's ben je een rijke man en een blanke aan je zijde wordt soort van gezien als statussymbool (tenminste in Colombia dan). Dat is natuurlijk geen goed uitgangspunt voor een stabiele relatie.
Ik zou zelf eens goed erover nadenken als zij vrijwel niets in jullie relatie wil investeren.
pi_172755265
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 01:34 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Gast, echt, we hebben het nog steeds over een Braziliaanse die jou (eerste relatie van je leven) al jaren aan het lijntje houdt?

Je weet hoe er in Brazilië rondgeslet wordt? Maar jouw Carola is vast anders... :')
Ja die is anders. Ze was 26 en maagd toen deze relatie begon.
Doe anders lekker oppervlakkig over Braziliaanse vrouwen.
Ik stel me jou voor als een 55 jarige cameraman met een enorme bierpens die in Colombia voor een "multinational" de grote gringoheld gaat spelen.
Je weet geen flikker over werkgelegenheid in Zuid Amerika, over gezondheidszorg in Colombia en generaliseert over de cultuur. Kan me ook niet voorstellen dat iemand die zo neerkijkt op een cultuur daar een succesvolle relatie kan hebben.
pi_172755826
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 08:38 schreef the85mc het volgende:
Nu is de keus al gemaakt zie ik. Zij gaat hier in ieder geval niet naar toe. Dus dan is de vraag: is jouw relatie stevig genoeg om de gok te wagen? En waarom val je precies op haar? Wat zijn de dingen die haar uniek maken voor jou?
Het plan is nog steeds dat ze minstens 1 jaar naar hier komt voor studie. Als ik haar moeder zo hoor, is dat meer voor zichzelf dan voor mij of voor ons. Een Europees diploma heeft daar namelijk veel waarde en ze wilde al studeren voor we samen waren. Ze moet van moeder na dat jaar onmiddellijk terug naar BR want we zijn niet getrouwd. In dat jaar zal er heel veel duidelijk worden. Als ze niet slaagt voor Engels (wat ik verwacht) kan ze alleen komen om talen te leren en niet voor een Europees diploma. Het zal blijken of ze dan (voor onze relatie) nog komt.

Waarom ik val op haar.. Het begon met veel lachen en afspreken. Na de eerste zoen ging alles vanzelf. We hebben het goed samen, maar tot nu toe enkel in haar normale lifestyle als ik erbij kom.
Het moet dus nog blijken of zij ook wat voor mij wil doen.

Ik zie of zag haar als een ruwe diamant die nog een beetje gepolijst moet worden. Volwassener worden. Maar ze verzet zich

quote:
En natuurlijk andersom: Waarom wil ze jou? En wat heeft zij er voor over om dit te laten slagen?
Vergeet niet: Voor latina's ben je een rijke man en een blanke aan je zijde wordt soort van gezien als statussymbool (tenminste in Colombia dan). Dat is natuurlijk geen goed uitgangspunt voor een stabiele relatie.
Ik zou zelf eens goed erover nadenken als zij vrijwel niets in jullie relatie wil investeren.
Ik denk omdat ik een goed hart heb en goed voor haar ben. Ik zie er ook niet verkeerd uit en ben niet de enige blanke die haar probeerde te versieren. Wel de eerste die succes had.
Als het over geld ging zou ik me voorstellen dat ze graag naar Europa kwam voor een groter huis en meer salaris, maar dat is niet zo. Ze is gelukkig met wat ze nu heeft

Ik ben er wel van overtuigd dat haar moeder (zwart) dit wil omdat ik blank ben. Bij haar en andere zwarten in die familie voel ik heel erg wat je net zei over statussymbool. Maar moeder wil volgens mij niet dat ze naar hier komt.
pi_172756113
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:25 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ja die is anders. Ze was 26 en maagd toen deze relatie begon.
Doe anders lekker oppervlakkig over Braziliaanse vrouwen.
Ik stel me jou voor als een 55 jarige cameraman met een enorme bierpens die in Colombia voor een "multinational" de grote gringoheld gaat spelen.
Je weet geen flikker over werkgelegenheid in Zuid Amerika, over gezondheidszorg in Colombia en generaliseert over de cultuur. Kan me ook niet voorstellen dat iemand die zo neerkijkt op een cultuur daar een succesvolle relatie kan hebben.
_O- _O- _O-

Zie hem spartelen dan.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:02:58 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_172760166
ja lekker rijst eten

terwijl je hier een bamischijf uit de muur kan trekken

ik wist het wel ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172763358
Op dit moment kan ik mij absoluut niet voorstellen dat ik mijn land en toekomst zou opgeven voor liefde. Ik zou zelfs mijn huidige woonomgeving niet opgeven voor liefde.

Maar aan de andere kant : Ik heb al jaren geen relatie, en weet uit mijn (eerdere) ervaring met relaties dat dit soort woorden 0,0 waarde hebben wanneer je iemand tegen komt waar je echt verliefd op wordt.

Uiteindelijk veranderen de meeste mensen dan ineens behoorlijk. Echter alle liefdesverhalen die ik ken waarbij mensen uit NL de grenzen over gestoken zijn, zijn niet bepaald succesvol afgelopen (tenzij het Duitsland, Belgie, Scandinavie of de UK betreft). Ik hoop dat, mocht ik weer een relatie krijgen, ik mijzelf genoeg in bedwang kan houden en niet meteen allerlei voorbarige en naïeve beslissingen maak.
pi_172799651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 17:35 schreef J_Mormont het volgende:
Op dit moment kan ik mij absoluut niet voorstellen dat ik mijn land en toekomst zou opgeven voor liefde. Ik zou zelfs mijn huidige woonomgeving niet opgeven voor liefde.

Maar aan de andere kant : Ik heb al jaren geen relatie, en weet uit mijn (eerdere) ervaring met relaties dat dit soort woorden 0,0 waarde hebben wanneer je iemand tegen komt waar je echt verliefd op wordt.

Uiteindelijk veranderen de meeste mensen dan ineens behoorlijk. Echter alle liefdesverhalen die ik ken waarbij mensen uit NL de grenzen over gestoken zijn, zijn niet bepaald succesvol afgelopen (tenzij het Duitsland, Belgie, Scandinavie of de UK betreft). Ik hoop dat, mocht ik weer een relatie krijgen, ik mijzelf genoeg in bedwang kan houden en niet meteen allerlei voorbarige en naïeve beslissingen maak.
Maar als je niet voor de liefde je woonomgeving wil verlaten, dan beperk je jezelf toch ontzettend in je partner keuze? Naast enige andere eisen die je misschien hebt (geslacht, leeftijd, persoonlijkheid, karaktereigenschappen etc), wil je ook nog eens dat deze persoon in een bepaald gebied woont of wil wonen. Dus in plaats van 3.5 miljard mogelijke partners, heb je dan ineens nog maar een vijvertje met een paar honderd vissen om uit te vissen. Dikek kans dat je niemand vindt waar het mee klikt.
Als ik alleen maar in mijn lokale omgeving had rondgekeken was ik altijd alleen gebleven, want niemand voldeed aan mijn 'eisen'.
pi_172812101
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 03:49 schreef dodoria het volgende:

[..]

Maar als je niet voor de liefde je woonomgeving wil verlaten, dan beperk je jezelf toch ontzettend in je partner keuze? Naast enige andere eisen die je misschien hebt (geslacht, leeftijd, persoonlijkheid, karaktereigenschappen etc), wil je ook nog eens dat deze persoon in een bepaald gebied woont of wil wonen. Dus in plaats van 3.5 miljard mogelijke partners, heb je dan ineens nog maar een vijvertje met een paar honderd vissen om uit te vissen. Dikek kans dat je niemand vindt waar het mee klikt.
Als ik alleen maar in mijn lokale omgeving had rondgekeken was ik altijd alleen gebleven, want niemand voldeed aan mijn 'eisen'.
Misschien willen andere mensen wel in mijn woonomgeving wonen?

Ik ben zelf van mening dat ik ben opgegroeid in de beste omgeving om op te groeien in één van de beste en meest welvarende landen om op te groeien. Heb hier alles wat mijn hart begeert, en zou het in zekere zin een achteruitgang vinden als ik ineens in Brabant, Friesland, Nordrein Westfalen of de Dourdogne zou moeten gaan wonen.
pi_172814024
ik zelf zou het niet doen maar dat is makkelijk praten
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:12:23 #194
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_172823925
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:56 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Dit ga ik fact checken. Met welk visum zie jij dit gebeuren?
Het klopt. Mijn partner is Iraanse en we wonen in Zweden. Eerst had ze een studentenvisum, nu een EU partner residence card. De EU regels zijn veel ruimhartiger dan nationale regels.

http://europa.eu/youreuro(...)ce-card/index_en.htm
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:42:08 #195
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172826440
Hooguit een keer vlak over de grens ofzo. Verderweg is het mij dat hoogstwaarschijnlijk niet waard om Nederland op te geven.
Fade to Black
pi_172826715
Denk het niet, maar ligt er een beetje aan over welk land we het hier hebben.
pi_172827398
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 18:41 schreef J_Mormont het volgende:

[..]

Misschien willen andere mensen wel in mijn woonomgeving wonen?

Ik ben zelf van mening dat ik ben opgegroeid in de beste omgeving om op te groeien in één van de beste en meest welvarende landen om op te groeien. Heb hier alles wat mijn hart begeert, en zou het in zekere zin een achteruitgang vinden als ik ineens in Brabant, Friesland, Nordrein Westfalen of de Dourdogne zou moeten gaan wonen.
Dus als de liefde van je leven geen visum zou krijgen voor Nederland dan is het uit met de pret? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand meer van een plaats houdt dan van zijn/haar partner, maar ieder zijn ding. Lastig voor een eventuele partner om te moeten weten dat ze nooit op de eerste plaats zullen komen.
pi_172827963
Ik zou mijn land en toekomst opgeven voor een goede hamburger.
Conscience do cost.
pi_172834174
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:19 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dus als de liefde van je leven geen visum zou krijgen voor Nederland dan is het uit met de pret? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand meer van een plaats houdt dan van zijn/haar partner, maar ieder zijn ding. Lastig voor een eventuele partner om te moeten weten dat ze nooit op de eerste plaats zullen komen.
Uiteindelijk komt bij iedereen zichzelf op de eerste plaats. De keuze voor een partner in een ander land is leuk, maar samen met je woonplaats geef je in geval van een partner in een (ver) buitenland ook normaal gesproken je vrienden, familie en baan op. Voor mij is dat een te groot risico.

Ik woon bijvoorbeeld zelf vlak bij Amsterdam. Als ik nu mijn huis zou verkopen, en een relatie aan ga met iemand in Italie, en over een jaar of vijf wil ik weer terug omdat de relatie over is : Dan kan ik waarschijnlijk nooit meer het levensniveau oppakken dat ik nu heb. De huizen zullen hier duurder geworden zijn, in Italie zal ik waarschijnlijk een baan (en inkomsten) onder huidig niveau moeten accepteren. No way.
pi_172837005
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:19 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dus als de liefde van je leven geen visum zou krijgen voor Nederland dan is het uit met de pret? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand meer van een plaats houdt dan van zijn/haar partner, maar ieder zijn ding. Lastig voor een eventuele partner om te moeten weten dat ze nooit op de eerste plaats zullen komen.
Je thuis voelen ergens is nogal een big deal. Dat lukt je misschien niet overal, terwijl er wel meerdere mensen/liefdes rondlopen die goed bij je kunnen passen. Dus waarom een groot offer maken als er misschien ook iemand rondloopt die beter bij je past, in het land waar je graag bent?

Het idee van 'de liefde van je leven' is toch ook maar gevoelsmatig. In de praktijk zijn er heus meerdere liefdes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')