abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172593243
Als ik in Nederland met mijn Rabobank Maestro Wereldpas bij een pinapparaat wil betalen, is dat nooit een probleem, waarom is dat wel een probleem zodra ik de landsgrenzen overschrijd?

Ik ga ieder jaar op vakantie naar Duitsland en België, en ieder jaar heb ik hetzelfde probleem, mijn pinpas word op sommige plaatsen geweigerd door de apparatuur. In 90% van de gevallen werkt mijn pinpas prima in het buitenland, maar die laatste 10% dus niet. Dit probleem heb ik al meer dan 10 jaar. Het vreemde is nog wel dat mijn Mastercard creditcard nog nooit geweigerd is door de apparatuur.

Wat is nu de reden dat een creditcard in het buitenland door de apparatuur altijd word geaccepteerd en een "Wereldpas met Maestro" door sommige apparatuur met een maestro logo keihard word geweigerd. De Rabobank heb ik hier diverse malen om opheldering gevraagd, maar kan hier geen antwoord op geven. Het enige dat de rabobank zegt "U krijgt een nieuwe pas" (niet dat dat iets helpt). In Nederland loop ik met weinig cash geld over straat, omdat mijn pinpas nooit geweigerd word, en in het buitenland zorg ik dat ik altijd cash geld op zak heb, omdat soms de apparatuur soms gewoon weigert.

Anno 2017 vind ik dit nog steeds een erg vreemde situatie, zeker omdat de bank "wereldpas" op de pinpas vermeld..
  zaterdag 22 juli 2017 @ 12:28:30 #2
467754 DeAfgeleide
It's just a state of mind
pi_172593284
Kun je gewoon instelling in je Rabobank app.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 12:28:44 #3
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172593286
Het is allemaal de schuld van de rabobank :(
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_172593422
LOL
Ik kan instellen dat ik in 10% van de gevallen in België of Duitsland niet kan betalen??
Dan weet je meer dan de Rabobank zelf.

Hoe heet die instelling?
pi_172593445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:38 schreef rsnel het volgende:
Hoe heet die instelling?
In het instellingenscherm 10 seconden met je telefoon schudden. Dan verschijnt er een geheim menu. Daar de rsnel-pestfunctie uitzetten.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 12:57:31 #6
447352 Bluffertje00
Roken, Roken en Roken.
pi_172593797
Daarom altijd kontant geld hebben. Ipv die moderne plastic rotzooi.
[b]Op dinsdag 9 augustus 2016 20:43 schreef deadprez het volgende:[/b]
ahaha jij bent vet oud
pi_172594078
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:57 schreef Bluffertje00 het volgende:
Daarom altijd kontant geld hebben. Ipv die moderne plastic rotzooi.
Gouden dukaten is het beste.
pi_172594187
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:09 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Gouden dukaten is het beste.
Of een paar kippen om te ruilen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172594336
Ergens in de app kun je gewoon pinnen in het buitenland instellen. Dan kies je de regio waar je zit, voer je de data van/ tot in en dan kun je pinnen.
pi_172594386
Verder is het sowieso wel raadzaam om in het buitenland veel cash te hebben, want als je alles pint of steeds kleine bedragen opneemt betaal je toeslagen per transactie.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2017 13:25:13 ]
pi_172594461
Snap niet waarom mensen refereren naar die instelling in de app, hij kan al betalen in het buitenland.
pi_172594489
Dit zegt ING:
Belangrijk om te weten: beperkingen in het buitenland
U kunt uw Betaalpas gebruiken op betaalpunten met het Maestro-logo. In bepaalde landen hebben banken tijdelijke maatregelen genomen om fraude te voorkomen. Hierdoor kan uw geldopname geweigerd worden, ook als u het gebruik van uw pas correct heeft ingesteld. Dat is dan meestal ook het geval als u een betaalpas heeft van een andere bank. Nederlandse banken hebben hier helaas geen invloed op. Wij adviseren u altijd een alternatief betaalmiddel mee te nemen naast uw Betaalpas. Bijvoorbeeld een creditcard.
pi_172594881
Knip
pi_172595311
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:24 schreef Myrr het volgende:
Verder is het sowieso wel raadzaam om in het buitenland veel cash te hebben, want als je alles pint of steeds kleine bedragen opneemt betaal je toeslagen per transactie.
Nee op beide reacties.

Ts kan in Duitsland al gewoon pinnen, heeft niets met instelling voor gebruik pinpas buitenland te maken.

Die toeslagen zijn als je geld opneemt. Bij normale pintransacties in euro betaal je geen opslag (of je hebt een bunq achtige bank waarbij je altijd betaalt om te pinnen). In andere valuta betaal je een koers opslag als je pint, maar dat is een percentage. Dat percentage ligt lager bij betaalpassen dan bij creditcards.
Neem je geld op in een andere valuta betaal je naast de koers opslag nog een opslag. Daarmee ben je dus duurder uit dan met de pas betalen, mocht je wel contant willen betalen dan kan je qua kosten beter zoveel mogelijk in 1x opnemen.

En aangezien ik toch al vrijwel alles heb beschreven: nooit kiezen om te pinnen in euro als je in een land bent met een andere valuta. Dat kost je belachelijk veel geld.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 22 juli 2017 @ 14:15:16 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172595356
Ja je moet op dat Maestro logo letten en dan is er niets aan de hand.
And so is the past
  zaterdag 22 juli 2017 @ 14:42:35 #16
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_172595911
Best wel terechte klacht. Mijn Rabopas werd ook geweigerd toen ik geld uit de muur wou halen bij de Sparkasse in Dortmund. In Tsjechië kon ik wel gelukkig pinnen zonder problemen, bij de MacDonalds welteverstaan :')
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_172596063
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 14:42 schreef Erno-BE het volgende:
Best wel terechte klacht. Mijn Rabopas werd ook geweigerd toen ik geld uit de muur wou halen bij de Sparkasse in Dortmund. In Tsjechië kon ik wel gelukkig pinnen zonder problemen, bij de MacDonalds welteverstaan :')
MacDonalds? Is dat een kopie van McDonalds, net zoals ze dat in China doen?
pi_172596818
Overigens is het voor een groot deel een Duits probleem. Wel eens een buskaartje kunnen pinnen daar? Ik nog nooit, maar bij veel winkels wel gewoon.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 22 juli 2017 @ 16:28:07 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172597949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Of een paar kippen om te ruilen.
Ik moest lachen. Hardop nog wel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172599318
Voorbeeldjes
Eten gehaald bij de Mac in Keulen, 5 min later bij dezelfde pinautomaat nog een bestelling willen doen, en pinpas word geweigerd. Geschokt bankrekening gecheckt via de app, maar niets aan de hand, meer dan genoeg saldo.

Dit zelfde geintje ook gehad bij een andere Mac in München.
1e keer prima kunnen betalen, paar minuten later bij dezelfde pinautomaat niet meer.

Treinkaartjes gepind door alleen op "ok" te drukken, zonder pincode in te geven..
Dag later bij dezelfde automaat pinpas geweigerd.

Vervolgens pak je je creditcard, want die word altijd geaccepteerd (behalve in Nederland)
pi_172606863
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:24 schreef Myrr het volgende:
Verder is het sowieso wel raadzaam om in het buitenland veel cash te hebben, want als je alles pint of steeds kleine bedragen opneemt betaal je toeslagen per transactie.
niet in euro's
  zaterdag 22 juli 2017 @ 23:09:37 #22
335452 cricket
cricket from space
pi_172608546
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:25 schreef rsnel het volgende:
Voorbeeldjes
Treinkaartjes gepind door alleen op "ok" te drukken, zonder pincode in te geven..
Dag later bij dezelfde automaat pinpas geweigerd.
Werd hij daadwerkelijk geweigerd, of ging er tijdens de transactie iets mis wat een error opleverde? Waarbij het de vraag is of je dat onderscheid wel kunt zien, want het kan een identieke melding opleveren.

Aangezien je twee voorbeelden geeft van dezelfde automaat achter elkaar: Staat er wellicht nog een reservering open op je rekening (buitenlandse transacties worden niet in alle gevallen meteen afgeschreven) en kunnen er niet twee reserveringen vanaf dezelfde terminal worden gedaan?
pi_172682397
Zou kunnen dat dat aan de hand is.. Beetje armoedig in 2017 dat ze daar geen oplossing voor hebben. Zo gek is het toch ook niet dat je zoiets doet.

Wat ik voor melding ik krijg, weet ik echt niet meer. Wil er wel es op gaan letten. Irritant is het wel.

Ook vreemd vind ik dat je overal in de wereld met een creditcard kan betalen, behalve in Nederland.Je hoeft echt niet bij de Ah met je creditcard proberen te betalen, het apparaat weigert em. Heb zelf in een winkel gewerkt, en er werden door de bank hoge kosten gerekend als er betaald werd met creditcard. Heb wel es geïnformeerd in het buitenland naar de kosten, en daar zijn ze praktisch hetzelfde als pinnen. Lijkt er op dat de banken de creditcard kunstmatig tegenhouden door de kosten hoog te maken voor de acceptant.
pi_172682439
Met contant geld kun je tenminste lekker sjoemelen. Beter dan dat brave gedoe hier in Nederland.
Nederland het braafste jongetje van de klas.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_172683277
Ik gebruik mijn pinpas tegenwoordig eigenlijk nooit meer. Die ligt gewoon in de la. Sinds je nu ook in Nederland overal met de creditcard kunt betalen gebruik ik die overal en het wordt gewoon aan het eind van de maand van mijn rekening afgeschreven.

Nooit gezeik mee en je krijgt ook nog automatisch dingen als een jaar lang diefstalverzekering, reisverzekering als je je reis er mee boekt.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')