Holhol | dinsdag 25 juli 2017 @ 15:02 |
Inleiding: ik ben voorigjaar begonnen als marktkoopman en sindsdien is voor mij de zoektocht naar de goedkoopste manier om aan handel te komen begonnen. Ik heb weet dat je containers die niet opgehaald of niet betaald zijn kunt kopen. Deze zijn dan vol met handel en je koopt de zee/container verzegeld. Wel kun je van tevooren de papieren inzien zodat je ongeveer weet wat er in zit. Ik weet dat de domeinen er wel is wat veilen maar er zijn ook bedrijven bevoordeeld een trasporteur die met deze ongeklaimde containers zitten. Weet iemand waar deze containers te koop zijn? Of beter welk bedrijf er mee zit. | |
Zolderkamer | dinsdag 25 juli 2017 @ 15:56 |
Onderaan de streep blijft er weinig over als je niet een hele partij containers in 1 keer koopt.. | |
hugecooll | dinsdag 25 juli 2017 @ 15:57 |
Edensnator | dinsdag 25 juli 2017 @ 15:57 |
Komen die praktijken ook in Nederland voor dan? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 25 juli 2017 @ 15:58 |
Gezien de kennis van de Nederlandse taal in de OP vraag ik me af of het over Nederland gaat... | |
PreiKaas | dinsdag 25 juli 2017 @ 16:47 |
TS heeft geen enkel benul van het papierwerk dat er bij komt kijken met zeecontainers. Als hij er wel enig benul van zou hebben dan zou hij weten dat het hele verhaal dat hij heeft getypt onzin is. Ik denk dat TS iets te vaak naar die 'reality' programma's met veilingen en garageboxen opkopen heeft gekeken. | |
RamboDirk | dinsdag 25 juli 2017 @ 16:49 |
ts is een keiharde zakenman. | |
miro86 | dinsdag 25 juli 2017 @ 18:21 |
Daar dacht ik ook aan... | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 19:20 |
Die containers komen vaak in bezit van de transporteur en worden vaak lokaal verkocht. Papierwerk zit er vaak niet meer op omdat de transporteur de hele boel al betaald heeft en ze gewoon ingeklaard worden omdat dat bij het transport hoort.. Opdrachtgever betaald dus transporteur en niet Douane, boot, inklaren etc apart.. Betaald hij niet dan komt de inhoud van de container in bezit van de transporteur, welke hem leegmaakt en de boel in de opslag zet, want elke dag dat hij vol staat kost geld (containerhuur) Wij hebben het in het verleden gedaan en goed gescoord met oa parfum en medische apparatuur (scanners) Maar dat was omdat we dicht bij het vuur zaten.. Tegenwoordig word het meeste vernietigt. Dus ja het bestaat! niet gek ook gezien onze marktpositie in de container overslag.. Alleen kom je er moeilijk tussen.. | |
PreiKaas | woensdag 26 juli 2017 @ 19:28 |
Wat een onzinverhaal. | |
nogeenoudebekende | woensdag 26 juli 2017 @ 19:30 |
Denk eerder dat je onwetend medeplichtig bent geweest aan het verduisteren van een containertje links of rechts. ![]() | |
Anne | woensdag 26 juli 2017 @ 19:31 |
Vertel dan hoe het wel zit in plaats van twee keer te roepen wat een onzin het allemaal is. Daar kunnen we weinig mee. | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 19:31 |
Jij mag dat vinden... Ik draai er al weer 30 jaar in mee en weet dat het gebeurd, en heb zelf ook opgekocht.. Maar hoe gaat het dan volgens jou? Daar ben ik wel benieuwd naar.. | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 19:34 |
Vertel dan eens waar de goederen blijven die niet afgenomen worden na transport en inklaren? | |
PreiKaas | woensdag 26 juli 2017 @ 19:34 |
Ik draai ook al een poosje mee, en wel in de scheepvaart. (sinds 1995) Zoek eens op het begrip connossement, er valt niet zo maar een container te veilen of te verkopen zonder papieren. Ik heb in die 22 jaar wel eens een containertje vervoert. | |
PreiKaas | woensdag 26 juli 2017 @ 19:37 |
Zie mijn bovenstaande post. Het juridische gebeuren over het eigenaarschap van een container plus inhoud is niet even in een postje op dit forum uit te leggen. Begin eens met het begrip connossement en wat dat precies inhoud. | |
Juup© | woensdag 26 juli 2017 @ 19:38 |
![]() | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 19:40 |
Je koopt ook niet van het schip of van de douane... Opdrachtgever wil een container van usa naar nl, schakelt een transporteur in, transporteur regelt alles (Douane etc)en geeft opdrachtgever een rekening, Container komt over en word ingeklaard door de transporteur, transporteur haalt hem op en bied hem aan de opdrachtgever aan en zegt betalen aub.. opdrachtgever reageert niet, transporteur zit met een container in zijn maag die elke dag dat hij vol staat doekoes kost... Transporteur lost de container en slaat de boel op en gaat achter zijn centen aan.. komen die niet dat is de transporteur eigenaar en gaat ie de inhoud verpatsen om enigszins wat kosten terug te halen.. En die spullen kochten wij van Mitsui osk (Toen heette dan nog Wassing.BV voor de overname dus dan) | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 19:43 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Visualthinker op 26-07-2017 19:43:20 ] | |
PreiKaas | woensdag 26 juli 2017 @ 19:43 |
Nou is je verhaal al een stuk duidelijker en kloppend. Met als aanmerking van mijn kant: Die door jou genoemde transporteur is wel degelijk in het bezit van de benodigde papieren, en juridisch eigenaar. | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 19:45 |
Ja de transporteur is vaak juridisch eigenaar tot de overdracht, blijft die uit dan zit hij met die container. Alleen word de inhoud tegenwoordig sneller vernietigd omdat een fabrikant vaak geen grijze handel wil | |
Sigaartje | woensdag 26 juli 2017 @ 19:46 |
Ik heb wel eens naar dat Amerikaanse containerprogamma gekeken. Zelden zoveel troep gezien, dat mensen dat willen. Wel leuke mensen trouwens. | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 19:59 |
Is niet zonder papieren.. De containers worden gewoon ingeklaard en documenten worden overgedragen aan de transporteur, als opdrachtgever van het transport niet komt opdagen zit de transporteur met een ingeklaarde container (een die dus open mag) in zijn maag. Scheepvaart is een onderdeel van het geheel, wij organiseerde alles van a tot z en verzorgde de documenten, douane zaten bij ons intern. | |
lichtknopje | woensdag 26 juli 2017 @ 20:19 |
Transporteur is geen juridisch eigenaar hoor. Diegene op de house b/l vermeld als ontvanger is juridisch eigenaar. Helaas aan den lijve meegemaakt. Ontvanger geeft aan failliet te gaan ten tijde dat wij de goederen in onze loods in opslag gaan nemen na lossing. Wij leggen beslag en advocaat van de ontvanger veegt dit zo van tafel aan de hand van de cognossement bepalingen. Konden zo de zending meegeven en melden bij de curator. [ Bericht 2% gewijzigd door lichtknopje op 26-07-2017 20:48:19 ] | |
maily | woensdag 26 juli 2017 @ 20:20 |
Inderdaad ![]() | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 20:39 |
Dat klopt dat het bij een failliet zo gaat, want dan word vaak de curator de eigenaar! En ook dan word de handel vaak in NL verkocht... Maar bij failliet gaat de boel vaak ook een Entrepot-C in omdat de boel nog niet ingeklaard is, en de transporteur zal dat in zon geval niet doen omdat er dan extra kosten komen voor hen.. Spullen blijven dan onder beheer van de douane waar de curator weer mee mag stoeien om de boel ingeklaard te krijgen..Transporteur zal in zon geval ook naar de curator moeten om centen te zien voor het transport. In andere gevallen is er geen failliet en word de transporteur eigenaar omdat hij de borgsteller was die achteraf (na levering) een totaal rekening stuurt en de opdrachtgever dus achteraf alle heffingen betaald aan transporteur, komt de opdrachtgever niet over de brug en wil de afzender de boel niet terug dan komt deze in handen van de transporteur welke deze gaat vergelden om uit de kosten te komen.. | |
Fer | woensdag 26 juli 2017 @ 20:42 |
Waarom geen koffers kopen? Van schiphol. | |
Bayek | woensdag 26 juli 2017 @ 20:45 |
Die ouwe vent die erbij zit is het tofste. Barry heeft die geloof ik. Echt een beetje zo een dandy volgens mij. Mooi karakters. Staat niet op deze foto. | |
lichtknopje | woensdag 26 juli 2017 @ 20:53 |
Je kan het juridisch eigendom niet zomaar ontwijken, failliet of niet. Bij faillissement komt de lading in handen curator. In andere gevallen blijft ontvanger volgens hague visby rules eigenaar van de goederen. Als ontvanger kwaad wil kan hij zo via een kantonrechter dwingen dat hij zijn zending krijgt. | |
Visualthinker | woensdag 26 juli 2017 @ 21:27 |
Niet als de transporteur met borgstelling werkt.. Dan is hij vanaf het beginsel al juridisch eigenaar en ontvanger van de goederen.. Vaak gaat dit dan ook gecombineerd met opslag en handeling, bij overslag is dat vaak niet het geval.. Maar hoe dan ook de goederen zijn in NL en worden vroeg of laat verhandeld of gaan naar de destructie.. Een curator verkoopt ook de goederen in NL tegen opbod of een transporteur doet het. De mogelijkheid om goederen uit containers op te kopen bestaat dus, al koop je niet "Uit een container" en ook niet ongezien maar gewoon met omschrijving en tegen opbod.. Ook in de transportwereld leiden er veel wegen naar rome ![]() Maar tegenwoordig moet het je wel gegund worden en de goede contacten hebben, vroeger was het een stuk makkelijker! Mede omdat wij een Entrepot-C vergunning en de Douane inhouse hadden werd er ons wel eens wat gegund als het lang op de plank lag. En waar jij het over hebt is van toepassing op de rederij/Scheepvaart, waar ik het over heb is dat punt al gepasseerd en staat de container al met zijn gat tegen een loswal en is ingeklaard door de douane waardoor alles daarvoor al achterwegen is. [ Bericht 6% gewijzigd door Visualthinker op 26-07-2017 21:58:47 ] | |
AlwaysConnected | woensdag 26 juli 2017 @ 21:31 |
Denk eerder container wars |