abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16968698
Ik vind ze niet mooi
  zaterdag 7 februari 2004 @ 13:22:44 #52
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16968844
Beetje oud topic, maar semmie je weet toch zelf ook wel dat je niet een kat moet nemen omdat het een bepaald merk is, maar eentje die je hartje steelt... ??

Wij hebben zelf een half-siameesje, een ongelovelijk schatje.

Siamezen zijn trouwens meestal heel zelfstandig en houden vaak niet van knuffelen/op schoot zitten. Die van ons wil altijd 's ochtends kopjes geven en uitgebreid kroelen, maar op schoot zitten ho maar. En als je te lang aait, loopt ze weg.

Siameesjes zijn ook heel ijdel, die van ons zit zich altijd te wassen, en kan dan zo heerlijk sfinx-achtig op de tv gaan liggen: kopje omhoog en lekker arrogant kijken. Queen of the house, zeg maar.

Verder zijn siameesjes meestal echte "praatkatten", ze kletsen de oren van je hoofd. Dat doet die van ons ook, ze miept overal en altijd bij. Vogeltje in beeld? Miep! Aandacht tekort? Miep! Interessant plekje? Miep! Eten? Miep! Wel heeeel erg lief hoor

Oja, siameesjes vind ik eigenlijk helemaal niet zo heel erg mooi om te zien... we noemen onze kat ook altijd "die lelijke siamees" terwijl het echt een mooi beestje is. Meer als grapje dus.

zaterdag 7 februari 2004 @ 13:24:24 #53
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16968890
Oja, dit is d'r:

zondag 8 februari 2004 @ 22:25:49 #54
78275 argusoog
Waarom denk je dat?
pi_17013622
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:32 schreef 303 het volgende:
Het zijn hele hooghartige krengen van katten, irritante rot beesten. Daarnaast kosten ze een vermogen om aan te schaffen en moet je ze ook nog borstelen elke avond om ze mooi te houden.
Wat een onzin!! Als de siamezen die jij kent hooghartig, krengerig en irritant zijn ligt dat aan hun opvoeding, en niet aan het ras. Ik heb zelf een siamees en die bezit geen van bovengenoemde "kwaliteiten". Elke avond borstelen is ook megabullshit, helemaal niet nodig.
En voordat je gaat roepen dat die van mij dan een uitzondering is, mijn moeder heeft er 2 en dat zijn al evenmin krengen.
En wat de prijs betreft... als die te hoog voor je gegrepen is neem je toch lekker een straatkat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')