abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 juli 2017 @ 23:46:18 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_172587790
In het kader van een (nu nog mogelijke) camperreis. Hoe zouden jullie hem doen? Je hebt max. 3000 mile te besteden in 20 dagen. Je start in Chicago en moet 20 dagen later in Los Angeles zijn.

Ik zou graag de volgende steden in Amerika bezoeken:

New York
Washington D.C.
Las Vegas
San Fransisco

Mijn opzetje zelf, helaas ga ik 700 mile over de max heen:
https://www.google.nl/map(...)849!2d34.0522342!3e0

Hoe zouden jullie deze route doen? Wat mag je echt niet missen in Amerika?

[ Bericht 4% gewijzigd door KimJong-un op 22-07-2017 00:00:35 ]
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 09:04:59 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172590970
Je kunt het beste je vraag stellen in het roadtriptopic ;)

TRV / Rondreizen door de USA #7 It's great. It's true.

Om eerst NY en Washington aan te doen is niet bepaald realistisch :D Bovendien is het met een camper ook nog eens behoorlijk onhandig.

Hou je ook van natuur? Dan zou je namelijk Yellowstone mee kunnen pikken. En sowieso de parken in Utah en Arizona: Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon.

Ik denk dat je deze planning sowieso maar snel uit je hoofd moet zetten en de steden bewaren voor een andere keer ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:16:52 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_172591069
Vet hoor. Ben al 5 keer in de VS geweest, maar dit is nog wel een van de toekomstige reizen die we willen maken.

New York en Washington zijn allebei aanraders, maar 20 dagen is wel kort. Hou er inderdaad ook rekening mee dat je met een camper niet of nauwelijks de steden inkomt (of wel inkomt maar vervolgens geen parkeerplek kan vinden die groot genoeg is :') ).

Het allermooiste aan een VS-rondreis vind ik zelf de dorpjes waar nooit toeristen komen en waar iedereen supervriendelijk en geïnteresseerd in je is. Combineer dat met een paar highlights zoals Yellowstone, Grand Canyon, Death Valley, Rockies en je hebt een topreis. Eerlijk gezegd is er niet 1 ding dat je absoluut niet mag missen. Er is genoeg moois en het hele land is prachtig.
pi_172599189
In mijn ogen een redelijk onrealistisch plan. Ja, tijdtechnisch is het haalbaar, maar je gaat zeer veel moeten haasten. Daarnaast zijn inderdaad NY en DC niet echt steden om even met de camper te verkennen dus je moet op zoek naar een plek buiten de stad om je camper achter te laten en vandaar verder te reizen met het OV.

Mijn advies, maar dat is wat ik zou doen: Vanuit Chicago zo snel mogelijk via bijv. yellowstone NP - glacier NP naar Washington state en Oregon. Die staten ga je dan lekker rustig aan verkennen met je campertje en dan langzaam afzakken naar het zuiden richting LA.

Andere optie: ook weer via Yellowstone, maar dan richting het zuidwesten via Salt Lake en de 'bekende parken' als bryce/zion/grand canyon naar vegas en LA.

Houd er overigens rekening mee dat het midwesten bekend staat als 'saaiheid 2.0'. Been there, done that. Tijdens onze rondreis door de VS vanuit St. Louis richting Mt. rushmore gereden. Heb nog nooit zoveel graan- en maisvelden gezien :')
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 24 juli 2017 @ 12:30:08 #5
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_172640361
Bedankt. De reis was te ingewikkeld voor de periode. Voor het bezoeken van de steden willen we een camperplaats buiten de stad zoeken en vervolgens met OV een transfer de stad in doen. Het oosten laten we zitten. NY en Washington laten we zitten. We willen meer nationale parken aandoen en daarbij de steden San Fransisco en Las Vegas in ieder geval. Ook moeten we rekening houden met het weer, bovenste staten is het stervenskoud op dat moment en we willen niet met -20 in een camper zitten.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator dinsdag 25 juli 2017 @ 11:06:30 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172662005
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 12:30 schreef KimJong-un het volgende:
Bedankt. De reis was te ingewikkeld voor de periode. Voor het bezoeken van de steden willen we een camperplaats buiten de stad zoeken en vervolgens met OV een transfer de stad in doen. Het oosten laten we zitten. NY en Washington laten we zitten. We willen meer nationale parken aandoen en daarbij de steden San Fransisco en Las Vegas in ieder geval. Ook moeten we rekening houden met het weer, bovenste staten is het stervenskoud op dat moment en we willen niet met -20 in een camper zitten.
Van Chicago tot Denver is een saai stuk. Valt weinig aan te doen. Van Denver zou ik naar Boulder gaan en dan door naar Nederland. Daarvandaan rij je zo Rocky Mountain National Park in. Afhankelijk van het seizoen kun je dan wel of niet highway 34 die daar doorheen gaat helemaal afrijden naar de Interstate 70. Verder zou ik nog een keer afbuigen van de I70 richting Moab (Arches National Park, Canyonlands National Park, Dead Horse State park). Verder zou ik niet de I70 helemaal tot de I15 rijden, maar eerder afbuigen en Highway 89 volgen langs Bryce, Zion, etc.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 17:08:04 #7
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_172669449
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 11:06 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Van Denver zou ik naar Boulder gaan en dan door naar Nederland.
Door naar Nederland?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator dinsdag 25 juli 2017 @ 20:54:18 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172675628
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:08 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Door naar Nederland?
Nederland is een plaatsnaam ;) Net als Amsterdam, Rotterdam, Paris, Berlin etc.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:03:47 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_172676052
Bedenk je wel dat het in maart (volgens mij heb je het over de wegbreng-acties die je soms tegenkomt) het nog erg koud kan zijn in de Rockies. En zeker dat er nog bepaalde routes zijn afgesloten.

Dus, ga zo snel mogelijk naar een willekeurig ski-gebied en ga een weekje skieen of boarden :D de rest van de tijd kun je dan naar een aantal parken gaan die wel open zijn en niet te koud
  woensdag 26 juli 2017 @ 10:29:56 #10
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_172684765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 21:03 schreef Blik het volgende:
Bedenk je wel dat het in maart (volgens mij heb je het over de wegbreng-acties die je soms tegenkomt) het nog erg koud kan zijn in de Rockies. En zeker dat er nog bepaalde routes zijn afgesloten.

Dus, ga zo snel mogelijk naar een willekeurig ski-gebied en ga een weekje skieen of boarden :D de rest van de tijd kun je dan naar een aantal parken gaan die wel open zijn en niet te koud
Haha, zojuist geboekt. Wintersport laten we even zitten. Dan rijden we wel door naar de zuidelijke staten in die eerste dagen. Vanaf september verwacht ik in Minnesota te zitten dus dan kan ik de hele winter nog snowboarden met -30.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 10:44:49 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172685048
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:08 schreef KimJong-un het volgende:
Door naar Nederland?
Yep. Er valt geen klap te beleven, maar als je in de buurt bent, moet je natuurlijk wel even langs om met het plaatsnaambord op de foto te gaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')