abonnement Unibet Coolblue
pi_172597075
Goedemiddag allemaal.

Ik heb gisteren een Medion Akoya E2215T 32GB Zilver laptopje gekocht die ik vanmorgen ontvangen heb. Waar ik me aan irriteer is dat laptops altijd met de nodige bloatware geleverd worden. Ik heb de laptop even aangezet, getest etc. en hierbij had ik wifi. Ik heb zelfs nog even wat gedownload.

Daarna besloot ik om toch maar een clean Windows 10 installatie er op te zetten. Ik heb hiervoor de tool van de Microsoft website gebruikt (Windows 10 hulpprogramma, zoals dat zo mooi heet): https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10. Aangezien het laptopje een notebook is, heb ik de Windows 10 installatie op USB gezet.

Installatie verliep keurig, de harde schijf is schoongeveegd. Nu blijkt echter dat ik geen verbinding kan maken met wifi. Ik wil toch graag even Windows updaten. Dit kan niet via een kabel, want ik heb geen ethernet poort in de notebook. Ik ben even gaan zoeken en wat blijkt: de wifi adapter staat helemaal niet weergegeven in configuratiescherm > netwerk en internet > netwerkverbindingen.

Ik heb via mijn PC even de wifi drivers voor de Medion laptop gedownload, op USB gezet en vervolgens op de Medion laptop geïnstalleerd. Dit levert helaas niks op.

Iemand bekend met dit probleem en hoe op te lossen? :)
  zaterdag 22 juli 2017 @ 15:51:07 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172597152
Staat je wifi niet gewoon uit? :T
pi_172597180
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:51 schreef hugecooll het volgende:
Staat je wifi niet gewoon uit? :T
Als je bedoeld of er een toets op het toetsenbord is om dit te doen: die kan ik niet vinden en lijkt niet aanwezig. Ik zie er ook geen lampje voor op de laptop die aangeeft of wifi uit/aan staat.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 15:55:19 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172597230
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:52 schreef carebaer het volgende:

[..]

Als je bedoeld of er een toets op het toetsenbord is om dit te doen: die kan ik niet vinden en lijkt niet aanwezig. Ik zie er ook geen lampje voor op de laptop die aangeeft of wifi uit/aan staat.
En in Windows 10? In dat actiescherm rechtsonder heb je een knopje met wifi

staat helemaal rechts in je taakbalk (rechts naast de tijd)
pi_172597251
Waarschijnlijk mis je drivers. Je had W10 ook gewoon uit het settings menu kunnen resetten
pi_172601225
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En in Windows 10? In dat actiescherm rechtsonder heb je een knopje met wifi
[ afbeelding ]
staat helemaal rechts in je taakbalk (rechts naast de tijd)
Nee daar staat ie helaas niet tussen.

Blijkt dat de oude Windows installatie ook nog op de HD staat. Raar, want tijdens de nieuwe installatie heb ik er voor gekozen dat alles gewiped moest worden..

Misschien nogmaals een schone installatie proberen morgen.
pi_172602294
Kijk dan bij je devices


.
pi_172602550
Even driver installeren

https://www.medion.com/nl(...)N%20AKOYA%20S2217%20(MD%2099471)%20NL

Onderste
  zaterdag 22 juli 2017 @ 21:44:26 #9
180174 Diemux
People vs Me
pi_172606006
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:45 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Nee daar staat ie helaas niet tussen.

Blijkt dat de oude Windows installatie ook nog op de HD staat. Raar, want tijdens de nieuwe installatie heb ik er voor gekozen dat alles gewiped moest worden..

Misschien nogmaals een schone installatie proberen morgen.
TS? Meerdere accounts hier op FOK!?
pi_172616375
Je mist gewoon een driver, deze kan hij nu ook niet downloaden omdat je geen internet hebt. Uitzoeken welke driver je nodig hebt en deze downloaden via een andere pc
IT'er in hart en nieren
pi_172637455
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:45 schreef Gutz het volgende:
Even driver installeren

https://www.medion.com/nl(...)N%20AKOYA%20S2217%20(MD%2099471)%20NL

Onderste
Ik heb inderdaad de drivers gedownload van de Medion website (de goede versie, gezocht op het MSN nummer dat achterop de laptop staat). Zowel de chipset drivers van het moederbord als de wifi drivers. Beiden geïnstalleerd en nog steeds geen werkend internet. Bij 'netwerkverbindingen' in het configuratiescherm staat opnieuw geen netwerken weergegeven.

Alle andere drivers werken wel: ik heb geluid, mousepad geeft alle functionaliteiten etc.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:33 schreef Fer het volgende:
Kijk dan bij je devices


[ afbeelding ]
Bij apparaatbeheer geeft ie inderdaad bij 'Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165' een geel uitroeptekentje aan. Blijkt iets niet helemaal goed te zijn. Maar zoals gezegd: ik heb de drivers geïnstalleerd, ik heb de BIOS gecheckt (kon ik overigens niks vinden).

Ik heb al zo vaak Windows geïnstalleerd, maar dit is helemaal nieuw voor me. Ik kan me zelfs herinneren dat ik gelijk wifi verbinding had tijdens de Windows 10 installaties die ik hiervoor deed. Tijdens de Windowsinstallatie vraagt ie zelfs om verbinding te maken met wifi zodat ie tijdens de installatie Windows al kan updaten en drivers kan installeren.

Wat heb ik verder geprobeerd? Probleemoplosser uiteraard, levert helaas niks op. Geprobeerd een nieuw netwerk in te stellen, maar ook dat levert niks op :(

Hier nog een aantal afbeeldingen die misschien wat meer duidelijk maken:

https://ibb.co/iRvWn5
https://ibb.co/j5HcS5
https://ibb.co/b9GRLQ

[ Bericht 6% gewijzigd door carebaer op 24-07-2017 10:16:29 ]
pi_172646367
quote:
Nee helaas ook niet. Ik ga er een andere keer mee verder, ik gebruik 'm in eerste instantie toch offline.

Bedankt voor je hulp :)
  maandag 24 juli 2017 @ 20:50:23 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172650922
Gewoon een mini-WiFi stickje kopen voor een tientje of zo. Zoeentje die je in de laptop kunt laten zitten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')