abonnement Unibet Coolblue
pi_172595012
Ik heb gisteren mijn be rijbewijs behaalt, nu heb ik nog een b rijbewijs die nog 1 jaar geldig is.

Ik heb het E rijbewijs voorlopig niet nodig mag ik gewoon wachten totdat ik mijn bestaande rijbewijs moet vernieuwen? Of moet ik binnen x tijd een nieuwe aanvragen met de E erop.
speak only if it improves the silence.
pi_172595163
https://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=87

-tekst uit link-
Verklaringen
Na de uitslagverwerking worden bij een geslaagde kandidaat de volgende verklaringen automatisch naar het centraal rijbewijzenregister (CRB) van de RDW gestuurd:
de Verklaring van rijvaardigheid; deze is 3 jaar geldig;
de Verklaring van geschiktheid; deze is 1 jaar geldig.

Vanaf de dag na het examen kan de kandidaat het rijbewijs persoonlijk aanvragen bij de gemeente waar hij staat ingeschreven. Dit moet hij doen binnen drie jaar nadat de Verklaring van rijvaardigheid is geregistreerd in het CRB. Wordt deze termijn overschreden, dan is de Verklaring van rijvaardigheid ongeldig en moet de kandidaat opnieuw examen doen.
Als door het CBR voorwaarden zijn gesteld met betrekking tot de geschiktheid van de kandidaat, zoals de verplichting tot het dragen van een bril of contactlenzen bij het besturen van motorvoertuigen, dan is dit bij de Verklaring van geschiktheid aangegeven. Dit gebeurt via codes, die op het rijbewijs worden overgenomen. Dat geldt ook voor eventueel voorgeschreven aanpassingen aan het motorvoertuig en een eventuele beperking van de geldigheid van het rijbewijs.
-einde tekst-

Kort samengevat: examen geslaagd betekent een afgegeven verklaring van drie jaar, als je voorwaardelijk examen hebt moeten doen (handicap, automaat, bril, etc.) is de verklaring een jaar geldig.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_172599053
Beetje rare zuinigheid dit.
.
pi_172599123
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:15 schreef Fer het volgende:
Beetje rare zuinigheid dit.
Waarom zou ik nu al een Be rijbewijs gaan aanvragen terwijl ik volgend jaar toch een nieuwe moet, als ik hem nu dringend nodig dan wel natuurlijk.
speak only if it improves the silence.
pi_172600630
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waarom zou ik nu al een Be rijbewijs gaan aanvragen terwijl ik volgend jaar toch een nieuwe moet, als ik hem nu dringend nodig dan wel natuurlijk.
Als je hem nu aanvraagt is hij toch gewoon 10 jaar geldig? Misschien wordt hij ook duurder volgend jaar.
.
pi_172600650
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je hem nu aanvraagt is hij toch gewoon 10 jaar geldig?
Dan is hij inderdaad tot augustus 2027 geldig, als ik hem volgend jaar aanvraag is hij geldig tot juni 2028, wel even een verschilletje.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:20:11 #7
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_172600681
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dan is hij inderdaad tot augustus 2027 geldig als ik hem volgend jaar aanvraag is hij geldig tot juni 2028, wel even een verschilletje.
:')
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:49:24 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172601298
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dan is hij inderdaad tot augustus 2027 geldig, als ik hem volgend jaar aanvraag is hij geldig tot juni 2028, wel even een verschilletje.
Even heel hypothetisch, maar wat nou als er brand uitbreekt? Of je de verklaring op een andere manier kwijtraakt? Kun je weer overnieuw beginnen. Dat is stukken duurder.
And so is the past
pi_172601372
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Even heel hypothetisch, maar wat nou als er brand uitbreekt? Of je de verklaring op een andere manier kwijtraakt? Kun je weer overnieuw beginnen. Dat is stukken duurder.
Het cbr heeft die verklaring toch gewoon verwerkt? Dus de computer van het gemeentehuis geeft gewoon aan dat ik BE heb gehaald, volgens mij hoef ik zelfs die verklaring niet mee te nemen dat is alleen bij het eerste rijbewijs.
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')