Gezien de kennis van de Nederlandse taal in de OP vraag ik me af of het over Nederland gaat...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:57 schreef Edensnator het volgende:
Komen die praktijken ook in Nederland voor dan?
Daar dacht ik ook aan...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:47 schreef PreiKaas het volgende:
Ik denk dat TS iets te vaak naar die 'reality' programma's met veilingen en garageboxen opkopen heeft gekeken.
Wat een onzinverhaal.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:20 schreef Visualthinker het volgende:
Die containers komen vaak in bezit van de transporteur en worden vaak lokaal verkocht. Papierwerk zit er vaak niet meer op omdat de transporteur de hele boel al betaald heeft en ze gewoon ingeklaard worden omdat dat bij het transport hoort.. Opdrachtgever betaald dus transporteur en niet Douane, boot, inklaren etc apart.. Betaald hij niet dan komt de inhoud van de container in bezit van de transporteur, welke hem leegmaakt en de boel in de opslag zet, want elke dag dat hij vol staat kost geld (containerhuur)
Wij hebben het in het verleden gedaan en goed gescoord met oa parfum en medische apparatuur (scanners) Maar dat was omdat we dicht bij het vuur zaten.. Tegenwoordig word het meeste vernietigt.
Dus ja het bestaat! niet gek ook gezien onze marktpositie in de container overslag.. Alleen kom je er moeilijk tussen..
Denk eerder dat je onwetend medeplichtig bent geweest aan het verduisteren van een containertje links of rechts.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:20 schreef Visualthinker het volgende:
Die containers komen vaak in bezit van de transporteur en worden vaak lokaal verkocht. Papierwerk zit er vaak niet meer op omdat de transporteur de hele boel al betaald heeft en ze gewoon ingeklaard worden omdat dat bij het transport hoort.. Opdrachtgever betaald dus transporteur en niet Douane, boot, inklaren etc apart.. Betaald hij niet dan komt de inhoud van de container in bezit van de transporteur, welke hem leegmaakt en de boel in de opslag zet, want elke dag dat hij vol staat kost geld (containerhuur)
Wij hebben het in het verleden gedaan en goed gescoord met oa parfum en medische apparatuur (scanners) Maar dat was omdat we dicht bij het vuur zaten.. Tegenwoordig word het meeste vernietigt.
Dus ja het bestaat! niet gek ook gezien onze marktpositie in de container overslag.. Alleen kom je er moeilijk tussen..
Vertel dan hoe het wel zit in plaats van twee keer te roepen wat een onzin het allemaal is. Daar kunnen we weinig mee.quote:
Jij mag dat vinden... Ik draai er al weer 30 jaar in mee en weet dat het gebeurd, en heb zelf ook opgekocht..quote:
Vertel dan eens waar de goederen blijven die niet afgenomen worden na transport en inklaren?quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Denk eerder dat je onwetend medeplichtig bent geweest aan het verduisteren van een containertje links of rechts..
Ik draai ook al een poosje mee, en wel in de scheepvaart. (sinds 1995)quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:31 schreef Visualthinker het volgende:
[..]
Jij mag dat vinden... Ik draai er al weer 30 jaar in mee en weet dat het gebeurd, en heb zelf ook opgekocht..
Maar hoe gaat het dan volgens jou? Daar ben ik wel benieuwd naar..
Zie mijn bovenstaande post.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Vertel dan hoe het wel zit in plaats van twee keer te roepen wat een onzin het allemaal is. Daar kunnen we weinig mee.
Je koopt ook niet van het schip of van de douane... Opdrachtgever wil een container van usa naar nl, schakelt een transporteur in, transporteur regelt alles (Douane etc)en geeft opdrachtgever een rekening, Container komt over en word ingeklaard door de transporteur, transporteur haalt hem op en bied hem aan de opdrachtgever aan en zegt betalen aub.. opdrachtgever reageert niet, transporteur zit met een container in zijn maag die elke dag dat hij vol staat doekoes kost... Transporteur lost de container en slaat de boel op en gaat achter zijn centen aan.. komen die niet dat is de transporteur eigenaar en gaat ie de inhoud verpatsen om enigszins wat kosten terug te halen..quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:34 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Ik draai ook al een poosje mee, en wel in de scheepvaart. (sinds 1995)
Zoek eens op het begrip connossement, er valt niet zo maar een container te veilen of te verkopen zonder papieren.
Nou is je verhaal al een stuk duidelijker en kloppend.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:40 schreef Visualthinker het volgende:
[..]
Je koopt ook niet van het schip of van de douane... Opdrachtgever wil een container van usa naar nl, schakelt een transporteur in, transporteur regelt alles (Douane etc)en geeft opdrachtgever een rekening, Container komt over en word ingeklaard door de transporteur, transporteur haalt hem op en bied hem aan de opdrachtgever aan en zegt betalen aub.. opdrachtgever reageert niet, transporteur zit met een container in zijn maag die elke dag dat hij vol staat doekoes kost... Transporteur lost de container en slaat de boel op en gaat achter zijn centen aan.. komen die niet dat is de transporteur eigenaar en gaat ie de inhoud verpatsen om enigszins wat kosten terug te halen..
Ja de transporteur is vaak juridisch eigenaar tot de overdracht, blijft die uit dan zit hij met die container. Alleen word de inhoud tegenwoordig sneller vernietigd omdat een fabrikant vaak geen grijze handel wilquote:Op woensdag 26 juli 2017 19:43 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Nou is je verhaal al een stuk duidelijker en kloppend.
Met als aanmerking van mijn kant: Die door jou genoemde transporteur is wel degelijk in het bezit van de benodigde papieren, en juridisch eigenaar.
Is niet zonder papieren.. De containers worden gewoon ingeklaard en documenten worden overgedragen aan de transporteur, als opdrachtgever van het transport niet komt opdagen zit de transporteur met een ingeklaarde container (een die dus open mag) in zijn maag. Scheepvaart is een onderdeel van het geheel, wij organiseerde alles van a tot z en verzorgde de documenten, douane zaten bij ons intern.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:34 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Ik draai ook al een poosje mee, en wel in de scheepvaart. (sinds 1995)
Zoek eens op het begrip connossement, er valt niet zo maar een container te veilen of te verkopen zonder papieren.
Ik heb in die 22 jaar wel eens een containertje vervoert.
Inderdaadquote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gezien de kennis van de Nederlandse taal in de OP vraag ik me af of het over Nederland gaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |