abonnement Unibet Coolblue
pi_172587612
quote:
Personeelsdossiers van voormalige V&D-medewerkers zijn op straat beland. Een man uit de provincie Groningen die een kast uit de failliete boedel kocht, vond vertrouwelijke stukken op de plank.

De man, die anoniem wil blijven, was stomverbaasd toen hij onder meer verslagen van motivatiegesprekken en functioneringsrapporten aantrof in de dossierkast die hij via een onlineveiling kocht. De kast met gevoelige informatie is afkomstig uit het hoofdkantoor van V&D in Amsterdam.

Vertrouwelijke informatie

De koper toont onder meer e-mailwisselingen over het functioneren van managers en correspondentie over de vraag wat het warenhuis nog kan doen om het imago van V&D op te poetsen. De stukken hebben betrekking op marketingmanagers en -medewerkers. ,,Het is heel vertrouwelijke informatie.’’

De vinder heeft besloten de dossiers naar de krant te brengen in plaats van naar de curatoren die het faillissement van het warenhuis afhandelen. ,,Ik heb lang getwijfeld. Maar ik vind het belangrijk dat dit aan de kaak wordt gesteld. Ik moet er niet aan denken dat zo met mijn gegevens zou worden omgegaan. Wie heeft steken laten vallen? Daar moet een antwoord op komen.’’

Curator is verbaasd

Curator Hanneke De Coninck-Smolders is verbaasd en laat in een reactie weten dat ze zoiets niet eerder heeft meegemaakt. Zij handelt samen met Kees van de Meent het faillisement van V&D af. ,,Wij hebben er alles aan gedaan om te voorkomen dat privacygevoelige informatie bij derden terecht zou komen. In dit geval hebben we de verkoop en controle van de inventaris in handen gegeven van een professionele partij, Troostwijk Veilingen bv.’’

Alexander Bakkeren van Troostwijk betreurt de gang van zaken. ,,Zulke gevoelige informatie wordt via een vast protocol afgevoerd. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, is speculeren.’’ De wet is helder over dit soort zaken, zegt Lysette Rutgers van de Autoriteit Persoonsgegevens. ,,Werkgevers moeten de gegevens beveiligen, zodat ze niet in verkeerde handen terecht komen.’’

V&D ging eind 2015 failliet. Een groot deel van de boedel is via online veilingen verkocht.
http://www.dvhn.nl/gronin(...)straat-22378190.html

http://www.ad.nl/binnenla(...)-op-straat~a934df7b/

Man man man.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 00:39:51 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172588906
Held
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172590217
Mooi kut is dat.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 22 juli 2017 @ 07:19:38 #4
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_172590321
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 00:39 schreef SpecialK het volgende:
Held
Hoezo dat?
Krekker is de bom!
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:21:23 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172591098
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 07:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Het was makkelijker geweest om dit braaf naar het juridische team te brengen die het dan in de doofpot stoppen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172591111
Gaat nu de overheid de curator die hier weer de vermoorde onschuld speelt vervolgen?
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 22 juli 2017 @ 09:25:08 #7
186611 Haags
pi_172591120
Foutje, bedankt.
Zonder wrijving geen glans
pi_172592352
Niet heel handig, maar nadat het doek gevallen was voor V&D kan ik me voorstellen dat niet iedere medewerker nog 100% scherp en gemotiveerd was om alles netjes op te ruimen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_172592680
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het was makkelijker geweest om dit braaf naar het juridische team te brengen die het dan in de doofpot stoppen.
Alsof niemand fouten maakt....
Er gebeurt echt niks hoor met de verantwoordelijke mensen, zoals het hoort, want fouten maken is normaal.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 12:14:23 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172593096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alsof niemand fouten maakt....
Er gebeurt echt niks hoor met de verantwoordelijke mensen, zoals het hoort, want fouten maken is normaal.
Een fout maken en geen kritiek, straf of andere negatieve feedback ontvangen is denk ik een morele valkuil.

Als iedereen voor alles maar te horen krijgt.. "ach jongen foutje maken doet iedereen toch" ..dan hebben we straks een kutwereld waar iedereen er met de pet naar gooit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')