abonnement Unibet Coolblue
pi_172598552
Als ik bijvoorbeeld op internet een handige tutorial tegenkom voor software, dan sla ik die weleens op door de pagina te downloaden als HTML-document. Je krijgt dan een bestand en een map met alle afbeeldingen etc.

Ik sla dat vervolgens op binnen Program Files daar waar de betreffende software is geinstalleerd. Ik maak een snelkoppeling van het HTML-bestand en die zet ik vervolgens in C:/ProgramData/Microsoft/Windows/Menu Start/Programma's/lokatie waarmee de betreffende software via het Startmenu is te vinden.

Voor de mensen die meelezen en nog niet wisten hoe je zelf het Startmenu kan aanpassen. Zo doe je dat dus. En zo kan je bijvoorbeeld bijvoorbeeld portable software die je ergens in een persoonlijke map hebt staan, verplaatsen naar Program Files en een snelkoppeling maken die je kan vinden binnen het Startmenu.

Je kan via deze lokatie ook je Startmenu opschonen en/of overzichtelijk maken. hebben staan ipv binnen Program Files. Zo maak je dus een snelkoppeling naar het Startmenu (voor alle gebruikers). Overigens raakt het Start Menu snel vervuild door alle nieuwe software en updates. Een makkelijkere manier om weer een beetje orde te creeren is door Tidy Start Menu te gebruiken.

Program Data is overigens alleen zichtbaar als je hebt ingesteld verborgen bestanden zichtbaar te maken. Dat doe je via Windows Explorer. Je gaat in Windows 10 naar de menubalk van Explorer en je klikt achtereenvolgend op: Beeld > Opties > Map- en zoekopties wijzigen > Weergave > Verborgen bestanden, mappen en station weergeven


Maar nu mijn concrete vraag.

Het werkt toch een beetje onpraktisch, want het opstarten van de browser duurt altijd wel een paar seconden. Is er een manier om deze offline HTML-documenten snel weer te geven? Klopt het eigenlijk dat Windows help-bestanden eigenlijk dezelfde structuur hebben als HTML en is het zodoende mogelijk om HTML te converteren naar deze of soortgelijke bestanden?

Meestal sla ik de pagina's op als PDF en gebruik ik Sumatra PDF als standaard viewer. Maar ook dat is vaak onpraktisch, want dan wordt het document gesplitst in pagina's. RTF-formaat zou ook een optie kunnen zijn, maar zodra het document afbeeldingen heeft, neemt de bestandsomvang behoorlijk toe.

Dus heeft iemand tips? :)
pi_172598589
Bookmarken in je browser. En installeer een SSD, dan is het opstarten ervan ook bijna niet merkbaar. Dat wat je nu doet is wel erg omslachtig naar mijn mening.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:06:00 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172598784
Tweede scherm of heel ouderwets de zooi uitprinten.
And so is the past
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:13:50 #4
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172598988
Tja redelijk omslachtig maar goed.. je kan hooguit ze converteren naar jpeg of zo... snap eigenlijk niet zo goed hoezo je dit op deze manier doet maar goed
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2017 @ 17:22:41 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_172599238
Ik zou 'm converteren naar een PDF. Kan zelfs online: https://www.google.cz/sea(...)jm1zWaGsJcTyUrHIlrgC
pi_172600084
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:13 schreef Puk1234 het volgende:
Tja redelijk omslachtig maar goed.. je kan hooguit ze converteren naar jpeg of zo... snap eigenlijk niet zo goed hoezo je dit op deze manier doet maar goed
Onder anderen omdat ik binnenkort een Windows systeem voor iemand ga installeren inclusief wat software. Ik heb op mijn eigen harde schijf portable software opgeslagen en dat hoef ik dan alleen te kopieren naar het systeem van die persoon.

Ik heb van sommige software tutorials etc als HTML-pagina opgeslagen.

Het zou makkelijk zijn als je dat gewoon snel kan openen. En hoe snel het systeem ook is, de standaard browser is daar niet zo praktisch voor. Het gaat misschien wel snel wanneer de software opgestart is, maar niet als het opgestart moet worden puur om een documentje te bekijken. Dat moet door een eenvoudig programmaatje kunnen gebeuren zonder poespas wat weinig CPU vereist.
pi_172600094
En dat converteren naar PDF, daar heb ik al wat over gezegd.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:23:49 #8
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172600773
Ik denk dat pdf het toch het snelste is. Hooguit kan je proberen op te slaan als MHTML dan heb je alles in 1 bestand. Voor rest denk ik niet dat het sneller kan.
pi_172603093
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:23 schreef Puk1234 het volgende:
Ik denk dat pdf het toch het snelste is. Hooguit kan je proberen op te slaan als MHTML dan heb je alles in 1 bestand. Voor rest denk ik niet dat het sneller kan.
Ik vrees het ook.

Ik kwam met deze gedachte omdat ik ergens las dat de helpbestanden min of meer dezelfde structuur hebben als HTML.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 21:15:12 #10
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172605167
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:06 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik vrees het ook.

Ik kwam met deze gedachte omdat ik ergens las dat de helpbestanden min of meer dezelfde structuur hebben als HTML.
Klopt hebben ong zelfde structuur maar denk dat je echt vast gaat lopen. Denk niet dat er verder een goed alternatief is. Als ik hem tegekom laat ik je het iig weten O-)
pi_172628355
Hoe vaak sluit je een browser volledig af dan? Zolang je browser open staat zou het echt een kwestie van milliseconden moeten zijn om zo'n pagina te renderen.
  maandag 24 juli 2017 @ 17:20:45 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172646270
Installeer de midori browser en bij alle snelkoppelingen naar html bestanden die je hebt opgeslagen maak je een snelkoppeling naar die browser en een link naar het html bestand?

http://midori-browser.org/download/

Of als je bijvoorbeeld firefox gebruikt kan je eventueel "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode en dan bestandslokatie en naam doen. Dan start het op zonder enige extra opties en zou het wel iets sneller moeten gaan lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')